Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używane Audi A6 C7 (2011-2018). Wady, zalety, wersje, typowe usterki

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku. 

Fot. materiały producenta Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku.

Używane Audi A6 cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. W 2017 roku znalazło się na siódmym miejscu wśród najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jednego z najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych. Klienci doceniają A6 za świetną jakość wykonania, wysoki komfort jazdy, solidność i reputację - według wielu lepszą niż głównych konkurentów - Mercedesa czy BMW. Czwarta generacja A6 została zaprezentowana na salonie samochodowym w Paryżu w 2011 roku i pozostawała w produkcji przez 7 lat. Samochód był produkowany w dwóch wersjach nadwoziowych - jako limuzyna i kombi (Avant). W 2012 roku do oferty prowadzono uterenowione A6 Allroad quattro bazujące na odmianie Avant. Wśród wersji specjalnych wyróżniają się S6 i RS6, które wchodziły do sprzedaży w kolejnych latach po premierze. W czasie produkcji, model przeszedł dwa faceliftingi. W 2014 roku zmieniono wygląd przednich i tylnych lamp, dodano nowe elementy wyposażenia i delikatnie zmodyfikowano wygląd wnętrza. Podczas modernizacji dokonanej dwa lata później, główną zmianą były nowe gadżety, które można było zamówić

Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku. 

Fot. materiały producentaNadwozie/wnętrze
Zdecydowanie, stylistyka A6 jest zachowawcza. Producent z Ingolstadt nie eksperymentuje w tej dziedzinie i zdecydowanie woli drogę ewolucji designu swoich modeli niż gwałtowne i drastyczne jego zmiany. A6 jest podobne do innych modeli z gamy, a mniej wprawny obserwator może z łatwością pomylić go z większym A8. Pochwały należą się za poziom wykonania kabiny pasażerskiej - zdecydowana większość tworzyw jest miękka w dotyku, a całość zmontowana na tyle solidnie, że nawet po kilku latach nic nie trzeszczy. Rodzaj materiałów użytych do wykończenia wnętrza zależy od wersji wyposażeniowej - w tych lepszych dużo jest szlachetnego drewna i aluminium, te prostsze nie wyróżniają się niczym szczególnym. Standardowe fotele są wygodne, ale dopiero te z wersji S-Line zapewniają znakomite trzymanie boczne. A6 nieźle wypada też pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej - bagażnik wersji sedan ma 530 l, w kombi zaś jest o 35 l większy.
Każde A6, które wyjechało z salonu było indywidualnie konfigurowane przez pierwszego właściciela, dlatego spotkanie dwóch identycznych egzemplarzy jest praktycznie niemożliwe. Do najciekawszych i najbardziej poszukiwanych opcji należą: system audio Bang&Olufsen, aktywny tempomat, oraz system MMI z nawigacją obsługującą Google Maps oraz przednie lampy w technologii LED Matrix.

Zobacz także: Koszty rejestracji samochodu w 2018 roku


Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku. 

Fot. materiały producentaNapęd
Paleta silników, które przez cały okres produkcji były wykorzystywane do napędu A6 C7 jest szeroka. Pod maski trafiały motory 4, 6 i 8-cylindrowe łączone z napędem na przednie koła lub 4x4 (quattro). Oferowano też odmianę hybrydową, dość rzadko występującą na rynku wtórnym. Te najczęściej spotykane to 2.0 TDI i 2.0 TFSI. Pierwszy z nich występuje w czterech wariantach mocy, z których godne polecenia mają 177 i 190 KM. Te słabsze nie zapewniają ciężkiemu A6 satysfakcjonujących osiągów. Gama czterocylindrowych benzyniaków startuje od wersji 1.8 TFSI (dostępnej do 2014 r.), ale dopiero motor 2.0 TFSI o mocy 252 KM uznajemy za właściwe źródło napędu dla opisywanego auta. Niestety, zestawiany był wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów S-tronic, która wśród mechaników nie ma opinii najtrwalszej. Już po ok. 200 tys. km wymiany może wymagać mechatronika oraz dwumasowe koło zamachowe. Bezpiecznym wyborem będzie wolnossący motor 2.8 FSI oferowany do 2014 r. - ma sześć cylindrów, 204 KM i w zasadzie nie cierpi na żadne usterki. Mocniejsze 3.0 TFSI jest doładowane kompresorem, zapewnia świetne osiągi, ale miewa problemy z blokiem (zdarzały się jego wymiany na gwarancji), w tym silniku usterkowe są też termostaty i pompy wody. Wszystkie silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk, dlatego montaż instalacji gazowej (z dotryskiem, ewentualnie z wtryskiem gazu w fazie ciekłej). Diesle V6 imponują kulturą pracy, rozsądnym zużyciem paliwa i potężnym momentem obrotowym. Są stosunkowo trwałe, chociaż przy przebiegu ok 300 tys. km mogą wymagać napraw turbosprężarek lub układu wtryskowego. Przy oględzinach trzeba też zwrócić uwagę na wycieki oleju. Przednionapędowe odmiany A6 były wyposażane w bezstopniową skrzynię Multitronic, w której zdarzały się problemy ze sterowaniem.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?


Podwozie
Układ jezdny A6 C7 gwarantuje komfortową podróż i bardzo dobre tłumienie nierówności.
W opisywanym modelu montowano kilka rodzajów zawieszenia - przy zakupie auta używanego wzmożoną czujność powinno wzbudzić to pneumatyczne - jest bardziej awaryjne i droższe w naprawach od konwencjonalnego oraz to z adaptacyjnym systemem ustawiania twardości tłumienia. Występowało jeszcze nieco utwardzone i obniżone - to w wersjach z pakietem S Line. Napęd quattro oparty o mechanizm Torsen jest bezawaryjny, w przeciwieństwie do xdrive znanego z BMW. W Audi moment obrotowy przekazywany jest w sposób stały na wszystkie koła. Quattro spali ok. 10% więcej od wersji przednionapędowej, ale takie odmiany zdecydowanie polecamy.

Usterki
Oprócz usterek charakterystycznych dla wersji silnikowych, A6 czasami trapią problemy z elektroniką - zdarza się np. samoczynne chowanie wyświetlacza systemu inforozrywki. Użytkownicy skarżą się też na pękające klosze przednich i tylnych lamp oraz awaryjną antenę systemu nawigacji. W egzemplarzach wyposażonych w automatykę otwierania i zamykania klapy bagażnika, czasami szwankuje ów mechanizm. Na tle swoich rywali, A6 wypada jednak dobrze i przez niemiecki instytut TUV jest pozycjonowane wyżej niż BMW serii 5 i Mercedes klasy E. Wśród aut 8 i 9-letnich A6 zajęło 59 miejsce.

Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku. 

Fot. materiały producentaSytuacja rynkowa
W chwili pisania tego tekstu, w polskich ogłoszeniach dostępnych jest ponad 1000 egzemplarzy A6 C7. Ponieważ jego następca wszedł do salonów niedawno, wciąż dostępne są fabrycznie nowe egzemplarze C7 z bieżącego roku produkcji, które dealerzy mają u siebie. Sporo aut jest dostępnych w programie Audi Select plus, który jako program dealerski, gwarantuje pochodzenie i stan techniczny sprzedawanych samochodów. Takie auta są najdroższe - za rocznego Avanta z pakietem S Line i silnikiem 3.0 TDI trzeba zapłacić nawet ok. 250 tys. zł. Na drugim końcu skali są auta sprowadzone, z przebiegami przekraczającymi 200 tys. km za ok. 50 tys. zł. Wiele z nich ma trudną do ustalenia historię, a stan techniczny odbiega od idealnego. Trzeba powiedzieć, że ceny aut, którymi warto się zainteresować zaczynają się od 60-70 tys. zł. Punktem obowiązkowym przy zakupie powinno być sprawdzenie interesującego nas egzemplarza w ASO. Oddzielnym tematem jest relatywnie duży import aut z USA. Trzeba powiedzieć uczciwie, że prawie wszystkie egzemplarze zza oceanu są po mniejszych lub większych „przygodach”. To zdecydowanie zakup podwyższonego ryzyka.

PLUSY:
- wysoka jakość wykonania wnętrza;
- szeroka paleta jednostek napędowych;
- duża podaż egzemplarzy na rynku wtórnym.

MINUSY:
nie wszystkie silniki są godne polecenia;
relatywnie wysoki koszt utrzymania auta.

Dane techniczne wybranych wersji silnikowych


2.0 TFSI 2.8 TFSI 3.0 TFSI 2.0 TDI 3.0 TDI
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1984 ccm, R4, benzynowy turbo 2773 ccm, R4, benzynowy turbo 2995 ccm, R6, benzynowy 1968 ccm, R4, diesel, turbo 2967 ccm, układ V, turbo
Moc 252 KM przy 4900-5900 obr./min 204 KM przy 5250-6250 obr/min 310 KM przy 5500-6500 obr/min 177 KM przy 4200 obr/min 218 KM przy 4000-4750 obr/min
Moment obrotowy 370 Nm przy 1600-4700 obr./min 280 Nm przy 3000-5000 obr/min 440 Nm przy 2900-4500 obr/min 380 Nm przy 1750-250 400 Nm przy 1250-3750 obr/min
Skrzynia biegów i napęd 7-biegowa S- tronic, napęd przedni/4x4 6-biegowa, manualna, napęd przedni/4x4 7-biegowa S-tronic, 4x4 6-biegowa, manualna, napęd przedni 7-biegowa Stronic, napęd przedni
Liczba miejsc 5 5 5 5 5
Prędkość maksymalna 250 km/h 242 km/h 250 km/h 228 km/h 244 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,9 8,3 5,9


9,0

7,3
Średnie zużycie paliwa 5,9-6,9 l/100 km (producent) 7,4-8 l/100 km (producent) 8,2-8,9 l/100 km (producent)

4,9-5,1 l/100 km (producent)

4,7-4,8 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 137-157 172-187 190-206

129-135

122-125
Masa własna (kg) 1610-1800 1645-1805 1815-1930 1650-1725 1770-1835

 

 Tabela Audi A6 C7

 Tabela Audi A6 C7

 

 

Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku. 

Fot. materiały producenta

Tegoroczny debiut nowego Audi A6 oznaczonego fabrycznym kodem C8 prawdopodobnie wywoła chęć zmiany auta przez wiele osób jeżdżących wcześniejszym modelem. Czy warto zainteresować się egzemplarzami, które trafią na rynek wtórny? Jakie wersje silnikowe są najlepsze, a których lepiej unikać - o tym w naszym poradniku.

Fot. materiały producenta

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jerry (gość)

    wolałbym F10 BMW zamiast tego

  • Mat (gość)

    W C7 3.0TDI nagminnie wysiadają rozrządy, które są od strony skrzyni biegów, o tym nie wspomniano. Wg mnie to w ogóle wadliwy i nieudany silnik. Poza tym awaryjne przekładnie. Elektronika, o czym wyżej wspomniano. A co do materiałów wnętrza, to dla mnie okropna i straszna lipa w takim 2.0TDI to plastiki twarde jak kamień i podatne na porysowanie. Wszystko zaprojektowane nietrwale, aby było "ładne" przez pierwsze 4-5 lat. To już nie jakość wręcz pancernego C5, czy nawet poprzednika. A czemu niby pneumatyka ma być awaryjna? Dziwna uwaga. To ta sama, co ja mam w A8, bo podwozie jest z A8 i u mnie nic się nie dzieje. Może tak "poprawili" jakość pneumatyki, żeby mechanik miał pracę...

  • jerry (gość)

    rozrządy są poprawionę względem C6 i nie jest to wcale takie nagminne.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi A6 zdjęcia

Audi A6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A6 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł