Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Uszczelnienie zużytego silnika

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Fiat: Wlanie gęstego oleju powoduje czasowe uszczelnienie luzów w silniku. Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo „uzdrowić” wlewając do miski olej o większej gęstości.

Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo „uzdrowić” wlewając do miski olej o większej gęstości. Fot. Fiat: Wlanie gêstego oleju powoduje czasowe uszczelnienie luzów w silniku.

 

Na przykład zamiast oleju 5 W 30 czy 5 W 40 można nalać 10 W 30 lub 15 W 40. Oczywiście uruchomienie takiego silnika zimą będzie trudniejsze (gęsty olej), jednak na jakiś czas kondycja motoru ulegnie poprawie, a luzy „uszczelnią” się gęstym olejem. Jeśli wcześniej był stosowany olej syntetyczny można go wymienić na półsyntetyk.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Komentarze

  • fv (gość)

    Wraaaaaaaahahaha!!! Nie no piękne! Może jeszcze dolać teflonu albo kitu pszczelego do baku nałożyć? Luzy silnika się naprawia albo w szybkim tempie samochód trafia na szrot. Najczęściej naprawa się zupełnie nie opłaca, nie mówiąc już o jakości pracy naszych drogich mechaników. Poza tym, oleje się stosuje tak jak kazała fabryka i w zależności od temperatury otoczenia. Edytowany przez moderatora 2005-04-16 12:41

  • mechanik (gość)

    Panie "fv" ... Teflon był stosowany kiedyś, jest mało odporny na wysoką temperaturę. Jedynym ratunkiem oprócz gęstrzego oleju jest dodatek uszlachetniający z MoS2 (dwusiarczek molibdenu) Liderem w produkcji tego typu uszlachetniaczy olejów i innych sprawdzonych produktów jest firma LIQUI MOLY Stosuję to od 2 lat, nastąpiła poprawa kultury pracy,zmniejszenie tarcia oraz bardziej cicha i miekka praca silnika jak i skrzyni biegów. Być może większość mi nie uwierzy, ale nastąpiła mała poprawa dynamiki samochodu - potwierdził to pasażer który codziennie ze mną jeździ do pracy ( oczywiście nic nie zastąpi naprawy głównej, ale pamiętajmy że każdy silnik posiada luzy i posiadać je musi ) www.liquimoly.pl

  • HAhah (gość)

    Hahaha Mechanik robi sobie autoreklame to jest żałosne !

  • Maki (gość)

    Mechanik wcale nie robi sobie reklamy ten dwusiarczek naprawde dziala trzeba tylko pojezdzic na nim jakies 1000 km wdedy zauwazycie roznice

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości