Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używana Toyota Corolla. Solidna, ale do bólu poprawna

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Testujemy używane: Toyota Corolla – auto do bólu poprawne Ósma generacja Toyoty Corolli jest świetną propozycją dla zainteresowanych zakupem niedrogiego i niezawodnego używanego auta, które nie będzie rzucało się w oczy.

Produkcja Toyoty Corolli rozpoczęła się w 1966 roku. Na początku japoński sedan oferowany był z silnikami o poj. 1,1 oraz 1,2 l i mocy od 60 do 78 KM. Prawdziwym hitem okazała się druga generacja tego auta, dostępna na światowych rynkach od 1970 roku. Auto szybko zyskało sobie sympatię milionów nabywców i stało się drugim najlepiej sprzedającym się wozem na świecie. Ósma generacja dostępna na rynku od 1997 roku to kontynuacja znakomitej passy japońskiego producenta. Wóz produkowany do 2002 roku m.in. w Japonii, Brazylii, Turcji, RPA czy Stanach Zjednoczonych to jeden z najpopularniejszych pojazdów w swoim segmencie. Czemu zawdzięcza taką popularność?

Po japońsku, czyli szaro i smutno

Z pewnością nie stylistyce. Pod względem walorów wizualnych Corolla ósmej generacji nie powala na kolana. Szczególnie w wersji sprzed liftingu auto prezentuje się kiepsko. To zasługa okrągłych przednich reflektorów i zbyt odważnych kształtów tylnej części nadwozia. Najgorzej pod tym względem wypada kombi, którego tył wygląda jak dostawiony z innego modelu auta.

Wnętrze, jak przyzwyczaili nas japońscy producenci jest pełne popielu, szarości i czerni. Do tego kokpit sprawia wrażenie do bólu poukładanego. Przesiadając się do Corolli z Alfy Romeo, albo Forda Focusa z podobnego rocznika można odnieść wrażenie, że cofamy się o epokę. Rozmieszczenie przycisków i stylistyka nie dziwią natomiast tych, którzy do tej pory jeździli Hondą, Nissanem czy Suzuki. Jak w większości Japończyków światła włączamy pokrętłem przy kolumnie kierownicy, zapalniczka jest przy popielniczce, a przyciski otwierające szyby na drzwiach. Jedyne szaleństwo to wyświetlacz radioodtwarzacza umieszczony w centralnym punkcie, na samym szczycie środkowej części kokpitu.

Denerwować może gumowa harmonijka zastępująca tu typowy, skórzany mieszek lewarka zmiany biegów. Miejsce? Z przodu jest go sporo. Z tyłu na brak przestrzeni także nie ma co narzekać, ale pod warunkiem, że przednie fotele nie są odsunięte maksymalnie w stronę kanapy. W testowanej wersji liftback bagażnik ma 373 litry, ale w razie potrzeby można go powiększyć składając tylne siedzenie.

Dobry silnik

Wyposażenie Corolli ósmej generacji jest całkiem przyzwoite. Testowane auto ma m.in. cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, klimatyzację oraz komputer pokładowy i welurową tapicerkę. Niestety brakuje radioodtwarzacza CD. W wersjach sprzed liftingu (2000 rok) dodatków jest zazwyczaj mniej. Najczęściej brakuje niestety klimatyzacji, bez której wielu kierowców nie wyobraża sobie dzisiaj jazdy.

Test - używana Honda Accord 2.2 i-CTDI

Najmocniejsza strona kompaktowej Toyoty to układ jezdny. Gama silników to jednostki benzynowe: 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) oraz dwulitrowe diesle D4D: wolnossący i turbodoładowany. W testowanym modelu mieliśmy do dyspozycji jednostkę benzynową 1.4 VVT-i. I trzeba przyznać, że prawie 100 KM to zapas mocy w zupełności wystarczający do napędzenia tego wozu. Corolla wykorzystująca technologię zmiennych faz rozrządu jest żwawa, chętnie wyprzedza i potrafi sprawiać kierowcy frajdę z jazdy. Zawieszenie jest stosunkowo sztywne, ale mimo tego nieźle tłumi polskie nierówności. Skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. Mimo przebiegu rzędu 155000 km, auto nie miało żadnych poważniejszych usterek silnika.

Mechanicznie najlepsza

Na rynku wtórnym ósmą odsłonę Corolli można znaleźć już za 3-4 tys. zł. Będzie to jednak samochód z początku produkcji, a więc zapewne z większym przebiegiem i bardziej zużyty. Ładne, dobrze wyposażone auto po liftingu to wydatek rzędu 6-8 tys. zł. Jak pod tym względem Toyota wypada na tle konkurencji? Najgroźniejsi rywale, Honda Civic i Ford Focus kosztują bardzo podobnie. Opel Astra I generacji będzie nieco tańszy. Podobnie jak Nissan Almera. Pod względem stylistyki "japończyk" znacznie przegrywa z Focusem. Mechanicznie obok Civica to jednak najlepsza propozycja za tą cenę.

Toyota Corolla 1.4 VVT-i
Pojemność silnika: 1398 ccm
Moc: 97 KM
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,5 sek.
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 9,6 / 5,5 / 7,5 l /100 km
Wymiary (dł./szer./wys.): 4270 / 1690 / 1390 mm
Rozstaw osi: 2465 mm
Masa własna: 1090 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Pojemność bagażnika: 373 l
Liczba miejsc: 5

Tomasz Zawalski, ASO Toyota Dakar Krasne k. Rzeszowa:
– Ta generacja Corolli słynie z niezawodności i pewnie dlatego nasi klienci niechętnie się jej pozbywają. Zaraz po debiucie na rynku wyprzedziła w wynikach sprzedaży nawet nasz bestseller – Yarisa. Silnik 1.4 VVT-i jest ekonomiczny i bardzo elastyczny. Na polskim rynku to jedna z najpopularniejszych jednostek w gamie Toyoty. Godne uwagi są także dwulitrowe diesle oraz mocniejszy, 110-konny benzyniak o poj. 1,6 litra. W pierwszych egzemplarzach wersji poliftingowej występowały drobne problemy z tylnym zawieszeniem, ale Toyota szybko się z nimi uporała. Korozja w tych autach praktycznie nie występuje.

Maciej Gorzelak, Toyota Motor Poland:
- Auto może pochwalić się legendarną niezawodnością, potwierdzoną w badaniach wszystkich niemieckich instytutów. Klienci w Polsce bardzo polubili tę generację Corolli za nowy design nadwozia i wnętrza, oraz liczne wersje nadwoziowe. Najbardziej wyważonym wyborem pomiędzy osiągami a ekonomią są silniki benzynowe 1.4 oraz 1.6 i to właśnie te jednostki cieszyły się największym powodzeniem w Polsce.

Rynkowi konkurenci:
- Honda Civic
- Nissan Almera
- Opel Astra
- Volkswagen Bora
- Peugeot 307
- Citroen Xsara
- Ford Focus

Średnie ceny części zamiennych: ASO (zamiennik, sklep SZiK Rzeszów)
Tarcze hamulcowe przód (szt.) – 297 zł (130 zł)
Klocki hamulcowe przód (kpl.) – 321 zł (120 zł)
Sprzęgło – 1120 zł (250 zł)
Amortyzator przedni (szt.) – 400 zł (290 zł)
Końcówka drążka kierowniczego – 204 zł (60 zł)
Kompletny rozrząd – ok. 1000 zł – (ok. 400 zł)
Filtr oleju – 41 zł (12 zł)
Filtr pyłkowy – 74 zł (30 zł)
Filtr powietrza – 80 zł (20 zł)

Kupując używaną Corollę zweryfikuj jej historię przede wszystkim pod kątem wypadków i stłuczek. Tylko bezwypadkowy egzemplarz to gwarancja braku kłopotów z korozją. Szukając auta nie napalaj się na pierwszy lepszy egzemplarz. Znalezienie ładnej, dobrze wyposażonej wersji nie jest łatwe, ale kilka tygodni oczekiwania w zamian za komplet poduszek powietrznych, klimatyzację czy wszystkie cztery elektrycznie opuszczane szyby to rozsądne zachowanie. Ze względu na niskie zużycie paliwa i niezłe osiągi z powodzeniem możesz postawić na jednostkę benzynową.

Testujemy używane: Toyota Corolla – auto do bólu poprawne
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Testujemy używane: Toyota Corolla – auto do bólu poprawne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gacek (gość)

    corolla klasyk. każdy to powie, kto miał z nią do czynienia. samochód nie ma sobie równych pod każdym względem. nawet rdza omija ją szerokim łukiem.

  • Szymon (gość)

    Dokładnie, to klasyk i są tacy, którzy lubią takie auta. Sam jeździłem Corollą 14 lat, to solidne auto, ale nie nudne.

  • Lubel (gość)

    Miałem Corolle z 2005 roku. Auto jak dla mnie było nieco za małe zwłaszcza przestrzeń bagażowa, ale był to jedyny z moich samochodów, który nigdy mnie nie zawiódł. Awarie zwyczajnie się go nie imały. Jeśli ktoś szuka solidnego używanego auta to można brać w ciemno.

  • Sławek -gosc (gość)

    mam dwie corolle juz od kilku lat maja po 18 lat i nigdy nie ma z nimi zadnego problemu a tak pozatym to zaczalem od toyoty z 86 roku a dzisiaj juz mam 98 roku i jest super one bardziej sie znudza niz zepsuja polecam w ciemno .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości