Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Używane auto z silnikiem Diesla. Czy warto kupić?

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Volkswagen Większość osób wybierając używany samochód decyduje się na auto z silnikiem benzynowym. Czy warto zainwestować w używane auto z silnikiem Diesla?

Fot. Volkswagen - Samochody z silnikiem diesla często są droższe, gdy są nowe. Z naszego doświadczenia wynika, że wraz z wiekiem wartość pojazdów z silnikiem diesla zmniejsza się bardziej niż pojazdów z silnikiem benzynowym. Powodem są wyższe przebiegi samochodów z dieslem i potencjalnie większe koszty napraw. Klienci obawiają się kłopotów ze sprzęgłami dwumasowymi, wtryskiwaczami, filtrami cząstek stałych i padającymi turbinami. Jednak ta tendencja spadkowa równoważy sie po 6 latach i różnica cen pomiędzy dieslem a benzyną jest w zasadzie stała“ – powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce i członek zarządu Grupy AAA AUTO.

Redakcja poleca:

- Testujemy nowego Fiata Tipo (VIDEO)
- Nowe auto z "klimą" za 42 600 zł
- Przyjazny kierowcy system multimedialny

Czy warto więc kupić samochód z silnikiem diesla? Oto za i przeciw.

ZA:

Diesle oferują większe przebiegi. Zwykle dają 25-30 proc. większą oszczędność paliwa niż silniki benzynowe oraz taką samą lub wyższa oszczędność niż silniki hybrydowe (benzynowo-elektryczne).

PRZECIW:

Mimo, że olej napędowy był zazwyczaj tańszy, obecnie często kosztuje tyle samo lub więcej, niż benzyna. Diesel wykorzystywany jest również w ciężarówkach, generatorach prądotwórczych i wielu innych urządzeniach przemysłowych, które tym samym generują popyt na olej, a więc i wzrost jego ceny.

ZA:

Olej napędowy jest jednym z najbardziej efektywnych paliw, które są dzisiaj dostępne. W związku z tym, że zawiera więcej energii użytkowej niż benzyna, zapewnia większą oszczędność paliwa.

PRZECIW:

W procesie spalania oleju napędowego wydzielają się tlenki azotu, które muszą być neutralizowane w filtrach nie stosowanych w autach napędzanych benzyną.

ZA:

Silnik diesla jest solidniej zbudowany, żeby wytrzymać większą kompresję. Rekord długowieczności zdobył silnik Mercedesa, który przejechał niemal 1.5 mln kilometrów bez naprawy. Cechy trwałości i niezawodności diesla mogą pomóc w zachowaniu wyższej wartości auta podczas jego sprzedaży na wtórnym rynku.

PRZECIW:

Jeśli zaniedbamy regularną obsługę diesla i zepsuje się system wtrysku paliwa, prawdopodobnie będzie się to wiązało z wyższym kosztem naprawy, niż w przypadku silnika benzynowego, ponieważ silniki diesla są bardziej zaawansowane technologicznie.

ZA:

Ze względu na sposób spalania paliwa, silnik wysokoprężny zapewnia znacznie większy moment obrotowy, niż silnik benzynowy. W rezultacie większość samochodów osobowych z nowoczesnym silnikiem diesla szybciej rusza z miejsca oraz lepiej sobie radzi z holowaną przyczepą.

PRZECIW:

W związku z nagonką na silniki napędzane olejem napędowym spowodowaną oszukiwaniem pomiarów emisji, istnieją obawy, że wjazd aut napędzanych tymi silnikami do niektórych miast zostanie ograniczony bądź wprowadzone zostaną podatki ekologiczne podnoszące koszty eksploatacji lub rejestracji aut z silnikami diesla.

Technologia diesla wciąż jest ulepszana. Presja rządów kładziona na producentów silników diesla o niskiej emisji, które przeznaczone są do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i budowlanych, zaowocowała nie tylko zmniejszeniem zawartości siarki w olejach napędowych, ale także zastosowaniem specjalistycznych katalizatorów, zaawansowanych filtrów i innych urządzeń, aby zmniejszyć lub zlikwidować emisję toksycznych związków.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mix (gość)

    Miałem benzyny, diesle i teraz znowu jest benzyna. Ogólnie udało mi się przetrwać w spokoju eksploatacje tych pojazdów, no może poza turbo Skodą, którą sprzedałem zaraz po gwarancji bo sypała się na potęgę... Wydaje mi się, że z tymi dieslami i ich awaryjnością to trochę przesada. Wg mnie kluczem do sukcesu jest kupno zadbanego egzemplarza (w przypadku używki) i dalsze dbanie o mechanikę tzn. wymianę części i płynów na czas. Pałowanie diesla bo "wgniata" w fotel = dwumas do wymiany, oszczędzanie na "gnojówce" = wtryski kaput itd. itp. Pamiętajcie też proszę, że nie jest w interesie producenta robić coś spektakularnie trwałego :-) :-). Wybrałem benzynę bo diesel był nieprzyzwoicie drogi. Szerokości

  • Duży (gość)

    MB przeszło 1,5 miliona przebiegu ..... robiły silniki z lat 70 i miało to z 2 litrów 65 KM i silnik niewysilony było, obecne MB ( sprzed 2010) dobijają do 500 - 600 tys. kilometrów. A benzyny to już mit ... obecnie 80% rynku to wtrysk bezpośredni ( a wiec wtryskiwacze się psują, silnik ma nagary), wysilenie silników ( to rzutuje na ich trwałość, zużycie oleju silnikowego - 1,4 od VW potrafią się już wysypać po 80 tys. przebiegu), tez mają turbiny, tez często mają dwunasty, padają cewki ( a są oddzielnie na każdy cylinder) - gdzie kiedyć była jedna i żyła .... bardzo bardzo długo. Wiec ten artykuł to pomieszanie czasów - MB 1,5 milona to lata 70, a bezusterkowe benzyniaki to było to do 2005 - 2010.

  • Komentarz usunięty.
  • mietek (gość)

    Ostatni dobry Diesel.....był w rolniczych 1 cylindrowych silnikach do młockarni. teściu kupił taki ciągnik samoróbkę 50 lat temu..... Stoi to na podwórzu i zawsze odpali, Zawsze gotów do jazdy.

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Zabor (gość)

    Diesel jest lepszy do ciężkich aut, a benzyna do lekkich. Wynika to z momentu obrotowego. Co do zaawansowania konstrukcji to obecne benzyny nie różnią niczym od dieasla oprócz DPF (w benzynie za to rdzewieją katalizatory częściej).

  • Adam (gość)

    Ja kupiłem samochód w Carrara Lublin. Używany ford mondeo, który do tej pory nie sprawiał mi żadnych problemów. Jestem po prostu zadowolony

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości