Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36216 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-). Zalety, wady i typowe usterki

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-)

Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.  

fot. Bartosz Gubernat Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-)

Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.  

fot. Bartosz GubernatGiulietta jest produkowana od 2010 roku, jako następczyni popularnej 147. Chociaż pierwotnie miała się nazywać 149, a później Milano, ostatecznie zdecydowano się nawiązać nazwą do samochodu produkowanego we Włoszech w latach 1954-1965. Auto powstało na nowej płycie podłogowej nazwanej przez Fiata „Compact”. Projektując nadwozie styliści nawiązali nie tylko do starej Giulietty, ale również do 8C Competizione, co widać przede wszystkim z przodu auta. Nowy model rynkowy sukces odniósł już w 2011 roku, ustępując w plebiscycie Car Of The Year tylko elektrycznemu Nissanowi Leaf. Pod względem poziomu sprzedaży w polskich salonach daleko mu do niemieckich konkurentów, ale na rynku wtórnym jest samochodem poszukiwanym i wartościowym.

Gama silnikowa Giulietty bazuje na dwóch jednostkach benzynowych i dwóch dieslach. Wersji jest jednak osiem, a różnice widać przede wszystkim w mocy i osiągach. Jednostka wyjściowa to 105-konny benzyniak o pojemności 1.4 litra. Występuje ona jednak także jako silnik 120-konny i 170-konny. Jest także wersja 120 KM z fabryczną instalacją LPG. Najmocniejsza odmiana benzynowa to 1,75-litrowy silnik o mocy aż 235 KM. Diesel 1.6 oferuje 105 KM, a dwulitrowy może mieć 140 lub 170 KM.

Redakcja poleca:

 

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-)

Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.  

fot. Bartosz GubernatWe wszystkich jednostkach, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych  układ rozrządu jest napędzany paskiem, który zgodnie z zaleceniem producenta wymienia się co 5 lat, lub co 120 tys. km. Koszt takiej operacji na oryginalnych częściach w zależności od wersji waha się między 1500 a 2200 zł. ASO zaleca wymianę całego zestawu wraz z pompą wody, która w przeciwnym razie może się zablokować przed kolejną wymianą paska. Atutem takiego rozwiązania jest obniżenie kosztów robocizny – rozrząd rozbiera się wówczas tylko raz.

W silnikach diesla mamy do czynienia z filtrem DPF (tzw. suchy). Jeśli samochód jest tankowany dobrej jakości paliwem i od czasu do czasu pokonuje trasę dłuższą niż dojazd do pracy lub sklepu, problemy z tym elementem raczej nie występują. W odróżnieniu od innych marek, DPF w autach koncernu FCA jest elementem w miarę trwałym. Mocnym punktem silników diesla są dopracowane układy wtryskowe common rail, które FCA wprowadził na rynek jako pierwszy. Co jaki czas serwis zaleca wymianę oleju? Teoretycznie należy wykonać ją co 30 tysięcy kilometrów, ale w przypadku samochodów użytkowanych głównie w mieście okres skraca się do 12 miesięcy. Elementy, które najczęściej wymienia się w Giulieccie to łączniki stabilizatora i końcówki drążków w przednim zawieszeniu. Zawieszenie tylne to komfortowy układ wielowahaczowy, który jest bardzo trwały i rzadko wymaga ingerencji mechanika. W normalnych warunkach klocki hamulcowe wytrzymują około 60-70 tysięcy kilometrów. Korozja w bezwypadkowych Giuliettach w zasadzie nie występuje. Nadwozie jest ocynkowane i dobrze znosi eksploatację w polskich warunkach zimowych.

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-)

Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.  

fot. Bartosz Gubernat

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-)

Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.

fot. Bartosz Gubernat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • AP (gość)

    Jedna uwaga. W Giulietcie DNA nie oddziaływuje na zawieszenie, tryb "D" nie utwardza zawieszenia, zmienia on siłę wspomagania kierownicy, uaktywnia tryb pre-fill w układzie hamulcowym, zmienia charakterystykę przepustnicy, uaktywnia E-Q2, przesuwa progi działania ESP i ASR ale nie wpływa na samo zawieszenie. W Mito tryb "D" w wybranych modelach może wpływać na zawieszenie ale tylko w przypadku wersji z adaptacyjnym zawieszeniem (czyli nie w każdym).

  • Wtk (gość)

    W artykule piszecie że jest świetne zawieszenie, które się nie psuje a w podsumowaniu, że minusem jest "Kiepska trwałość zawieszenia".

  • Barkac (gość)

    350 l bagaznika w Alfa Romeo Gulietta jest be...ta sama pojemnosc w vw gokf jest..ok...o co tu chodzi?

  • ANDRE (gość)

    Gulietta jest pięknym autem i porównywanie jej z topornym i ciężkim golfem jest bez sensu a poza tym to golf jest okrzyknięty królem komaktów przez niemiecką propagandę i przez to że Niemcy kupują swoje i promują swoje a tak naprawdę to dużo mu do króla brakuje. Jeśli golf jest już tym królem to Gulietta jest piękną królową.

  • Jag (gość)

    Od pewnego czasu jeżdżę Julką 1,4 Multi Air 170 i naprawdę jestem zachwycony tym samochodem. Jest nie tylko piękny ale również jak na razie niezawodny oszczędny i wspaniale jeżdżący. Miałem parę dobrych dość szybkich aut bo i Hondę Accord 2,0 i Mazdę 3 2,0 l 150 KM i Clio GT ale Alfa to jest jednak inna bajka i to z tych pięknych bajek.

  • Piotr (gość)

    golf jest królem ale wizyt u mechanika jak cała reszta niemieckiego badziewia,osobiscie nie korzystam od kilku lat i żadko odwiedzam warsztaty

  • czytelnik (gość)

    Od 2 lat jeżdżę giuliettą 1742 tbi, przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów, fajne autko, ma niezłego buta - zero usterek. Należy stwierdzić że to nie jest pojazd na zakupy czy też do wożenia dzieciaków w fotelikach tylko służy do szybkiego i bezpiecznego przemieszczania. Wygląd tego auta to rzecz gustu, mi się podoba.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo Giulietta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo Giulietta Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł