Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38797 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używane Renault Megane IV (2015 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. Renault Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.

Używany Renault Megane. Nadwozie/wnętrze

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. RenaultRenault Megane czwartej generacji to bardzo ładne auto. Poprzednie wcielenia francuskiego kompaktu były różne. Zdaniem niektórych „dwójka” była zbyt udziwniona i kanciasta, „trójka” z kolei zbyt okrągła. No cóż – wszystkim nie da się dogodzić. Czy aby na pewno? Wydaje się, że obecnie obowiązująca generacja pogodziła dwa obozy i zaoferowała ciekawą, ale uniwersalną stylistykę. Samochód łączy w sobie sporo elegancji ze sportowym sznytem, szczególnie w odmianie R.S. Line. Wybierając inne linie wyposażenia dostajemy po prostu bardzo ładnie narysowane auto, z ciekawymi przednimi światłami, z charakterystyczną sygnaturą świetlną. Z tyłu również trudno pomylić Megane z jakimkolwiek innym samochodem. Mam jednak wrażenie, że po ostatnim liftingu grafika świetlna odrobinę straciła na charakterze. Linia auta jest bardzo klasyczna i na pewno nie rzuca się w oczy, ale francuski kompakt to bardzo ładne i nadal świeże auto. Po debiucie w 2015 roku wielu osób upatrywało w nim najładniejszego przedstawiciela segmentu C. Warto pamiętać, że Megane czwartej generacji, podobnie jak poprzednicy, dostępne jest w kilku wersjach nadwoziowych, w tym w wersji sedan i kombi.

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. RenaultRównież we wnętrzu jest nieźle. Mamy tu mnóstwo łagodnych, stonowanych linii, które nie starają się szokować i być na siłę nowoczesnymi. Jest spokojnie, elegancko i funkcjonalnie, bowiem wiele elementów sterowania to tradycyjne przyciski i pokrętła. W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy dość duży ekran systemu info-rozrywki, który umieszczono centralnie w pozycji wertykalnej. Kolejny ekran może być również przed oczami kierowcy. Mimo to wiele elementów jest dość tradycyjnych i jeśli ktoś szuka konwencjonalnych rozwiązań, w Megane poczuje się bardzo dobrze. Nieco gorzej jest z jakością. W porównaniu do niemieckiej i czeskiej konkurencji, dobór materiałów wydaje się uboższy. Niektóre elementy wyglądają dość tanio, spasowanie niekiedy również pozostawia sporo do życzenia. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, w zależności od nadwozia i wersji, do dyspozycji użytkowników oddano nawet 402 litry, a po złożeniu kanapy – do 1247 litrów.

Używany Renault Megane. Silnik/układ napędowy

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. RenaultWybór jednostek napędowych jest naprawdę imponujący i pominiemy tutaj odmiany wprowadzone po liftingu z 2020 roku oraz napędy hybrydowe typu plug-in. Skupmy się na jednostkach, które pojawiły się przed zmianami, a był to między innymi silnik wolnossący 1.6 SCe o mocy 115 KM, który uchodzi za jedną z najlepszych propozycji do tego auta. Fakt, nie jest specjalnie dynamiczny, ale sprawnie radzi sobie z tym kompaktem i jest niezawodny. Dla tych, którzy oczekują nieco więcej dynamiki, jest silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM oraz 1.3 TCe o mocy 160 KM. Modele z silnikiem 1.6 TCe generują od 165 do 205 KM i oferują naprawdę niezłą dynamikę. Dla maniaków sportowych wrażeń zostaje oczywiście odmiana R.S. z silnikiem 1.8 TCe o mocy nawet 300 KM. Silniki wysokoprężne to między innymi proste 1.5 dCi o mocy zaczynającej się od 90 KM. Najmocniejsze 1.6 dCi generuje aż 163 KM i zapewnia naprawdę niezłą dynamikę przy zachowaniu umiarkowanego apetytu na paliwo.

 Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Najpewniejszy i generujący najmniej problemów jest oczywiście wspomniany wolnossący silnik 1.6 SCe o mocy 115 KM, który posiada pasek rozrządu. Warto go wymienić po przebiegu 100 tys. km. Odmiany z silnikami TCe mają problemy z nagarem, ale to w dużej mierze zależne jest od stylu jazdy i sposobu serwisowania. Cięższa noga i zmiany oleju wg. wskazówek producenta – co 30 tys. km – będzie skutkowało większymi problemami z nagarem. Olej należy wymieniać maksymalnie co 15 tys. km. Warto również regularnie kontrolować stan oleju, bo niektóre silniki czasami lubią odrobinę wypić, a i drobne wycieki nie są także rzadkością. Wśród silników Diesla najlepszą opinią cieszy się motor 1.5 dCi, który charakteryzuje się sporą trwałością i bardzo umiarkowanym apetytem na paliwo. W wersji 1.6 dCi zastosowano łańcuch rozrządu, który lubi sprawiać problemy.

Używany Renault Megane. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. RenaultRenault Megane czwartej generacji kontynuuje tradycję francuskich aut, czyli spore problemy z elektroniką i elementami wyposażenia. Niektóre modele mają kłopoty z multimediami, system czasami się zawiesza lub działa wolno, kapryśny jest również centralny zamek oraz karta zamiast kluczyka. Modele z początkowych lat produkcji cierpiały również na błędy w sterowniku silnika, które eliminuje aktualizacja oprogramowania w ASO. Jeśli chodzi o elementy techniczne, dość często zużyciu ulegają łączniki stabilizatora. Stosunkowo szybko, szczególnie na drogach gorszej jakości, zużywają się amortyzatory (głównie tylne) oraz łożyska. Modele z mocniejszymi silnikami, które posiadają tylną oś skrętną (tabliczka 4Control na słupku B) mają dość skomplikowaną konstrukcję tylnego zawieszenia.

Za dobrze utrzymany i nieźle wyposażony model trzeba przygotować od 55 do 65 tys. złotych. Przykładowy model z 2017 roku z nadwoziem kombi i silnikiem 1.5 dCi o przebiegu około 50 tys. km to koszt około 50 000 złotych. Można znaleźć tańsze egzemplarze, ale będą to często modele flotowe z ogromnymi przebiegami i z kiepskim wyposażeniem.

Używany Renault Megane. Podsumowanie

Renault Megane czwartej generacji to bardzo ciekawe auto, które na tle konkurencji wyróżnia się ładną stylistyką i możliwością znalezienia ładnego egzemplarza z nadwoziem sedan. Trzeba jednak pamiętać, aby dokładnie sprawdzić auto przed zakupem szczególnie pod kątem problemów z elektryką i elektroniką. Jeśli ktoś chce jeździć autem nietuzinkowym, na rynku znajdzie wiele interesujących egzemplarzy z oszczędnymi silnikami.

Używany Renault Megane zalety:

  • bardzo ładna stylistyka;
  • spory wybór wersji wyposażenia i nadwozia;
  • rewelacyjnie wyglądająca i jeżdżąca wersja R.S.;
  • prosta i lubiąca instalacje gazowe jednostka 1.6 SCe;
  • oszczędne silniki wysokoprężne.

Używany Renault Megane wady:

  • dość wysokie ceny na rynku wtórnym;
  • problemy z elektroniką i elektryką;
  • dużo modeli poflotowych.

Używany Renault Megane opinie:

Paweł z Garwolina
Myślę, wersja kombi to samochód, który cechuje dobry stosunek jakości do ceny. Bardzo estetyczne wykonanie i stylistyka, rozsądne spalanie przy wystarczająco dynamicznej jednostce napędowej. Na ten moment nie znalazłem większych minusów - może poza nieszczęsnym welurem z wersji Intense, do którego sierść zwierząt czepia się w sposób wręcz niewyobrażalny. Popracowałbym też nad ergonomią - brakuje wygodnego miejsca na kubek. Tyle, że to wszystko mało ważne szczegóły, bo ogólnie jest to bardzo udany samochód.

Wojtek z Lublina
Długo analizowałem jakie auto kupić. W grę wchodziła Toyota Corolla TS, VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus itp. Miało to być auto dla rodziny czyli kombi. Na koniec pojechałem do salonu Renault, podchodząc z lekką rezerwa do tego auta. I duże zaskoczenie, wnętrze rewelacja jeżeli chodzi o komfort i wyciszenie, miałem wcześniej nowego golfa 7 i nie dostrzegam tej "przepaści" do niemieckich aut jeżeli chodzi o jakość. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, to oczywiście rzecz gustu, ale dla mnie bije na łeb konkurencje, szczególnie niemiecką. Odnośnie silnika, to jak na razie w 1.3 TCe same wrażenia na plus. Odpowiednia dynamika i rozsądne spalanie, olej wymieniam co 10 tysięcy bez dolewania.

Kamil z Wadowic
Zalety: dynamiczny silnik, bardzo dobra skrzynia EDC, spalanie w granicach 6 litrów w trasie i 8-9 na mieście bez oszczędzania (1.3 TCe). Bardzo duży bagażnik, fajnie grające audio (wersja zwykła) - znacznie lepsze niż w każdym nowym japońskim aucie. Super stylistyka, najlepsze tylne LEDy na rynku. W środku sporo miejsca, auto jest komfortowe ale nie za miękkie (jak na Renault zaskakująco zwarte). Wady: dość głośna praca silnika na niskich biegach, kiepskie wyciszenie zwłaszcza przy nadkolach i drzwiach przednich.

Wybrane jednostki napędowe w Renault Megane IV:

SILNIKI BENZYNOWE

Oznaczenie

Pojemność

(ccm)

Moc

(KM)

Moment obrotowy

(Nm)

Zużycie paliwa

(miasto / trasa / cykl mieszany)

Przyspieszenie

0 - 100 km/h

Prędkość maksymalna

(km/h)

1.2 TCe

1197

100

175

6,7 / 4,6 / 5,4

12,3

182

1.3 TCe

1332

140

240

7,2 / 4,8 / 5,7

9,5

205

1.6 SCe

1598

115

156

8,6 / 5,5 / 6,2

9,8

188

1.6 TCe

1618

165

250

7,9 / 5,0 / 6,0

8,2

215

SILNIKI DIESLA

Oznaczenie

Pojemność

(ccm)

Moc

(KM)

Moment obrotowy

(Nm)

Zużycie paliwa

(miasto / trasa / cykl mieszany)

Przyspieszenie

0 - 100 km/h

Prędkość maksymalna

(km/h)

1.5 dCi

1461

110

260

4,2 / 3,4 / 3,7

11,3

188

1.6 dCi

1589

160

380

5,1 / 4,3 / 4,7

8,8

214

Zobacz także: Toyota Camry w nowej odsłonie

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. Renault

Renault nigdy nie było mocnym graczem na rynku samochodów kompaktowych. Jasne, Megane było i jest bardzo popularne, ale osoby rozglądające się za przedstawicielem segmentu C na rynku wtórnym o wiele chętniej sięgają po sprawdzone propozycje z Niemiec lub Czech. Trzeba jednak przyznać, że Megane, nadal obowiązującej czwartej generacji, to bardzo ciekawa propozycja dostępna w wielu interesujących odmianach.
Fot. Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Ja (gość)

    Bełkot sponsored by vw

  • Ja (gość)

    Bełkot sponsored by vw

  • Leszek z okolic Wrocławia (gość)

    Jeżdżę Megane grandtour i żadne z tych wymienionych przez "znawcę" wady nie są mi znane z autopsji. To już mój czwarty model Renault : coupe, Megane 3, Captur i teraz kombi. Wcześniej jeździłem oplami, nissanami (250 tys. km bez żadnych usterek). Obecne renault bije konkurencję wyglądem, elektronika może u innych klientów czasem zawodzi bo renault ma jej bardzo dużo a konkurencja śladowo.

  • FAN MEGANE (gość)

    Użytkuje trzeci rok Renault Megane 1,5 dCI Grandtour z 2016 r. Kupiłem roczną z Francji. Meganka sprawuje się super. Olej wymieniam co 10-12 tyś i żadnych problemów. Super wygląd, światła i wyposażenie. Golfy, Astry czy Octavie mogą się schować. Autor artykułu troche przesadził ze spalaniem. Moja Meganka pali na kołach letnich 18 w granicach 5,8 do 6 litrów. Na kołach zimowych 17 mieści się w 5 litrach. Przymierzam się do kupna drugiego samochody i myślę że będzie to Renault Captur II

  • Lukasz (gość)

    Auto chyba trochę popłynął, akurat w segmencie C Renault od zawsze jest mocnym graczem co prawda nie tak mocnym jak VW czy Ford, ale jednak, kawałek tego tortu zgarniają. dodatkowo silnik 1,6 SCE jest jednostką nissana, i posiada układ rozrządu napędzany łańcuchem, a auto sugeruje wymianę paska rozrządu co 100 tys. KM....... brawo brawo. maślankę sprzedawać, a nie pisać artykuły o motoryzacji. Tak na marginesie ,6 SCE to najgorszy silnik do tego auta. kto jeździł ten wie, wyje, nie jedzie i sporo pali. 1,2 TCE te nie jest idealny/ zdarzają się sporo pobory oleju, ale ma wyższa kulturę pracy i jako takie osiągi.

  • Leiner (gość)

    W porównaniu do podobnej klasy aut, rocznika i przede wszystkim - wyposażenia, przy dzisiejszych zwariowanych cenach aut Meganki wypadają akurat bardzo dobrze. Mam, posiadam i kupowałem ze strachem (wszak francuskie to różnie bywa z jakością...) ale jestem zachwycony. Choć tak, łączniki stabilizatora padają jak muchy, spasowanie elementów jest beznadziejne, a i bywają inne mankamenty (A spalanie teoretycznie 1.2 TCe to można w bajki włożyć, ten silnik chleje paliwo jak koń wodę po Wielkiej Paradubickiej)... to jednak to jest naprawdę mega auto. Wygodne, nowoczesne, multimedialne, kombi bardzo praktyczne i rodzinne. Wyglądem zjada na śniadanie wszystko co było w tym czasie gdy pojawił sie na rynku (2016). A problemy z elektroniką opisane w artykule to jakiś margines - dużo częściej trafiają sie problemy z jakimś stukaniem czy skrzypieniem elementów. Może nie tak bardzo jak w dzisiejszych Mercedesach, no ale jednak... ;)

  • Karok (gość)

    A dlaczego niejest napisane o silniku 1.6 dci 130 km cbyba readaktor zapomnial

  • JJ1975 (gość)

    Syf kiła i mogiła jak Talisman którego miałem i każde inne renault. Laweta w zestawie i zatyczki do uszu żeby nie słychać skrzypienia wnętrza i walenia w zawieszeniu.

  • Jacek (gość)

    Silnik 1.6 sce... pasek rozrządu? Ktoś nie doinformowany to pisał. W megane IV jest silnik h4m jest to silnik Nissana i jest 100% na łańcuchu.

  • Piotr (gość)

    Witam mam Megane 4 generacja skrzynia automat . 15 cdti 110 . Czy ktoś ma wiedzę czy olej wymieniać w skrzyni czy nie. Przebieg 90 tyś

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Megane zdjęcia

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Megane Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł