Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36543 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używane BMW serii 3 E36 (1990 - 1998)

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. BMW: BMW serii 3 drugiej generacji (E 36) produkowano w latach 1990- 1998. Najpopularniejszą wersją nadwoziową dostępną na rynku aut używanych jest sedan. BMW to marka uwielbiana przez młodych ludzi, lubiących ruszać z piskiem opon i zakręty pokonywać poślizgiem nie zawsze kontrolowanym.

BMW cieszy się opinią pojazdu sportowego. Marka ta jest uwielbiana przez młodych ludzi, lubiących ruszać z piskiem opon i zakręty pokonywać poślizgiem nie zawsze kontrolowanym. Fot. BMW: BMW serii 3 drugiej generacji (E 36) produkowano w latach 1990- 1998. Najpopularniejszą wersją nadwoziową dostępną na rynku aut używanych jest sedan.

 

Na rynku samochodów używanych BMW serii 3 II generacji (E 36) występuje w dużej ilości i są to w zdecydowanej większości egzemplarze sprowadzone zza granicy. Ich stan Fot. BMW: BMW serii 3 drugiej generacji (E 36) produkowano w latach 1990- 1998. Najpopularniejszą wersją nadwoziową dostępną na rynku aut używanych jest sedan. jest bardzo zróżnicowany.

 

Wersje nadwoziowe

 

Produkcję drugiej generacji serii 3 rozpoczęto w grudniu 1990 r. od wersji nadwoziowej sedan. Dwa lata później dołączył model coupe, a w 1994 r. – Compact, którym producent chciał walczyć o klientów w klasie kompaktowej. BMW z VW Fot. BMW: W 1992 r. rozpoczęto produkcję wersji coupe. Golfem i Oplem Astrą nie wygrał, głównie z powodu mniejszego bagażnika i mniej przestronnego wnętrza. W 1995 r. zaprezentowano wersję kombi, tradycyjnie u BMW nazywaną touring. Elegancki kabriolet produkowano w latach 1993 – 1998. Najlepiej sprzedawał się jednak sedan, chociaż oponenci zarzucali mu ciasnotę na tylnej kanapie i kiepskiej jakości plastiki. Fot. BMW: W 1994 r. wszedł do produkcji model Compact, który miał pełnić rolę taniego BMW i konkurować z VW Golfem. Zwolennicy szybkości i tak nie zwracali na to uwagi, bowiem z przodu miejsca było pod dostatkiem, a wygodne fotele i „sportowy” design tablicy przyrządów sprzyjały kierowcy. BMW to jeden z niewielu producentów, który stosuje napęd na tylne koła i to on stanowi dzisiaj atrakcję dla nabywców.

 

Silniki

 

Początkowo silniki benzynowe 1,6 l/100 KM i 1,8 l/113 KM miały napęd rozrządu za pomocą paska zębatego, który był słabym punktem konstrukcji i wymagał wymiany co 40 tys. km. Od początku 1994 r. zastąpiono go łańcuchem, który był mniej awaryjny. Mimo tej zmiany, kultura Fot. BMW: Wersję kombi zaprezentowano w 2005 r. pracy tych 4-cylindrowych jednostek napędowych nie jest najwyższa. Dlatego fani BMW używają silników 6-cylindrowych. Pod tym względem chwalony jest BMW 323i, wytwarzany od 1995 r. Z silników wysokoprężnych awariom z powodu brutalnej eksploatacji ulega 325 tds Fot. BMW: Wersje kabriolet opartą na serii 3 drugiej generacji wytwarzano w latach 1993 – 1998. Na zdjęciu kabriolet pierwszej generacji z 1992 r. (turbodoładowany), wprowadzony do produkcji od 1993 r. Lepszą opinią cieszy się 325 td, chociaż ma mniejszą moc – 115 KM. Silniki wysokoprężne z zasilaniem typu common rail pojawiły się dopiero w 1999 r. a więc w autach następnej generacji. 

 

UsterkiFot. BMW: Wnętrze sedana nie jest zbyt przestronne z tyłu z powodu wysokiego tunelu wału napędowego.

 

Na rynku jest sporo egzemplarzy nadmiernie wyeksploatowanych, które wymagają sporego remontu. W zasadzie II generacja serii nie jest autem usterkowym, chociaż lepiej unikać egzemplarzy wyprodukowanych przed 1993 r. Korozja nie jest problemem tego auta, w przeciwieństwie do złodziei, którzy upodobali sobie ten model BMW. Producent tylko raz wzywał posiadaczy tego modelu do swoich serwisów  - w 1997 r. wystąpiły usterki układu chłodzącego silnik.

 

Wady:

- mało przestronna kabina pasażerska,

- wysokie ceny oryginalnych części zamiennych,

- dużo egzemplarzy wyeksploatowanych.

 

Zalety:

- dużo wersji nadwoziowych,

- dobra dynamika,

- spore zużycie paliwa benzynowych silników 6-cylindrowych.

 

Orientacyjne ceny części zamiennych w złotych:

 

Błotnik przedni

800

Reflektor

1500

Klocki hamulcowe przednie

280

Sprzęgło kompletne

820

 

Wybrane dane techniczne BMW serii 3 sedan 1993 - 1998 r.  

 

typ silnika

benzynowy

benzynowy

wysokoprężny

liczba cylindrów

4

4

6

Pojemność skokowa (cm3)

1596

1796

1991

moc (KM)

102

115

150

czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

12,7

11,3

9,8

prędkość maksymalna (km/h)

195

201

214

zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

7,4

7,6

9,5

długość x szerokość x wysokość (cm)

443 x 170 x 139

objętość bagażnika (l)

435

 

Przykładowe ceny samochodów używanych w tysiącach złotych

 

Rok produkcji 1992 1993 1994 1995 1996 1997
318i 9,0 – 13,3 10,5 - 15,0 11,2 - 15,4 14,6 – 22,3 16,3 – 24,5 16,3 – 26,4
318 tds       14,0 – 22,0 12,5  
318 Compact     10,6 - 20,7 13,5 – 21,6 14,3 – 23,6 24,9
320i 14,9 – 24,0 16,5 – 25,3 15,5- 26,9 15,5 – 26,4 16,3 – 27,6 18,3 – 28,3
328i     14,5 20,5 – 26,9 25,9 – 33,9  

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • miszczu-84

    nie wiem czy zaletą może być duże zapotrzebowanie na benzyne silników V6, poza tym E36 325TDS i jestem bardzo zadowolony z tego auta jeśli chodzi o dynamike i spalanie. Dużo lepiej radzi sobie z tą budą niż dwulitrowy silnik benzynowy

  • ube

    bmw nie robi silników v6 tylko r6...

  • niepolski

    miszczu-84-pizdziszczu jak nie masz pojecia to sie nie wychylaj z opiniami no dosyc co za BARAN sory ale dedza mnie tacy a szczegulnie ze ma BMW a co do silniczkow R!!!6 mam osobiscie w swojej i co do spalania jest ok

  • Karolina

    BMW i wszystko mowi za siebie:)i na bank R6 heh

  • siapek

    mimo wszystko to wiesniacki samochod

  • mirko224

    Dlamnie najlepszymi silnikami w BMW są R6 i wcale tak dużo nie palom a mojom nizłego kopa.

  • 40i4

    e36 bardzo udana konstrukcja, mam już drugą ;)

  • Dopkins Audi Fan

    ja osobiście zeździlem e-36 i chwale sobie ten samóchod! Obecnie jeżdżę 7-ka w dieslu... 2,5 zupełnie wystarcza na taka budę... miałem okazje jeździć 320-ka z r6 i powiem szczerze ma niezłego "kopa" i myślę, że ja tym swoim diesel'kiem miałbym mały kłopot chcąc startować z nią na światłach ;p :) pozdrawiam!

  • slawdor1

    jeżdżę BMW E36 IS 140 KM w sedanie, już 2 rok i naprawdę jest odpowiednią bryką w swojej klasie,polecam wszystkim i nie jest wieśniackim autem!!!

  • heno79

    witam,zakupiłem ostatnio bmw 318i z 94r w automacie,mam pytanie,czy ktos mi moze powiedziec ile taki samochodzik spala paliwa?

  • Adrian6606

    do heno79. Zależy od stylu jazdy. Moja Betka pali 10/100 ale przy "trybie eko" pali jakieś 8/100

  • Adrian6606

    BMW e36 to jeden z najbardziej udanych samochodów marki. Widać że Niemcy się postarali. Dobrze utrzymywana 3-jka wytrzyma bez remontu nawet 12 lat (wiem z autopsji). Polecam silnik 1.8. Niskie koszty utrzymania, a i osiągi nie najgorsze. Dzisiejsze BMW to już nie to samo, ale kto wie, może znów będzie jak dawniej:)

  • kiler 911

    jaki by nie był - bo nie wątpie, że to udana konstrukcja i naprawdę dobry samochód to i tak popelina jeździć trójcyną wszystkie cepy jeżdzą takimi wozami niestety...tylko calibra bardziej wieśniacka jest chyba. Bez urazy dla normalanych kierowców, którzy mają E36 - chodzi tylko o to jakie goście w zdecydowanej większości jeżdżą "3" z tych lat

  • MichalE36

    Macie nieaktualne ceny modeli E36. Więcej na temat cen BMW E36 na: http://bmw-e36.netinfo.net.pl/ Pozdrawiam

  • macio (gość)

    Z BMW mam już kilku letnie doświadczenie sam zaczynałem od 3er e3. E36 bdb samochód obecnie jeżdżę wersją nadwoziową Compact w 318ti (1.8 16v) auto jest przestronne w porównaniu golf 3 czy 4 Bawarka bije je na głowę. Silnik bardzo idaealny pod ta wersję nie polecam w 1.6 pali tyle samo co wspomniany 1.8. Chciałbym przełamać także stereotyp Będziesz Miał Wydatki ceny części nie są drogie kompletny zestaw naprawczy na wahacze przednie z średniej półki to wydatek niecałych 300zł!!! oczywiście polecam markowe jako, że małą większą wytrzymałość. Co do spalania w trasie z pełnym bagażnikiem z 4 ludźmi na pokładzie spalił mi 7,6l/100km możecie sie naśmiewać, ale taka jest rzeczywistość w mieście przy mojej "nodze" spala 11l e36 to godne polecenia auto zadbane przeżyją kolejne 15-20lat

  • Komentarz usunięty.
  • Witam (gość)

    ile moze kosztowac remont silnika 318is 95rok poniewaz nie ma na jednym tloku wogole cisnienia:(

  • tomek90' (gość)

    Posiadałem w swoim życiu 4 sztuki bmw e36 i muszę powiedzieć, że ten samochód daje dużo frajdy z jazdy. Pierwszy był sedan 1.8, idealny do codziennego użytku. Później 2.0 coupe, który ma znakomity dźwięk silnika (r6, krótki skok tłoka). Następnie 1.8is coupe super wygląd i super charakterystyka motoru. A obecnie m3 coupe 3.2 zwieńczenie modelu. Zakochałem się w tym aucie, a miałem wiele samochodów. Gorąco polecam modele tylko w dobrym stanie, bez luzów w zawieszeniu, ukł. kierowniczym, itd.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 3 zdjęcia

BMW SERIA 3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 3 Cena