Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używane Infiniti Q50 (od 2013 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Jakub Mielniczak
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.Fot. Infiniti
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.Fot. Infiniti
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

To pierwsze Infiniti, które miało realnie zainteresować europejskich klientów, do tej pory wybierających modele niemieckiej „trójcy”. Samochód został wprowadzony na rynek w 2013 roku i w założeniu nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi i sprawdzoną, japońską techniką, miał przyciągać klientów do salonów. Dodatkowym chwytem marketingowym było zatrudnienie do współpracy przy tworzeniu tego auta Sebastiana Vettela, kierowcy Formuły 1. To musiało się udać!

Infiniti Q50. Nadwozie/wnętrze

BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

Fot. Infiniti

Sylwetce Q50 trudno cokolwiek zarzucić. Auto jest proporcjonalne, a ostre rysy widoczne z przodu nadwozia i na jego bokach sygnalizują znakomite osiągi. Nawet tańsze wersje wyposażenia zestawione z BMW serii 3 w pakiecie M, nie mają się czego wstydzić. Weźmy na przykład podstawowe odmiany wysokoprężne, które miały dwie prawdziwe końcówki układu wydechowego. To nie jest rzecz oczywista u europejskich konkurentów. Dobre wrażenie nie mija po otwarciu drzwi. Design kokpitu nie jest może porywający, ale wszystko wygląda ładnie i jest wykonane z wysokiej jakości materiałów. Obsługa urządzeń pokładowych jest skupiona na dwóch dotykowych wyświetlaczach. Górny obsługuje mapę nawigacji, dolny odpowiada za system rozrywki i nagłośnienia. Logika obsługi menu wymaga chwili przyzwyczajenia. Narzekać można na kiepską jakość obrazu z kamery cofania. Dobrze, że pozostawiono fizyczne przyciski sterowania klimatyzacją. Umieszczono je po obu stronach konsoli środkowej.

BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

Fot. Infiniti

Wyżsi kierowcy mogą narzekać na nisko poprowadzoną linię dachu. Mogą oni zaczepiać głową o podsufitkę. Z drugiej strony, nie można mieć zastrzeżeń do wygody foteli. Ich konstrukcja była konsultowana z fachowcami z NASA. Pod względem ilości miejsca z tyłu Q50 to klasowy średniak. Kanapa jest dość miękka i wygodna. Użytkownicy chwalą opcjonalny system audio Bose. Większość egzemplarzy z rynku wtórnego ma go na pokładzie. Długie trasy pokonywane tym sedanem nie należą do męczących. Bagażnik o pojemności 500 l jest wystarczający nawet na wakacyjny wyjazd. Odmiana hybrydowa ma kufer o 100 l mniejszy. Nie ma informacji o poważnych usterkach dotyczących wyposażenia. Niektórzy użytkownicy donoszą o problemach z ekranami dotykowymi, które albo przestają reagować, albo gasną. Nie jest to jednak popularny problem.

Infiniti Q50. Napęd/podwozie

BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

Fot. Infiniti

Infiniti Q50 występuje z napędem na tylne lub wszystkie koła. Wśród jednostek napędowych znajdziemy czterocylindrowy, dwulitrowy, turbodoładowany motor pochodzący z Mercedesa (kod silnika M274) oraz jednostki V6. Oprócz tego w palecie występuje wersja hybrydowa oraz jeden diesel. Już podstawowy benzyniak żwawo napędza tego niemałego sedana. Przyspieszenie 0-100 km/h w nieco ponad 7 sekund, to wynik więcej niż zadowalający. Średni apetyt na paliwo to 10-12 l/100 km, w zależności od proporcji kilometrów pokonanych w mieście i poza nim.

Solidnym argumentem przemawiającym za zakupem Q50 są oferowane w nim jednostki V6. Zwłaszcza doładowana 3.0t, generująca 405 KM sprawia, że mamy do czynienia z osiągami auta sportowego. 5 sekund w sprincie 0-100 km/h, do tego aksamitna praca i rasowy dźwięk wkręcania się na obroty spodobają się każdemu fanowi motoryzacji sprzed ery downsizingu. Za oceanem opisywane Infiniti występowało też z wolnossącym motorem o pojemności 3,7 l generującym 333 KM. To mocny i bezawaryjny silnik znany z Nissana 370Z.

Kupujesz auto? Kliknij i sprawdź historię pojazdu

Ciekawą propozycją jest hybryda. W jej przypadku imponujące parametry 364 KM i 546 Nm przekładają się na osiągi porównywalne z odmianą 3.0t, przy zachowaniu symbolicznego wręcz zużycia paliwa. No bo jak inaczej, wobec takich parametrów, określić średnie spalanie na poziomie 9 l/100 km? Niektóre, o wiele słabsze auta „dla ludu”, palą więcej. Stosunkowo popularny na rynku wtórnym jest 2.2-litrowy, 170-konny diesel. To nic innego jak popularny motor OM651 pochodzący z Mercedesa. Co ważne, to jednostka po modernizacji, pozbawiona problematycznych w regeneracji piezoelektrycznych wtryskiwaczy Delphi. Przed zakupem warto sprawdzić, czy z motoru nie dochodzą podejrzane dźwięki mogące spowodować konieczność kosztownej wymiany rozrządu. 7-biegowe skrzynie automatyczne mają klasyczną konstrukcję. Są nieco wolniejsze niż przekładnie dwusprzęgłowe, ale pracują bardzo płynnie.

Infiniti Q50. Sytuacja rynkowa

BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

Fot. Infiniti

W chwili pisania tego tekstu w ogłoszeniach dostępnych jest prawie 100 egzemplarzy Q50. Około połowa z nich pochodzi z polskich salonów sprzedaży. Polska była dla Infiniti jednym z głównych rynków zbytu w Europie. Najtańsze, nieuszkodzone auta kosztują ok. 40 tys. zł. To albo diesle z początku produkcji, z przebiegami powyżej 200 tys. km, albo egzemplarze sprowadzone z USA. W przypadku tych drugich nie ma co liczyć na bezwypadkowość. Auta z niskimi przebiegami, krajowego pochodzenia kosztują od 80 tys. zł. Przy odrobinie szczęścia, za tyle można trafić nawet wersję hybrydową z licznikiem wskazującym nie więcej niż 100 tys. km. Infiniti wycofuje się z Europy, dlatego w salonach sprzedaży można trafić na mocno przecenione nowe i używane egzemplarze, którymi zdecydowanie warto się zainteresować.

Infiniti Q50. Podsumowanie

BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach
BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C windują poziom pożądania polskich kierowców na wysoki poziom. To jedne z najczęściej wyszukiwanych w ogłoszeniach używanych aut segmentu premium. Są jednak tacy, którzy zamiast iść utartymi szlakami i wtapiać się w tłum podobnych samochodów, chcą mieć coś innego. Dobrą propozycją dla nich jest Infiniti Q50.

Fot. Infiniti

Trudno wskazać powody, dla których Infiniti Q50 mogłoby być gorszym wyborem niż jakikolwiek z aut europejskich. Obawy o dostępność części zamiennych po zniknięciu marki z Europy Zachodniej nie powinny niepokoić użytkowników tego auta. Polskie przedstawicielstwo marki ma zapewnić wsparcie serwisowe dla wszystkich, dopóty dopóki będą oni eksploatowali swoje samochody.

 

ZALETY:

  • doskonałe osiągi, zwłaszcza wersji V6;
  • wyjątkowo niskie zużycie paliwa odmiany hybrydowej;
  • wysoka jakość wykonania.

WADY:

  • wymagająca przyzwyczajenia obsługa systemu inforozrywki;
  • kiepska jakość obrazu z kamery cofania.

Podstawowe dane techniczne Infiniti Q50

Silnik Pojemność skokowa [cm³] Moc maksymalna [KM] ( [kW] ) Maks. moment obrotowy [Nm] Układ  i liczba cylindrów Przyspieszenie  0-100 km/h (s) Prędkość maksymalna km/h

Silniki benzynowe:
2.0 Turbo 1991211 (155) 350R4 7,2245
3.0 TwinTurbo 2997405475V6 5,1250
3.07.20203696333 (245) 365V6 5,5  AWD: 5,8 250

Silniki wysokoprężne:
2.02.20202143170 (125) 400R4 8,7  automat: 8,5 230

Napęd hybrydowy
3.05.20203498364 (268) (moc systemowa) 546V6 5,1  AWD: 5,4 250

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty