Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Dariusz Dobosz
Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterkiAccord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.fot. Honda
Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterkiAccord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.fot. Honda
Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

Kiedy ósme wydanie Accorda wchodziło na rynek w 2008 r., Honda miała sprzedanych już 16 mln egzemplarzy tego modelu, produkowanego od 1976 r. Ponad trzydzieści lat doświadczeń nie poszło na marne, skonstruowano samochód dobrze trafiający w gusta nabywców zainteresowanych autami klasy średniej. Wykorzystano przy tym najnowocześniejsze rozwiązania, nie przesadzając jednak z zaawansowanymi technologiami i elektroniką.

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterkiAccord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale
Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. Honda

Zadbano przede wszystkim o atrakcyjne z wyglądu nadwozie, o lekko sportowym wizerunku, oraz przestronne, ładnie wykończone i dobrze wyciszone wnętrze. W sedanie pomyślano też o dużym bagażniku (467 l), w kombi ważniejszy okazał się atrakcyjny kształt tylnej części nadwozia. Pojemność bagażnika zeszła na drugi plan (tylko 406/1252 l).

Podwozie Accorda VIII zapewnia wysoki komfort jazdy, a jednocześnie dba o dobre własności jezdne. Samochód prowadzi się pewnie i stabilnie nawet wówczas, gdy jedzie się nim bardzo dynamicznie. To ważne, bo zmodyfikowane silniki mają sporo wigoru.

Z technicznych ciekawostek ósmej generacji Accorda trzeba wymienić układ stabilizacji toru jazdy współpracujący z aktywnym układem kierowniczym, sugerującym kierowcy kierunek obrotu kierownicy przy poślizgu, oraz zaawansowany system wspomagający jazdę ADAS (ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ogranicza skutki kolizji, utrzymuje automatycznie dystans od poprzedzającego samochodu). Ten model ma również system monitorujący jakość oleju i sugerujący konieczność jego wymiany. Analiza oparta jest na wielu danych, między innymi brany jest pod uwagę styl jazdy kierowcy.

Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterkiAccord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale
Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. Honda

Po modernizacji przeprowadzonej w 2011 r. zmienił się nieco przód i tył Accorda VIII. Wprowadzono też drobne poprawki do podwozia (pracuje ciszej) i po raz kolejny zmodyfikowano silniki (niższa emisja szkodliwych substancji). Pojawił się też mocniejszy turbodiesel. Koszty utrzymania Accorda trzeba rozpatrywać w dwóch kategoriach. Serwisowanie auta nie jest tanie, bo nie wszystkie czynności można wykonać poza autoryzowanymi serwisami a części eksploatacyjne sporo kosztują. Za to na naprawy wydaje się niewiele, bo poważne awarie w tym modelu należą do rzadkości.

Silniki

Honda Accord VIII weszła na rynek w 2008 r. z silnikami benzynowymi 2.0 i-VTEC (156 KM) i 2.4 i-VTEC (201 KM) oraz turbodieslem 2.2 i-DTEC (150 KM). W 2011 r. do gamy dołączyła mocniejsza wersja turbodiesla 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM. Wszystkie silniki są godne polecenia. Każdy dobrze radzi sobie z ważącym ok. 1,5 t autem, żaden nie ma istotnych wad, narażających właściciela na nerwy i wydatki. Różne są tylko koszty utrzymania, najniższe w przypadku podstawowej dwulitrówki, znacznie wyższe w przypadku wersji 2.4 i-VTEC (wysokie spalanie i serwis) oraz 2.2 i-DTEC (serwis).


Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterkiAccord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale
Używana Honda Accord VIII (2008 – 2015). Zalety, wady i typowe usterki

Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane.

fot. Honda

Eksploatacja

Powłoka lakiernicza Accorda VIII nie jest najlepsza, ma miękką strukturę, łatwo wyciera się i odpryskuje. W pierwszych dwóch rocznikach trzeba się liczyć z korozją pokrywy silnika (od strony wewnętrznej). W turbodieslach sprzed modernizacji dochodzi do szybkiego zapychania się filtra cząstek stałych. Konsekwencją jest rozcieńczanie oleju silnikowego paliwem, co stanowi zagrożenie dla silnika. Sytuacja poprawiła się od 2011 r., gdy zmieniono oprogramowanie silnika. Accord VIII nie lubi być brutalnie traktowany. Ostra jazda zostaje skwitowana znaczącym wzrostem zużycia paliwa (zwłaszcza w wersji 2.4), podniesieniem zużycia oleju i szybkim zużyciem sprzęgła.

Ważniejsze daty
1976 – Accord I
1981 – Accord II
1985 – Accord III
1989 – Accord IV
1993 – Accord V
1998 – Accord VI
2002 – Accord VII
2008 – Accord VIII, nadwozie sedan 4d i kombi 5d
2011 – Niewielka modernizacja (drobne zmiany przedniego i tylnego pasa, modyfikacje podwozia i silników), mocniejszy turbodiesel 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM
2015 – zakończenie produkcji

Zalety

  • dynamiczne silniki
  • bardzo dobre własności jezdne
  • wysoka jakość wykonania
  • wysoki komfort jazdy
  • mała awaryjność

Wady
- wysokie ceny
- spore koszty utrzymania
- mały bagażnik w kombi
- mały wybór silników

Wybrane dane techniczne

Wersja silnikowa

Poj. skok (cm3)

Moc maks (KM/obr/min)

Maks. moment obr. (Nm/ obr./min)

Prędkość maks. (km/h)

Przysp. 0-100 km/h (s)

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

2.0 i-VTEC

1997

156/6300

192/4100-5000

215

9,4-9,8

6,9-7,0

2.4 i-VTEC

2354

201/7000

234/4300-4400

227

8,0

8,6

Silniki wysokoprężne

 

 

 

 

 

 

2.2 i-DTEC

2199

150/4000

350/2000-2500

212

9,4-9,6

5,3-5,4

2.2 i-DTEC

2199

180/4000

380/2000-2750

220

8,6-8,7

5,6

Orientacyjne ceny w tys zł

Rocznik/wersja

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2.0 i-VTEC

36,0

39,5

44,0

52,5

58,5

65,5

74,0

85,0

2.4 i-VTEC

40,5

43,5

48,0

61,0

68,0

76,0

85,0

97,5

2.2 i-DTEC (150 KM)

40,0

44,0

49,0

61,5

69,0

78,0

88,5

 

2.2 i-DTEC (180 KM)

 

 

 

63,0

70,5

79,5

90,5

 

Podsumowanie

Accord ósmej generacji nie jest tani, ale z pewnością wart zainteresowania. Co prawda trzeba sporo wydać na jego zakup, ale później portfel nie cierpi z powodu kosztownych napraw rujnujących finanse właściciela. Nawet drobne awarie zdarzają się tu rzadko. Owszem, trzeba przygotować się finansowo na rzetelny i regularny serwis, ale dobrze utrzymany Accord VIII odwzajemnia się bezproblemową eksploatacją. Może warto zrezygnować z zakupu tańszego, ale bardziej awaryjnego samochodu, nieco dołożyć i kupić właśnie ten model, znany ze swojej solidności. Tym bardziej, że Accord VIII to nie tylko niezawodność, ale również świetne silniki, znakomite podwozie, wysoka jakość i urzekający komfort jazdy. Accord ósmej generacji to samochód duży i wygodny, a do tego mało awaryjny. Ale ofert sprzedaży „średniaka” Hondy jest mało, a jego ceny wygórowane

Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści!

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty