Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używana limuzyna. 5 flagowych limuzyn do 100 tys. zł

Mariusz Michalak
Ich ceny przekraczają pół, a niekiedy sięgają nawet miliona złotych. Ale starsze generacje flagowych limuzyn mogą kosztować ułamek kwoty, którą musimy zapłacić za nowy egzemplarz i nadal oferują luksus na bardzo wysokim poziomie. Oto 5 flagowych limuzyn, które kupimy za 100 tys. złotych.

Lexus LS

Fot. LexusNajwiększa limuzyna Lexusa była pierwszym modelem japońskiej marki i jest z nami już od 30 lat. Z salonów Lexusa wyjeżdżają obecnie egzemplarze 5. generacji modelu, których ceny w najbogatszych konfiguracjach sięgają nawet 800 tys. zł. Ale dysponując kwotą około 100 tys. zł możemy bez problemu stać się właścicielami auta którejś z poprzednich generacji.

Takie pieniądze wystarczą już na zakup bogato wyposażonego egzemplarza z 4. odsłony modelu, produkowanej od 2006 roku. I na pewno nie będzie to zły wybór, bo Lexus LS 460 zdobył tytuł World Car of the Year 2017. W przypadku tego modelu LS-a do wyboru są przede wszystkim dwie wersje silnikowe - wspomniana w poprzednim zdaniu 460 z motorem V8 o pojemności 4,6 l oraz hybrydowa odmiana 600h z silnikiem V8 5.0. Co oferuje Lexus LS 4. generacji? Lista wyposażenia jest naprawdę długa, a w najbogatszych wersjach znajdują się na niej m.in. automatyczna, 4-strefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu, dostęp bezkluczykowy, aktywny tempomat, asystenci pasa ruchu i martwego pola, odtwarzacz DVD i system audio klasy premium Mark Levinson.

Miłośnicy klasyki mogą też sięgnąć po egzemplarz z pierwszych lat produkcji, bowiem Lexus LS naprawdę dobrze znosi próbę czasu. Ale uwaga - auto zaczyna być coraz bardziej cenione przez kolekcjonerów i ceny niektórych, ponad 20-letnich Lexusów LS zbliżają się do 100 tys. zł!

Mercedes klasy S

Fot. MercedesKlasa S Mercedesa to kolejna ikona segmentu luksusowych limuzyn. Historia modelu rozpoczęła się w 1972 roku, a na rynku dostępna jest już jego 6. generacja. Podobnie jak w przypadku Lexusa LS, flagowa limuzyna z Niemiec w większości przypadków kosztuje grubo ponad pół miliona złotych. Oczywiście na rynku wtórnym nie brakuje używanych aut za ułamek tej kwoty.

Za 100 tys. zł bez problemu kupimy egzemplarz poprzedniej, 5. generacji klasy S, która zadebiutowała w 2005 roku. W tej cenie w ogłoszeniach znajdziemy wersje z silnikami V6 i V8, w tym także sporo egzemplarzy z jednostkami Diesla. Oczywiście każde z aut zapewnia wysoki komfort. Najlepsze egzemplarze są wyposażone w m.in. asystenta pasa ruchu, tuner TV, podgrzewaną przednią szybę, klimatyzację czterostrefową czy podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu.

Za wspomnianą kwotę można też znaleźć zadbanego, 30-letniego klasyka z drugiej generacji modelu.

Audi A8

Fot. Audi Największa limuzyna Audi jest stosunkowo młodym modelem w segmencie, bowiem jej produkcja ruszyła w 1994 roku. Aktualnie w salonach znajdziemy 4. generację samochodu, która tak jak Lexus LS zadebiutowała w 2017 roku. Mimo mniejszego rynkowego stażu model A8 cieszy się dużą popularnością i tak jak konkurenci ma wiele do zaoferowania. A na rynku wtórnym jest w czym wybierać.

Kwota 100 tys. zł bez problemu wystarczy na zakup około 10-letniego egzemplarza z poprzedniej, 3. generacji modelu. Takie auto może być wyposażone w 4-strefową klimatyzację, podgrzewane i wentylowane siedzenia z funkcją masażu, asystenta pasa ruchu, czujniki martwego pola, tuner TV, zawieszenie pneumatyczne czy system nagłośnienia Bose. Warto jednak dodać, że na polskim rynku wiele samochodów z tego okresu jest wyposażona w silnik Diesla.

BMW serii 7

Fot. BNWSeria 7 BMW to kolejna ikona segmentu luksusowych limuzyn. Produkowane od 1977 roku auto doczekało się sześciu generacji. Najnowsza zadebiutowała w 2015 roku i podobnie jak nowy Lexus LS, Mercedes Klasy S czy Audi 8 kosztuje zdecydowanie ponad 400 tys. zł.

Podobnie jak w przypadku konkurencji, 100 tys. zł wystarczy na zakup poprzedniej generacji BMW serii 7. W takim, około 10-letnim samochodzie znajdziemy kamerę cofania, odtwarzacz DVD, aktywny tempomat, asystenta martwego pola, podgrzewane i wentylowane fotele, elektryczne rolety czy 4-strefową klimatyzację. W polskich ogłoszeniach większość egzemplarzy wyprodukowanych po 2010 roku jest wyposażona w 3-litrowy silnik Diesla. Osoby oczekujące benzynowej V-ósemki powinny szukać nieco starszych aut.

Jaguar XJ

Fot. JaguarModel XJ Jaguara to kolejna luksusowa limuzyna z nie tylko długim nadwoziem, ale i rynkowym stażem - samochód jest produkowany od 1968 roku. Tak jak w przypadku konkurencji, ceny nowych egzemplarzy obecnej generacji niejednokrotnie przekraczają pół miliona złotych. A ponieważ aktualny model zadebiutował w 2009 roku, luksusową limuzynę w obecnej odsłonie w dużo niższej cenie znajdziemy również na rynku wtórnym.

100 tys. zł wystarczy na zakup Jaguara XJ wyprodukowanego po 2010 roku. Osoby zainteresowane takim autem będą miały do wyboru głównie silniki 3.0 V6 - benzynowy i Diesla (z takim motorem pod maską auto obecnie wyjeżdża z salonów), a także 5-litrową V-ósemkę. Brytyjska limuzyna może być wyposażona przede wszystkim w 4-strefową klimatyzację, odtwarzacz DVD, podgrzewane siedzenia, asystenta parkowania, kamerę cofania, a także asystentów pasa ruchu i martwego pola czy aktywny tempomat.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty