Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36839 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Honda Accord (2003-2008). Droga, ale solidna

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Używana Honda Accord

Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

Fot. Bartosz Gubernat Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

W klasie średniej w Polsce niekwestionowanym królem od lat jest Volkswagen Passat. Niestety znalezienie sprawnego egzemplarza V generacji jest coraz trudniejsze, a VI odsłonę tego modelu produkowaną od 2005 roku kierowcy omijają szerokim łukiem. Powód? Kłopoty z korozją, trzeszczące wnętrze i awaryjne silniki diesla to tylko część wad, o których mówią użytkownicy tego auta. Dlatego coraz częściej jako alternatywę dla króla z Wolfsburga Polacy wybierają auta innych marek. Jednym z najpoważniejszych rywali jest w tym przypadku Honda Accord VII generacji, produkowana w podobnym okresie.

Używana Honda Accord

Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

Fot. Bartosz GubernatW Europie najpopularniejszym modelem Hondy jest Civic. Droższy i większy Accord sprzedaje się nieco gorzej. Na rynku jest bez przerwy od 1976 roku. Już jego pierwsza odsłona zaprezentowana w 1976 roku okazała się strzałem w dziesiątkę. Japończycy wyposażyli auto w rzadko spotykane wówczas dodatki – między innymi radio, wycieraczki, obrotomierz, czy tapicerkę wykonaną z przyjemnej w dotyku tkaniny. Na Starym Kontynencie szczyt popularności tego modelu przypada na przełom XX i XXI wieku. V, VI i VII generacja Accorda to auta, które z powodzeniem walczą o klientów z Volkswagenem Passatem, Oplem Vectrą czy Toyotą Avensis.

Accord VII był produkowany w latach 2003-2008. Jedyną poważniejszą modyfikację auto przeszło w 2006 roku. Z zewnątrz lifting objął m.in. przednie i tylne reflektory, grill i zderzaki. W środku zmiany nie były duże, objęły przede wszystkim zegary, które otrzymały czerwone podświetlenie oraz inny wyświetlacz komputera pokładowego. Samochód został także nieco lepiej wyciszony. Przez cały okres produkcji dostępne były tylko trzy wersje nadwozia, sedan, kombi i coupe. O ile pierwsza z nich w Polsce jest popularna, kombi na drogach jest znacznie rzadsze, a coupe występuje sporadycznie. Powód? W przypadku kombi to przede wszystkim kontrowersyjna stylistyka. Nawet wśród fanów marki auto jest nazywane „trumniakiem” lub po prostu karawanem.

Redakcja poleca:
Na zużytej oponie też można zrobić biznes

Silniki podatne na zatarcie
Testujemy nowego SUV-a Skody

O ile wygląd to kwestia dyskusji, to walorów praktycznych odmówić tej wersji nie można. Bardzo pojemny bagażnik sprawia, że kombi jest znacznie bardziej praktyczne od sedana. Bagażnik wyjściowo mieści tu 572 l ładunku, podczas gdy w sedanie to 459 l. Poza tym otwór załadunkowy sedana jest niezbyt szeroki. Wysoki próg załadunku uniemożliwia włożenie do kufra większych przedmiotów, które wewnątrz spokojnie by się zmieściły. Część pasażerska w obu wersjach nadwozia oferuje taki sam komfort podróży. Miejsca nie ma tu przesadnie dużo, w porównaniu do wspomnianego Passata B6 Accord jest znacznie ciaśniejszy. Aby wysocy pasażerowie na kanapie mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi, przednie fotele trzeba przesunąć w kierunku kokpitu na tyle mocno, że pasażer siedzący obok kierowcy dotyka kolanami schowka.

Wykonanie i stylistyka wnętrza są typowo azjatyckie. Materiały i tworzywa spasowano bardzo dobrze, dzięki czemu nic w czasie jazdy nie trzeszczy. Część z nich jest jednak twarda, a tapicerka na drzwiach, szczególnie w rejonie klamek ma tendencję do zadzierania i przetarć. Wytrzymałe są fotele, zarówno w wersji obszytej tkaniną, jak i częściowo skórzane, dostępne w wersji wyposażenia sport. W samochodach z przebiegiem na poziomie 200 tys. km boczki są w bardzo dobrym stanie. Tapicerka w całości skórzana trudy codziennego użytkowania znosi dobrze, ale pod warunkiem, że jest odpowiednio pielęgnowana. Niestety, ale bez natłuszczania i regularnej konserwacji szybko pojawiają się na niej nieestetyczne pęknięcia. Wniosek? Lepiej szukać auta z tradycyjnym obszyciem foteli.

Używana Honda Accord

Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

Fot. Bartosz GubernatSchowków jest tu sporo. Ten główny, przed nogami pasażera podróżującego z przodu jest zamykany na zamek. Między lewarkiem zmiany biegów a kanapą, w konsoli środkowej znajdziemy zamykaną półkę z dwoma miejscami na kubki lub butelki. Powyżej lewarka, pod panelem sterowania klimatyzacją jest kolejny, zamykany schowek. Niewielka szufladka, np. na pilota od bramy garażowej znajduje się na wysokości lewego kolana kierowcy. Monety lub inne drobne elementy można wrzucić do otworu w podłokietniku drzwi kierowcy. Za schowek może służyć także zamykana popielniczka, umieszczona przy lewarku zmiany biegów. Z tyłu pasażerowie mogą włożyć drobne przedmioty do półek w obiciach drzwi oraz do kieszeni na plecach przedniego fotela pasażera. W podłokietniku kanapy są dwa miejsca na napoje.

Pod względem mechanicznym Accord VII wypada bardzo dobrze. Gama silników to dwie jednostki benzynowe i jeden diesel. Benzyniaki o poj. 2,0 i 2,4 l rozwijają moc 155 i 190 KM. Diesel to jednostka 2,2-litrowa, 140-konna. Ze względu na niezawodność na uwagę zasługują wszystkie trzy. Wersja najpopularniejsza na rynku wtórnym to dwulitrowy benzyniak. Silnik wykorzystujący technologię zmiennych faz rozrządu jest dynamiczny, ale jego apetyt na paliwo jest umiarkowany. W cyklu miejskim zużywa nieco ponad 10 litrów benzyny, ale w trasie można bez problemu osiągnąć wynik na poziomie 6,5 litra. Rozrząd pracuje na łańcuchu, który teoretycznie jest elementem niewymagającym okresowej wymiany. Warunek? Silnik należy zalewać wysokiej jakości olejem, którego stanu należy pilnować. Serwis zalecany jest co 10 tysięcy kilometrów. Kiepski olej, a także jego niedobór prowadzą do naciągnięcia łańcucha, co w konsekwencji może doprowadzić do jego przeskoczenia. W najlepszym wypadku trzeba się liczyć z wymianą kompletnego rozrządu. Tylko części kosztują w ASO grubo ponad 2000 zł.

Używana Honda Accord

Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

Fot. Bartosz Gubernat

Używana Honda Accord

Honda Accord wśród kierowców uchodzi za synonim niezawodności. Jej VII generacja to także auto znakomite pod względem właściwości jezdnych. Niestety na rynku wtórnym samochodów jest mało, a ich ceny są kosmicznie wysokie.

Fot. Bartosz Gubernat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • paluch_88 (gość)

    Accorda vii generacji posiadam od dwóch lat. Auto ma obecnie ponad 209000km przebiegu, z czego moich ponad 50000km i mogę powiedzieć jedno , że gdyby nie delikatny lakier i blachy było by to auto niemal że idealne. Posiadam egzemplarz w wersji tourer "karawan" i jego walory użytkowe są przeogromne :) na prawdę polecam wszystkim którzy mają wątpliwości co w tej klasie wybrać.

  • Rafał (gość)

    Autor spalanie w trasie to skąd wziął? Mam od ponad dwóch lat benzynę 2.0 i min to 7.2 przy jeździe w trasie przy bardzo spokojnej jeździe. Auto ogólnie godne polecenia.

  • Hundziarz (gość)

    W trasie moj dwulitrowiec spala wlasnie 6,5 litra. Wiadomo ze jak pojedziesz 200km/h to spali ci wiecej.

  • ROB (gość)

    Accord 2,4 to moja milosc mam od roku i nadal podziwiam moją czarną bestię pali sporo bo jeżdżę dynamicznie -kusi jak cholera -mój sedan 2006 czyli rasowy Japończyk -przez rok żadnych napraw tylko sprawdzony luz zaworowy i wymienione ksenony na nowe 400zl no i olej -5w40 Full syntetic castrol edge wszystko w temacie auto cudowne najbardziej kocham ten tyl z dwoma lufami pod zderzakiem -przepiękna ponadczasowa torpeda

  • Monika (gość)

    Accord VII jest moim drugim Accordem, byl VI jest VII - polecam. Oprocz klamek w generacji VI nie bylo problemu z niczym, a generacji VII juz na nic nie moge powidziec zlego slowa. Mam ja od lat 3 , jezdze na codzien do pracy, polecam goraco. Silnik 2,0 na lpg - nic sie nie dzieje, na liczniku 300 tys plus, jezdzimy i jezdzic bedziemy!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Accord opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł