Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używane BMW serii 5 F10. Zalety, wady i typowe usterki

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW Używane BMW serii 5 F10 to limuzyna, która wyglądem i techniką nie budzi kontrowersji nawet u najzagorzalszych zwolenników tej marki. Jazda nim jest wielką frajdą, ale potrafi też zepsuć nastrój - awaryjność BMW F10 jest spora, a koszty napraw są wyśrubowane.

Legendarne silniki sześciocylindrowe, napęd na tylną oś i przede wszystkim klasyczna stylizacja bez żadnych udziwnień – oto najkrótsza wizytówka szóstej generacji BMW 5, która przyjęta została przez rynek znacznie lepiej niż poprzednia wersja.

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW Pod względem estetyki F10 wróciło do korzeni serii 5, ale od strony technologicznej zostawiło poprzedników daleko w tyle. Co prawda zrezygnowano z aluminiowych elementów karoserii, ale stopy lekkie wykorzystano w wielowahaczowych zawieszeniach. Nie zabrakło napędu na obie osie xDrive i elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Wprowadzono ośmiostopniowy, klasyczny „automat”, a M5 otrzymało siedmiobiegową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów. Za dopłatą producent oferował w pełni diodowe reflektory oraz skrętną oś tylną, która pozwoliła na jeszcze sprawniejsze i bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów.

Redakcja poleca:

Abonament od radia w aucie? Zapadła decyzja
Odcinkowy pomiar prędkości. Gdzie działa?
Kierowcy dowiedzą się ile poczekają na światłach

Zadbano o obszerny pakiet elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, obejmujący między innymi system ochrony pieszych (wykrywanie ludzi przed samochodem, aktywna pokrywa silnika), aktywny tempomat (utrzymuje zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu) i asystenta jazdy nocnej Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych. Nie można zapomnieć o jeszcze innej stronie innowacyjności F10. To pierwsza „piątka”, która doczekała się wersji hatchback (BMW 5 GT, bazujące na podwoziu serii 7) i odmiany hybrydowej (BMW 5 ActiveHybrid).

Zobacz także: Jak dobrać olej silnikowy?

Strona użytkowa F10 jest równie interesująca jak technika. Ten model przełamał wreszcie standardy BMW i zapewnił jadącym więcej przestrzeni we wnętrzu. To zasługa nie tylko nadwozia dłuższego o 4 cm, ale przede wszystkim wydłużonego o 10 cm rozstawu osi. Imponujące rozmiary ma bagażnik sedana (520 l), ale w wersji Touring kufer jest jeszcze większy (560/1670 l). Dlatego jest ona szczególnie polecana do zastosowań rodzinnych.

Jazda F10 to sama przyjemność. Auto doskonale się prowadzi, każda wersja silnikowa może pochwalić się dobrą albo bardzo dobrą dynamiką. To koniec dobrych wiadomości. Te gorsze dotyczą kosztów utrzymania, które w przypadku F10 są niestety wysokie. Użytkownicy tego modelu skazani są na usługi wysokiej klasy warsztatów, a często także autoryzowanych punktów obsługi. Awarie zdarzają się często, niektóre są bardzo kosztowne. Trzeba być przygotowanym na spore wydatki, a to psuje dobry wizerunek szóstej generacji BMW 5.

Silniki

2010 – 3.0 R6 204 KM (523i), 3.0 R6 258 KM (528i), 3.0 R6 Twin Scroll Turbo 306 KM (535i/535i xDrive), 4.4 V8 Biturbo 408 KM (550i/550i xDrive), 2.0 R4 Turbo 184 KM (520d/520d xDrive), 3.0 R6 Turbo 204 KM (525d), 3.0 R6 Turbo 245 KM (530d), 3.0 R6 Biturbo 299 KM (535d)

2011 – 2.0 R4 Twin Scroll Turbo 184 KM (520i), 2.0 R4 Twin Scroll Turbo 245 KM (520i/520i xDrive), 3.0 R6 272 KM (530i), 4.4 V8 Biturbo 560 KM (M5), 2.0 R4 Turbo 184 KM (520d), 2.0 R4 Biturbo 218 KM (525d/525d xDrive), 3.0 R6 Turbo 258 KM (530d/530d xDrive), 3.0 R6 Biturbo 313 KM (535d xDrive)

2012 – 3.0 R6 Turbo (trzystopniowe) 381 KM (M550d xDrive)

2013 – 4.4 V8 Biturbo 450 KM (550i/550i xDrive), 4.4 V8 Biturbo 575 KM (M5 Competition), 2.0 R4 Turbo 143 KM (518d)

2014 – 4.4 V8 Biturbo 600 KM (M5 “30 Jahre M5”), 2.0 R4 Turbo 150 KM (518d), 2.0 R4 Turbo 190 KM (520d/520d xDrive)

Wszystkie silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa. Benzynowe silniki dwulitrowe oraz silnik 3.0 o mocy 408 KM nie mają zmiennych faz rozrządu, w pozostałych pracuje system zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Wszystkie turbodiesle mają wysokociśnieniowy układ zasilania typu Common Rail.

BMW Serii 5 1995 rok / Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • (gość)

    Ten komentarz również został usunięty

  • Dariusz (gość)

    Co oznacza wyświetlenie na komputerze błąd ; NAPĘD ; możesz kontynuować jazdę - odwiedz serwis i sprawdz ?

  • Znawca (gość)

    Kupując 520 d z przebiegiem ponad 200000km trzeba liczyć się z wymianą DPF i rozrządem to w autoryzowanym serwisie będzie kosztowało kolo 16000 zl

  • paweł88 (gość)

    Zgadzam się z Wami, porządny i dobry serwis. I jeszcze na pewno jak spojrzeć na cene za naprawe to 50% taniej niż w ASO.

  • Bmw (gość)

    Ja mam 525d 2013r przy przebiegu rzędu 140000km na autostradzie przy spokojnej jeździe auto zgasło nie dało się odpalić po wizycie w serwisie okazało się ze klapy kolektora się urwały blokując cylinder a co za tym idzie zerwanie łańcucha rozrządu . Silnik do wymiany koszt 15tys €.

  • Bmw f10 (gość)

    Jak kupuje się BMW z komisu z Radomia z przebiegiem 115tyskm

  • Mar (gość)

    Podzielę się z wami - Jeździłęm F10 6lat od 2011 do 2017 zrobiłem 275 000km od nowości kupione w salonie BMW sikora w Mikołowie. 520d 184km skrzynia automat. Auto jeździło do 150 000 bez problemów po tym przebiegu najlepiej sprzedać ten samochód. 160 000 awaria pompy wysokiego ciśnienia opiłki uszkadzają wtryski i zanieczyszczają obieg paliwa koszt aso 21 tyś zł 175 000 awaria skrzyni ( rozpadła się - mechaniczne uszkodzenie nie elektronika ) koszt aso 35 tyś zł 185 000 zgniła chłodnica klimatyzacji auto miało około 4 lata:) naprawa poza aso 1,5 tyś 195 000 uszkodzona turbosprężarka naprawa poza aso 4 tyś zł 210 000 uszkodzony filtr dpf naprawa poza aso chyba 1-2 tyś zł nie pamiętam dokładnie 270 000 zatarł się silnik uszkodzony wał panewki 1-2 brak zestawów naprawczych naprawa ( używany słupek ) poza aso 10 tyś Silnik zatarł się z powodu awarii zaworka chłodniczki oleju! Nie polecam tego samochodu . Strach gdzieś dalej nim jechać:(

  • Antydiesel (gość)

    Jak widać po ostatnich komentarzach - same diesle. Może nie warto oszczędzać na paliwie by krocie zostawić w ASO ? Pozdrawiam BMW 5 530i.

  • Mariusz (gość)

    Mam 528i 3.0R6 z 2011. O ile na silnik i manualna skrzynie nie narzekam, to parujace lampy, ktore sprawiaja ze uszkaszaja sie drogie moduly lamp, za fotelem kierowcy jest basen bo uszczelki nie trzymaja - wiele osob ma ten problem, auto cale zaparowane przez to, co chwile dziwne bledy na komputerze np. Napedu. Zuzucie oleju przy ostrzejszej jezdzie ok 3l na 10tys km. Padla klima. Obecny przebieg 242tys km. Drugi raz bym nie kupil tego auta.

  • Tomasz (gość)

    Ja mam 297 000 km 520d f11, zrobiłem już około 50 tyś km, z autem nic się nie dzieje. Małe spalanie, komfort jazdy niesamowity no i ten wygląd, nie mogę uwierzyć w to co piszecie. Co ważne to to, że moje Bmw było ściągnięte ze Szwajcarii a to nie te same auta co z DE bo wiadomo jak się tam jeździ no i mam pewność, że licznika mi nikt nie kręcił bo tam to za to więzienie natychmiast. Jestem mega zadowolony i z moich doświadczeń polecam. Pozdrawiam

  • PABLO (gość)

    ... Pytanie do Pana Tomka z ostatniego jedynego pozytywnego wpisu. Jaki dokładnie ma Pan silnik w tym samochodzie, oraz jaką wersję... ? Co do zawieszenia czy jest ono klasyczne...? Pozdrawiam,

  • Tomasz (gość)

    Odpowiedz do PABLO Ja mam rok 2011 F11 czyli kombi, 184 KM 520 diesel, auto jeździ naprawdę dynamicznie wystarczy ten silnik nie trzeba inwestować w 3.0d no i tu trzeba uważać bo nie każdy Kowalski naprawi 3.0d, a 2.0d to nie jest nie wiadomo jak skomplikowany, to poprostu zwykły silnik. Miałem wcześniej E39 i E60 i tam napewno bym nie kupił 2.0d ale w F10, F11 to już inna bajka polecam. Jeśli chodzi o zawieszenie to tak klasyczne, tył mam zwykłe amortyzatory bo były jeszcze z elektroniką i trzeba na nie uważać bo się psuję. Moja wersja wcale nie jest wypasiona nawet brak mi skóry. Znam 2 osoby, które mają ten model BMW i bardzo sobie chwalą. Trzeba przyznać, że na ten samochód ludzie zwracają uwagę. A co ważne to przy przebiegu około 300 000 km podłokietniki, boczki drzwi czy kierownica u mnie wygląda jak nowa, nie zapomnij BMW ma dobre materiały. Zdarzyło mi się oglądać Bmw z przebiegiem 180 000 km i stan był dwa razy gorszy od mojej a co za tym idzie dopowiedz sobie sam.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości