Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37015 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Hyundai Getz. Niezawodny maluch za małe pieniądze

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Testujemy używane: Hyundai Getz - niezawodny maluch Hyundai Getz to w Polsce samochód niedoceniany. Chociaż jest autem niezawodnym, kierowcy ciągle chętniej wybierają Ople, Skody i Volkswageny. Czy słusznie?

Hyundai Getz na rynku zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2002 roku. Jego seryjna produkcja rozpoczęła się niedługo potem i trwała do 2009 r. Auto szybko zaskarbiło sobie sympatię setek tysięcy kierowców i stało się jednym z najlepiej sprzedających się modeli koreańskiej marki. Następcą Getza został Hyundai i20. Mimo upływu lat Getz pozostał ciekawą propozycją na rynku wtórnym.

Silniki - cztery benzyniaki i dwa diesle
Gamę silników tworzy sześć jednostek. Cztery z nich to benzyniaki. Najsłabszy 1.1 rozwija, w zależności od rocznika, 62 lub 67 KM. Kolejny - o pojemności 1,3 litra - to jednostka 82- lub 85-konna. Najsilniejsze propozycje to 1.4 i 1.6, oferujące odpowiednio 97 i 105 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to diesel 1.5 CRDi dostępny jest w odmianach: 82-, 88- i 110-konnej.

Ze względu na kiepskie osiągi najmniejszą popularnością cieszy się jednostka 1.1. Silniki 1.4 i 1.6 uchodzą za paliwożerne. Dynamiczną jazdę w warunkach miejskich potrafią zakończyć z wynikiem na poziomie 10-11 litrów spalonej benzyny. Wśród benzyniaków najrozsądniejsza propozycją wydaje się być silnik 1.3. To kompromis między mocą, a zużyciem paliwa. Diesel? Ze względu na wyższą cenę zakupu opłaci się tylko wówczas, gdy auto bardzo dużo jeździ.

Bez poważnych awarii
Testowany egzemplarz to właśnie Hyundai Getz 1.3. Auto wyprodukowane w 2004 roku przez pierwsze pięć lat było serwisowane w ASO. Od przebiegu 45 tys. km dbał o nie niezależny mechanik. Pracy zbyt wiele nie miał, gdyż wizyty w warsztacie ograniczały się jedynie do wymiany oleju. Nic zresztą dziwnego, bo Hyundai Getz to samochód mało awaryjny - problemy z piastami mogą się pojawić po przejechaniu 150 tys. km (o czym niżej). W testowanym samochodzie regularnie przeglądana jest także klimatyzacja. Jak deklaruje właściciel, w cyklu miejskim auto spala między 8 a 9 litrów benzyny. Na trasie potrafi zejść o dwa litry niżej.

Samochód używany w atrakcyjnej cenie
Na rynku samochodów używanych Hyundaia Getza z początku produkcji można kupić już za ok. 5-6 tys. zł. Przy odrobinie szczęścia uda się nawet trafić na auto z polskiego salonu. Trzeba przygotować się, że najtańsze z oferowanych samochodów mogą wymagać poprawek lakierniczych oraz napraw mechanicznych. Trudno będzie też o diesla. Zadbany Hyundai Getz z 1,3-litrową jednostką benzynową to wydatek minimum 6-7 tys. zł. Najlepiej cenę trzymają najmocniejsze wersje benzynowe (1.4 i 1.6) oraz oszczędny diesel. Na takie dobrze utrzymane i sprawne auto trzeba przygotować ok. 7-14 tys. złotych. Pod względem ceny na tle konkurencji mały Koreańczyk wypada całkiem przyzwoicie. Dla porównania - za Volkswagena Polo z 2004 roku zapłacimy przynajmniej 7-8 tys. zł. Tańsze propozycje to Ford Fiesta, Peugeot 206 i Opel Corsa (ceny porównywalne do Getza).

Używana Honda Civic VI generacji

Getz jest jednym z najbardziej udanych modeli Hyundaia. Na szczególną pochwałę zasługują silniki. Zarówno jednostki benzynowe jak i diesle są oszczędne i nie ma z nimi większych problemów. Korozja w Getzie praktycznie nie występuje. Do mankamentów, można zaliczyć częste przepalanie się żarówek podświetlenia kokpitu i deski rozdzielczej. W autach z przebiegiem powyżej 140-150 tys. km zdarza się, że trzeba wymienić tylną piastę. Jeśli kierowca jeździ rzadko, zdarza się, że zapiekają się tylne hamulce. Z elementów zawieszenia najbardziej podatne na zużycie są łączniki stabilizatora.

Średnie części zamiennych ASO (zamiennik)
Rozrząd – komplet, bez pompy wody:
362 zł (200 zł)
Tarcze hamulcowe – przód: 330 zł szt. (200 zł szt.)
Klocki hamulcowe – przód: 265 zł (112 zł)
Sprzęgło – komplet: 927 zł (420 zł)
Amortyzator przedni: 480 zł (220 zł)
Piasta tylna: 811 zł (580 zł)
Łącznik stabilizatora: 145 zł (63 zł)

Rynkowi konkurenci:
- Nissan Micra
- Volkswagen Polo
- Opel Corsa
- Honda Jazz
- Fiat Punto
- Toyota Yaris

Hyundai Getz 1.3 - dane techniczne
Pojemność silnika:
1341 ccm
Moc: 82 KM
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 sek.
Prędkość maksymalna: 163 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 8,5 / 6,0 / 7,0 l / 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Pojemność bagażnika: 254 l
Wymiary (dł./szer./wys.): 3810 / 1665 / 1495 mm
Rozstaw osi: 2455 mm

Testujemy używane: Hyundai Getz - niezawodny maluch
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Testujemy używane: Hyundai Getz - niezawodny maluch

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tees (gość)

    Kto by takim małym autkiem chciał jeździć. I taki malutki silniczek. 2.0 TDi 131 km, spalanie w granicach 4-5,5 trasa na 100 km, miasto 5,5-6. Do tego pojemny bagażnik, samochód niezniszczalny. Mowa o VW i Audi, te poniżej 2000r. Ceny są różne ale za 6-8 tyś zł można mieć w bardzo dobrym stanie samochód, z przebiegiem około 300-400 tyś km. Duży? Nie... Normalny jak na te samochody. Do miliona spokojnie dojedzie (jeśli się dba to się ma).

  • miś (gość)

    Bardzo fajny i bezawaryjny samochodzi, każdy jeździ czym mu sie podoba, są ludzie którzy nie są ślepo wpatrzenie w "bezawaryjną" niemiecką matoryzację

  • antek (gość)

    Miałem 1.3 od nowości, przejechałem 200kkm. Raz wymieniałem łącznik stabilizatora i łącznik elastyczny wydechu. Od nowości w lpg. Tylko wymiana elementów eksploatacyjnych i żadnych kłopotów.

  • Do Teeesa (gość)

    Zgłoś się gdzieś na leczenie, ale już jest na bank za późno... Znajdź mi 2.0 TDI o mocy 131 koni z lat poniżej 2000 roku. A ten przebieg rzędu 300 - 400 tys to te perełki miały po 4-6 latach, a teraz każdy z nich ma po 600-700 tyś. Skąd się biorą tacy ludzie?

  • Do Tees-Janusz (gość)

    Dobre, uśmiałem się. 2.0 TDi z lat '90... jak to bodaj w 2007 wprowadzono xD Co do wielkości auta, to jak nie masz pola za domem do parkowania i jeździsz po mieście sam, a nie z całą rodziną świniaka sprzedać na targu, to mały samochód ma sens.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai Getz dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai Getz opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai Getz Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł