Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używane BMW 1 E87 (2004 – 2013). Jakie ma wady?

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

BMW 1 (2004-2007)

Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

Fot. BMW Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

BMW 1 (2004-2007)

Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

Fot. BMW Zanim na rynku pojawiła się „jedynka” firma BMW miała już samochód kompaktowy. Ale była to jedna z wersji BMW 3. BMW 1 to zupełnie „samodzielny” model, który doczekał się aż czterech wersji nadwoziowych. Został zbudowany w oparciu o podzespoły „trójki”, od niej przejął też układ napędowy w którym moment obrotowy z silnika trafia na koła tylne. Stylizacja samochodu jest nieco kontrowersyjna i nie wszystkim się podoba. Ale są i tacy, których zachwycają „łódkowate” przetłoczenia przy progach, ostre kształty reflektorów i wklęsłe w środkowej części poszycia drzwi. Deska rozdzielcza zaskakuje swoją prostotą, nie ma w niej żadnej ekstrawagancji.

„Jedynka” odbiega nieco jakością wykonania od BMW 3 czy 5 i jest w miarę przestronna jedynie w przedniej części przedziału pasażerskiego. Za pierwszym rzędem siedzeń miejsca jest mało, przeciętna jak na auto kompaktowe jest pojemność bagażnika (330 l/1150). Tak przynajmniej wygląda to w pięciodrzwiowym hatchbacku. To najbardziej funkcjonalna wersja BMW 1, która może w miarę nieźle spełniać funkcję samochodu rodzinnego. Znacznie mniej funkcjonalna jest odmiana trzydrzwiowa, wprowadzona zaraz po modernizacji „jedynki” na początku 2007 r. Ci, którzy cenią sportowy styl powinni sięgnąć po wersję Coupe, która pojawiła się pod koniec 2007 r., a miłośnicy elegancji mogą poszukać odmiany Cabrio, sprzedawanej od wiosny 2008 r.

Redakcja poleca:

Prawo jazdy. Najczęstsze błędy na egzaminie
Hatchback czy kombi. Jaki rodzaj nadwozia wybrać?
Testujemy sportowego SUV-a z Włoch

Niezależnie od wersji BMW 1 gwarantuje znakomite własności jezdne i dobre lub bardzo dobre osiągi. „Jedynkę” prowadzi się równie przyjemnie jak każde inne BMW. Ale taka przyjemność sporo kosztuje. Utrzymanie tego modelu nie jest jednak tanie, silniki nie należą do szczególnie oszczędnych a obsługa i naprawy sporo kosztują. Szczególnie problematyczne są turbodiesle. Czynności serwisowych nie można zlecić podrzędnemu warsztatowi, jeśli samochód ma być cały czas sprawny technicznie, bo auto jest mocno zaawansowane technicznie (rozbudowany układ zmiennych faz rozrządu, bezpośredni wtrysk benzyny, skomplikowane zawieszenia, dużo elektroniki).

Silniki

2004 – 116i (1.6, 115 KM), 118i (129 KM), 120i (150 KM), 118d (122 KM), 120d (163 KM)

2005 – 130i (265 KM)

2007 – 116i (1.6, 122 KM), 118i (143 KM), 120i (170 KM), 125i (218 KM), 135i (306 KM),                 

118d (143 KM), 120d (177 KM), 123d (204 KM)

2009 – 116i (2.0, 122 KM), 130i (258 KM), 116d (115 KM)

2010 – 135i (306 KM)

2011 – M (340 KM)

BMW 1 (2004-2007)

Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

Fot. BMW Najlepsze opinie użytkowników zbiera benzynowiec 2.0 o mocy 129 KM (118i) lub 150 KM (120i). To popularne silniki o niewygórowanych mocach, ale wystarczająco dynamiczne i w miarę oszczędne. W przypadku wersji benzynowych cała seria dwulitrowców o mocach 122, 129, 143, 150 i 170 KM uznawana jest za udaną, choć i w nich zdarzają się problemy. W przypadku mocniejszych wersji można liczyć oczywiście na lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy, ale trzeba się liczyć też z dużo wyższymi kosztami eksploatacji. Z turbodiesli trudno polecić jakąkolwiek wersję, bo są to silniki z mało trwałym osprzętem albo bardzo kłopotliwe w naprawach. Jeśli już to najlepiej wybrać odmianę wysokoprężną sprzed 2007 r., dużo bardziej przyjazną w serwisowaniu, a przez to znacznie tańszą w utrzymaniu.

Eksploatacja

W uznawanych za udane, dwulitrowych benzynowcach występują stosunkowo często dwie usterki. W starszych wersjach tych silników (129 i 150 KM) uszkodzeniu ulega napinacz łańcucha rozrządu. Łańcuch najpierw luzuje się, hałasując wskutek ocierania o korpus silnika, a potem „przeskakuje” na kołach zębatych. Nie kończy się to jednak zderzeniem tłoka z zaworami, bo te jednostki napędowe należą do „bezkolizyjnych”. Następuje jedynie spadek dynamiki i pojawiają się problemy z uruchamianiem. Z kolei w nowszych wersjach dwulitrowców z bezpośrednim wtryskiem benzyny (122, 143 i 170 KM) odmawiają posłuszeństwa wtryskiwacze, a czasem też pompa paliwa. Psują się też cewki zapłonowe, osadzone wprost na świecach zapłonowych.

Zobacz też: Kultowa motorynka powraca na drogi!

BMW 1 (2004-2007)

Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

Fot. BMW

BMW 1 (2004-2007)

Ten model to przystępny cenowo przedstawiciel klasy premium. Jest niewielki i trochę przyciasny, ale to jednak BMW – szybkie, dopracowane technicznie i prestiżowe.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Michal J (gość)

    Wolę nowe samochody. Takie są w Panek - wypożyczalni, z której czasami korzystam. Doskonała flota i olbrzymi wybór.

  • klimen (gość)

    a kogo to obchodzi lamusie? ja wole bmw

  • tylko BMW (gość)

    Mam taką jedyneczkę 120d 163 km w dizlu ,nic nie robię tylko olej zmieniam i filtry ,chodzi nie wciska w fotel taki ma wygar ,aż kierowcy są w szoku ,lewy pas i pa pa struclą nowym robię ha ha

  • Adax (gość)

    Do "tylko bmw" a gdybyś swoją wypowiedź , tak dla jaj napisał po polsku ? Może kilka osób by zrozumiało " o co chodzi".

  • Jan (gość)

    Adax!przez takich"tylko bmw"wstyd kupić takie auto.

  • lukasz (gość)

    wlewalem tylko olej z kauflanda i nic wiecej... 200km na autostradzie leci jak z platka 118i benzin spalanie 7.0/100 a leszcze w tych plastikach za 200k sie patrza...

  • Leszcz (gość)

    Do "lukasz" Leszczem sam jestes, pajacu, tacy frajerzy jak ty kończą tak jak ci na Słowacji.... Ale do twego łba to nie dotrze, przecież tylko "leszcze w plastikach" jeżdzą ostrożnie. Czy ty, chłopaczku naprawdę myślisz, że gdy szybko i niebezpiecznie jeździsz to jestes przez to lepszy? Żal mi cię

  • xxxxxxx (gość)

    Odwieczny problem bmw słabe mosty i mało mocy

  • gregor (gość)

    ale z was pajace chcialem poczytac opinie na temat 120 bo jestem na kupnie a wy pierdolicie jak maly kaziu po duzym piwie masakra rowery se kupcie

  • Kris. (gość)

    Kupuj e87 d120 mam to auto.Kupiłem miało 265tys km torpeda jeżeli chcesz wyprzedzić 163 km bez napraw bo to jest BMW.Warto kupić .Pozdrawiam.

  • Engineering (gość)

    Jak czytam powyższe komentarze to ręce opadają. Do tego auta wlewać jest dobrze Shell Vpower I dobry olej jak Fuchs Silkolene Pro Race S Ester. Nie katować jak wiejski rolnik Ursusa a dbać i jeździć z głową bo wielu z was wchodząc do tego auta zapomniało o wystającej słomie w butach.

  • heniek66 (gość)

    Ja tam wad tego auta nie zauważyłem, już jak go kupowałem w Bawarii Motors BMW w Jankach to sprzedawca chwalił i słusznie, auto jeździ jak marzenie. Polecam każdemu, a u tego dealera mają fajną obsługę więc warto ich wybrać.

  • Carlos (gość)

    Cześć wszystkim, cały czas jeżdżę włoskimi samochodami, dokupiłem 2tyg temu bmw 125i. Będę łamał stereotypy i pokażę że można z kulturą i dostojnoscią poruszać się samochodem tej marki. Cały szkopuł w tym że po rejestracji i opłatach najwyższy czas powymieniac oleje. Pytam więc ale tych którzy naprawdę się znają gdzie kupić nie podrobiony castrol edge 5w30 i czy i gdzie wymieniać olej w automacie choć narazie przy przebiegu 236tys nie szarpie, pracuje bardzo płynnie w górę i w dół. Czekam na szczere i profesjonalne doradztwo ponieważ w Tarnowskich górach każdy mechanik a także "fachowcy" od wymiany olejów mówią coś innego. Jak w ogóle można podrabiac oleje silnikowe k. mać.

  • Gorge (gość)

    Niemieckie autka są dość *kwadratowe*, porostu są do tyłu porównując ich z japonczykami to nie ma o czym mówić, stylistyka niemieckich czołgów od lat taka sama lampy inne i większości te same usterki, kto kiedykolwiek w życiu jeździł japońskim autem do Niemca nie wraca

  • audi (gość)

    lepsze audi a3

  • jurek (gość)

    OLEJ nie podrobiony mozesz kupic u kolegaberlin

  • marek (gość)

    Zona napalila sie na klase 1, wczesniej jezdzila e39...dlugo szukalismy , ale szybko sprzedalismy.Zalety tego samochodu sa tez jego wadami.Maly, zwinny,bolid,ladna lina nadwozia jak dla mnie, ale.... zima mimo bardzo dobrych opon zimowych nie pojezdzisz, nawet najmiesze wzniesienie i koniec jazdy. Nie mogla wyjachac z parkingu, co chwile trzeba wypychac, beczki!! na osniezonym asfalcie, jedziesz i caly czas w strachu co ci wywinie na drodze.W porownaniu do e39, tez tyl naped ale masa samochodu powodowala ze nawet w gololedz jedziesz pewnie i nie boisz sie ze zaraz pojedziesz tylem.... Masa samochodu rozlozona 50/50, niby powinno byc ok, le jest po prostu za krotki i za lekki, silnik 1.6 pali duzo , bardzo awaryjny.To takie bmw nie bmw, twardy,ciasny,plastiki szkoda mowic.Samochod kupiony od dealera, przebieg 158k, sprawdzony, z gwarancja mimo to porazka. lepiej dolozyc kupic e60, e46 ,e90 czy x3, pewniej, wygodnie, stabilnie! i frajda z jazdy

  • marzena (gość)

    BMW116 posiadam ale nie wiem czy mam nie polecac, rocznik 2013 ciagle mam z nim problemy mam go 3 lata i jestem w poszukiwaniu czegos nowego innego.Przy 15000 kilometrow zepsul sie klakson ,pozniej napinacz paska rozrzadu przy tej naprawie zepsula sie pompa wodna,chwile ciszy wyciek plynu z chlodnicy szlauch zuzyty,a w tym tygodniu zepsula sie klima przejechane ma 50000 tys u mechanika sie dowiedzialam ze tez w silniku jest tylko 2 litry oleju tzn gdzie jest reszta :(

  • andrzej (gość)

    marzena zepsuł Ci sie pasek rozrządu - niesłychane w tych modelach xD

  • Marek (gość)

    Cześć Carlos, przeczytałem twój komentarz na temat serwisu BMW i chciałbym wyrazić swoją opinie na temat podróbek olejów, 1.Otóż dla mnie ważne jest aby mój silnik miał rytmicznie co 10000 km zrobioną wymianę /w silniku/ oleju co łącze z małym przeglądem potem znowu 10 000 km i znowu 10 000k potem kolejny już duży przegląd. To u mnie reguła. 2.Natomiast każda skrzynia/ tylni most- co 50 000 km czyli co pięć silnikowych. Prowadzę zapisywanie w notatniku. Ale bacz aby zakupić olej markowy -może być też sławny Castrol, Mobil wg specyfikacji, Nie bawię się w tą ""prawdę"" czy jest podrabiany czy oryginał gdyż każda bańka oleju musi być gdzieś produkowana a wymieniam w swoich samochodach olej sam, jestem mechanikiem, moje 2 samochody dużo jeżdżą i silniki nie nawalają. Zwiedziłem całą Europę i nigdy żaden pojazd mi nie nawalił. Pozdrawiam Marek.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości