Używane auta luksusowe nadal w cenie

Materiał informacyjny AutoScout24
Samochody dla elit słyną z najwyższej klasy wyposażenia, niebanalnego designu i parametrów na najwyższym poziomie. Dlatego też za używany pojazd z tego segmentu w zależności od marki, wieku i przebiegu trzeba zapłacić średnio nawet 130 tys. euro.

Klasa deluxe na sprzedaż

Wzięliśmy pod lupę dane portalu AutoScout24 z ośmiu, europejskich krajów. Wynika z nich, że to Luksemburg oferuje najwięcej luksusowych modeli na sprzedaż. To nie może jednak dziwić. Średnie zarobki Luksemburczyków są jednymi z najwyższych w Europie, a państwo uplasowało się na drugim miejscu na świecie pod względem PKB na osobę. To właśnie tam mieszczą się największe na świecie centra finansowo-bankowe, a prestiżowa praca wiąże się z posiadaniem luksusowego auta, które jest wyznacznikiem statusu. Na drugiej pozycji uplasowały się: Francja, Włochy i Hiszpania, które znajdują się wśród 15 najbogatszych gospodarek świata pod względem PKB nominalnego [źródło]. Z kolei, na trzecim miejscu znalazła się Belgia – jeden z najlepiej rozwiniętych krajów w Europie.

 źródło: AutoScout24

Udział samochodów luksusowych w ogólnej liczbie oferowanych samochodów używanych (%) w poszczególnych krajach, źródło: AutoScout24

 

Ferrari – numer jeden wśród luksusowych maszyn

Najbardziej popularną marką luksusową w portalu AutoScout24 jest Ferrari. Włoska marka charakteryzuje się tym, że do świata elit wprowadziła to, co najlepsze mają w sobie wyścigowe modele i pod tym względem nie ma sobie równych. Goni ją Maserati, które również oferuje najwyższej klasy sportowe limuzyny. Pudło zamykają różne marki w zależności od kraju. Aż w pięciu z nich przoduje należący do koncernu Volkswagena – Bentley, uznawany za synonim elegancji. Z kolei, we Włoszech i w Belgii na trzecim miejscu znalazł się brytyjski Lotus, który słynie ze sportowych wozów.

Popularność marek samochodów luksusowych w ogólnej liczbie oferowanych używanych samochodów luksusowych, źródło: AutoScout24
Popularność marek samochodów luksusowych w ogólnej liczbie oferowanych używanych samochodów luksusowych, źródło: AutoScout24

 

Popularność marek samochodów luksusowych w ogólnej liczbie oferowanych używanych samochodów luksusowych, źródło: AutoScout24

 

Luksus w czerwieni

Przeanalizowaliśmy także najpopularniejsze kolory oferowanych aut. Na topie okazał się być czerwony, który znalazł się na pierwszym miejscu aż w pięciu krajach, a w pozostałych uplasował się przynajmniej w pierwszej trójce. Jest to oczywiście barwa lakieru charakterystyczna dla marki Ferrari oraz aut sportowych, o których zwykło się mówić, że w czerwieni są szybsze. Kolor elegancji, czyli czarny dominuje w Niemczech i Holandii, gdzie kierowcy zdają się być bardziej wyważeni, niż np. we Włoszech czy Hiszpanii. Trójkę zamyka spokojna szarość.

Ile za Bentleya, a ile za Ferrari?

Średnie ceny używanych aut luksusowych nie należą do niskich. W czterech krajach najwięcej trzeba zapłacić za Lamborghini, które w Austrii kosztuje ponad 133 tys. euro, ale najtaniej można kupić je w Belgii. Z kolei, w Luksemburgu i Niemczech najdroższe są Bentleye (ponad 131 tys. euro), a najlepiej kupić je we Włoszech. W tym samym kraju na pierwszym miejscu znalazło się Ferrari z średnią ceną ponad 94 tys. euro, które okazuje się być tańsze od Rolls-Royce, który pod względem wysokości ceny uplasował się na drugim miejscu w Luksemburgu i kosztuje ponad 115 tys. euro. Najlepiej więc kupić auto tej marki we Włoszech, gdzie jego średni koszt to ponad 84 tys. euro. W pierwszej trójce najdroższych marek można też znaleźć Astona Martina, który najwięcej kosztuje w Niemczech (ponad 104 tys. euro).

 źródło: AutoScout24

Średnia cena za używany samochodów Ferrari, źródło: AutoScout24

 

 źródło: AutoScout24

Średnia cena za używany samochodów Lamborghini, źródło: AutoScout24

 

 źródło: AutoScout24

Średnia cena za używany samochodów Bentley, źródło: AutoScout24

 

Średni przebieg aut luksusowych

Używane samochody elit nie mają dużych przebiegów. Są to raczej auta, którymi właściciele jeżdżą okazjonalnie. Najwięcej przejechanych kilometrów na liczniku marki: Bentley (średnio ponad 90 tys. km) i Rolls-Royce w Austrii (ponad 80 tys. km). Z kolei, z najmniejszym licznikiem znalazło się Lamborghini z Francji, które średnio przejechało zaledwie 22 tys. km.

 źródło: AutoScout24

Średni przebieg używanych samochodów Ferrari, źródło: AutoScout24

Średni przebieg używanych samochodów Lamborghini, źródło: AutoScout24
Średni przebieg używanych samochodów Lamborghini, źródło: AutoScout24

Średni przebieg używanych samochodów Lamborghini, źródło: AutoScout24

 źródło: AutoScout24

Średni przebieg używanych samochodów Bentley, źródło: AutoScout24

Najlepszym rynkiem do zakupu Ferrari okazują się być, więc Włochy, skąd pochodzi marka. Tamtejszy rynek wtórny jest duży i oferuje samochody w bardzo dobrej cenie przy stosunkowo niskim liczniku. Biorąc pod uwagę korelację ceny i przebiegu po Lamborghini najlepiej wybrać się do Niemiec, które pod względem ceny uplasowało się na trzecim miejscu z czwartym, średnim przebiegiem. Z kolei po Bentleya lepiej pojechać do Hiszpanii. Przy średnim przebiegu powyżej 52 tys. km zapłacimy za niego ok 80 tys. euro.

Auta jak wino?

Najczęściej oferowane używane auta luksusowe w portalu AutoScout24 mają powyżej 16 lat i stanowią ponad 35% wszystkich ofert. 13% to modele w wieku między 6-8 lat, około 8% ofert to auta 9-10 letnie, 2-3 letnie i młodsze niż rok. Najwięcej trzeba zapłacić za stosunkowo nowe modele (2-3l), bo średnio ponad 109 tys. euro. Samochody starsze niż 16 lat kosztują ponad 55 tys. złotych. Nie są to oldtimery, ale wśród nich mogą znajdować się kultowe serie aut.

 źródło: AutoScout24

Średni cena używanych samochodów luksusowych w zależności od wieku samochodu, źródło: AutoScout24

Luksusowe auta w Polsce

W naszym kraju na limuzyny segmentu luksusowego może pozwolić sobie wąskie grono klientów. Wśród Polaków najbardziej popularne jest Maserati. W 2015 roku do kraju sprowadzono 23 sztuki używanych aut w wieku do 3 lat oraz kupiono 44 nowe samochody tej marki. Sprzedano także 28 sztuk nowych modeli Ferrari oraz sprowadzono 9 używanych. Pudło zamyka marka Bentley ze sprzedanymi 15 nowymi limuzynami i sprowadzonymi 9 sztukami w wieku do 3 lat [źródło].

Rynek wtórny aut luksusowych zatem praktycznie nie istnieje w Polsce. Dlatego też, by kupić limuzynę z drugiej ręki należy wybrać się po nią do zachodnich sąsiadów.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty