Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używane Renault Megane II (2002-2008). Czy warto kupić?

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Renault Megane II, Fot. Renault Używane Renault Megane II to jeden z ciekawszych aut kompaktowych na rynku wtórnym. Jest komfortowy, dobrze wyposażony i ma interesujące silniki.

Pojawienie się modelu Megane w 1995 r. było ważnym wydarzeniem na rynku Renault Megan II, Fot. Renault motoryzacyjnym. Następca Renault 19 otworzył nowy rozdział w historii kompaktów, wyznaczając nowe, bardzo wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i wyposażenia. Francuski producent kontynuował tę ideę w Megane II, ale przy okazji zaszokował samochodowy świat niecodzienną stylizacją nadwozia. Tylna część pokazanej w 2002 r. wersji hatchback zyskała tak niecodzienny kształt, że potencjalni nabywcy od razu podzielili się na dwa obozy – zagorzałych zwolenników oryginalności i jej zaciekłych przeciwników. Widocznie jednak tych pierwszych było więcej, bo samochód sprzedawał się znakomicie. Dzięki temu rynek wtórny jest dzisiaj mocno nasycony egzemplarzami Megane II.

Tradycjonaliści, którzy nie akceptują wyglądu wersji hatchback mogą sięgnąć po sedana lub kombi, wersje o bardziej klasycznych kształtach. Kto wybierze właśnie te odmiany zyska największe bagażniki (kombi 520/1600 l, sedan 520 l). Hatchback nie daje takich możliwości w zakresie przewożenia bagażu (330/1190 l), a najgorzej pod tym względem wypada Coupe-Cabrio (190/490 l). Mały kufer można jednak bez trudu wybaczyć, bowiem nie jest to samochód o rodzinnym charakterze a funkcjonalność schodzi w jego przypadku na plan dalszy. Liczy się oryginalność otwartego nadwozia i jego bardziej ekskluzywny charakter, czyli coś dla prawdziwych koneserów. Renault Megan II, Fot. Renault Niezależnie od tego, jaką odmianę Megane II wybierzemy możemy liczyć na wysoki poziom wykończenia, znakomity komfort jazdy, szeroką gamę udanych i oszczędnych silników oraz ponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa. Megane II to pierwszy kompakt, który w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek. Ciemną stroną modelu jest wysoka awaryjność, która podwyższa koszty eksploatacji. Co prawda części zamienne nie mają wygórowanych cen a tanie zamienniki są łatwo dostępne, ale częste wizyty w warsztacie narażają właściciela na ponadplanowe wydatki.

Silniki

Megane II wystartował w 2002 r. z silnikami 1.4 16V (95 KM), 1.4 16V (82 KM), 1.6 16V (116 KM), 2.0 16V (136 KM), 1.5 dCi (82 i 101 KM) i 1.9 dCi (120 KM). Wiosną 2004 r. do gamy dołączyła sportowa wersja RS z silnikiem 2.0 16V Turbo o mocy 225 KM, a w 2005 r. wersja RS F1 z silnikiem 2.0 16V turbo o mocy 230 KM. Wiosną 2006 r., wraz z modernizacją modelu (Phase II) przygotowano nowy zestaw zmodernizowanych silników. Znalazły się w niej jednostki 1.4 16V (82, 98 i 100 KM), 1.6 16V (110 KM), 2.0 16V (135 KM), 2.0 16V Turbo (165 KM), 1.5 dCi (85 i 105 KM), 1.9 dCi (110, 115 i 130 KM) oraz 2.0 dCi (150 KM). Rok później do tego zestawu dołączył turbodiesel 2.0 dCi o mocy 173 KM. Nawet z silnikiem 1.4 16V o mocy niecałych 100 KM Megane II ma niezłą dynamikę i dobrze spisuje się w codziennej eksploatacji. Najlepszym wyborem wśród benzynowców wydaje się jednak 1.6 16V, który daje najbardziej korzystne połączenie dynamiki, zużycia paliwa i kosztów serwisowych. Wśród turbodiesli takim silnikiem jest 1.9 dCi, w odmianach mocy 110, 115 i 120 KM. Nieźle spisują się też stukonne wersje 1.5 dCi. W przypadku dwulitrowców, zarówno wolnossących jak i doładowanych, a także przy najmocniejszych turbodieslach trzeba liczyć się z wysokimi kosztami eksploatacji.

Eksploatacja

Megane II przeczy tradycji samochodów francuskich z komfortowymi, ale mało trwałymi zawieszeniami. Stosunkowo szybko zużywają się jedynie sworznie wahaczy, ale są one rozbieralne i można wymienić je tanio wymienić. Skrzypienie przedniego zawieszenia na nierównościach jest zazwyczaj sygnałem zużycia łożysk w kolumnach Mc Persona. Warto zwrócić na to uwagę podczas jazdy próbnej. Podczas oględzin i jazdy sprawdzającej koniecznie trzeba też zwrócić uwagę na niedomagania podzespołów elektrycznych i elektronicznych. Instalacja elektryczna i elektronika to najsłabszy punkt samochodu. Tutaj może zdarzyć się dosłownie wszystko. Renault Megan II, Fot. Renault Psują się zarówno rozruszniki jak i elektryczny system otwierania pokrywy bagażnika. Czasami zawodzą elektryczne sterowniki szyb w drzwiach, innym razem silnik wycieraczek. Na porządku dziennym są kaprysy elektroniki, w czym przodują monitoring ciśnienia w ogumieniu, komputer pokładowy i system inteligentnego kluczyka w formie specjalnej karty.

W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe i kosztowne są awarie cewek zapłonowych. Dodatkowy problem stanowi ich mała odporność na wilgoć. W deszczowe dni mogą powodować przerwy w pracy silnika. Niezbyt trwałe są również mechanizmy odpowiedzialne za zmiany faz rozrządu. Grzechem głównym turbodiesli jest mała odporność na paliwo kiepskiej jakości. Tankowanie na stacjach benzynowych o wątpliwej reputacji może skończyć się poważnymi usterkami układu wtryskowego. Trzeba też liczyć się z niedomaganiami turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin, a także z awariami dwumasowych kół zamachowych. Te ostatnie są szczególnie kosztowne. By uniknąć pęknięcia paska rozrządu, a w konsekwencji poważnej awarii silnika, wymianę paska trzeba przeprowadzać wcześniej, niż zaleca instrukcja (po 90 zamiast po 120 tys km)

Ważniejsze daty

Renault Megan I, Fot: Renault
1995 – premiera Megane I
2002 – premiera Megane II, wersje hatchback 3d i 5d, sedan 4d i kombi 5d

Renault Megane wersja Coupe-Cabrio, Fot: Renault
2003 – wersja Coupe-Cabrio

Renault Megane RS, Fot: Renault
2004 – sportowa wersja RS
2005 – sportowa wersja RS F1
Renault Megane - modernizacja (Phase II)
2006 – modernizacja (Phase II) – nowy pas przedni, zmienione reflektory, zmodyfikowane silniki, wersja GT
Renault Megane III, Fot. Renault
2008 – premiera Megane III

Zalety

+ dobre własności jezdne
+ dynamiczne i oszczędne silniki
+ wysoka jakość wykończenia
+ wysoki komfort jazdy
+ duży bagażnik (kombi i sedan)
+ bogate wyposażenie
+ wysoki poziom bezpieczeństwa

Wady

- wysoka awaryjność
- przeciętny bagażnik (hatchback)

Wybrane dane techniczne

Wersja silnikowa Poj. skok (cm3) Moc maks (KM/obr/min) Maks moment obr (Nm/obr/min) Prędkość maks (km/h) Przysp. 0 - 100 km/h (s) Zużycie paliwa wg. EU szosa/miasto (l/100 km)
Silniki benzynowe
1.4 16V 1390 82/6000 124/3750 171 13,5 6,7
1.4 16V 1390 98/6000 127/3750 183 12,5 6,7
1.6 16V 1598 116/6000 152/4200 192 10,9 6,8
2.0 16V 1998 136/5500 191/3750 200 9,2 8,0
2.0 16V Turbo 1998 165/5000 270/3250 220 8,7 7,9
2.0 16V Turbo 1998 225/5500 300/3000 236 6,5 8,8
2.0 16V Turbo 1998 230/5500 310/3000 236 6,5 8,8
Silniki wysokoprężne
1.5 dCi 1461 82/4000 185/2000 170 14,3 4,6
1.5 dCi 1461 101/4000 200/1900 179 12,5 4,6
1.9 dCi 1870 110/4000 260/2000 188 10,7 5,6
1.9 dCi 1870 115/4000 300/2000 193 10,3 5,6
1.9 dCi 1870 120/4000 270/2000 196 10,5 5,4
1.9 dCi 1870 130/4000 300/2000 200 9,1 5,6
2.0 dCi 1995 150/4000 340/2000 211 8,7 5,5
2.0 dCi 1995 173/3750 360/2000 220 8,3 6,5


Orientacyjne ceny


Rocznik / wersja 2007 2006 2005 2004 2003
1.4 16V 17 000 16 500 16 000 15 500 13 500
1.6 16V 23 500 22 000 19 500 16 000 15 500
2.0 16V 33 500 31 000      
1.5 dCi 23 000 20 500 17 000 16 000 15 000
1.9 dCi 24 500 22 500 18 000 17 000 16 500



Podsumowanie

Kupując Megane II wejdziemy w posiadanie samochodu, który należy do czołówki segmentu kompaktów pod względem komfortu jazdy, wyposażenia i bezpieczeństwa. Przytulne wnętrze, bardzo wygodne fotele i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego zarówno od podwozia jak i od silnika to znaki rozpoznawcze tego modelu, decydujące o wyjątkowej przyjemności jazdy. W Megane II można poczuć się jak w aucie o klasę wyższym, co stanowi jego ogromną zaletę. Można tylko żałować, że tak udany samochód nader często trapią usterki techniczne różnego kalibru. Receptą na obniżenie ryzyka ich wystąpienia są dokładne oględziny kupowanego egzemplarza a potem regularna obsługa w fachowym warsztacie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    To akurat auto bardzo wysokiego ryzyka. I to zarówno w wersjach benzynowych jak i dieslach. Lista usterek jest tak ogromna że warto poczytać specjalistyczne fora ;-) Jedyną zaletą tych aut to ponadprzeciętnie niskie ceny zakupu (z czegoś to się bierze) np. Megane II 1,6 z 2006-2007 roku to wydatek rzędu 22-25 tys zł. Porównywalny VW Golf V to już min. 35 tys zł

  • Slawekj (gość)

    No wiesz Golf a raczej ogólnie Vieśwagen to też nie prymus niezawodności...

  • Slawekj (gość)

    No wiesz Golf a raczej ogólnie Vieśwagen to też nie prymus niezawodności...

  • bo-ryna (gość)

    może i awaryjny, ale za tę cenę nieprzeciętny wygląd, auto trochę inne. A bezawaryjny golf to był I-III generacji, czego dowodem jest polska wieś, gdzie w każdej stodole ukrywa się takie "cacka". Bo bogatsza część wsi która jest w stanie sobie pozwolić na kolejne generacje Golfa już nieco psuje tę opinię o bezawaryjności, ale golf nadal "jedzie" na swojej legendzie. Tylko Wieśki jeżdżą Golfami...

  • ArkadiuszB (gość)

    Posiadam meganke 2 od 5 lat. rocznik 2003 z silnikiem 1.6 116KM. Dlaczego kupiłem? bo był dużo tańszy i dużo goatszy wyposarzeniowo niż inne. Naczytałem się na forach że każdy odradza. Ja w dniu zakupu wymieniłem podstawowe rzeczy jak rozrząd płyny oleje filtry, cewki zapłonowe. Przez 5 lat wymieniam na czas olej i filtry, jeżdżę od 20 do 30 tyś km rocznie i przez ten cały czas nic się nie popsuło, ani jednej awari, odpala natychmiast nawet największym mrozie i do dziś czuję się szczęsciarzem że nie posłuchałem takich szczeniaków co żal dup-e im ściska że nie mogą mieć tego auta dlatego głupoty piszą o awaryjności. nikomu nie polecam tego auta ale jestem pewny że jak go zajezdze na śmierć to nastepne auto będzie megane2 1.6 z najmłodsze jakie znajde albo nawety megane 3 ale szczerze to co sprawdzone to jest pewne wiec tylko dwójeczka

  • antoni (gość)

    Mam magane 2 2003 rok,1600 16V,,nadmieniam ze jestem ze jestem staruszkiem ,autek mialem dosyc dozo,od malucha do porcha,,,Jezdilem kiedys po rajdach,,,,,ale do rzeczy,,SAMODZIKIEM zrobilem 125 tys.km.,Jak na ta klase to dosyc wygodny w miare szybki,niezbyt duzo palacy,polecam .

  • Dyferencjał (gość)

    Do Mecenas: Piszesz jakbyś miał wszystkie wersje megan 2 ze wszystkimi silnikami. Nie interesują nas twoje wypociny wyczytane w brudnopisach przekupionych redaktorków. Mam to auto z silnikiem 1.6 i nie mam żadnych awarji od 8 lat a przejechałem już 146tysięcy km. Powiem ci jedno HTWD

  • samochodzik (gość)

    mialem meganke z 2002 roku kupilem ze stanem licznika 194000 km.i zalozylem gaz i przejechalem ponad100000 km latwo policzyc ile miala jak ja sprzedawalem super auto olej brala tylko przy wymianie cewki wymiana dwoch sztuk a reszta to gaz, benzyna ,filtry jak to w normalnej eksploatacji zero rdzy auto naprawde niedo zdarcia - moze kiedys , model naprawde udany przynajmniej ten egzemplarz ktory ja mialem.

  • theater (gość)

    Jeżdżę Megane II z 2006, przyjechał od niemca. Po wszystkich możliwych serwisach. przebieg 130 tyś. wymieniony miał juz rozrząd, i inne eksploatacyjne rzeczy. Ściorałem 5 aut firmowych - corse, astre,yarisa, fusiona i focusa. Prywatnie mam megane coupe bo lubie tego trapeza (czarny). komfort jazdy jest nieporównywalny do aut które wymieniłem. Z megane wysiadam po 500 km i nie mam dosyć!!! zawieszenie pracuje super, ale mam świadomosc, że auto jest delikatne. silnik - kręci do 6 tysięcy i bardzo ładnie się zbiera. Mam cięzkiego buta i w stolicy pali mi w zimie 8,9 litra. na trasie 6,7 przy 130km/h. Na minu 20 po tygodniu stania odpala od jednego strzału. Elektronika chodzi bez problemów. ogólnie nie zaglądam pod machę - dbam jedynie o trminy eksploatacji i tyle. Nastepne auto - napewno renault z uwagi na komfort i ***** bezpieczenstwa.

  • zawiedziony (gość)

    takie g to megan że AŻ hej ...

  • kamos_01 (gość)

    Megane II jezdziłem od 2008 do 2012 r. zrobiłem w tym czasie 200000 km. silnik 1.5 dci 82KM/skrzynia 5. regularne przeglądy w ASO, tankowanie tylko na BP/Statoil(karta ROUTEX). Nigdy nie miałem żadnego problemu z samochodem. teraz jeżdzę III generacja z silnikiem 1.5 110KM/6 biegów, wersja COLOR EDITION - nie zamienię na żaden inny samochód. Oczywiście po zakończeniu leasingu wymienie na megane 4

  • Hanka (gość)

    Posiadam od roku Megane 2 2003 r. Wygląd super,-wygodny ale awaryjny do potęgi, już wydałam 3000zł i znów stoi w warsztacie -siadła mu elektronika. Przekonałam się, że francuskie auta są do patrzenia a nie do jeżdżenia. Szkoda.

  • Lolo (gość)

    GDYBYM MIAL CZYTAC WSZYSTKIE FORA I OPINIE TO W GRUNCIE RZECZY MUSIALBYM KUPIC ROWER I DAC SPOKOJ Z KUPNEM AUTA W OGOLE.

  • Malkontent (gość)

    Mam "żelazko" rocznik 2003 od stycznia 2015. Samochód więcej stoi niż jeździ. W ostatnim roku nie zrobiłem nawet 1000 km. Boję się nim wyjeżdżać z garażu - już kilka razy zablokowałem ruch na środku skrzyżowania. Awaria wygląda następująco: w przypadkowych momentach, bez żadnej przyczyny , włącza się "dyskoteka" - świecą się wszystkie światła, kontrolki na tablicy, pracują wycieraczki. Nie można tego w żaden sposób wyłączyć - stan taki trwa aż do wyładowanie akumulatora lub odpięcia klemy. Przy rozładowanym akumulatorze nie można zamknąć samochodu. Kluczykiem można zamknąć tylko drzwi od strony kierowcy, pozostałe 3 i klapa bagażnika pozostają otwarte. Dlatego jeżdżę z zapasowym akumulatorem w bagażniku. Byłem u kilku elektryków, za każdą wizytę musiałem płacić, a efekt jest zerowy. Przy kupnie wiedziałem, że muszę "zrobić" hamulce. Ale nie wiedziałem, że tarcze do meganki kosztują 2 razy więcej niż tarcze do innych samochodów. Bardzo mała moc na niskich obrotach.

  • Santana777 (gość)

    Ja także jeżdże megane 2 1.4 16v lecz o nie przeciętnym wyglądzie. Jest to hatchback z 2002 roku. Pierwsze wydanie lecz kupiony od pierwszego właściciela. Samochód który ma 15 lat wygląda jak nowe auto. Super zadbane z maksymalnym wyposażeniem (xenony, ledy, climatronic, zmieniarka na 6 płyt). Nigdy żadnej awarii tylko rzeczy typu rozrząd, oleje i takie rzeczy eksploatacyjne na przeglądach co jakis czas. Spalanie też mysle że jest zadowalające uwzględniając fakt ze autko bardzo zrywne bo posiada 98KM ;) Niestety przychodzi mi sie z nią pożegnać ponieważ szykuje sie na megane III w coupe. Jakby ktoś chciał kupić zadbany egzemplarz to prosze dzwonić pod numer 721488927 :) Jeszcze nigdzie nie jest wystawiona wiec co do ceny ze spokojem sie dogadamy :)

  • Santana777 (gość)

    Aaa...jeszcze tutaj do przedmówcy przemówie :D LUDZIE!!!!!!!!!!!!! Jesli chcecie jezdzic bez awarii to żadnych diesli!!!!!!!!!!!!!! Znam pełno osób które narzekają na silniki dci i mają racje bo nie są one dobre. W benzynie na prawde nie ma co sie psuć i jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi ktorzy nie mają mechanika w rodzinie ;p

  • remiX (gość)

    RMII kombi 1.6 16V z 2004R - na liczniku wykręcone 370000 spalanie 7-10L /100km wcześniej różne auta, kilka niemieckich, ale to megane lubię :)

  • stary ocean (gość)

    Jeżdżę meganką 2,0 w benzynie od 5 lat rocznik 2004 ,na trasie pali 6,3 l,elektronika sprawna nic nie rdzewieje,wypas wyposażenia.W m-cu robię 3 tys.km,pali na dotyk,w tym czasie wymieniony rozrząd,drążki,przeguby i nic więcej.Przymierzam się do odświeżenia rocznika i będzie to meganka w benzynie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Megane zdjęcia

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Megane Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł