Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Citroen C3 III (2016 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.Fot. Citroen
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.Fot. Citroen
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.

Używany Citroen C3. Nadwozie/wnętrze

Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.
Fot. Citroen

Citroeny od zawsze charakteryzowały się ciekawą stylistyką, która rzucała się w oczy. Jednym się to oczywiście podoba, innym nie – taka cena ekscentrycznych zabiegów stylistów. Nie inaczej jest z opisywanym Citroenem C3, który praktycznie z każdej strony prezentuje się ciekawie i ma coś, na czym nietrudno zawiesić wzrok. Dominuje oczywiście przednia część z dzielonymi światłami. W górnej części mamy wąskie klosze z elementami LED, które łączą się ze smukłym grillem. Niżej zastosowano większe klosze. Po liftingu grill dzieli się na dwie części i łączy z kloszem górnym oraz dolnym, co również wygląda ciekawie. Muszę przyznać, że nie wiem, która odmiana bardziej mi się podoba – obie są bardzo miłe dla oka.

W bocznej części mamy znane i lubiane „poduszki” z tworzywa sztucznego, które pełnią nie tylko rolę wizualnych dodatków, ale i praktycznych osłon przed przypadkowym uderzeniem na parkingu. Cechą charakterystyczną są także nakładki na nadkola, które także mają aspekt praktyczny, ale przede wszystkim mają upodobnić C3 do modnych od wielu lat crossoverów. Nakładki te są również widoczne na zderzakach – z tyłu nachodzą dość wysoko. Linie są łagodne i płynne, tylne klosze lamp mają ładną grafikę wewnętrzną. Warto zaznaczyć, że auto dostępne było (i nadal jest) z ciekawymi kombinacjami kolorystycznymi, również z kontrastującym dachem i kolorowymi wstawkami. To wszystko sprawia, że Citroen C3 to bardzo interesujące i wyróżniające się z tłumu autko miejskie.

Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.
Fot. Citroen

Również wnętrze jest bardzo urozmaicone i ciekawe. Pełno tu stylistycznych smaczków i dodatków, które wpływają pozytywnie na odbiór auta. Oczywiście, tutaj też nie wszystko może się podobać i jeśli ktoś preferuje niemiecką prostotę i solidność, na rączkę do zamykania drzwi przypominającą pasek, spojrzy ze zdziwieniem. Ale to jest po prostu fajne! Wąskie i ciekawie stylizowane kratki nawiewów, ekran, który nie jest wtopiony w konsolę centralną, tylko lekko z niej wystaje, ciekawy panel z przyciskami niżej, kilka podręcznych schowków, ładna kierownica, a to wszystko w wielu wersjach kolorystycznych do wyboru. To auto naprawdę można polubić. Bagażnik o pojemności 300 litrów również nie daje dużego pola do narzekań.

Używany Citroen C3. Silnik/układ napędowy

Jak na przedstawiciela segmentu B, wybór jednostek napędowych nie jest specjalnie obszerny, ale powinien zadowolić większość użytkowników. Ba! Najmocniejsze jednostki są w stanie zaoferować niezłą dynamikę. Podstawowym silnikiem jest 1.2 PureTech o mocy 68 KM. To i tak wystarczy w małym aucie miejskim, ale jeśli na pokład zabierzemy komplet pasażerów i bagaż, dynamika może okazać się bardzo mizerna. O wiele lepszym wyborem jest odmiana o mocy 82 KM. Jest także wersja generująca 110 KM, a to już sporo jak na auto tych gabarytów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku przyzwoite 9,8 sekundy. Jest także silnik wysokoprężny 1.6 BlueHDi o mocy 75 lub 100 KM. Oba charakteryzują się bardzo skromnym apetytem na paliwo, więc wybór mocniejszego wariantu jest bardziej wskazany.

Używany Citroen C3. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.
Fot. Citroen

Citroen C3 trzeciej generacji to stosunkowo nowe auto i nie ma jeszcze wyrobionej opinii na temat typowych usterek. Zazwyczaj wszystkie uwagi użytkowników tyczą się drobnych elementów wyposażenia czy spasowania. Zdarzają się głosy dotyczące bocznych „airbumpów”, które na skutek nagrzania na słońcu potrafią się nieco rozszerzyć, a to z kolei powoduje problemy przy otwieraniu tylnych drzwi – elementy „poduszek” zahaczają o siebie. Niektórzy narzekają również na trwałość tarcz hamulcowych montowanych seryjnie oraz na pocący się siłownik sprzęgła już przy niewielkich przebiegach. Co do silników, opinie są w większości pozytywne, szczególnie na temat najmocniejszych wariantów. Silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 KM w połączeniu z automatyczną, klasyczną skrzynią 6-biegową, to idealne rozwiązanie nie tylko do miasta, ale i w trasę.

Model ten nieźle trzyma wartość. Egzemplarze z 2016-2017 roku ze wspomnianą, najmocniejszą wersją benzyniaka i bogatym wyposażeniem to koszt ponad 40 000 złotych. Za egzemplarz z silnikiem Diesla i przebiegiem 150 000 złotych kosztował 33 000 złotych. Z drugiej strony, model ze średnią wersją benzyniaka i śladowym przebiegiem z rocznika 2020 to koszt ponad 60 000 złotych.

Używany Citroen C3. Podsumowanie

Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście
Nie jest tajemnicą, że francuskie marki są uznawane za uzdolnione pod względem tworzenia aut miejskich i rodzinnych. To fakt. Przykładem jest oczywiście Citroen C3, którego już trzecia generacja podbija serca miłośników niedużych, ale bardzo wygodnych i zwinnych aut miejskich. Co prawda auto niedawno przeszło lifting i jest oferowane w salonach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po egzemplarz z drugiej ręki w o wiele niższej cenie. Poznajmy bliżej Citroena C3, jego największe zalety, ale i wady.
Fot. Citroen

Citroen C3 trzeciej generacji to jeden z najciekawszych przedstawicieli segmentu B. Niezwykle sympatyczne i świetnie zaprojektowane auto ma swoje wady, ale potrafi odwdzięczyć się zaskakująco wysokim komfortem podróży, interesującymi dodatkami i dynamiką najmocniejszych wersji silników. To nadal oferowana generacja, więc ceny modeli z rynku wtórnego mogą negatywnie zaskoczyć, zaś okazje cenowe z ogromnymi przebiegami lepiej omijać z daleka.

Używany Citroen C3 zalety:

  • świetna stylistyka i ciekawe dodatki;
  • auto wygląda świetnie i wyróżnia się na ulicy;
  • mnóstwo wersji kolorystycznych;
  • bardzo dynamiczna jednostka benzynowa o mocy 110 KM;
  • oszczędne silniki wysokoprężne.

Używany Citroen C3 wady:

  • wysokie ceny na rynku wtórnym;
  • wiele funkcji sterowanych dotykowo.

Używany Citroen C3 opinie:

Karolina z Pionek – 1.2 PureTech 110 KM
Moja ogólna ocena tego auta jest pozytywna, ma kilka naprawdę mocnych stron jak również kilka słabostek. Nie zmienia to faktu ze mamy do czynienia z poręcznym, dobrze zaprojektowanym i wykonanym pojazdem. Wbrew pozorom nie jest to auto typowo miejskie, z powodzeniem może pełnić role auta dla małej rodziny lub pary, jak również bez żadnych obaw można wyprawić się nim w dłuższą podróż. Poziom wyposażania w wersji Shine jest w zupełności wystarczający, oferuje wszystkie udogodnienia - klima automatyczna, kamera cofania + czujniki, android auto & apple car play, podgrzewane siedzenia + lusterka boczne. Nie żałuję zakupu!

Bartek z Gdańska – 1.2 PureTech 82 KM
Najfajniejsze auto w klasie B. Wahałem się pomiędzy C3, Clio i Ibizą, ale wystarczyło się przejechać, żeby wszystkie wątpliwości zostały rozwiane. Stosunkowo prosty silnik, rewelacyjne wnętrze i zawieszenie, dzięki któremu C3 po prostu płynie po drodze - aż nie chce się wysiadać. Mam najbogatszą wersję Shine z kilkoma dodatkami (biały z czarnym dachem, czarnymi kołami, przyciemnianymi szybami) i w takiej konfiguracji C3 to prawdziwy cukiereczek.

Kamil z Katowic – 1.2 PureTech 82 KM
C3 użytkuje od około roku. Samochód sprawuje się bardzo dobrze. Wnętrze utrzymane w tonacji Red Urban jest bardzo komfortowe i przyjemne dla oka. Przede wszystkim duży plus za wyciszenie, nawet przy prędkościach autostradowych we wnętrzu jest znośnie jak na ta klasę samochodu. Silnik 82KM sprawuję się bardzo dobrze, zarówno do miasta jak i w trasie. Faktycznie przyspieszenie jest trochę słabe jednak jak już się rozpędzi to jedzie bardzo przyjemnie. Zawieszenie zestrojone na jazdę bardzo miękko, co jest plusem podczas jazdy. Na obecną chwilę średnie spalanie na poziomie 5,7 l/100km.

Jednostki napędowe dostępne w Citroenie C3:

SILNIKI BENZYNOWE

Oznaczenie

Pojemność

(ccm)

Moc

(KM)

Moment obrotowy

(Nm)

Zużycie paliwa

(miasto / trasa / cykl mieszany)

Przyspieszenie

0 - 100 km/h

Prędkość maksymalna

(km/h)

1.2 PureTech 68

1199

68

106

5,7 / 4,1 / 4,7

14,2

165

1.2 PureTech 82

1199

82

118

5,7 / 4,1 / 4,7

13

168

1.2 PureTech 110 S&S

1199

110

205

5,6 / 4,1 / 4,6

9,8

188

SILNIKI DIESLA

Oznaczenie

Pojemność

(ccm)

Moc

(KM)

Moment obrotowy

(Nm)

Zużycie paliwa

(miasto / trasa / cykl mieszany)

Przyspieszenie

0 - 100 km/h

Prędkość maksymalna

(km/h)

1.6 BlueHDi 75

1560

75

233

4.3 / 3.2 / 4.6

13,8

169

1.6 BlueHDi 100

1560

100

254

4.3 / 3.2 / 4.6

10,6

188

 

Zobacz także: Skoda Kodiaq po kosmetycznych zmianach na 2021 rok

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty