Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Usterki silnika cz.1

Data publikacji: Autor: (JGK)

 Silnik to bez wątpienia najważniejszy element samochodu. W nowoczesnych jednostkach usterki zdarzają się rzadko, jednak, gdy już coś się przytrafi, to naprawa przeważnie jest kosztowna.

Silnik to bez wątpienia najważniejszy element samochodu. W nowoczesnych jednostkach usterki zdarzają się rzadko, jednak, gdy już coś się przytrafi, to naprawa przeważnie jest kosztowna.

Pasek rozrządu - jest elementem napędzającym wałek rozrządu, który steruje pracą zaworów. Przenosi napęd na wałek z wału korbowego. Gdy pasek pęknie zawory nie pracują i niemal zawsze dochodzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy.

Pasek zębaty - służy do napędu alternatora, pompy wodnej, agregatu klimatyzatora. Aby urządzenia te funkcjonowały poprawnie należy co jakiś czas sprawdzać stan paska i jego napięcia. Ważne jest to głównie w samochodach wyposażonych nie w pasek zębaty, ale w pasek klinowy.

Alternator - zapewnia dostawy prądu do wszystkich urządzeń samochodu. Gdy ulegnie uszkodzeniu przeważnie dochodzi do wyładowania akumulatora i przymusowego postoju. Njczęściej dochodzi do zużycia szczotek, których wymiana nie jest kosztowna.

Przeczytaj też: Usterki silnika cz.2

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości