Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Ford Fiesta. Nie tylko do miasta

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Testujemy używane: Ford Fiesta - nie tylko do miasta (zdjęcia) Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Ostatnią, siódmą generację cechuje przede wszystkim odważna stylistyka. Dobrą ocenę psują awaryjne silniki diesla.

Historia Forda Fiesty sięga pierwszej połowy lat 70. minionego stulecia, gdy na drogach zaczęły pojawiać się małe miejskie auta - Fiat 127, Renault 5 czy Peugeot 104. Po wnikliwych badaniach rynku powstała Fiesta, której premiera miała miejsce w 1975 roku. Produkcja pierwszej generacji Fiesty trwała do 1983 roku. Od tej pory Ford wyprodukował już sześć odsłon tego auta. Od 2009 roku w salonach obecna jest siódma generacja, którą postanowiliśmy wziąć pod lupę.

Ford Fiesta

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Ostatnią, siódmą generację cechuje przede wszystkim odważna stylistyka. Dobrą ocenę psują awaryjne silniki diesla.

fot. Karol BielaRewolucja na zewnątrz
Aktualną wersję Forda Fiesty trudno porównywać z poprzedniczką - przede wszystkim ze względu na zupełnie nowe nadwozie. Prostą karoserię zastąpiły dynamiczne, odważne przetłoczenia. Samochód nabrał dzięki temu sportowego charakteru. M.in. dzięki biegnącej ku górze linii bocznych okien, czy dużym, przednim światłom przypominającym starszego brata – Mondeo. Rewolucję projektanci przeprowadzili też w środku. 

Hyundai Getz - test auta używanego
  
W miejscu klasycznej, środkowej konsoli kierowca ma teraz do dyspozycji opływowy kokpit. Wyświetlacz radia powędrował do góry, duże pokrętło regulacji klimatyzacji jest natomiast na dole. Pozostałe przełączniki, m.in. radioodtwarzacza i świateł awaryjnych znajdują się między nimi, na środku deski rozdzielczej. Materiały użyte do wykończenia auta są lepszej jakości niż w poprzednich generacjach, ale nadal nie dorównują tym stosowanym w kompaktach, czy samochodach klasy średniej.

Wspólna płyta i zawieszenie
Niewielkie zmiany nastąpiły natomiast w układzie jezdnym. Ford Fiesta VII generacji powstał na tej samej płycie podłogowej co poprzednik. Jedyna różnica to długość samochodów - aktualny model jest o 8 cm dłuższy. Zawieszenie przeszło tylko lekkie modyfikacje. Podobnie jak silniki. Gama jednostek napędowych to cztery benzyniaki i dwa diesle. Silniki benzynowe to jednostka o poj. 1.25 l w dwóch wersjach – 60 i 82-konnej. W ofercie jest także silnik 1.4 o mocy 96 KM i topowy, 120-konny 1.6. Fiesta diesel może być wyposażona w jednostki wysokoprężne 1.4 lub 1.6 TDCI. Pierwsza oferuje 70, a druga 95 KM. Obie korzystają z technologii Common Rail.

Ford Fiesta

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Ostatnią, siódmą generację cechuje przede wszystkim odważna stylistyka. Dobrą ocenę psują awaryjne silniki diesla.

fot. Karol BielaPod względem zużycia paliwa najlepiej wypadają diesle, które pozwalają osiągnąć wynik na poziomie 4,1 l/100km. Jednostki benzynowe to ok. 5,8 l benzyny na 100 km. Między silnikiem 1.25 a 1.4 różnica to tylko 0,2 l na setkę. W salonach najlepiej sprzedaje się silnik 1.25 o mocy 82 KM. To najlepszy kompromis między ceną, zużyciem paliwa a osiągami.

Słabe łączniki
Ford Fiesta VII ma swoje słabe punkty. Jak przekonuje Marcin Wróblewski, doradca serwisowy Res-Motors, jest ich mało. - Zdarzają się awarie przełącznika otwierania tylnej klapy. Zazwyczaj objawia się to brakiem możliwości jej otwarcia. Przełącznik kosztuje ok. 250 zł, wymiana ok. 35 zł. Drugi, powtarzający się problem to  stosunkowo szybko zużywające się łączniki stabilizatora. Naprawa to ok. 160 zł za sztukę – mówi Marcin Wróblewski.

Citroen C4 - test auta używanego
Honda Civic VIII - test auta używanego

Ford Fiesta

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Ostatnią, siódmą generację cechuje przede wszystkim odważna stylistyka. Dobrą ocenę psują awaryjne silniki diesla.

fot. Karol BielaPonieważ siódma generacja Fiesty to auto stosunkowo młode, trudno powiedzieć, czy producentowi udało się wyeliminować w niej kłopoty z układem wtryskowym, znane z poprzednich silników TDCi. A ich naprawy bywają bardzo kosztowne. Tylko wymiana wtrysków może oznaczać jednorazowo wydatek na poziomie nawet 5-6 tysięcy złotych. A uszkodzić je bardzo łatwo, chociażby tankując kiepskiej jakości olej napędowy. To kolejny argument przemawiający za wersją benzynową. Korozja to jak wiadomo, to od lat bolączka Fordów. O ile jednak w poprzednich wersjach reklamacje się zdarzały, tym razem są sporadyczne. A w razie kłopotów właściciel regularnie serwisowanego auta może liczyć na bezpłatną naprawę lakierniczą, ponieważ gwarancja na perforację wynosi w przypadku Fiesty aż 12 lat.    

Sprawdź historię
Kupując używanego Forda Fiestę warto przede wszystkim sprawdzić, czy auto było regularnie serwisowane, co jest warunkiem utrzymania gwarancji na perforację. Upewnijmy się tez, czy jakiekolwiek naprawy blacharsko-lakiernicze wykonano w ASO. – Auto warto podnieść także na kanale i zweryfikować ewentualne wycieki i uszkodzenia. Jeśli samochód nie miał poważniejszych przygód, powinien długo cieszyć właściciela bezproblemową jazdą – przekonuje Marcin Wróblewski. W portalach ogłoszeniowych Forda Fiestę siódmej generacji można znaleźć już za ok. 10-12 tys. zł. Będzie to auto z 2009 roku, wyposażone w najsłabszy, benzynowy silnik o poj. 1,25 l. Wersja z mocniejszą, 1,4-litrową jednostką to wydatek o ok. 2 tys. zł wyższy. Chcąc kupić 120-konną, 1,6-litrową Fiestę Sport z 2010 roku trzeba dysponować przynajmniej 20 tys. zł. Sprawny, zadbany Ford Fiesta z 1,4-litrowym silnikiem Diesla to wydatek przynajmniej  15-18 tys. zł. Wersja z jednostką 1,6 TDCI w podobnym stanie będzie droższa o ok. 2 tys. zł. W porównaniu do Volkswagena ceny Fiesty wypadają atrakcyjnie. Porównywalne ceny do Fiesty mają Opel Corsa, Peugeot 207 i Citroen C3.
Ford Fiesta

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Ostatnią, siódmą generację cechuje przede wszystkim odważna stylistyka. Dobrą ocenę psują awaryjne silniki diesla.

fot. Karol Biela

Kusząca propozycja
Zakładając, że w ciągu trzech-czterech lat spadek wartości wszystkich zaprezentowanych samochodów będzie podobny, warto wybrać którąś z tańszych opcji. Zwłaszcza, że jakość wykonania i awaryjność w przypadku wszystkich tych marek jest podobna. 

Ford Fiesta 1.25 - dane techniczne
Pojemność silnika:
1242 ccm
Moc: 82 KM
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sek.
Prędkość maksymalna: 168 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 7,5/ 4,6 / 5,8 l/100 km
Wymiary (dł./szer./wys.): 3950/1973/1481 mm
Rozstaw osi: 2489 mm
Masa własna: 979 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Pojemność bagażnika: 295 l
Liczba miejsc: 5

Rynkowi konkurenci:
- Opel Corsa
- Volkswagen Polo
- Honda Jazz
- Toyota Yaris
- Citroen C3
- Peugeot 207

Średnie ceny części zamiennych: oryginał (zamiennik)
Tarcze hamulcowe przód (szt.) – 280,44 zł (120-190 zł)
Klocki hamulcowe przód (kpl.) – 280,14 zł (100-150 zł)
Sprzęgło – 922 zł (550 zł)
Amortyzator przedni (szt.) – 468 zł (300 zł)
Końcówka drążka kierowniczego – 190 zł (65 zł)
Filtr oleju – 35 zł (22 zł)
Filtr pyłkowy – 118 zł (52 zł)
Filtr powietrza – 95 zł (55 zł)

 

Testujemy używane: Ford Fiesta - nie tylko do miasta (zdjęcia)

Testujemy używane: Ford Fiesta - nie tylko do miasta (zdjęcia)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • matik (gość)

    Skad wy bierzecie te male ceny przy wszystkich autach gdyby takie byly to bym chetnie kupil ale jak przegladam ogloszenia to saa przynaj,mniej o 3 do 5tys wieksze od podanych przez was

  • Maciej (gość)

    Fiesta tej generacji za 10 tyś co wy tam jaracie w tej redakcji minęły 2 lata jak napisaliście ten artykuł a za taką cenę można kupić co najwyżej jakiegoś ulepa albo rozbity złom

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Fiesta zdjęcia

Ford Fiesta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Fiesta Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł