Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Utrata wartości. Jakie modele aut z segmentu C i D tracą najwięcej?

Data publikacji: Autor: Bogusław Korzeniowski

Fot. Pixabay.com Samochody tracą na wartości już z chwilą przekroczenia progu salonu. Jednak jedne tracą więcej, inne mniej. I bardzo trudno tutaj o jakąś regułę. Dziś prześwietlamy utratę wartości pojazdu w segmencie C i D.

Auta kompaktowe czy klasa średnia - to bez znaczenia - wszystkie one tracą na wartości. A ponieważ dziś modele "żyją" krócej niż kiedyś, to i utrata wartości postępuje szybciej niż kiedyś.

Jak to wygląda w praktyce przygotowaliśmy w specjalnym zestawieniu. W opisie uwzględniliśmy też, że „życie produkcyjne” trwa zazwyczaj 6-8 lat i w zestawieniach mogą się pojawiać wersje starsze.

Segment C

Samochody kompaktowe, nazywane także segmentem Golfa, wypromował producent z Wolfsburga. Miał to być - w połowie lat 70-tych XX wieku - zloty środek na potrzeby klientów. Hatchback z doskonałym dostępem do przestrzeni bagażowej, o wymiarach gwarantujących wygodne podróżowanie dla pięciu osób (pamiętajmy czas powstania!) i doskonałą poręczność w ruchu miejskim, faktycznie zdobył uznanie klientów i w efekcie... także innych producentów.

Przez cały czas segment ewoluował. Z jednej strony powstawały modele kompaktowe dla indywidualnego klienta, jak wersje o sportowym zacięciu (Kadet Gsi, Golf GTi, P306 S16), czy stylistyczne cudeńka (P306 Cabio Pininfarina, Opel Astra Coupe Bertone), a z drugiej gama rozrosła się o modele trzy- i pięciodrzwiowe, a także kombi i kabrio.

Faktycznie segment ten jest obecnie bardzo popularny na rynku i aż 18% wszystkich samochodów wyjeżdżających z salonów w UE w roku 2018, to były wersje segmentu C (w roku 2009 udział w rynku to 25%). Charakterystyczne jest też, że sprzedaż tych modeli w UE znacznie spadła w okresie kryzysu ostatnich lat (2008 – 3 533 800, 2009 – 3 370 100, 2010 - 3 066 000, 2011 – 2 930 600), co było dowodem, że kryzys dotkliwie dotknął grupę osób kupujących te modele. Potem był wprawdzie delikatny wzrost sprzedaży (2016 – 3 190 000) sugerujący gospodarczy rozwój rynków, ale obecnie mamy ponownie mniejsze zainteresowanie klientów, którzy przesiadają się na modele typu SUV.

Oto najpopularniejsze modele segmentu:

  •  Audi A3 − samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Audi od 1996 roku.  Od 2012 roku produkowana jest trzecia generacja modelu. Samochód został zbudowany na platformie MQB Volkswagena. Sprzedaż wersji 3-drzwiowej rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, a wersji 5-drzwiowej Sportback, w roku 2013. W stosunku do poprzednich generacji, auto zmieniło się nie tylko zewnętrznie, ale zastosowano w nim szereg nowych rozwiązań technicznych, m.in. system Cylinder on Demand odłączający dwa z czterech cylindrów w przypadku niskiego obciążenia silnika.  W roku 2020 zadebiutuje czwarta generacja modelu.
  • BMW serii 1 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 2004 roku przez niemiecki koncern BMW.BMW serii 1 II zadebiutowało w roku 2011 roku. Nowa Seria 1 jest większa od poprzednika – samochód ma 432 cm długości i 177 cm szerokości (poprzednik miał długość o 8 cm mniejszą, a szerokość o 2 cm mniejszą). Dzięki powiększeniu tych wymiarów w samochodzie uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu oraz więcej miejsca na bagaż. Wnętrze pojazdu przypomina inne modele BMW. BMW serii 1 III zostało zaprezentowane po raz pierwszy w maju 2019. To przełomowy model - po raz pierwszy oferowany jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback, a także pierwszy raz dostępny tylko z przednim napędem.
  • Mercedes-Benz klasy A − samochód  produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 1997 roku.Mercedes-Benz klasy A III został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2012. W stosunku do poprzednich modeli Klasy A, pojazd został wydłużony oraz obniżony.Od 2018 roku produkowana jest czwarta generacja pojazdu. Jego design jest oparty na nowym wzornictwie Mercedesa - "predator's face", który został zastosowany w nowym CLS. Wraz z hatchbackiem, linię modelową uzupełnił także przedstawiony w kwietniu 2018 roku 4-drzwiowy sedan. W aucie zastosowano technologię znaną z aut wyższych klas, zwłaszcza jeśli chodzi o aspekty bezpieczeństwa, a także wygody.
  • Opel Astra – samochód oferowany przez niemiecką markę Opel od 1991 roku. Opel Astra IV został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2009. Auto zbudowano na nowej płycie General Motors – zwanej Delta, z której korzysta również m.in. Chevrolet Cruze. W czerwcu 2010 zaprezentowano wersję kombi (Sports Tourer), a w roku 2012 gamę uzupełniły: 3-drzwiowy hatchback o linii nadwozia w stylu coupé który otrzymał przydomek GTC oraz 4-drzwiowy sedan. Od roku 2015 produkowana jest piąta generacja pojazdu. W 2019 roku auto przeszło facelifting. Zmieniono zderzak przedni, atrapę chłodnicy i dodano nowe wzory alufelg. Oprócz tego gruntownie przemodelowano gamę silnikową.
  • Ford Focus – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1998 roku.Ford Focus III, zaprezentowany w styczniu 2010, jest samochodem innym, niż poprzednicy. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich generacji. jest samochodem światowym. W ramach strategii One Ford oznacza to, że Focus oferowany był w takiej samej formie na każdym światowym rynku. Pojazd zbudowany został na bazie zmodernizowanej konstrukcji płyty podłogowej pierwszej i drugiej generacji Focusa. Stylistycznie pojazd zbudowany został według filozofii Kinetic Design.Od 2018 roku produkowana jest czwarta generacja pojazdu. Ford Focus IV jest utrzymany w aktualnym nurcie stylistycznym marki. Jej znakiem szczególnym są poziome tylne lampy, łagodniej zarysowane i mniejsze powierzchniowo reflektory, a także większy i bardziej rozłożysty grill. Po raz pierwszy Focus w wersji hatchback nie ma trzeciego okienka w słupku C, a ponadto zyskał zupełnie nowe proporcje. Znakiem szczególnym deski rozdzielczej jest duży ekran dotykowy znajdujący się na szczycie konsoli centralnej. Podobnie jak w nowej Fieście, służy on do m.in. sterowania radiem i nawigacją satelitarną.
  •  Volkswagen Golf − samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Volkswagen od 1974 roku.Volkswagen Golf VII - zaprezentowany we wrześniu 2012 - zbudowany został na bazie modułowej płyty podłogowej MQB wykorzystanej do budowy m.in. Audi A3 III, Seata Leóna III oraz Škody Octavia III.W porównaniu do szóstej generacji modelu auto jest bardziej przestronne z większą kabiną i przestronnym bagażnikiem. Auto oferuje także więcej systemów bezpieczeństwa: m.in. system multikolizyjny, który automatycznie wyhamowuje pojazd w celu uniknięcia kolizji, system adaptacyjnego tempomatu, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz system automatycznego parkowania i rozpoznawania znaków drogowych. Od 2019 roku produkowana jest ósma generacja modelu.
  • Mazda 3 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Mazda od 2003 roku jako następca Mazdy 323. Mazda 3 III - oferowana od czerwca 2013 - została zaprojektowana jako trzeci model marki zgodnie z filozofią „KODO – dusza ruchu”. Samochód wyróżnia charakterystyczna dla filozofii marki atrapa chłodnicy z chromowaną poprzeczką. W stosunku do poprzednich generacji pojazdu, auto wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi - o 30 procent zwiększona została sztywność nadwozia oraz przekonstruowane zostało zawieszenie.Od 2019 roku produkowana jest czwarta generacja pojazdu. Z debiutem nowej Mazdy 3 zadebiutował również nowy silnik, nazywany Skyactiv X. Charakteryzuje się on tym, iż ma on zapłon iskrowy znany z silników benzynowych, jak i samoczynny dostępny w silnikach diesla.
  • Honda Civic – samochód osobowy klasy kompaktowej, produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda Motor Company od 1972 roku.Honda Civic IX została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Detroit 10 stycznia 2011 roku w wersji przeznaczonej na rynek amerykański, oraz podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2012 roku w wersji przeznaczonej na rynek europejski.Od 2015 roku produkowana jest dziesiąta generacja pojazdu, która od 2017 roku oferowana jest w Europie. W stosunku do IX generacji pojazd całkowicie zmienił proporcję i odszedł od futurystycznego trendu stylistycznego znanego z poprzednich dwóch wcieleń. Dziesiąta odsłona Civika jest szersza, niższa oraz dłuższa. W gamie jednostek napędowych pojazdu zadebiutowały nowe, turbodoładowanie silniki benzynowe o pojemności 1.0 (R3) i 1.5 l (R4).
  • Renault Mégane – samochód produkowany przez francuską markę Renault od 1995 roku. Renault Mégane III został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu jesienią 2008. Początkowo do oferty trafił 5-drzwiowy hatchback oraz 3-drzwiowy hatchback oferowany pod nazwą coupé. W sierpniu 2009 roku do oferty dołączono wersję kombi, a rok później CC, czyli coupé-cabrio.Debiutujący w drugiej połowie 2016 roku Megane czwartej generacji jest pierwszym wcieleniem kompaktowego modelu francuskiej marki, który nie jest oferowany jako trzydrzwiowy hatchback lub pełniące jego rolę w przypadku pierwszej generacji coupe, nie jest planowana także odmiana coupe-cabriolet. Przy okazji czwartej generacji Renault ponownie włączyło odmianę sedan do gamy Megane.
  • Peugeot 308 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 2007 roku przez francuską markę Peugeot.Peugeot 308 I zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007. W porównaniu z poprzednim modelem 307 nowy Peugeot ma ten sam rozstaw osi (2608 mm), ale jednocześnie jest od niego dłuższy – o 74 mm (4276 mm) i szerszy – o 85 mm (1815 mm), co zaowocowało większą ilością miejsca dla pasażerów. Początkowo można było kupić dwie wersje hatchbacków – 3- i 5-drzwiową. W kwietniu 2008 roku dołączył do nich model kombi 308 SW. Od roku 2013 produkowana jest druga generacja modelu. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy „8” noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli.Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. Nowością jest rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł – radiem czy klimatyzacją steruje się teraz za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,7 cala.
  • Kia Ceed - samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny Kia Motors od roku 2006 roku.Kia cee'd II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012. Podobnie jak pierwsza generacja modelu, auto zaprojektowane zostało w europejskim centrum rozwojowym marki. Jesienią 2012 zaprezentowano 3-drzwiową odmianę Pro Cee'd II, a w połowie 2013 roku usportowioną odmianę "GT".Kia Ceed III została po raz pierwszy pokazana na początku 2018 roku. Samochód zbudowany został na zupełnie nowej płycie podłogowej "K2" koncernu Hyundai-Kia Motors, która wykorzystana została do budowy trzeciej generacji modelu. Podobnie jak dwie poprzednie generacje modelu, auto zaprojektowane zostało w europejskim centrum rozwojowym marki. Stylistyka pojazdu nawiązuje do obecnie produkowanych modeli koncernu. Dopracowanie układu jezdnego pojazdu powierzono byłemu twórcy pojazdów serii M niemieckiej marki BMW - Albertowi Biermann'owi.Początkowo gamę nadwoziową pojazdu tworzyły jednocześnie zaprezentowane odmiany 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi. Na początku 2019 roku do oferty trafiła również wersja ProCeed, która w przeciwieństwie do dwóch poprzednich generacji pojazdu nie jest 3-drzwiowym hatchbackiem lecz 5-drzwiową odmianą shooting brake.
  • Toyota Auris - samochód produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation w latach 2006 – 2018. Toyota Auris I została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006. Pojazd zastąpił model Corolla w wersji hatchback. W 2010 roku do oferty wprowadzona została wersja z napędem hybrydowym.Toyota Auris II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jesienią 2012. Jednocześnie zaprezentowano dwie wersje nadwoziowe: hatchback oraz kombi. W stosunku do pierwszej generacji modelu, auto zyskało ostrzejsze linie nadwozia i wyrazistszą stylizację. W 2013 roku zaprezentowana została wersja sedan pojazdu oferowana pod nazwą Corolla XI.
  • Škoda Octavia – samochód produkowany przez czeską markę Škoda od 1996 roku. Škoda Octavia II została po raz pierwszy zaprezentowana w 2004 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej VW A5 PQ, która wykorzystana została do budowy m.in.: Audi A3, Seata Altea, León oraz Toledo, a także Volkswagena Golfa V, Jetta, Touran oraz Golfa Plus. Początkowo pojazd występował wyłącznie w wersji liftback do której w 2004 roku dołączyła wersja kombi. Škoda Octavia III została pokazana w grudniu 2012 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej MQB wykorzystanej do budowy m.in.: Audi A3, Seata Leóna, Volkswagena Jetty oraz Golfa VII. W marcu 2013, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie,  zaprezentowana została wersja kombi pojazdu, a także wersja z napędem na cztery koła. Od 2019 roku produkowana jest czwarta generacja modelu.
Utrata wartości pojazdu na przestrzeni lat
(w nawiasach podano procentową wartość w stosunku do wartości pojazdu nowego).

  Cena nowego [zł] ROK 2016 – TRZY LATA – cena [zł] ROK 2014 - PIĘĆ LAT - cena [zł] ROK 2011 – 8 LAT – cena [zł]
TOYOTA Auris 87200 53600 (61%) 45900 (53%) 31200 (36%)
AUDI A3 112400 77900 (69%) 59900 (53%) 30900 (27%)
BMW1 119500 69200 (58%) 48000 (40%) 30500 (25%)
MERCEDES klasa a 123000 79300 (64%) 62800 (51%) 29000 (24%)
OPEL Astra 76000 46000 (60%) 36000 (47%) 27800 (37%)
FORD Focus 81500 40600 (50%) 27900 (34%) 21000 (26%)
VW Golf 85800 53800 (63%) 43800 (51%) 26900 (31%)
Mazda 3 99900 52800 (53%) 48000 (48%) 29100 (29%)
HIONDA Civic 93300 49900 (53%) 44000 (47%) 29800 (32%)
RENAULT Megane 75900 43900 (58%) 34000 (45%) 23900 (31%)
PEUGEOT 308 75400 48500 (64%) 38000 (50%) 21900 (29%)
KIA Ceed 86000 52700 (61%) 41000 (48%) 23900 (28%)
SKODA Octavia 83700 52900 (63%) 36800 (44%) 25200 (30%)

Segment D

Klasa średnia wyższa, do której zaliczamy Opla Insignię, Forda Mondeo, VW Passata, ale także wersje Premium: Audi A4, czy Lexus IS, powstała jako pomost pomiędzy samochodami luksusowymi, a modelami kompaktowymi. Miała to być forma prestiżu dla osób klasy średniej, których nie stać było na wkroczenie w świat luksusu segmentu E.

W trakcie ewolucji tego segmentu starano się zapewnić maksymalny komfort i zbliżenie do wersji Premium. W efekcie firmy produkujące wersje popularne, zrezygnowały z oferty samochodów segmentu wyższego, ale starano się aby model segmentu D także spełniał wymogi klienta szukającego większego luksusu. Typowymi przykładami takich rozwiązań jest wycofanie z oferty Opla Omega, Forda Scorpio, czy Peugeota 607 i zbudowanie większych modeli segmentu D, oraz wyposażenie ich w rozwiązania i pakiety komfortu z wersji wyższych.
 
 
Jeżeli chodzi o popularność tego segmentu w UE, to także w tym wypadku widzimy tendencję jak w kompaktach, gdzie kryzys odcisnął na rynku swe piętno. W roku 2009 modele tego segmentu kupiło 1 978 000 klientów, co dawało ok 11% rynku. Potem sprzedaż gwałtownie zmalała (2010 – 1 490 000 modeli, 2014 – 1 151 900), a obecnie – mimo wzrostu sprzedaży wszystkich samochodów - segment zajmuje tylko 7 % całego rynku, co jest związane z nowymi modelami typu SUV.
Oto najpopularniejsze modele:
  • Volkswagen Passat − samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Volkswagen od roku 1973. Volkswagen Passat VIII został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w lipcu 2014. Samochód został zbudowany na bazie modułowej płyty MQB, która wykorzystana została do budowy m.in. Škody Superb III, Škody Octavia III oraz Volkswagena Golfa VII.Auto otrzymało zupełnie nowy design, który jest poważniejszy i bardziej elegancki. Bok pojazdu stanowi jeden element stylistyczny dzięki wyrzeźbionej linii zaczynającej się z boku przednich reflektorów, a kończącej na tylnym błotniku. Z tyłu pojazdu umieszczone zostały światła wykonane w technologii LED w dwóch wersjach, z których ta lepsza posiada nowoczesne rozwiązanie - światła pozycyjne tworzą poziome paski, a po wciśnięciu hamulca w ich miejscu pojawiają się paski pionowe.
  • Ford Mondeo – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez amerykański koncern Ford od 1993 roku.Ford Mondeo IV został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 r.. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej szwedzkiego koncernu motoryzacyjnego Volvo Car Corporation, która użyta została do stworzenia m.in. S-Maxa II oraz Galaxy II. W 2007 roku wprowadzono do produkcji wersję kombi.Mondeo V został zaprezentowany po raz pierwszy na Paris Motor Show w 2014 r.. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej - CD, a także otrzymało zupełnie nową konstrukcję tylnego zawieszenia. Pojazd jest tym razem samochodem światowym, identycznym z drugą generacją przeznaczonego na rynek Ameryki Północnej modelu Fusion.
  • Peugeot 508 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2010 roku. Samochód w europejskiej gamie marki zastąpił jednocześnie Peugeota 407 i większego Peugeota 607. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Obecny model przeszedł ogromną rewolucję na tle poprzednika. Zmieniły się proporcje nadwozia - samochód jest krótszy i szerszy. Drugiej generacji 508 nadano też bardziej awangardowy design, którego znakiem rozpoznawczym są oryginalnie ulokowane światła do jazdy dziennej umieszczone na całej wysokości pasa przedniego prostopadle do reflektorów.
  • Opel Insignia – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Opel od 2008 r.. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej GM Epsilon II, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Buicka LaCrosse, Saaba 9-5 II oraz Chevroleta Malibu.Opel Insignia II został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2017 r.. Pojazd jest technicznie spokrewniony z Chevroletem Malibu dziewiątej generacji, który został zaprezentowany w 2015 roku. Oba samochody wykorzystują tę samą płytę podłogową GM E2XX i mają częściowo wspólną paletę silników. W stosunku do pierwszej generacji modelu, auto zostało wydłużone oraz otrzymało większy rozstaw osi.
  • Mazda6 − samochód osobowy klasy wyższej średniej produkowany przez koncern Mazda od 2002 r.. Mazda6 II – zadebiutowała podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2007. W 2010 roku Mazda przeszła facelifting, a główną zmianą wprowadzoną w aucie jest nowy przedni zderzak. Dodatkowo auto wyposażono w zewnętrzne lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami. We wnętrzu na konsoli środkowej pojawiło się nowe wykończenie, oraz większy wyświetlacz licznika przebiegu i lampka "eco". Mazda6 III – po raz pierwszy zadebiutowała we wrześniu 2012 roku, a jesienią 2014 zaprezentowano wersję po faceliftingu. Niewielkie zmiany stylistyczne zostały uzupełnione wprowadzeniem napędu 4x4 oraz bogatszym wyposażeniem (m.in. pojawił się ekran dotykowy o przekątnej 7 cali). Wiosną 2018 roku zaprezentowano wersję po drugim Faceliftingu. Zmieniono przedni zderzak, atrapę chłodnicy z charakterystycznym motywem skrzydła oraz wnętrze.
  • Renault Talisman – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez francuską markę Renault od 2015 roku. Pojazd został po raz pierwszy zaprezentowany w lipcu 2015 roku jako następca modeli Laguna i Latitude. Pojazd otrzymał elegancką sylwetkę z odważnymi liniami i dużym logo marki z chromowaną atrapą chłodnicy i ledowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C.
  • Škoda Superb – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez czeską markę Škoda od roku 2001.Škoda Superb II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej wykorzystanej do budowy m.in. Volkswagena Passata B6, Audi A4 B6 oraz Seata Alhambra i Volkswagena Sharana. W przeciwieństwie do pierwszej generacji pojazdu, auto jest liftbackiem posiadającym sylwetkę klasycznego sedana dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu otwierania klapy bagażnika, która można unieść samą lub wraz z szybą. W 2009 roku Rok później podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano wersję kombi pojazdu.Od 2015 produkowana jest trzecia generacja pojazdu. Pojazd został zbudowany na platformie MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji pojazdu samochód jest typowym liftbackiem. Nie posiada innowacyjnego systemu otwierania bagażnika, który okazał się zbyt drogi w produkcji.
  • Audi A4 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 1994 roku.Audi A4 IV (oznaczone B8) zostało zaprezentowane po raz pierwszy we wrześniu 2007 roku. Wersję kombi zaprezentowano podczas wystawy w Genewie wiosną 2008 r.. W roku 2011 auto przeszło face lifting. W tym samym roku do oferty wprowadzono wersję Allroad.A4 piątej generacji oznaczone symbolem B9 zostało zaprezentowane jesienią 2015 roku we Frankfurcie. Samochód zaprojektowano od podstaw, choć jego sylwetka ma podobny kształt i zbliżone rozmieszczenie np. lamp czy linię okien, A4 V urosło, ale jednocześnie spadła masa własna, w zależności od wersji nawet o 120 kg.
  • BMW serii 3 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern BMW od 1975 roku.BMW serii 3 VI zadebiutowało pod koniec 2011 roku. Samochód zastąpił poprzednika po ponad 6 latach rynkowego stażu. Pojazd posiada charakterystyczną stylistykę, wyróżniającą się grillem łączącym się płynnie z reflektorami (te modele jeżdżą obecnie jako nieoznakowane samochody Policji). Pojazd wyposażono w m.in. wyświetlacz head-up, system kamer wspomagający parkowanie, układ kontroli pasa ruchu i martwego pola, asystenta hamowania, aktywny tempomat.BMW serii 3 VII został po raz pierwszy zaprezentowany w październiku 2018 roku na Paris Motor Show 2018.Gama nadwoziowa bez zmian, składa się z dwóch wersji nadwoziowych - sedana i kombi, które zadebiutowały w 2019 roku.
  • Mercedes-Benz klasy C – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern Mercedes-Benz od 1993 roku.Mercedes-Benz klasy C III został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają pojazd od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny. Samochód wytwarzano w odmianach: coupe, sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim emblematem Mercedesa.W 2014 roku na rynek trafiła czwarta generacja modelu. Zyskał on kod fabryczny W205 dla sedana, S205 dla kombi, C205 dla coupe oraz A205 dla kabrioletu. Po raz pierwszy klasa C oferowana jest w tak licznej ofercie nadwoziowej. Stylistycznie auto nawiązuje do modeli CLA i klasy S. Pojazd ma podobny pas przedni z identycznymi reflektorami i wyrazistą atrapą chłodnicy z logo Mercedesa. Z boku pojazdu znajduje się znane z innych modeli marki przetłoczenie. Pojazd powstał na płycie podłogowej zwanej MRA. Auto wykonane jest w większości z aluminium.
Utrata wartości pojazdu na przestrzeni lat
(w nawiasach podano procentową wartość w stosunku do wartości pojazdu nowego).

  Cena nowego [zł] ROK 2016 – TRZY LATA – cena [zł] ROK 2014 - PIĘĆ LAT - cena [zł] ROK 2011 – 8 LAT – cena [zł]
VW Passat 121290 77600 (64%) 45900 (38%) 36000 (30%)
FORD Mondeo 118000 59900 (51%) 42900 (36%) 31200 (26%)
PEUGEOT 508 134300 62000 (46%) 45900 (34%) 31700 (24%)
OPEL Insignia 106900 57900 (54%) 49900 (47%) 33900 (38%)
Mazda 6 132900 76800 (58%) 60900 (46%) 41900 (31%)
RENAULT Talisman 117900 68900 (58%) _ _
SKODA Superb 111600 75000 (67%) 54000 (48%) 34500 (31%)
AUDI A4 155800 95000 (61%) 57900 (37%) 34200 (22%)
BMW 3 184000 79900 (43%) 61200 (33%) 35500 (19%)
MERCEDES klasa C 159000 92000 (58%) 81000 (51%) 45000 (28%)

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.

Fot. Pixabay.com
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Fot. Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • morek (gość)

    To zależy dużo od marki, ale można powiedzieć, że tak. Te segmenty drogie w zakupie

  • lolek (gość)

    Najgorszy w nowych autach jest właśnie spadek wartości.. dlatego kupuje zawsze z drugiej ręki, tak jak ostatnio wziąłem japońca, bo taka toyota zdecydowanie lepiej trzyma wartość patrząc na rynek

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości