Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Toyota Avensis I (1997 – 2002)

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Toyota: Toyota Avensis ma dość przestronne wnętrze i dobre własności jezdne. Na zdjęciu sedan z 1998 r. W 1997 r. Toyota zaprezentowała model Avensis. Następca Cariny krytykowany był za nieciekawy wygląd, jednak prawie wcale się nie psuł. Czy warto kupić używaną Toyotę Avensis I?

Zmiana nazwy miała dobitnie świadczyć, że Avensis to zupełnie nowy model, który z Cariną nie ma nic wspólnego. Jest zatem nowocześniejszy, bezpieczniejszy, czyli lepszy. Rzeczywiście, do konstrukcji Avensisa nie można mieć zastrzeżeń. Fot. Toyota: Toyota Avensis ma do¶æ przestronne wnêtrze i dobre w³asno¶ci jezdne. Na zdjêciu sedan z 1998 r.

Nadwozia

Od początku produkcji Avensis oferowany był z trzema rodzajami nadwozia - 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz kombi. Pomijając estetyczne względy stylistyki nadwozia, należy uznać, że auto oferuje stosunkowo przestronne wnętrze. Z przodu można się rozkoszować wygodnymi fotelami ze świetnie dobranym kształtem oparcia. Z tyłu miejsca jest nieco mniej, ale nie można narzekać na ciasnotę. Długość pojazdu wynosi 452 cm, a bagażnik w wersji sedan ma objętość 500 l (kombi - 530 l).

Konstrukcja

Jakość materiałów, z których wykonano nadwozie jest wysoka, dlatego w starszych egzemplarzach nic nie piszczy i nie zgrzyta. Do szarości wnętrza trzeba się przyzwyczaić - to Fot. Toyota: Wersja kombi z roku 1998. cecha charakterystyczna tej marki. Komfort jazdy jest przyzwoity, podobnie jak zachowanie pojazdu na drodze. Dobre własności jezdne uzyskano dzięki wielowahaczowej osi tylnej. W Polsce oferowano Avensis z dwiema poduszkami powietrznymi, wspomaganiem układu kierowniczego, układem ABS, centralnym zamkiem i elektrycznie sterowanymi szybami. Klimatyzacja wymagała dopłaty.

Silniki

Na początku produkcji zaproponowano benzynowe, 4-cylindrowe, 16-zaworowe silniki o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM, 1,8 l o identycznej mocy oraz 2 l (128 KM). Dynamika pojazdu była całkiem niezła, jednak dwa silniki o tej samej mocy do jednego pojazdu uznano za błąd marketingowy. W 1999 r. podniesiono moc silnika 1,8 l do 129 KM, a w 2000 r. silnik 2 litrowy, teraz z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ma moc 150 KM. Za granicą oferowano też silnik wysokoprężny z komorą wstępną o pojemności 2,0 l i mocy 90 KM, który został zastąpiony w 2000 r. przez jednostkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail (2,0 l - 110 KM). W 2000 r. dokonano Fot. Toyota: Wnêtrze utrzymane jest w ciemnej tonacji, ale tablica przyrz±dów jest czytelna. modyfikacji nadwozia, wnętrza i niektórych podzespołów (np. charakterystyki elementów tłumiących zawieszenia) oraz odnowiono gamę silników.

Avensis należy do tych nielicznych samochodów, które rzadko ulegają awariom. To wielki sukces producenta, jeśli wytwarza pojazd pozbawiony "chorób wieku dziecięcego". Sporadycznie zdarzają się przypadki uszkodzenia immobilisera czy uszkodzenie podnośnika szyb. Zakup używanego, ale bezwypadkowego egzemplarza jest więc bardzo korzystny, chociaż dość trudny. Niewielu posiadaczy tego modelu ma ochotę się z nim rozstać.

 

Zalety:

- przestronne wnętrze,

- niska awaryjność,

- ekonomiczne silniki.

 

Wady:

- wysokie ceny oryginalnych części zamiennych,

- mała podaż bezwypadkowych egzemplarzy.

 

Orientacyjne ceny w tysiącach złotych

 

Rok produkcji

1998

1999

2000

2001

2002

1,6

24,5 – 26,9

30,3 - 36,5

32,9 – 37,4

37,9 - 45,5

40,2 - 49,5

1,8

25,0- 27,3

31,6 – 37,8

34,2- 38,2

41,5 – 46,2

38,1 – 51,0

2,0

30,9 – 35,9

35,9 - 38,9

36,5 – 39,9

40,0 – 48,9

42,3

2,0 diesel

31,8 – 35,5

-

37,9

47,5 – 49,4

44,0

 

Wybrane dane techniczne modelu sedan z 1998 r.

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

turbodiesel

Liczba cylindrów

4

4

4

Pojemność skokowa (cm3)

1587

1762

1975

Moc maksymalna (KM)

110

110

90

Maks. moment obrotowy (Nm/obr/min)

1458/4800

155/2800

203/2200

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,7

11,0

12,0

Prędkość maksymalna (km/h)

195

195

180

zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,1/10,6

5,9/9,3

5,2/8,5

długość x szerokość x wysokość (cm)

449 x 171 x 143

pojemność bagażnika (l)

500

 

Orientacyjne ceny części zamiennych (zł)

 

Reflektor przedni          

490

Błotnik przedni 

850

Sprzęgło kpl.    

1100

Klocki hamulcowe         

300

Rozrząd

450

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • asterix1

    avensis 2.0 D4D 2002r. słuchajcie co to jest że gdy zapalę zimny silnik słychac przez parę minut syczenie-świst w okolicach pasków.

  • maciejka24

    A Rozrząd wymieniałeś? i pozostałe paski? Jeśli nie to jest możliwie ze któraś rolka jest już zużyta i podczas kilku chwil słychać różne dźwięki a po jakimś czasie może się uspokoić gdy już się "rozchodzi"

  • maciejka24

    Ogólnie jeżdzę tylko dieslami, a teraz palnuję kupno Toyoty Avensis z 2001 2002 roku z silnikiem diesla D4-D. Poproszę o porady . co sie najwiecej psuje i jakie są koszty utrzymania takiego auta

  • TomekKTM525

    co moglo sie stac samochod nie pojedzie wiecej niz 90kmh odcina mu paliwo czasm nawet na 2 trzeba jechac bo inaczej nie pojedzie gdy rano odpale to chodzi jak jakis traktor czy cos tak glosnego prosze o pilne odopwiedzi

  • pooky4

    Z objawów ktore opisałeś może wynikać, że koło dwumasowe jest do wymiany (silne wibracje na biegu jałowym) - auto moze przechodzić w tryb awaryjny i dlatego nie jezdzi normalnie. Przerabiałem...

  • rrutek (gość)

    ja nie dawno robiłem kapitalkę, pooleciałl nie więcej niż 90, ale mi sprzęgło poszło i to od sprzęgła nie chciał iść i kapitalke robiłem, poczyściłem wszystko i do 100km//h w 9,4 sekundy. idzie jak burza, przy kapitalcę radzę wszystko porządnie wyczyścić i będzie giit, polecam

  • Afgan (gość)

    mam problem z toyota avensis 1998 2.0 TD kombi. Mianowice auto przy dodawaniu gazu od 60km/h zaczyna sie trzasc , jeden mechanik stwierdzil ze to przeguby wenetrzne ale powstrzymalem sie z ich wymiana( czesci drogie a mechanik nie byl pierwszej klasy) drugi powiedzial zeby wywazyc koła bo w zawieszeniu nic nie widac ,wywazenie tez nie pomogło,moze macie jakies pomysly na czym rzecz polega. Z gory dzieki za rady

  • Dziergool (gość)

    Afgan. Co to było bo ja bym obstawiał na poduszki silnika/skrzyni biegów, ewentualnie sprzęgło :)

  • Mario (gość)

    Tak Afgan, Dziergool dobrze mowi, ja mam to samo i mechanik mowi ze poduszka przednia przy silniku jest do wymiany

  • raf (gość)

    jeśli po wymianie poduszki nie ustapi to radze szybko uciekac z autem ,poniewaz problemem moze okazac sie skrzynia biegow przerabialem. uszkadza przeguby wewnetrzne poprzez wibracje polosi. a naprawa slonoo kosztuje zamienniki przegubow na allegro to szrot a inne tylko w aso

  • Killertans (gość)

    Witam posiadam toyotę Avensis 2 litry benzyna kombi rok 2000 kupiona w Polsce " salon Polska " jestem bardzo zadowolony komfort jazdy super pojemny bagażnik 530 l. Spalanie nie całe 10 litrów po mieście

  • Seweryn (gość)

    Witam utopilem kluczyk od t22 1998 wystarczy tylko wymienić bateria

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł