Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37025 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. Honda Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

Kiedy ósme wydanie Accorda wchodziło na rynek w 2008 r., Honda miała sprzedanych już 16 mln egzemplarzy tego modelu, produkowanego od 1976 r. Ponad trzydzieści lat doświadczeń nie poszło na marne, skonstruowano samochód dobrze trafiający w gusta nabywców zainteresowanych autami klasy średniej. Wykorzystano przy tym najnowocześniejsze rozwiązania, nie przesadzając jednak z zaawansowanymi technologiami i elektroniką.

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. HondaZadbano przede wszystkim o atrakcyjne z wyglądu nadwozie, o lekko sportowym wizerunku, oraz przestronne, ładnie wykończone i dobrze wyciszone wnętrze. W sedanie pomyślano też o dużym bagażniku (467 l), w kombi ważniejszy okazał się atrakcyjny kształt tylnej części nadwozia. Pojemność bagażnika zeszła na drugi plan (tylko 406/1252 l).

Podwozie Accorda VIII zapewnia wysoki komfort jazdy, a jednocześnie dba o dobre własności jezdne. Samochód prowadzi się pewnie i stabilnie nawet wówczas, gdy jedzie się nim bardzo dynamicznie. To ważne, bo zmodyfikowane silniki mają sporo wigoru.

Redakcja poleca:

Kupno i rejestracja samochodu. Uwaga na oszustwa!
Czy nowy samochód musi byc drogi w eksploatacji?

Nowa Skoda Octavia. Czy modernizacja wyszła jej na dobre?

Z technicznych ciekawostek ósmej generacji Accorda trzeba wymienić układ stabilizacji toru jazdy współpracujący z aktywnym układem kierowniczym, sugerującym kierowcy kierunek obrotu kierownicy przy poślizgu, oraz zaawansowany system wspomagający jazdę ADAS (ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ogranicza skutki kolizji, utrzymuje automatycznie dystans od poprzedzającego samochodu). Ten model ma również system monitorujący jakość oleju i sugerujący konieczność jego wymiany. Analiza oparta jest na wielu danych, między innymi brany jest pod uwagę styl jazdy kierowcy.

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. HondaPo modernizacji przeprowadzonej w 2011 r. zmienił się nieco przód i tył Accorda VIII. Wprowadzono też drobne poprawki do podwozia (pracuje ciszej) i po raz kolejny zmodyfikowano silniki (niższa emisja szkodliwych substancji). Pojawił się też mocniejszy turbodiesel. Koszty utrzymania Accorda trzeba rozpatrywać w dwóch kategoriach. Serwisowanie auta nie jest tanie, bo nie wszystkie czynności można wykonać poza autoryzowanymi serwisami a części eksploatacyjne sporo kosztują. Za to na naprawy wydaje się niewiele, bo poważne awarie w tym modelu należą do rzadkości.

Silniki

Honda Accord VIII weszła na rynek w 2008 r. z silnikami benzynowymi 2.0 i-VTEC (156 KM) i 2.4 i-VTEC (201 KM) oraz turbodieslem 2.2 i-DTEC (150 KM). W 2011 r. do gamy dołączyła mocniejsza wersja turbodiesla 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM. Wszystkie silniki są godne polecenia. Każdy dobrze radzi sobie z ważącym ok. 1,5 t autem, żaden nie ma istotnych wad, narażających właściciela na nerwy i wydatki. Różne są tylko koszty utrzymania, najniższe w przypadku podstawowej dwulitrówki, znacznie wyższe w przypadku wersji 2.4 i-VTEC (wysokie spalanie i serwis) oraz 2.2 i-DTEC (serwis).

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. HondaEksploatacja

Powłoka lakiernicza Accorda VIII nie jest najlepsza, ma miękką strukturę, łatwo wyciera się i odpryskuje. W pierwszych dwóch rocznikach trzeba się liczyć z korozją pokrywy silnika (od strony wewnętrznej). W turbodieslach sprzed modernizacji dochodzi do szybkiego zapychania się filtra cząstek stałych. Konsekwencją jest rozcieńczanie oleju silnikowego paliwem, co stanowi zagrożenie dla silnika. Sytuacja poprawiła się od 2011 r., gdy zmieniono oprogramowanie silnika. Accord VIII nie lubi być brutalnie traktowany. Ostra jazda zostaje skwitowana znaczącym wzrostem zużycia paliwa (zwłaszcza w wersji 2.4), podniesieniem zużycia oleju i szybkim zużyciem sprzęgła.

Ważniejsze daty
1976 – Accord I
1981 – Accord II
1985 – Accord III
1989 – Accord IV
1993 – Accord V
1998 – Accord VI
2002 – Accord VII
2008 – Accord VIII, nadwozie sedan 4d i kombi 5d
2011 – Niewielka modernizacja (drobne zmiany przedniego i tylnego pasa, modyfikacje podwozia i silników), mocniejszy turbodiesel 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM
2015 – zakończenie produkcji

Zalety
+ dynamiczne silniki
+ bardzo dobre własności jezdne
+ wysoka jakość wykonania
+ wysoki komfort jazdy
+ mała awaryjność

Wady
- wysokie ceny
- spore koszty utrzymania
- mały bagażnik w kombi
- mały wybór silników

Wybrane dane techniczne

Wersja silnikowa

Poj. skok (cm3)

Moc maks (KM/obr/min)

Maks. moment obr. (Nm/ obr./min)

Prędkość maks. (km/h)

Przysp. 0-100 km/h (s)

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

2.0 i-VTEC

1997

156/6300

192/4100-5000

215

9,4-9,8

6,9-7,0

2.4 i-VTEC

2354

201/7000

234/4300-4400

227

8,0

8,6

Silniki wysokoprężne

 

 

 

 

 

 

2.2 i-DTEC

2199

150/4000

350/2000-2500

212

9,4-9,6

5,3-5,4

2.2 i-DTEC

2199

180/4000

380/2000-2750

220

8,6-8,7

5,6

Orientacyjne ceny w tys zł

Rocznik/wersja

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2.0 i-VTEC

36,0

39,5

44,0

52,5

58,5

65,5

74,0

85,0

2.4 i-VTEC

40,5

43,5

48,0

61,0

68,0

76,0

85,0

97,5

2.2 i-DTEC (150 KM)

40,0

44,0

49,0

61,5

69,0

78,0

88,5

 

2.2 i-DTEC (180 KM)

 

 

 

63,0

70,5

79,5

90,5

 

Podsumowanie

Accord ósmej generacji nie jest tani, ale z pewnością wart zainteresowania. Co prawda trzeba sporo wydać na jego zakup, ale później portfel nie cierpi z powodu kosztownych napraw rujnujących finanse właściciela. Nawet drobne awarie zdarzają się tu rzadko. Owszem, trzeba przygotować się finansowo na rzetelny i regularny serwis, ale dobrze utrzymany Accord VIII odwzajemnia się bezproblemową eksploatacją. Może warto zrezygnować z zakupu tańszego, ale bardziej awaryjnego samochodu, nieco dołożyć i kupić właśnie ten model, znany ze swojej solidności. Tym bardziej, że Accord VIII to nie tylko niezawodność, ale również świetne silniki, znakomite podwozie, wysoka jakość i urzekający komfort jazdy. Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane

Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści!

Źródło: TVN Turbo/x-news

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Kowal (gość)

    Może i dobry samochód i mało awaryjny jednak jeśli chodzi o blachy to raczej bym nie polecał bo bardzo szybko rdza potrafi narobić szkód. Jeśli idzie o dobre , bezawaryjne i nie rdzewiejące samochody to raczej skłaniałbym się do takich modeli jak Corolla albo nawet Avensis. Te auta robią setki tysięcy kilometrów bezproblemowo i nie trzeba się martwić o rdze.

  • Maniek (gość)

    Czyli jak to w japońskich. Silnik się trzyma, ale blachy już chrupią.

  • KOSTA (gość)

    CHRUPIE TO CI MOZG !

  • donald (gość)

    Jakoś mam kondona honde 3,2 z 2006 roku i grama rdzy nie ma. Rdze to mazda ma jak wyjeżdża z fabryki albo gówna z grupy vag

  • Bsd (gość)

    Mam mazde z 2010, zero rdzy. Sąsiad ma Honda z 2013 który mu rdzewieje na potęgę

  • Łukasz (gość)

    Mam honde accord 2008 niema rdzy , jak kolega pisze mazda ma rdze

  • user (gość)

    Mam te auto 2 lata i to jest najgorsze auto jakie miałem. Ciągłe problemy , jak nie wałek rozrządu to bicie przy hamowaniu albo drżenie kierownicy podczas jazdy. Dodatkowo auto koroduje. Przestrzegam przed zakupem tego auta.

  • Mm (gość)

    Do User,,, trzeba kupić samochód a nie kota w worku , nigdy nie sugeruje się ogólnymi poleceniami, jeżeli auto jest zrobione z 3 to wybacz. Pozdro

  • niezadowolony (gość)

    Ten samochód to koszmar !!! Jeżdżę nim 3 rok i bardzo żałuje zakupu. Przestrzegam wszystkich przed zakupem tego samochodu. Gdyby ktoś mnie ostrzegł wcześniej nigdy bym go nie kupił. Koszty utrzymania są na poziomie klasy premium a psuje się w tym aucie dosłownie wszystko. Nie ma miesiąca bez awarii. Honda Accord to złom i szrot !!!!

  • Anonimowy (gość)

    Jak kupujesz auto co nadaje się tylko na złom to dlatego masz co masz...Jak Ty na Hondę mówisz że to złom i szrot to dla Ciebie dobrego auta nie ma i nikt Ci nie dogodzi w tym temacie...No chyba że jesteś dnem motoryzacji to wtedy rower spełni Twoje wymagania...pozdrawiam.

  • Gość (gość)

    Miałem Honde accord 3.0 v6 wersja amerykańska 2004 rok. Blacha gruba, drzwi ciężkie, mocne jak w Audi a6. Teraz mam accord VIII 2010 rok 2.4 type s. Blacha cienka jak konserwa turystyczna,silnik rzedowy ma się nijak do v6. Ale cóż trza uciekać do przodu. Szkoda że na europejskim rynku nie ma v6.

  • potwierdzam to awaryjne auto (gość)

    Witam Potwierdzam Honda VIII gen to słaby samochód. Rdzewieje i blachy cienkie. Auto bardzo drogie w utrzymaniu. Gdy pojawi się jakaś usterka to nikt nie potrafi jej naprawić. Taki to "bezawaryjny" samochód. Potwierdzam przedmówce też kupiłem i męczę się z tym gratem !!!!!

  • Zenon Martyniuk (gość)

    Auto jak auto wiadomo są + i - (ja mam tylko zastrzeżenia do wielkości bagażnika - ale widziałem co kupowałem) Ale czytając negatywne opinie widzę ze pewien użytkownik z forum Accorda wylewa tutaj swoje frustracje. Kolego flashmaniac trzeba było kupić coś z mniejszym pewnym przebiegiem a nie nie jakiegoś dojechanego "szrota"

  • Gość (gość)

    Mam maybacha i jestem gość

  • saymon (gość)

    Powielam przedmówców tych na + bo accord8 diesel to dobre auto ale te z importu a tym bardziej z komisów /od Turków/ To w lwiej części dojechane szroty. Dlatego ludzie tracą masę nerwów i kasy na naprawy i jadą negatywnie po marce. Ja niestety też trafiłem na gniota i mam olej w płynie chłodniczym wiadomo albo chłodnica oleju albo uszcz. głowicy i kilka tysi w plery i co mam klnąć na markę Honda? Nie ! Miałem accord 7 i był ok i ten też jest ok tylko jest zajechany po Turku. I cudów nie będzie aż ponaprawiam felery lub wymienię na pewny egzemplarz. Lub zmienię markę ale czy znajdę lepszą ? Nawet młode Fiaty są ok ale na Boga NIE OD TURKA i NIE Z POLSKIEGO KOMISU !! Pozdrawiam hondziarzy))

  • Odin (gość)

    A ja Skoda favorit i za 100 robię remont silnika sam a za 50 mam wideo część

  • Marcino (gość)

    Komentarze na - od sfrustrowanych ludzi których po prostu nie stać albo tym że ich vw regularnie w warsztacie.

  • Gość 2 (gość)

    Śmieszne są komentarze ludzi takich jak niezadowolony gość . Jak auto psuje Ci się na potęgę to dlaczego nim jeździsz już 3 rok ? Ja miałem 7gen i 7 lat nim jeździłem bezawaryjnie . Teraz kupiłem 8gen i pewnie będzie tak samo bezawaryjny.

  • Posiadacz (gość)

    Witam kupiełem hondeaccord w 2009 w salonie stoi na zewnątrz i nic a jeżeli chodzu o awaryjność no to mam 200 tyś i wszystko jest w orginale a wiec moge coś powiedzieć a ci co tak płaczą to niech jadą na normalny serwis a nie fo garazu sąsiada bo taniej uwielbiam czytać takie bajki bo sie pośmiać można pozdr.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Accord opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł