Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37850 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używana Toyota Corolla (2001–2006)

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Fot. Toyota Dziewiąta generacja Corolli, rynkowego przeboju z Japonii, otworzyła nowy rozdział w historii kompaktowych aut Toyoty. Dzisiaj model ten jest cenionym samochodem używanym.

 

 Fot. Toyota

Debiutująca w 2001 r. Corolla zupełnie zerwała z poprzednikami, w których schemat konstrukcyjny nie zmieniał się przez blisko 10 lat. Nowy samochód otrzymał wreszcie atrakcyjniejsze nadwozie, zaprojektowane w europejskim centrum Toyoty, estetyczniejsze wnętrze wykończone lepszymi materiałami i nowocześniejsze, bardziej dynamiczne silniki.

 

Mocną stroną auta była także szeroka gama wersji, od trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacku poprzez sedana (dłuższy o 18,5 cm) i kombi (dłuższe o kolejne 2 cm), aż po najbardziej funkcjonalnego minivana o nazwie Verso. Rozstaw osi 260 cm, Fot. Toyota prawie 14 cm większy niż w Corolli ósmej generacji, pozwolił zaprojektować wygodny przedział pasażerski, w którym wreszcie nie brakowało przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy.

 

Rozczarowały za to bagażniki. W wersji hatchback na pakunki przewidziano zaledwie 290 l. Nawet kombi, w którym pojemność bagażnika ledwie przekracza 400 l, nie ma się czym poszczycić. Pod tym względem najlepszy jest sedan (437 l).

 

W Corolli dziewiątej generacji wreszcie można pochwalić podwozie. Nie ma tutaj śladu dawnych problemów z przechyłami czy dobijaniem na nierównościach. Odpowiednio precyzyjny jest układ kierowniczy, skutecznie działają hamulce. Jedno tylko nie zmieniło się w Corolli produkowanej od 2001 do 2006 r. – legendarna niezawodność, która przyciąga do tego modelu tak wielu nabywców. Fot. Toyota

 

Na jakość aut nie wpłynęło ani utrzymanie produkcji wersji hatchback w Wielkiej Brytanii, powierzenie produkcji odmiany sedan zakładom w Turcji, ani wytwarzanie turbo diesli i skrzyń biegów w Polsce (tylko wersje kombi i minivan powstawały w Japonii).

 

W momencie wprowadzenia na rynek Corolla dziewiątej generacji dysponowała silnikami starej. Były to benzynowe jednostki 1.3 16V (88 KM), 1.5 16V (110 KM), 1.8 16V (136 lub 190 KM w wersji T-Sport) oraz turbo diesel 2.2 TD (79 KM). Ale już w 2002 r. pojawiły się nowe silniki benzynowe 1.4 16V (97 KM) i 1.6 16V (110 KM) oraz nowoczesne, dwulitrowe turbo diesle serii D-4D o mocy 90 lub 110 KM. Na sezon 2006 przygotowano jeszcze jeden doładowany mechanicznie silnik benzynowy 1.8 16V o mocy 225 KM (zmodernizowana wersja T-Sport) oraz turbo diesle 1.4 D-4D (90 KM) i 2.0 D-4D (116 KM).

Fot. Toyota  

Generalnie wybór jednostek napędowych nie jest szczególnie duży, ale przemyślany i dobrze zestawiony. Największym powodzeniem w salonach sprzedaży cieszyły się najsłabsze, a więc najtańsze i najskromniej wyposażone wersje. Silnik 1.4 16V dobrze radzi sobie z Corollą i oszczędnie obchodzi się z paliwem. Nie można jednak oczekiwać od niego zbyt wiele, ponieważ stanowi absolutne minimum pod względem dynamiki.

 

Bardziej godny polecenia jest jednak silnik 1,6 l, który przy niewiele większym zużyciu paliwa zapewnia sporo lepsze osiągi. Turbo diesle serii D-4D charakteryzują się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Są godne polecenia, ale nie należą do tanich, a na dodatek jest ich mało na rynku wtórnym.

 

Eksploatacja

 

Corolla to jeden z liderów rankingów niezawodności. Nie oznacza to jednak, że awarie w ogóle się nie zdarzają. Rzecz w tym, że nie ma typowych, często powtarzających się usterek. Nawet zawieszenia, tak brutalnie doświadczane przez dziurawe nawierzchnie polskich dróg, wytrzymują bardzo długie przebiegi. Zdarzają się przerwy w pracy oświetlenia lub elektrycznie sterowanych szyb. Po kilku latach eksploatacji powstają przebicia na przewodach wysokiego napięcia i trzeba je wymienić. Stosunkowo szybko wygniatają się poduszki w punktach mocowania silnika. Najbardziej dokuczliwe z punktu widzenia użytkownika jest szybkie zużywanie się tarcz i okładzin hamulcowych przy kołach przednich.

 

Zdaniem eksperta...

 

Corolla z lat 2001–2006 to samochód, który z powodzeniem można polecać każdemu, kto szuka może nie najpiękniejszego, ale za to niezawodnego i trwałego kompaktu. Warunkiem bezawaryjnej eksploatacji jest jednak systematyczne serwisowanie. Egzemplarze spod ciężkiej nogi i zaniedbane mogą sprawić kłopoty nowemu właścicielowi. W samochodach z pierwszych lat produkcji z silnikami benzynowym i 1.4 i 1.6 mogą pojawić się problemy z układem smarowania i zwiększonym zużyciem oleju. Sporadycznie pojawiają się usterki pompy wody, natomiast układy napędowy i zawieszenie są trwałe i dobrze radzą sobie z naszymi dziurawymi drogami. 

 

Wady:

- przeciętny komfort jazdy

- przeciętne wyposażenie

- mały bagażnik

 

Zalety:

- niska awaryjność

- dobre własności jezdne

- szeroka gama nadwozi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    W 2004 roku rozważałem zakup kombi, ale cena diesla była abstrakcyjna, pozycja za kierownicą nie zbyt wygodna ( mam 184 cm ), no i zupełnie niezrozumiały dla mnie brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. Trochę też mierziła mnie produkcja w Turcji ( jeździć Tureckim samochodem ??? ). W końcu podejmując decyzję uznałem że zamiast wersji 1.6 w benzynie lepiej dopłacić kilka tysięcy i kupić Octavię ( mocny diesel, duży bagażnik, lepszy wypas ), no i brak w.w. niedociągnięć. Nadal uważam że wybrałem dobrze, jeżeli nawet Skoda jest bardziej usterkowa, to części i eksploatacja są tańsze.

  • Jarpoz

    Znam kilka osób które potwierdzają wyjątkową niezawodność tej Corolli ( i poprzednich również ), ale Octavia przez 3.5 roku również nie miała jakiejkolwiek usterki. Z nowych wersji też wybrałbym Skodę.

  • juniores

    do autora: "W momencie wprowadzenia na rynek Corolla dziewiątej generacji dysponowała silnikami starej. Były to benzynowe jednostki 1.3 16V (88 KM), 1.5 16V (110 KM)". TO NIEPRAWDA, STARA GENERACJA PO LIFTINGU MIAłA JUZ SILNIKI BENZYNOWE VVTI I DIESLA D4D.

  • SoterBur

    parew tyg temu moj syn kupil toyote Corolle ( sdorry w USA nie ma skod a Diesli tym bardziej)!A Ludowca to bym nie wzial nawet gdyby byl tanszy od Corolli!Corolla to typowy compact = konkurentem dla Civica jednak byc moze jedynie cena! Bo najtanszy civic to 15 tys a Corolla 12 tys$.Reszta jest na niekorzysc Toyoty-mimo,ze daje gwarancje na power train- bez limitu mil a honda tylko100 tys mil!Jednak najgorsze to jej zawieszenie tylnie sztywna laga ,jak ongis w Audi,czy w innych ludowcach a dzis wszystkie mniejsze pochewki na scyzoryk!Tylko sedan z 1,8l silnik 136KM!

  • buba2

    jak mozna porownac skode do toyoty.Swoja kupilem 12.2006.na zachodzie nowa z salonu w wersji silver lain 1.4 d4d w automacie ful wypas chodzi jak marzenie rewelka do tej pory za ta kase nie znalazlem nic godnego.klima podgrzewane fotele+lusterka oczywiscie elektrycznie sterowane, wszystkie szyby eletryczne ,centralny zamek, alarm 2 poziomy regulacji kierownicy i sterowanie komputerem i radio odtwarzaczem,alufelgi, kolor metalik ,radio cd,8poduszek powietrznych 2stopniowych (w tym kurtyny),5 lat gwarancji+150000km,3 stopniowe pasy bezpieczenstwa itd.W wersji automatycznej zuzywa mniej ropy .

  • under (gość)

    uła ...o jgrze chciałem sie coś dowiedzieć o skodzie wpisując frazw google!

  • Mikołaj (gość)

    ......Po kilku latach eksploatacji powstają przebicia na przewodach wysokiego napięcia i trzeba je wymienić. Stosunkowo szybko wygniatają się poduszki w punktach mocowania silnika. Najbardziej dokuczliwe z punktu widzenia użytkownika jest szybkie zużywanie się tarcz i okładzin hamulcowych przy kołach przednich.;TO TYLKO FRAGMENT SKOPIOWANY Z AUTORA O Toyocie Corolli VII Generacji....!!!.Znam te problemy !.Silnik miał samozapłon w moimn Renault !.O innych problemach nie będę rozpisywał się....Toyota "niezawodna" !?_i za takie pieniądze,z takimi Usterkami "na Klienta"!?....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Corolla zdjęcia

Toyota Corolla dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Corolla Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł