Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używany Ford Mondeo V (2014 – 2022). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. Ford Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.

Używany Ford Mondeo V. Nadwozie/wnętrze

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. FordTrochę szkoda, że obecna oferta Mondeo w palecie Forda nie stanowi żadnego wyróżnika. Dostępnych jest kilka wybranych wersji, paleta silnikowa została ograniczona do minimum, zaś na horyzoncie nie widać bezpośredniego następcy, który kontynuowałby choćby warianty nadwozia. Mówi się, że następca będzie kolejnym SUV-em. Jak będzie – zobaczymy. Tymczasem warto przyjrzeć się ostatniej i nadal obowiązującej generacji V.

Auto, podobnie jak poprzednicy, dostępne było z nadwoziem kombi, sedan oraz liftback. Cechą szczególną tej generacji auta jest przede wszystkim duży, szeroki i rzucający się w oczy grill, który wielu przywodzi na myśl atrapy stosowane w Astonach Martinach. Była to cecha szczególna modeli tej marki i na chwilę obecną, nadal obowiązuje. Przednia część Mondeo jest zresztą bardzo ładnie zaprojektowana, a wspomniany grill nie wydaje się groteskowy czy przesadzony. Smukłe i mocno zachodzące na nadkola klosze lamp nadają autu dynamicznego, nieco agresywnego wyglądu.

Linia boczna jest bardzo klasyczna, nieco muskularna i elegancka. Nie ma tu zbyt wielu przetłoczeń, a jedynie subtelne załamania. Drzwi oraz tylne nadkole, szczególnie w odmianie kombi lub liftback, wydają się solidne i nadają sylwetce odrobinę przysadzistego, ale bardzo pasującego do całości charakteru. Jeśli całość zostanie połączona z dużymi felgami w rozmiarze co najmniej 18 cali, auto będzie prezentowało się naprawdę dobrze. Z tyłu dominują szerokie i dość wysoko osadzone klosze lamp.

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. FordTrzeba przyznać, że Mondeo w porównaniu do konkurentów z podobnego rocznika, szczególnie Passata czy Superba, wypada nieco blado i staroświecko. W wyższych wersjach wyposażenia np. z jasną tapicerką i dużym ekranem systemu info-rozrywki jest ładnie, ale skromniejsze odmiany wyglądają po prostu skromnie. Wiele faktur, kolorów tworzyw sztucznych, spora ilość plastików – widać, że projekt ma swoje lata i zestarzał się raczej średnio. Wynagradza to naprawdę mnóstwo dodatków do wyposażenia. Niektóre wersje mają m.in. masaż w fotelach przednich, pompowane tylne pasy bezpieczeństwa, mnóstwo asystentów wsparcia i bezpieczeństwa itp. Warto dokładnie czytać opisy ogłoszeń, aby wybrać ciekawą i dobrze wyposażoną odmianę.

Używany Ford Mondeo V. Silniki/układ napędowy

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. FordCo prawda w ofercie brakowało pełnoprawnej wersji sportowej z naprawdę mocnym silnikiem i napędem na cztery koła, czym kusili konkurenci, ale wybór zawsze był obfity i pozwalał wybrać jednostkę napędową stworzoną niemal do wszystkich zadań. Podstawą w ofercie silników benzynowych był silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Trzy cylindry w dużym aucie segmentu D? Lepiej unikać tego rozwiązania wybierając auto z rynku wtórnego. Dynamika jazdy w przypadku „pełnego pokładu” z bagażem może okazać się mizerna. O wiele lepszą alternatywą jest silnik 1.5 EcoBoost o mocy 160 lub 165 KM bądź topowa wersja silnika 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM. Spory wybór był również w palecie silników wysokoprężnych: od 1.5 TDCi o mocy 120 KM po 2.0 TDCi o mocy 210 KM. Jest także odmiana hybrydowa na bazie jednostki 2.0 EcoBoost o mocy 187 KM.

Zobacz także: Koniec silników spalinowych? Polska za zakazem sprzedaży 

Jaki silnik będzie odpowiedni? Raczej nie warto interesować się bazowymi odmianami z silnikiem 1.0 EcoBoost czy wysokoprężnymi o najniższych mocach. Najbardziej optymalnym wyborem będzie silnik 2.0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Co ciekawe, obie wersje były dostępne z opcjonalnym napędem na cztery koła. W obu przypadkach dynamika będzie bardzo zadowalająca, spalanie niewielkie (średnio około 7-8 l/100km), zaś usterki nie występują zbyt często. Użytkownicy chwalą także benzynowe 1.5 EcoBoost, które również jest dość oszczędne i bezproblemowe, przy zachowaniu dobrej dynamiki. Dla tych, którzy szukają więcej mocy, jest silnik 2.0 EcoBoost, ale nie należy on do oszczędnych i w mieście spalanie może przekroczyć 10 l/100km.

Używany Ford Mondeo V. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. FordWielu użytkowników Forda Mondeo skarży się przede wszystkim na drobne, choć denerwujące problemy z elektryką. Niekiedy szwankuje sterowanie klimatyzacją, czasami zawiesza się system info-rozrywki. Poza tym nie ma większych, poważnych i powtarzających się awarii, które mogłyby unieruchomić pojazd i prowadzić do bardzo kosztownych napraw. Decydując się na model z automatyczną skrzynią PowerShift (przy silnikach wysokoprężnych), warto sprawdzić jej stan, bowiem zaniedbane lub nieumiejętnie serwisowane, mogą generować wysokie koszty ewentualnych napraw.

Na rynku wtórnym znajdziemy mnóstwo ogłoszeń z najróżniejszymi odmianami, wersjami, silnikami itp. Przykładowo usportowiona wersja ST Line z 2018 roku z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCi o mocy 150 KM z przebiegiem niespełna 100 000 kilometrów to koszt około 70 000 złotych. Za model z 2015 roku w skromniejszej wersji z tym samym silnikiem, ale z przebiegiem 200 000 kilometrów, trzeba zapłacić nieco ponad 50 000 złotych.

Używany Ford Mondeo V. Podsumowanie

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. FordFord Mondeo V to bardzo ciekawa propozycja, która może skusić nawet posiadaczy poprzedniej generacji. Różnice są ogromne. Zupełnie nowa stylistyka, którą niektórzy porównują do bardzo ładnej Mazdy 6, bogate wyposażenie, komfortowe zawieszenie i spory wybór niezłych jednostek napędowych. Jeśli ktoś nie oczekuje ogromnego bagażnika i nowoczesnej stylistyki we wnętrzu, będzie bardzo zadowolony.

 

 

 

Używany Ford Mondeo V zalety:

  • bardzo ładna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach;
  • komfortowe i bardzo dobrze wyposażone wnętrze;
  • spora oferta na rynku wtórnym;
  • szeroki wachlarz mocy jednostek napędowych;
  • sensowna odmiana hybrydowa.

Używany Ford Mondeo V wady:

  • jakość materiałów we wnętrzu;
  • sporo modeli poflotowych z dużymi przebiegami;
  • przeciętnej pojemności bagażnik.

Używany Ford Mondeo V opinie:

Bartek z Kraśnika
Witam. Samochód posiadam od nowości, wersja ST-line z silnikiem 2.0 TDCi 180 KM. Koszty utrzymania normalne - od 200000km serwisuje poza ASO. Wymiany tarcz, klocków, oleju mega pozytywnie finansowo. Pali mało - średnio około 6 l/100km, a raczej wolno nie jeżdżę. W moim przypadku problem miałem ze światłami Dynamic LED. Na dziurach LED najpierw jeden, później drugi podskakuje co powoduje ''stroboskop na znakach i drodze''. Serwis próbował i nie zrobił. Na przebieg 225000 km nic wielkiego nie robiłem. Zawieszenie jest pancerne a dużo wożę w bagażniku - około 150kg. Teraz coś postukuje delikatnie czasem z tyłu najprawdopodobniej wahacz. Ogólnie nie było innych problemów.

Kacper z Kielc
Używam Mondka od 2 lat jako pojazd służbowy. Spodziewałem się, że będzie średnio, ale jestem bardzo zadowolony. Samochód jest nieźle wyciszony (da się swobodnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący lub słuchać muzyki), zawieszenie dobrze tłumi nierówności, silnik jest mocny i elastyczny. Spalanie zamyka się w 6 litrach. W środku miejsca nie zabraknie nikomu. Bagażnik ma większy niż połowa kawalerek w Warszawie. O klasie samochodu przekonałem się, kiedy musiałem na miesiąc przesiąść się do Passata. Okazało się, że silnik (francuski diesel) w Fordzie mruczy, w "Passku" klekocze. W Fordzie kokpit jest dosyć oryginalny, Passat wyglądał w środku jak Golf. Generalnie Ford zrobił niezły pojazd - wygodny i ekonomiczny.

Mariusz z Płocka
Użytkowany od ponad roku, kupiony w komisie w Płocku. Użytkowany w mieście plus raz w miesiącu trasa 500 km, a w okresie wakacyjnym więcej. Sprowadzony z Niemiec z przebiegiem ok. 160 tys. km. Wygoda siedzeń, wentylowane i ogrzewane skóry, dobra jakość skór, brak dotychczas większych usterek. W pełni wyposażony, tempomat adaptacyjny, duży ekran itp. Uwielbiam jego wygląd.

Wybrane jednostki napędowe w Ford Mondeo V: 

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.0 EcoBoost

999 cm3

125 KM

170 Nm

195 km/h

12,1 s

6,2 l/100km

120 g/km

1.5 EcoBoost

1497 cm3

160 KM

240 Nm

217 km/h

9,3 s

5,9 l/100km

137 g/km

2.0 EcoBoost

1999 cm3

203 KM

300 Nm

227 km/h

8,8 s

7,5 l/100km

174 g/km

2.0 EcoBoost

1999 cm3

240 KM

340 Nm

235 km/h

8,0 s

7,5 l/100km

174 g/km

1.5 TDCi

1498 cm3

120 KM

270 Nm

192 km/h

11,5 s

4,1 l/100km

107 g/km

2.0 TDCi

1997 cm3

150 KM

350 Nm

210 km/h

9,4 s

4,5 l/100km

117 g/km

2.0 TDCi

1997 cm3

180 KM

400 Nm

225 km/h

8,3 s

5,1 l/100km

132 g/km

2.0 TDCi Bi-Turbo

1997 cm3

210 KM

450 Nm

233 km/h

7,9 s

4,8 l/100km

124 g/km

Zobacz także: Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV 265 KM. Prezentacja modelu

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. Ford

Ford Mondeo na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą opinię oraz status auta, które jest nie tylko przestronne i komfortowe, ale stanowi swego rodzaju zaproszenie do segmentu premium dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na zakup auta marki wyższej klasy. Piąta generacja kontynuuje świetną passę modelu, oferuje ogromny wybór jeśli chodzi o jednostki napędowe oraz warianty, choć brakuje jej cenionej odmiany ST. Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe i nadal oferowane auto.
Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Jacob (gość)

    Mk5 przed liftem pomiędzy przebiegiem 100tys a 200tys to auto nadwyraz kapryśne z szeregiem wad dlatego polecam kupno z większym przebiegiem wtedy mamy szansę kupić auto po naprawach i wymianach części fabrycznych. Typowe usterki i przypadłości silnika 2.0 TDCI 180: EGR po 100tys wymiana, pompy wody nie wytrzymują interwału wymiany rozrządu(10 lat lub 210 tys) , pękające przednie sprężyny, czujniki ABS i parkowania bardzo słabej jakości, fabryczne sprzęgło i dwumasa pada dosyć szybko pomiędzy 150-200 tyś kilometrów, układy paliwowe Delphi nadal lubią opiłkować a sama pompa wysokiego ciśnienia po pewnym przebiegu wymaga wymiany uszczelek bo cieknie, uszczelniacze na całym silniku też potrafią puszczać olej pomimo nie dużego przebiegu, generalnie spasowanie z zewnątrz jak i w wewnątrz nie wysokich lotów, denerwujące rezonowanie przewodów paliwowych po zastosowaniu dramatycznej jakości uchwytów które przecierają się, rdzewiejące ograniczniki otwierania drzwi, lagi całej elektryki. Słabo

  • Marcin (gość)

    Ktoś zapomniał o najcichszej i potencjalnie najmniej awaryjnej wersji Hybrid, która od 2019 jest także w kombi. Zespół z silnikiem 2.0 nie ecoboost a technologia od Toyoty. Spalanie 4-6.5/l/100km.

  • Ja (gość)

    Kto pisał ten artykuł? Porównanie Mondeo do Skody czy VW to pomyłka Mondeo jest znacznie lepsze,ale pewnie artykuł pisany przez zwolennika koncernu vag więc Ford pokazany jest jako taki . A dlaczego nikt na nie porównuje wyglądu nowej Skody fabi do BMW ? A wiem bo to niepoprawnie politycznie.

  • Janek (gość)

    Co prawda mam s max. Ale jestem mega mile zaskoczony. Tylko elementy eksploatacyjne i żadnych niespodzianek. Kupiłem 4 latka z 160k na liczniku już mam 220k i żadnych poważnych napraw. Sprzęgło i dwumasa ok. DPF ok. Zawieszenie tylne cukierki i to wszystko.

  • krzysiu (gość)

    Na mnie bardzo pozytywne wrażenie zrobił Ecoboost 1.5 160KM. Osiągi ma praktycznie takie same albo nawet lepsze od mojego poprzedniego diesla (2.0D w Volvo V50), spalanie przy jeździe bez szaleństw 6-7 litrów, robiąc trasę krajówką ze średnią prędkością 70-90km/h na 6 biegu mam spalanie z podróży poniżej 6.5 litra. A jak trzeba wyprzedzić albo pojechać dynamiczniej to po wkręceniu na wyższe obroty naprawdę dobrze się zbiera, mimo że to kawał auta. A to wszystko bez DPF, AdBlue i SCR, świec żarowych czy innych problematycznych rzeczy montowanych w dieslach. Żywotność póki co mi ciężko określić, bo mam poniżej 100 tysięcy przebiegu, ale na Otomoto są już Mondeo mające po 300 tysięcy przebiegu którym nic nie jest, więc myślę że jak ktoś będzie nim normalnie jeździł, nie pałował na zimnym i dbał o wymianę oleju, to klepnie bez problemu 400-500 tysięcy przebiegu. I wbrew pozorom silnik nie jest jakoś wyżyłowany - stosunek 100KM z 1 litra zachowany, jak w starych Volvo.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości