Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Ford Kuga II (2013-2019). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa, opinie

Jakub Mielniczak
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.Fot. Ford
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.Fot. Ford
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.

 pierwszej generacji była obecna na rynku w latach 2008-2013. Auto było pierwszym oferowanym w Europie SUV-em segmentu C Forda, który został zaprojektowany pod oczekiwania mieszkańców Starego kontynentu. Druga generacja modelu stała się już autem globalnym, oferowanym w różnych częściach świata. Sprzedaż egzemplarzy produkowanych w hiszpańskiej Walencji ruszyła w naszym kraju w 2013 roku.

Kuga II bazowała na płycie podłogowej Focusa i była dostępna z czterema dieslami i dwoma silnikami benzynowymi. Lifting przeprowadzony w 2016 roku zmienił m.in. wygląd przodu nadwozia. Tu wprowadzono charakterystyczny, masywny grill. We wnętrzu usunięto klasyczną dźwignię hamulca ręcznego, zastępując go wersją elektroniczną. Gruntownie zmodyfikowano też system multimedialny. Uzupełnieniem było wprowadzenie nowych kolorów nadwozia i wzorów tapicerek.

Ford Kuga II (2013-2019). Nadwozie/wnętrze

SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.
Fot. Ford

Klienci oczekują od SUV-a, by był autem praktycznym i funkcjonalnym w codziennej eksploatacji. Segment C pełni często rolę auta rodzinnego i trzeba przyznać, że Kuga II z takiego zadania wywiązuje się dobrze. Przestrzeni we wnętrzu jest sporo, a z tyłu całkiem wygodnie usiądą też dorośli, o ile nie mają więcej niż 185 cm wzrostu. Rozbudowana deska rozdzielcza może przeszkadzać „długonogim”. 406-litrowy bagażnik nie jest może największy w segmencie, ale i tak pomieści ekwipunek wakacyjny większości rodzin. Dzieci podróżujące na tylnej kanapie docenią rozkładane stoliki, które mają na pokładzie niektóre egzemplarze z rynku wtórnego.

Jakość materiałów wykończeniowych poprawiła się po liftingu, chociaż i tak dolne partie wnętrza pokrywają twarde tworzywa. Jakość montażu - bez zarzutu. Tapicerka foteli - niezależnie od tego, czy jest skórzana, czy materiałowa - także jest trwała. Użytkownicy nie mają większych zastrzeżeń do wygody przednich foteli, narzekają za to na zbyt krótkie siedzisko tylnej kanapy. Kąt pochylenia jej oparcia można regulować, ale w praktyce tylny rząd i tak do najwygodniejszych nie należy. Plus za niemal płaski tunel środkowy. Nie ma większych zastrzeżeń do wyciszenia wnętrza. Nawet przy prędkościach autostradowych do uszu pasażerów nie dociera nadmierny hałas. Wyposażenie zdecydowanej większości egzemplarzy z rynku wtórnego jest bogate. Często trafia się system bezkluczykowego dostępu, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, elektryczne sterowanie klapą bagażnika, lampy ksenonowe i system nawigacji.

Ford Kuga II (2013-2019). Napęd/podwozie

SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.
Fot. Ford

Do napędu Kugi posłużyły dobrze znane silniki z rodziny EcoBoost (benzynowe) oraz TDCi (wysokoprężne). Najsłabszy benzyniak miał 1.5 l pojemności, cztery cylindry, 120 KM i występował po liftingu wyłącznie w połączeniu z napędem na przednie koła. Trudno oferowane przez niego 12,5 s do „setki” uznać za dobry rezultat, dlatego nawet mimo rozsądnego zużycia paliwa trudno ten motor polecić. Znacznie lepiej poszukać odmiany mocniejszej. Już wersja 150-konna z przyspieszeniem schodzącym poniżej 10 sekund okaże się dla wielu kierowców wystarczająca. Na szczycie odmian benzynowych stoją dwulitrowe silniki generujące 230 lub 242 KM. Zwłaszcza mocniejsza z momentem obrotowym wynoszącym prawie 400 Nm, to prawdziwe autostradowe zwierzę. Szkoda, że przy wyższych prędkościach sporo pali. Nie ma co liczyć na jednocyfrowe wyniki zużycia paliwa na wyświetlaczu komputera pokładowego.

Topowe wersje benzynowe były łączone wyłącznie z napędem na wszystkie koła i automatyczną skrzynią biegów.
Dwulitrowy diesel występował w spektrum mocy od 120 do 180 KM. Niezależnie od wariantu mocy, nieźle dogaduje się z dwusprzęgłowym, sześciobiegowym automatem PowerShift. Takie połączenie było popularne wśród klientów i dość często występuje na rynku wtórnym. Skrzynia Powershift produkowana przez firmę Getrag nie jest bardziej awaryjna od innych konstrukcji (np. DSG), ale odznacza się dużą wrażliwością na brak wymiany oleju. By uniknąć problemów, koniecznie trzeba pilnować interwałów co 60 tys. km.

Jeśli chodzi o usterki jednostek napędowych to w autach sprzed 2015 r. w silnikach 1.6 EcoBoost zdarzały się problemy z układem chłodzenia, a dokładniej z lokalnym przegrzaniem głowicy. Sytuacja w skrajnym przypadku mogła prowadzić nawet do pożaru auta. Ford wzywał użytkowników na akcję serwisową, dlatego przy zakupie używanego egzemplarza warto sprawdzić, czy została ona wykonana. Awarie pozostałych motorów zdarzają się sporadycznie. Najważniejsze, by pilnować regularnych wymian oleju - najlepiej maksymalnie co 15 tys. km.

Zawieszenie Kugi jest zestrojone dość komfortowo. Nie ma doniesień o przedwczesnym zużyciu elementów podwozia poza sporadycznym pękaniem obudów skrzyń rozdzielczych napędu w wersjach 4x4.

Ford Kuga II (2013-2019). Sytuacja rynkowa

SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.
Fot. Ford

Wysoka popularność Kugi II na naszych drogach ma odzwierciedlenie w sytuacji na rynku wtórnym. Na klientów czeka w ogłoszeniach ponad 600 egzemplarzy tego SUV-a. Ceny najtańszych z nich zaczynają się już poniżej 40 tys. zł. Tyle kosztują auta z początku produkcji. Najczęściej mają przebieg powyżej 200 tys. km. i jakieś przygody kolizyjne za sobą. Ceny ciekawych egzemplarzy po liftingu zaczynają się od ok. 60 tys. zł. Najczęstszymi kierunkami importu są Niemcy i Stany Zjednoczone. Za oceanem Kuga występuje jako Ford Escape. Samochody z polskich salonów stanowią ok. 1/5 ofert. Mimo niedawnego debiutu nowej Kugi, salony Forda wciąż mają na stanie swoje byłe auta podemonstracyjne. Często są one dostępne w dobrych cenach, z małym przebiegiem i ważną gwarancją.

Ford Kuga II (2013-2019). Podsumowanie

SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach
SUV-y segmentu C to jedne z najbardziej pożądanych i rozchwytywanych samochodów na rynku. Jednym z ważnych graczy w tej kategorii jest Ford Kuga. W Motofaktach sprawdzamy, czy warto zainteresować się jego drugą generacją, produkowaną w latach 2013-2019.
Fot. Ford

Kuga to bez wątpienia ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów. Auto ma dobre silniki, nieźle się prowadzi i mimo kilku lat na karku, wciąż nie wygląda staro. Cieszy bogata oferta rynkowa, dzięki czemu znalezienie dobrego egzemplarza, przynajmniej w teorii, powinno być łatwiejsze.

ZALETY:

  • większość jednostek napędowych jest godna polecenia;
  • dopracowany układ jezdny;
  • spory wybór aut z rynku wtórnego.

WADY:

  • ograniczona wygoda jazdy na tylnej kanapie.

Opinie:

"Auto rewelacyjne, nie miałem kompletnie żadnych problemów z tym autem, następny też będzie ford Kuga ale już trzeciej generacji, to już kolejny ford w naszej rodzinie i z każdego byliśmy zadowoleni”

Krzysztof

"Do Kugi przesiadłam się z Octavii, którą też bardzo lubiłam. Jednak komfort jazdy w Fordzie jest bez porównania lepszy. Ponadto Kuga ma bardzo funkcjonalne wnętrze: podświetlane lusterka, uchwyty na kubki, wygodne fotele.”

Monika

"Dobry samochód. Świetnie wypada na tle Qashqaia, Tiguana czy Yeti.”

Mir@ks

Nie żałuje zakupu wszystko jest z nim ok ,podstawową wadą z jaką się spotkałem to kupno tej odpowiedniej ,ponieważ w Polsce jeszcze ich tak dużo nie jeździ a koniecznie zależało mi na czarnej z świetnym wyposażeniem

Piotr

 Ford Kuga II - podstawowe dane techniczne: 



1.5 EcoBoost 2x4
1.5 EcoBoost 4x4
1.6 EcoBoost 2x4
1.6 EcoBoost 4x4
2.0 EcoBoost 4x4
Okres produkcji
06/2016–06/2018
Od 08/2018
10/2014–06/2018
od 08/2018
10/2014–06/2018
11/2012–09/2014
od 05/2019
11/2017–06/2018
Pojemność skokowa
1498 cm³
1596 cm³
1999 cm³
Moc maks.
88 kW (120 KM) przy 5500/min
110 kW (150 KM) przy 6000/min
129 kW (176 KM) przy 6000/min
134 kW (182 KM) przy 6000/min
110 kW (150 KM) przy 5700/min
134 kW (182 KM) przy 5700/min
169 kW (230 KM) przy 6100/min
178 kW (242 KM) przy 5000/min
maks. Moment obrotowy
240 Nm przy 1600–3000/min
240 Nm przy 1600–4000/min
240 Nm przy 1600–5000/min
240 Nm przy 1600–4000/min
240 Nm przy 1600–5000/min
366 Nm przy 2400/min
394 Nm przy 2500/min
Napęd
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Prędkość maks.
180 km/h
195 km/h
197 km/h
200 km/h
195 km/h
200 km/h
205 km/h
212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
9,7 s
11,4 s
10,1 s
9,7 s
9,5 s
8,8 s


2.0 TDCi 2x4
2.0 TDCi 4x4
2.0 TDCi 2x4
2.0 TDCi 4x4
Okres produkcji
10/2014–03/2019
od 03/2019
11/2012–09/2014
10/2014–03/2019
od 03/2019
10/2014–03/2019
od 03/2019
11/2012–09/2014
10/2014–03/2019
od 03/2019
Pojemność skokowa
1997 cm³
Moc maksymalna
88 kW (120 KM) przy 3500/min
88 kW (120 KM) przy 3600/min
103 kW (140 KM) przy 3750/min
110 kW (150 KM) przy 3500/min
120 kW (163 KM) przy 3750/min
132 kW (180 KM) przy 3500/min
maks. Moment obrotowy
310 Nm przy 1750–2750/min
270 Nm przy 1750–2000/min
320 Nm przy 1750–2750/min
370 Nm przy 2000–2500/min
340 Nm przy 2000–3250/min
400 Nm przy 2000–2500/min
Napęd
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Prędkość maksymalna
173 km/h
190 km/h
188 km/h
[187 km/h]
194 km/h
192 km/h
[190 km/h]
198 km/h
[196 km/h]
202 km/h
[200 km/h]
Przyspieszenie 0-100 km/h [aut.]
12,7 s
12,0 s
10,7 s
[11,2 s]
10,1 s
9,9 s
[10,9 s]
9,9 s
[10,4 s]
9,2 s
[10,0 s]

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty