Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38790 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Honda HR-V (od 2015 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.

Fot. Honda Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.

Pierwsza generacja B-crossovera HR-V zadebiutowała w 1997 roku, a seryjna produkcja tego modelu ruszyła dwa lata później. W owym czasie samochód ten był był jednym z prekursorów swojego segmentu. Zwłaszcza wersja trzydrzwiowa była czymś, czego nie zaproponował klientom nikt wcześniej. Auto pozostawało w produkcji do 2006 roku. Siedem lat później japoński producent zaprezentował HR-V numer dwa (produkcja od 2015 r.). Tym razem auto jest dostępne wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. W Europie występuje wyłącznie z napędem na przednią oś. W 2018 roku przeprowadzono facelifting HR-V. Poprawiono wyciszenie i jakość wykonania, zmieniono wygląd przedniego zderzaka i atrapy chłodnicy oraz wprowadzono oświetlenie LED do przednich i tylnych lamp. Trudno te zmiany nazwać gruntownymi - to kosmetyka mająca na celu podtrzymanie atrakcyjności auta.

Honda HR-V. Nadwozie/wnętrze

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. HondaGłówną zaletą auta, o której wspominają jego użytkownicy jest przestronne wnętrze. Nie jest rzeczą oczywistą w segmencie B, że osoby o wzroście powyżej 185 cm siadają na tylnej kanapie wygodnie. W HR-V mogą jechać nie tylko na krótkiej trasie. Także dłuższy wyjazd nie wywoła u nich poczucia dyskomfortu. Bagażnik ma niezłą pojemność - 393 l plus 77 l na schowek pod podłogą. To wartości, które dla niektórych mogą być wystarczające, by auto traktować jako podstawowy pojazd rodzinny. Funkcjonalność kufra podnosi oparcie tylnej kanapy z możliwością regulacji kąta nachylenia.

Kupujesz auto? Kliknij i sprawdź historię pojazdu

HR-V na pokładzie ma też rozwiązanie Magic Seats, dzięki któremu przewożenie większych przedmiotów jest łatwiejsze. Słabym punktem jest wygoda foteli przednich - kiepsko trzymają w zakrętach i mają dość krótkie siedziska. Kolejny minus za nienajlepsze wyciszenie wnętrza, szczególnie dokuczliwe przy prędkościach autostradowych. Jakość wykończenia jest typowo… „japońska”. Nie ma co liczyć na nadmiar miękkich tworzyw, ale te, które są zmontowano w miarę solidnie. Cechą aut z Azji jest miękki lakier - takowy jest też w przypadku HR-V. Aby dłużej cieszyć się jego blaskiem, warto unikać myjni automatycznych. Plus za ergonomię wnętrza, minus za nieintuicyjny i wolno działający system multimedialny. Zdecydowana większość egzemplarzy ma bogate wyposażenie. Nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, czy tempomat to elementy, które ma na pokładzie prawie każda oferowana w ogłoszeniach HR-V.

Honda HR-V. Napęd/podwozie

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. HondaSzukając używanej HR-V najczęściej spotkamy w ogłoszeniach auta wyposażone w 1.5-litrowy benzynowy motor wolnossący. Ma 130 KM i wysokoobrotową charakterystykę. To może spodobać się tym, którzy pamiętają japońskie silniki sprzed lat. Szkoda, że osiągi tej jednostki nieco rozczarowują. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje ponad 10 sekund (z automatem - przekracza 11 s), co jest wynikiem przeciętnym. Na plus zaliczamy - póki co - brak doniesień o poważniejszych awariach. Lubiący dynamiczną jazdę powinni rozejrzeć się za 182-konną wersją 1.5 Turbo. Z przekładnią manualną przyspiesza do „setki” w czasie poniżej 8 sekund, dużo lepiej też sprawdza się w czasie wyprzedzania. Niestety, znalezienie takiego auta może być trudne. Motor ten jest montowany dopiero od 2019 roku i z powodu znacznie wyższej ceny, nie jest często wybierany przez klientów.

1.6-litrowy diesel trafiał pod maski HR-V przez trzy lata i wyposażone w niego egzemplarze trafiają się na rynku wtórnym. Motor ten zachwyca wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i ma niezłą elastyczność w trasie. Jeśli ktoś upiera się przy skrzyni automatycznej, musi zaakceptować fakt, że w HR-V nie znajdzie innej konstrukcji niż bezstopniowa przekładnia CVT. Pracuje ona cudownie płynnie podczas niezbyt dynamicznej jazdy, ale osoby z ciężką nogą mogą na nią narzekać. Im polecamy manuale. Te - tradycyjnie u Hondy - są z najwyższej półki i działają znakomicie. Niestety, w opiniach użytkowników pojawiają się niepokojące informacje o awariach manualnych skrzyń biegów. Są przypadki wymiany całego podzespołu w ramach gwarancji. Zawieszenie auta zestrojono dość sztywno. Jeżeli ktoś postrzega HR-V jako alternatywę dla Civica, radzimy wprost - w przypadku crossovera nie ma co liczyć na prowadzenie po zakrętach znane z kompakta. Na krętej drodze, Civic zostawi HR-V daleko z tyłu.

Honda HR-V. Sytuacja rynkowa

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. HondaLiczba ogłoszeń z używanymi HR-V jest najlepszym dowodem na to, że po japońskiego crossovera nie ustawiają się w salonach kolejki. W chwili pisania tego tekstu wystawiono ok. 90 aut z drugiej ręki. Najtańsze, sprowadzone z zagranicy egzemplarze z początku produkcji można kupić za ok. 50 tys. zł. Kwota 60-70 tys. zł pozwala na poszukiwanie auta z polskiego salonu, pochodzącego od pierwszego właściciela i mającego na liczniku 40-50 tys. km. Plusem jest to, że HR-V nie jest autem, które kupują floty i większość samochodów na rynku wtórnym pochodzi z rąk prywatnych. HR-V nie jeżdżą też zbyt wiele. W ogłoszeniach nie znaleźliśmy auta, które by miało więcej niż 180 tys. km przebiegu.
Podsumowanie

Honda HR-V może nie wyróżnia się wystrzałowym designem, nie powala sportowymi osiągami, ale z eksploatacyjnego punktu widzenia stanowi ciekawą propozycję w swoim segmencie. Jedynym problemem, którego należy mieć świadomość są usterki manualnych skrzyń biegów, dlatego sprawdzenie tego podzespołu przed zakupem powinno być szczególnie dokładne. Doceniamy przestronne wnętrze HR-V, bogate wyposażenie oferowanych samochodów oraz ogólnie niezłą jakość oferty rynkowej.

ZALETY:

  • przestronne wnętrze;
  • niezła jakość oferty rynkowej.

WADY:

  • powtarzające się doniesienia o problemach z manualnymi skrzyniami biegów.
Opinie użytkowników:

Bardzo wygodne, sprytne i funkcjonalne auto w swojej klasie. Motor ma moc i możliwości której nie oferuje chyba nikt w tej klasie, Skrzynia CVT rewelacja, jeździłem próbnym HRV z manualem, ale znam go z Civica. Wiek i wygoda skłoniły do wyboru CVT, ale zaskoczenie na plus duże. Po prostu Honda. A na koniec o kosztach utrzymania, paliwo i obowiązkowe przeglądy, Przez 24 lata jazdy Hondami raz padł przełącznik zmiany świateł, drugi raz zapiekł się zacisk na hamulcu.

Miron


Rozważałem zakup: Honda HR-V, Ford Kuga, Opel Mokka, Nissan Qashqai. Po jazdach próbnych zdecydowałem się na Hondę i nie żałuję decyzji, chociaż cena wysoka. Samochód o obszernym wnętrzu, z mocnym silnikiem, przyjemny w prowadzeniu, akceptowalne spalanie. Na razie bez uwag.

Alek

Miałem dylemat co wybrać...wybrałem HRV SPORT- jak dla mnie auto piękne, oszczędne. z bardzo dobrym silnikiem z świetną skrzynia cvt, oferujące dużo miejsca wewnątrz jak na te klasę aut. Wygodne - super - do miasta, jak i w długą trasą... bardzo dobrze wykonane - wyjątkowe wnętrze w wersji sport!

Jacek


Niewielkie auto oferujące b. dużo miejsca w środku. Silnik wystarcza do spokojnej i ekonomicznej jazdy nie tylko po mieście. Z prędkościami autostradowymi też nie ma problemu. Bardzo dobre wyposażenie podstawowe. Mam nadzieję, że będzie to niezawodne auto, tak jak do tej pory z Hondą było.

Piotr

Podstawowe dane techniczne Hondy HR-V

 
1.5 i-VTEC
1.5 VTEC Turbo
1.6 i-DTEC
Okres produkcji
08/2015–08/2018
09/2018–12/2019
od 01/2020
03/2019–12/2019
od 01/2020
08/2015–08/2018
Pojemność skokowa
1498 cm³
1597 cm³
Moc maksymalna
96 kW (130 KM) przy 6600 obr/min
134 kW (182 KM) przy 5500 obr/min
88 kW (120 KM) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
155 Nm
przy 4600 obr/min
240 Nm
przy 1900–5000 obr/min
 
300 Nm
przy 2000 obr/min
Napęd
Na przednią oś
Skrzynia biegów seryjna (opcja)
6-biegowa manualna
(Automatyczna CVT)
6-biegowa manualna
Prędkość maksymalna
192 km/h
(187 km/h)
191 km/h
(187 km/h)
215 km/h
(200 km/h)
192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2–10,7 s
(11,2–11,4 s)
7,8 s
(8,6 s)
10,0–10,5 s
 
 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Skody

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.

Fot. Honda

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.

Fot. Honda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Lukiss (gość)

    Jedne z lepszych japońskich aut to właśnie honda

  • Hope (gość)

    Google is by and by paying $27485 to $29658 consistently for taking a shot at the web from home. I have joined this action 2 months back and I have earned $31547 in my first month from this action. Take a gander at it what I do..... COPY This Website OPEN HERE……… W­­­­w­­­­w­­­­.e­­­­a­­­­r­­­­n­­­­7­­­­5­­­­.C­­­­o­­­­m

  • ignas (gość)

    Są spoko, ale jednak bardziej podoba mi się rav4 no i dość ciekawy silnik ma pod maską 2.5 hybryda

  • Zygmunt (gość)

    Mam już drugą hrv i jestem zadowolony,auto bez problemów,w pełnym wyposażeniem auto przyjazne kierowcy,

  • Lejdis 69 (gość)

    Jestem fanką HONDY accord Civic obecnie od 3 lat Hrv autko piękne jedno małe ale... Głośne co na dalszych trasach uciazliwe..

  • Matik (gość)

    Nie wiem kto pisał ten artykuł, ale radze chociaż przed napisaniem zebrać jakieś opinię i zobaczyć to auto, tak prawdą jest słabe wyciszenie i długi czas do 100, ale awarię skrzyni biegów mt są wyssane z palca, Auto zazwyczaj z CVT oraz zalewane 0w20 po około 40tyś nabawia się problemu z wariatorem zmiennych faz rozrządu.

  • Marek (gość)

    Dobre auto do miasta i dla bagażnika. Spalanie w porządku, średnio miasto ok. 7 litrów. Ładne i przestronne, magic seats to rewelacja. To co mnie nie przekonuje to mimo dobrego silnika słaba dynamika i konieczność wchodzenia na wysokie obroty. Reszta OK.

  • Morel (gość)

    Witam użytkuje ten samochód od roku bardzo fajne i niezawodne autko do miasta i na małe wypady za miasto silnik bardzo oszczędny bo osiągniecie 5L na setkę nie stanowi problemu (nawet poniżej 5) natomiast przy komplecie osób auto mało dynamiczne No i na wysokich obrotach silnik mocno słychać.. poza tym bardzo fajny samochód polecam.

  • Kaz (gość)

    Mam HRV benzyna skrzynia CVT, ale od miesiąca przy starcie słyszę zgrzyt w krzyni biegów a ostatnio mam problem z rozruchem, wyświetla się komunikat „sprawdź system” i muszę kilkakrotnie przycisnąć start aby odpalić i podobnie przy wyłączaniu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda HR-V zdjęcia

Honda HR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda HR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł