Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używana Skoda Octavia III (2012 -2016 lifting). Wady i zalety

Data publikacji: Autor: Krzysztof Klucznik

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.pl Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

Trzecia generacja czeskiego szlagieru zadebiutowała w 2012 roku. Do budowy auta wykorzystano płytę podwoziową MQB, którą Octavia współdzieli m.in z Audi A3 i Seatem Leonem. Początkowo oferowano wyłącznie wersję liftback, rok później do palety dołączyło kombi. W październiku 2016 r. Octavia przeszła facelifting. Zmieniono m.in kształt pasa przedniego, w tym reflektorów, wprowadzono nowy system inforozrywki, a pod maski trafiła nowa trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI.

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.plPod względem rozmiarów mierząca 4659 mm Octavia to „wyrośnięty” kompakt. Kabina pasażerska jest przestronna i pod tym względem czeskiemu autu trudno cokolwiek zarzucić. W stosunku do poprzedniej generacji, znacznie poprawił się komfort jazdy - nawet standardowe fotele nie męczą w długich trasach, a we wnętrzu jest znacznie ciszej. Jedynym czynnikiem, który może ograniczać miejsce nad głową z tyłu jest dach panoramiczny w wersji kombi. Nie występuje on jednak zbyt często w Octaviach oferowanych na rynku wtórnym. Możliwościami transportowymi czeski kompakt deklasuje rywali. W liftbacku bagażnik ma pojemność 590 l, a w kombi jest o 20 l większy. Wnętrze Octavii jest nieźle wykonane. Większość materiałów wykończeniowych jest miękka w dotyku. Twarde elementy można spotkać w dolnych partiach deski rozdzielczej, drzwi i konsoli środkowej, przy czym i tak są one mniej podatne na zarysowania i uszkodzenia niż w poprzedniczce. Nawet po kilku latach eksploatacji nic nie skrzypi, co dobrze świadczy o staranności montażu kabiny pasażerskiej.

Zobacz też: test używanej Skody Octavii II

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.plPod maskami Octavii montuje się silniki znane z innych modeli koncernu Volkswagena. Jednostka napędowa o najmniejszej pojemności, jaką można spotkać ma trzy cylindry, litr pojemności i rozwija moc 115 KM. Najsłabszym silnikiem jest 85-konny 1.2 TSI. Na drugim końcu tabeli są silniki 2.0 TSI montowane w odmianie RS - mają 220 i 230 KM. Gama diesli zawiera różne warianty mocy jednostek o pojemnościach 1.6 oraz 2 l. Rozpiętość mocy wynosi w tym przypadku 90-184 KM. Pewną egzotyką, praktycznie niespotykaną na rynku aut używanych jest odmiana 1.4 G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.

Z punktu widzenia trwałości trzeba dobrze ocenić jednostki napędowe Octavii. Najpopularniejszy diesel o pojemności 1,6 l w zasadzie nie ma słabych punktów, chociaż zdarzają się problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania i pompą wody. Motor 2.0 TDI miewa problemy z napinaczem rozrządu, ale to raczej jednostkowe przypadki niż plaga. Z racji tego, że większość aut używana jest w trasach (floty), mechanicy nie donoszą o problemach z filtrem cząstek stałych. Wśród „beznyniaków” najwięcej Octavii napędza silnik 1.4 TSI. Jest to poprawiona jednostka o kodzie EA211 pozbawiona problemów z nadmiernym spalaniem oleju oraz z bezproblemowym, paskowym napędem rozrządu.

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.plW mocniejszych silnikach benzynowych pozostawiono napęd łańcuchowy, ale nie ma doniesień o tym, by były z nim problemy. O ile trudno mieć zastrzeżenia do silników, warto zwrócić uwagę jaką skrzynię biegów ma interesujący nas egzemplarz. Przekładnie manualne czasami trapią problemy z łożyskami, ale nie jest to częsta przypadłość. Większej uwagi wymaga automatyczna skrzynia DSG o oznaczeniu DQ200 montowana w Octavii do 2013 roku. Ma siedem biegów i suche sprzęgła. Trapią ją drogie awarie mechatroniki, zużycie dwumasowego koła zamachowego oraz usterki łożysk i sprzęgieł. Lepiej wybrać sześciobiegowy model DQ250 - ze sprzęgłami w kąpieli olejowej. Mimo tego, że ryzyko uszkodzenia dwumasu jest wysokie (niszczy je szybkie tempo zmian biegów) to całą przekładnię należy uznać za trwalszą.

O trwałości układów napędowych dobrze świadczy fakt, że mnóstwo Octavii jeździ w firmach nie mając stałych kierowców, a mimo to opinia o aucie jest dobra. Szukając używanego egzemplarza warto sprawdzić jego historię i jeżeli auto pochodzi z floty, spróbować dowiedzieć się gdzie jeździło i jak było serwisowane.

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.plPłyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia. Z tej możliwości skorzystał producent wykorzystując - zależnie od wersji silnikowej, belkę skrętną lub układ wahaczy. To pierwsze rozwiązanie spotkamy w odmianach: 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i 2.0 TDI 150 KM. Zawieszenie wielowahaczowe występuje w odmianach 4x4 oraz mocniejszych wariantach 2.0 TDI 184 KM i 2.0 TSI. Nie ma informacji, by podwozie Octavii było nadmiernie awaryjne.

Redakcja poleca:

Kodeks drogowy. Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu
Wideorejestratory nielegalne? Policja się tłumaczy
Używane auta dla rodziny za 10 000 zł

Na pokładzie każdego egzemplarza Octavii III generacji znajdziemy klimatyzację, elektryczne przednie szyby, 7 poduszek powietrznych, elektryczne lusterka i radio z czterema głośnikami. Za dopłatą czeskie auto można doposażyć w wiele dodatków - okno dachowe, aktywny tempomat, asystenci pasa ruchu czy zmęczenia kierowcy to tylko niektóre z nich. Niestety, poszukujący bogato wyposażonych wersji Octavii będą rozczarowani. Większość aut na rynku wtórnym pochodzi z flot. Najczęstszymi wersjami wyposażenia są podstawowe Active i Ambition, ewentualnie doposażone o automatyczną klimatyzację. Najbogatsze - Laurin & Klement trafiają się sporadycznie i pochodzą głównie z importu. Ciekawymi propozycjami mogą być wersje specjalne - Scout i RS. Pierwsza z nich zadowoli wszystkich, którzy od czasu do czasu zjeżdżają z utwardzonych dróg, druga będzie świetnie się spisywała jako auto rodzinne o osiągach GTI.

 

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.pl

Skoda Octavia cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno administratorów flot jak i ojców rodzin. Potwierdzają to statystyki sprzedaży, których czeskie auto jest niekwestionowanym liderem. Przestronność, dobra jakość wykonania w połączeniu z rozsądną ceną to argumenty brane pod uwagę przy zakupie auta nowego. Czy po latach eksploatacji można do nich dodać niezawodność?

fot. Motofakty.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • ADAM (gość)

    Duże ładne i nowoczesne auto.....o zerowych kosztach eksploatacyjnych. ....... mimo 150 tys km Nic nigdy nie było robione. Wszyscy chwalą się jakie mają przeboje ze swoimi autami ... a ja nic nie mogę powiedzieć poza tym że jeżdzi...

  • jo (gość)

    Szwabski szajs. Rozlatujące się i chlające olej silniki, wadliwe skrzynie biegów i mnóstwo drobnych problemów. Miałem Octavię I i II generacji. Pierwsza z silnikiem 1,9 TDI była ok. II to koszmar 1.4 TSI. Do tego tragiczne ASO. Nigdy więcej VAG!

  • kkj (gość)

    W Polsce większość to auta po flotowe z nieźle skręconymi licznikami. Prywatnie jak ktoś u nas kupił ... nie zmieni go za 3..5..7 lat - jak auto dzwona nie miało. Ot taka rzeczywistość używanych aut w PL. Auto tanie w zakupie .. wartość mu szybko spada - wiec patrz opis wyżej ... nikomu nie opłaca się sprzedaż auta w dobrym stanie.

  • kompan (gość)

    Mam tą oktawke w benzynie i nie ma co wymyślać że jest bezawaryjna bo czujnik abs musiałem w niej wymieniać tyle tylko że delphi znalazłem niedrogo, ale ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z użytkowania, bo pali też znośnie

  • marynka (gość)

    ja kupiłam w aaa auto taką skodę mechanik potwierdza przebieg, z samochodem wszystko ok dla mnie to auto jest super :)

  • aa (gość)

    do jo - czytaj ze zrozumieniem. Artykul jest o trzeciej generacji a nie o 1 czy 2. Jeśli ktoś pisze, że silniki w octavii 3 palą olej znaczy, że nigdy takim samochodem nie jezdzil. Tylko po co w takim razie wypowiada się w temacie, o ktorym nie ma pojecia?

  • skoda III 2.0 TDI (gość)

    To prawda że zużycie oleju w tym silniku jest bardzo duże, jadąc w trasę 800-1000 km trzeba mieć ze sobą 1l oleju, poza tym plastikowe boczki drzwi- tandeta w aucie za 100 000 PLN ? Skoda jest mocno przereklamowana, redaktorzy się nią zachwycają (przedrukowując artykuły z niemieckich gazet), użytkownicy mają inne zdanie

  • piotr (gość)

    Uzytkuje octavie III 1,4 tsi 140 hp. Auto ma przejechane 150 tys puki co zadnych awari. Jesli chodzi o palenie oleju to dolewam 0,5 l na 10 tys. takze mysle ze to zadna ilosc na silnik z turbiną. Ogolnie bardzo jestem zadowolony, jest moc , srednie spalanie 6,5 l ( w trasie przy jezdzie 90-100 da sie zejsc ponizej 5 ). Ma kilku znajomych octavki i nie słyszałem zeby ktos narzekał, no moze poza jednym z rs-a tdi , no ale on zachipował auto na 210 hp i cały czas pedał w podlodze to nie dziwne ze co chwila ma z czyms problem. takze hejterzy zawsze beda mowic ze to szajs, a ci co mja beda chwalic . pozdrawiam

  • lelek (gość)

    jak pisać nic konkretnego nie potrafisz to nie pchaj się na afisz.

  • Kombi RS 184 Km (gość)

    Ja jeżdżę Octavią 3 Kombi w wersji RS z automatyczną, 6-cio stopniową skrzynia biegów. Jestem z auta bardzo zadowolony. Auto co prawda w 95% jezdziło po niemieckich drogach, gdyż tam mieszkam, ale przejechane ma już 150 tys kilometrow. Nigdy nie było z tym autem problemów. Wymiany regularne i tylko do przodu. Auto jest z 2015 roku i praktycznie w pełnej wersji, chociażby aktywny tempomat z AAC, asystent pasa ruchu czy elektryczna klapa. Elektronika również bezproblemowa.

  • Liftback 1800, 180 km manual 6 przełożeń (gość)

    Samochód bez zarzutów.

  • wlasciciel (gość)

    octavia 3. 1,4/150 KM auto jest super jeżdżę po Polsce nieustannie jestem bardzo zadowolony. Silnik wolnossący 2-litrowy może się schować. Przyspieszenie i zużycie paliwa rewelacja zużycie oleju 02 na 10000 km. Tylko śmigać

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości