Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Ford Mondeo (1996 - 2000)

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Ford: Ford Mondeo produkowany w latach 1996 – 2000 oferowano z bogatą gamą jednostek napędowych i wyposażenia. Od poprzednika, Sierry, Mondeo różnił się zasadniczo: miał napęd na przednie koła, nowe podzespoły i atrakcyjne nadwozie.

W 1993 r. Ford wprowadził na rynek nowy model, Mondeo. Od poprzednika, Sierry, różnił się zasadniczo: miał napęd na przednie koła, nowe podzespoły i atrakcyjne nadwozie. Przyszłość rysowała się dobrze.

 Fot. Ford: Ford Mondeo produkowany w latach 1996 – 2000 oferowano z bogat± gam± jednostek napêdowych i wyposa¿enia.

Już na początku produkcji nabywcom oferowano trzy rodzaje nadwozia: sedan, 5-drzwiowy liftback oraz kombi. Nowocześnie zaprojektowane wnętrze podobało się klientom. Chwalono także wygodne siedzenia i obszerny przedział pasażerski. Pierwsi nabywcy nie do końca byli jednak zadowoleni. Częste wizyty w warsztatach zabierały czas i psuły humor.

 

Lepsze, po modernizacji

 

Dlatego polecać można egzemplarze Mondeo wyprodukowane po modernizacji, którą przeprowadzono w 1996 r. Unowocześniono nie tylko nadwozie, Fot. Ford: Praktyczna i pojemna jest wersja kombi. zmodernizowano również zawieszenie, a jakość wykonania znacznie się poprawiła. Bagażnik w wersji sedan miał objętość 470 l, a w wersji liftback – 460 l, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1290 l. U Forda wersja kombi oznacza rzeczywiście pojemniejsze wnętrze i dużą ładowność – aż 675 kg. W tej wersji pojazd był dłuższy o 11 cm, a bagażnik miał objętość 540/1610 l. Komfort jazdy Mondeo nie pozostawiał wiele do życzenia, a dzięki wielowahaczowej tylnej osi, pojazd był posłuszny woli kierowcy. Fot. Ford: W komisach mo¿na te¿ spotkaæ usportowion± wersjê ST 200.

 

Silniki

 

Mondeo oferowano w wielu wersjach silnikowych. Najmniejszy silnik, 4-cylindrowy, 16-zaworowy o pojemności 1,6 l i mocy 90 KM był nieco za słaby, szczególnie dla wersji kombi. O wiele lepsze wrażenie sprawiał 16-zaworowy silnik o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM. Na polskim rynku Mondeo sprzedawano z jedną poduszką powietrzną, wspomaganiem układu kierowniczego, układem ABS i centralnym zamkiem. Dwie poduszki powietrzne oferowano dla wersji z silnikiem 2,0 l o mocy 131 KM. Dynamika pojazdu napędzanego 2-litrowym silnikiem była jak najbardziej satysfakcjonująca, w przeciwieństwie do zużycia paliwa. Wielozaworowe silniki Forda do oszczędnych nie należały, o Fot. Ford: Wnêtrze Mondeo w najbogatszej wersji wyposa¿enia Ghia. czym najboleśniej przekonywali się użytkownicy podczas jazdy w mieście. Najbardziej prestiżową wersją silnikową była 6-cylindrowa, 24-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 2,5 l i mocy 170 KM. Za granicą oferowano jeszcze niezbyt nowoczesny, turbodoładowany silnik wysokoprężny z komorą wstępną o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM. W tej jednostce napędowej pękały paski rozrządu i awariom ulegał układ wtryskowy. Natomiast w silnikach benzynowych psuł się zawór recyrkulacji spalin, co było zresztą przedmiotem akcji naprawczej producenta w 1998 r. W tym roku Mondeo były również wzywane do stacji serwisowych na przegląd poduszki powietrznej, a rok później na sprawdzenie pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach.

 

Wart zastanowienia

 

Opinie o Mondeo produkowanym w latach 1996- 2000 są na ogół dobre, a samochód postrzegany jest jako mało usterkowy. I całe szczęście, bowiem serwisowanie Mondeo w autoryzowanych warsztatach nie jest tanie, a oryginalne części zamienne kosztują drogo.

 

Historia modelu

 

1993 r. – początek produkcji

1996 r. – face lifting

2000 r. – nowa generacja

 

Typowe usterki

- awarie elektronicznego modułu układu zapłonowego

- uszkodzenia licznika kilometrów i wskaźnika poziomu paliwa

- wycieki oleju silnikowego

 

Ceny (w tys. zł) egzemplarzy Mondeo

 

Model

1996

1997

1998

1999

2000

1,8

18,0

18,5

22,0

24,9

29,5

2,0

20,0

21,9

24,3

26,5

27,9

2,5 V6

19,0

19,5

20,9

21,6

26,0

1,8 diesel

22,1

23,5

24,6

26,0

27,3

1,8 diesel kombi

24,1

25,3

27,1

28,0

30,2

 

Wybrane dane techniczne modelu sedan z 1998 r.

 

typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

benzynowy

liczba cylindrów

R4

R4

R4

V6

pojemność skokowa (cm3)

1597

1796

1988

2544

moc (KM/obr/min)

90/5250

116/5750

131/5700

170/6250

maks. moment obrotowy (Nm/obr/min)

138/3500

158/3750

176/3700

220/4250

czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

13,4

10,9

9,9

8,3

prędkość maksymalna (km/h)

175

195

206

224

zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

5,8/10,7

5,8/11,2

6,1/11,5

7,1/13,6

długość x szerokość x wysokość (cm)

456 x 175 x 142

objętość bagażnika (dm3)

470

 

Orientacyjne ceny części zamiennych (zł):

 

sprzęgło kompletne

1400

okładziny hamulcowe przednie

300

błotnik przedni

600

napęd rozrządu

950

reflektor

800

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • dzodzo

    mondziaki to mondziaki, sa bardzo fajnymi i przyjaznymi samochoadmi dla kierowcy:) do tego teraz wyszedl nowy model ktory jest poprostu genialny w kazdym calu:)

  • kris121

    zgadzam się, niedawno kupiłem mondeo II z maja 2000 w kombi z silnikiem 1,8 tcdi, na razie jestem zadowolony,choć mógłby być bardziej dynamiczny

  • FilarM (gość)

    Mondeo pierwszej generacji z silnikiem diesla 1.8 jest całkiem przyzwoite...teraz tata ma mondeo z 1998roku po lifcie mylnie uważany przez niektórych za drugą generację z niby tym samym silnikiem. Otóż nowsza wersja ma znacznie mniej dynamiczny silnik...dynamiczny? To słowo nie ma zastosowanie dla tego silnika:P W pierwszej generacji był nawet dynamiczny i cichy-wiele ludzi nie zauważało że to diesel za to ten nowszy masakra-problem z odpalaniem na mrozie słaby(jak załączy się klime to czasem pod górke trzeba zredukować do jedynki)lepiej jest jak zatankuje się lepsze paliwo np lotos dynamic. Wtedy pod stromą górę jade z klimą na 3-4biegu na zwykłym paliwie z klimą na 1-2. Na zwykłym paliwie ciężko na prostej przekroczyć 3tys obr na dynamic no to ponad 3.5tys. Pierwsza generacja na najpodlejszym paliwie z klimą śmiało wychodziła na prostej plaskiej dordze ponad 4tys obr. A to te same silniki. Nowszy za to dużo lepiej się prowadzi w zakrętach i na prostej-prowadzenie i komfort idealne:D

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Mondeo zdjęcia

Ford Mondeo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Mondeo Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł