Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Opel Corsa E (2014-2019). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Jakub Mielniczak
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.Fot. materiały producenta
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.Fot. materiały producenta
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.

Corsa E została zaprezentowana na salonie samochodowym w Paryżu w 2014 r. Chociaż ze swoim poprzednikiem model współdzieli płytę podłogową, to jego wygląd wewnętrzny i zewnętrzny został dość radykalnie zmieniony, by dopasować go do aktualnej linii stylistycznej marki.

Corsa E zjeżdżała z taśm produkcyjnych dwóch fabryk - w niemieckim Eisenach i hiszpańskiej Saragossie. Auto od wielu lat okupuje jedne z czołowych miejsc w statystykach sprzedaży nowych samochodów w Polsce, dlatego jego podaż na rynku samochodów używanych jest relatywnie wysoka.

Opel Corsa E. Nadwozie i wnętrze

Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.

Fot. materiały producenta

Pięć lat po debiucie rynkowym nadwozie Corsy wciąż wygląda atrakcyjnie. Stylistyka trzy lub pięciodrzwiowej karoserii w udany sposób łączy dyskretną elegancję z odrobiną sportowego sznytu. Ten ostatni szczególnie widoczny jest w odmianach OPC i OPC Line, które niestety dość rzadko występują na rynku wtórnym. W każdej wersji uwagę zwraca stosunkowo duży zwis przedni - łatwo uszkodzić zderzak przy podjeżdżaniu do krawężnika.

Wnętrze, jak na auto segmentu B, jest stosunkowo przestronne, chociaż trudno oczekiwać od Corsy, że zapewni duży komfort czterem dorosłym osobom w czasie długiej podróży. Owszem, osoby te w Corsie się zmieszczą, ale z tyłu może brakować im miejsca na wysokości kolan. Znacznie lepiej traktować ten samochód jak pojazd dla pary, ewentualnie rodziny 2+2. Pod warunkiem, że owa rodzina nie zechce wybrać się Corsą na wakacje, bo wówczas 285-litrowy bagażnik może okazać się zbyt mały.

Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.

Fot. materiały producenta

Jakość wykonania jest niezła, chociaż we wnętrzu dominują twarde tworzywa. Nie jest to jednak żadne zaskoczenie w aucie segmentu B. Ważniejsze jest to, że całość jest zmontowana solidnie i nawet po kilku latach eksploatacji nic nie powinno trzeszczeć. Większość egzemplarzy ma stosunkowo bogate wyposażenie - standardem był m.in.: centralny zamek, elektryczne przednie szyby, system ESP i układ wspomagający ruszanie ze wzniesienia.

Do najczęstszych opcji należy automatyczna klimatyzacja, system multimedialny IntelliLink z 7-calowym ekranem, czujniki parkowania. Rzadziej występują egzemplarze wyposażone w asystenta martwego pola w lusterkach (Side Blind Spot Alert), czy układ rozpoznawania znaków drogowych. Póki co, nie ma poważniejszych doniesień o awariach pokładowej elektroniki.

Opel Corsa E. Napęd i podwozie

Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.

Fot. materiały producenta

Źródłem napędu Corsy są silniki benzynowe i wysokoprężne. Najsłabsze w gamie to 70 i 75-konne, wolnossące motory 1,2 l. Nie czynią z tego mieszczucha mistrza dynamiki i elastyczności, ale do spokojnej, miejskiej jazdy są wystarczające. Pod względem osiągów nieco lepiej wypadają 1,4-litrowe „wolnossaki”. W obu przypadkach silniki są trwałe, jedynymi powtarzającymi się usterkami  są awarie cewek zapłonowych objawiające się nierówną pracą motoru i kontrolką „check engine” w zestawie wskaźników. Jednostki te dobrze współpracują z LPG, instalacja gazowa zresztą była (i jest) oferowana przez producenta jako wyposażenie opcjonalne.

Mocniejsze silniki 1,4 turbo oferują przyzwoitą dynamikę, ale ich zużycie paliwa jest zależne od stylu jazdy w zdecydowanie większym stopniu niż przy silnikach bez doładowania. Ich słabym punktem są pękające kolektory ssące. Nieźle wypadają najmniejsze, trzycylindrowce. Mają litr pojemności, trzy cylindry i - zależnie od wersji - 90 lub 115 KM. Póki co, nie ma doniesień o ich poważnych awariach.

1,3-litrowe diesle stanowią w przypadku Corsy wybór podwyższonego ryzyka. Po pierwsze z powodu kosztownego w naprawie osprzętu (wtryskiwacze, turbosprężarka), ale też dlatego, że zawsze mają filtr DPF. Przy miejskiej jeździe na krótkich odcinkach, nie jest on w stanie się wypalić. Grozi to podniesieniem stanu oleju, jego rozcieńczeniem, a w efekcie nawet zatarciem silnika. Poza tym, problematyczny może być zawór EGR oraz rozrząd, w którym rozciąga się łańcuch. Niezależnie od silnika, należy skrócić fabrycznie rekomendowane interwały wymiany oleju. Dystans 30 tys. km warto zmniejszyć o połowę.

Jeżeli komuś zależy na Corsie z automatem, powinien szukać odmiany 1,4 90 KM. Tylko ona była łączona z klasyczną, hydrauliczną, 6-stopniową skrzynią automatyczną. Półautomat Easytronic może generować duże koszty napraw, a i płynność jego pracy pozostawia sporo do życzenia.

Opel Corsa E. Sytuacja rynkowa

Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą
Lada moment do salonów sprzedaży wjedzie nowy Opel Corsa. Tymczasem szukający młodego, używanego auta segmentu B, mogą rozejrzeć się za generacją schodzącą właśnie z rynku. W Motofaktach przyglądamy jej się bliżej.

Fot. materiały producenta

Z 600 egzemplarzy wystawionych na sprzedaż, ponad połowa pochodzi z polskich salonów. Zdecydowanie dominują odmiany benzynowe i te z (najczęściej fabryczną) instalacją LPG. Diesle stanowią margines ofert (niecałe 10%). Ceny nieuszkodzonych aut rozpoczynają się od 22-24 tys. zł za egzemplarze z początku produkcji z przebiegami ok. 150 tys. km. Najdroższe są dealerskie testówki z symbolicznym przebiegiem, sprzedawane kilka tys. zł poniżej kwoty z cennika.

Opel Corsa E. Podsumowanie

Corsa E to nowoczesne, miejskie auto, które jest ciekawą propozycją w segmencie B. Wybór wolnossącego silnika benzynowego powinien skutkować bezproblemową eksploatacją, która nie zrujnuje kieszeni. Diesli lepiej unikać - nie oferują znacznie niższego zużycia paliwa niż benzyniaki, a są znacznie droższe w naprawach.

Opel Corsa E PLUSY:

nowoczesny wygląd;
trwałe silniki wolnossące;
duża podaż egzemplarzy z pewną historią.

Opel Corsa E MINUSY:

problematyczne i drogie w naprawach jednostki wysokoprężne.

Opel Corsa E - wybrane dane techniczne


1.01.21.41.4 ecoFlex 1.4 LPG ecoFlex
Lata produkcji 11/2014–12/2018 11/2014–06/2018 od11/2014 11/2014–06/2017 03/2015–12/2018
Typ R3 R4
Pojemność skokowa 999 cm³ 1229 cm³ 1398 cm³
Moc maksymalna / przy obr/min 66 kW (90 KM)/ 3700–6000 85 kW (115 KM)/ 5000–6000 51 kW (70 KM)/ 5600 66 kW (90 KM)/ 6000
Maksymalny moment obrotowy / przy obr/min 170 Nm/1800–3700 170 Nm/1800–4500 115 Nm/4000 130 Nm/4000
Skrzynia biegów, seryjna 6-biegowa, manualna 5-biegowa, manualna
Skrzynia biegów, opcjonalna 6-biegowa, automatyczna 5-biegowa, półautomatyczna Easytronic
Prędkość maksymalna 180 km/h 195 km/h 162 km/h 175 km/h (automat: 170 km/h) 175 km/h (Easytronic: 175 km/h) 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s 10,3 s 16,0 s 13,2 s (automat: 13,9 s) 13,2 s (Easytronic: 13,9 s) 13,9 s
Średnie Zużycie paliwa 5,1–5,0 l 5,0–4,9 l 5,9–5,7 l 5,8–5,6 l (automat: 6,9–6,6 l) 5,0–4,9 l (Easytronic: 4,8–4,7 ) 7,8–7,7 l LPG

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty