Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważaj na ślepych zakrętach. Zasada: nie widzisz, nie jedziesz!

(rm)
Znaczna część zakrętów w Polsce to zakręty ślepe, czyli takie, w których widoczność urywa się w pewnym miejscu ze względu na obecność roślinności, budynków lub innych przeszkód po wewnętrznej stronie łuku. Przypominamy zasady bezpiecznego pokonywania takich zakrętów.

- Znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu przeszkody znacznie ograniczają pole widzenia kierowcy. Zachowanie zasad bezpieczeństwa w takiej sytuacji to przede wszystkim obniżenie prędkości – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.

Bezpieczna prędkość w ślepym zakręcie oznacza takie tempo jazdy, które pozwoli kierującemu zatrzymać samochód na aktualnie widzianym przez niego odcinku drogi. To umożliwi uniknięcie zderzenia z przeszkodą, znajdującą się poza granicą widoczności. Warto pamiętać, że na awaryjne zatrzymanie auta jadącego z prędkością ok. 100 km/h potrzebny jest odcinek co najmniej 80 metrów. Dokładna długość zależy od warunków pogodowych, nawierzchni, stanu opon oraz kondycji kierowcy i związanego z nią czasu reakcji.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

- Im większa prędkość przy wejściu w zakręt, tym trudniej jest utrzymać tor jazdy. Kierowcy często przeceniają swoje umiejętności, a w przypadku zakrętu o ograniczonym polu widzenia, gdy zauważymy pojazd jadący z naprzeciwka lub niespodziewaną przeszkodę, może być zbyt późno na reakcję – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty