Używany Peugeot 5008 II (2017 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki i sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.Fot. Peugeot
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.Fot. Peugeot
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.

Peugeot 5008 II. Nadwozie i wnętrze

Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.
Fot. Peugeot

Jeśli ktoś szuka dynamicznie wyglądającego minivana, podobają mu się SUV-y i crossovery, powinien zwrócić uwagę na Peugeota 5008. To duży – 4641 mm długości – i świetnie wyglądający samochód, który zapewni komfort podróży nawet 7 osób (z kierowcą). Wszystkie modele francuskiego producenta charakteryzują się śmiałą stylistyką z ostrymi przetłoczeniami, liniami i bardzo ciekawym oświetleniem. Widać to szczególnie w wersji po liftingu. Agresywne światła z przodu z pięknymi kłami, które w topowej odmianie wyposażenia mają towarzystwo reflektorów w technologii Full LED, co z pewnością dodaje całości nowoczesnego sznytu.

Nowoczesności nie brakuje także w tylnej części, gdzie za ciemnym szkłem kryją się lampy LED. Ich sygnatura to oczywiście potrójne „ślady po pazurach”, zaś budowa podkreśla trójwymiarową stylistykę. Wygląda to po prostu bardzo dobrze. Linia boczna jest bardzo dynamiczna, ma kilka śmiałych przetłoczeń i zabiegów stylistycznych. Akurat to jest niezmienne zarówno w wersji przed, jak i po liftingu. Peugeot 5008 wygląda po prostu dobrze, i jeśli nie jest to bazowa odmiana z małymi felgami (dobrze wyglądają obręcze minimum 17-calowe), auto z pewnością będzie zwracało na siebie uwagę i nie będzie tylko nudnym autobusem do pokonywania trasy z punktu A do B.

Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.
Fot. Peugeot

We wnętrzu, jak w każdym nowym Peugeocie, panuje dość specyficzna, nieco kosmiczna atmosfera. Jeśli ktoś lubi nietuzinkowe rozwiązania, w 5008 poczuje się świetnie. Gwoździem programu jest oczywiście mała, zgrabna i bardzo wygodna kierownica oraz panel zegarów (również wirtualnych w odpowiedniej wersji wyposażenia) wyniesiony ponad jej wieniec. Miejsca jest naprawdę pod dostatkiem, a w wersji 7-miejscowej z tyłu mogą swobodnie podróżować dzieci. To dwa indywidualne fotele o nieco mniejszych gabarytach, które co prawda są dość wygodne, ale przestrzeni tam niewiele. Ale jeśli nikt nie będzie z nich korzystał i drugi rząd siedzeń będzie można przesunąć maksymalnie do tyłu (mają spory zakres regulacji przód/tył), pasażerowie tam zasiadający będą mieć mnóstwo przestrzeni. Każdy fotel jest regulowany indywidualnie, ma swój system isofix i jest po prostu bardzo wygodny.

Mało tego, przed pasażerami zasiadającymi na skrajnych miejscach, w oparciach przednich foteli przygotowano rozkładane stoliki. Co prawda nie ma podłokietnika, ale coś za coś.

Przestrzeni jest naprawdę pod dostatkiem. Owszem podróż w 7 osób nie będzie luksusowa, zaś z bagażnika zostanie niewiele, ale to raczej awaryjna opcja. W przypadku 5 osób, bagażnik będzie posiadał aż 780 litrów pojemności. Peugeot 5008 może służyć jako mały dostawczak, bowiem po złożeniu wszystkich siedzeń nie tylko uzyskamy praktycznie płaską podłogę, to na dodatek pojemność całej przestrzeni bagażowej wzrośnie do imponujących 1940 litrów. Świetny wynik.

Peugeot 5008 II. Silniki/układ napędowy

Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.
Fot. Peugeot

Wybór silników w Peugeocie 5008 jest dość szeroki, choć oczywiście na sportowe emocje nie ma co liczyć. Na początku produkcji drugiej generacji w ofercie znajdowała się m.in. wysokoprężna jednostka 1.6 BlueHDI o mocy 100 oraz 120 KM. To zdecydowanie za słabe silniki do takiego auta, które przecież dość regularnie mają wozić na pokładzie kilku pasażerów i bagaż. W 2017 roku rolę bazowe silnika wysokoprężnego przejął 1.5 BlueHDI o mocy 130 KM. Co prawda dynamiki nadal nie uświadczymy, ale ta jednostka już dość sprawnie radzi sobie z tym rodzinnym autem. Dla wymagających oraz tych, którzy często będą jeździć z kompletem pasażerów, przygotowano 2-litrowe silniki BlueHDI o mocy 150 lub 180 KM (177 KM po liftingu). Dla tych, którzy wolą silniki benzynowe, przygotowano jednostki o mocy od 130 KM (1.2 PureTech) do 180 KM (1.6 PureTech lub THP przed liftingiem). Napęd w każdej wersji trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej, jak również 8-biegowego automatu.

Peugeot 5008 II. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami
Duży, pojemny i praktyczny samochód rodzinny. Nie brzmi zbyt interesująco, prawda? Zazwyczaj duże wanny kojarzą się z nieatrakcyjnymi wizualnie pojazdami do transportu bagażu, rodziny, zwierząt domowych itp. Jest jednak kilka modeli na rynku, które zwracają na siebie uwagę. Jednym z nich jest z pewnością Peugeot 5008 drugiej generacji. Czym się charakteryzuje? Jakie ma wady i zalety? Poznajmy bliżej francuską propozycję na rodzinne auto.
Fot. Peugeot

Peugeot 5008 drugiej generacji to dość świeży samochód, więc ilość zgłaszanych, typowych usterek czy problemów nie jest dość długa, choć powtarza się jedna przypadłość – elektronika. Modele z początków produkcji cierpią na kapryśne systemy elektryczne i elektroniczne. Od czasu do czasu zawiesza się system info-rozrywki, czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby itp. Czasami strajkuje również wentylacja – pojawiają się problemy z wydajnością i drożnością. Silniki wysokoprężne 1.6 BlueHDI (sprzed liftingu) nie cieszą się zbyt dobrą opinią głównie ze względu na bardzo przeciętną dynamikę i stosunkowo wysokie spalanie.

Ceny skromnie wyposażonych egzemplarzy z początku produkcji, zazwyczaj z bazowym silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym to koszt około 70 000 złotych. Około 80 000 złotych zapłacimy za nieco lepiej wyposażony, młodszy egzemplarz, zaś za mocną odmianę z wysokim wyposażeniem trzeba przygotować nawet 100 000 złotych. Wersja po liftingu to koszt 110 000 złotych wzwyż, ale to już praktycznie zeszłoroczny lub tegoroczny model.

Peugeot 5008 II. Podsumowanie

Peugeot 5008 to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają nietuzinkowego auta rodzinnego i nie chcą rezygnować z wpadającej w oko stylistyki. Auto oferuje mnóstwo przestrzeni, możliwość zaprania na pokład nawet 7 osób, a gdy zajdzie taka potrzeba, przewiezie mnóstwo bagażu. To świetna propozycja dla rodziny, ale trzeba pamiętać, że bazowe, najsłabsze jednostki mogą sobie nie poradzić z w pełni załadowanym autem.

Peugeot 5008 II – zalety:

  • świetna stylistyka, również przed liftingiem;
  • komfortowe i bardzo przestronne wnętrze;
  • ogromny bagażnik o regularnych kształtach;
  • spory wybór jednostek napędowych.

Peugeot 5008 II – wady:

  • wysoka cena nawet podstawowych modeli;
  • problemy z elektroniką w pierwszych latach produkcji;
  • przeciętna dynamika bazowych jednostek napędowych.

Peugeot 5008 II – opinie użytkowników:

Mirosław:
Ładne auto, w miarę dobrze przyśpiesza, przyzwoite zużycie paliwa. Super alternatywa dla minivana, szczególny plus za 3 niezależne fotele w drugim rzędzie. Przestrzeń bagażowa i do siedzenia porównywalna do Ford S-MAX czy VW Touran, tzn. aby móc siedzieć w 3 rzędzie należy przesunąć nieco do przodu siedzenia w 2 rzędzie. Bardzo dobre wykończenie/ tapicerka i wyciszenie, bardzo dobry system audio, rewelacyjna nawigacja online. Problemy to drobne usterki elektryki pojawiające się czasami, z którymi nie radzi sobie serwis.

Tomasz:
Auto z zewnątrz podoba się ludziom. Wnętrze innowacyjne, począwszy do układu kierownica-zegary przez konsolę środkową. Francuskie auta projektowane są chyba przez projektantów wielodzietnych, gdyż w drugim rzędzie siedzeń jest 3 i każde ma ISOFIX! Autem można jeździć ekonomicznie. Da się osiągnąć wynik na poziomie 5,5 litra z dziećmi na pokładzie. Multimedia dają radę choć czasami zawiesza się ekran środkowy lub resetuje bluetooth. Obsługa CAR PLAY i Android Auto to miły dodatek.

Patryk:
Bardzo fajne auto. Kosmiczny kokpit robi niesamowite wrażenie i jest bardzo funkcjonalny. Praktycznie nie słyszalny, bardzo dynamiczny silnik 1.6 THP 180 KM i świetnie pracujący 8-biegowy automat. Jeszcze takim nie jeździłem. Mogę powiedzieć że robi lepsze wrażenie niż DSG ze stajni VW (nie szarpie a jest bardzo szybki).

Silniki benzynowe

Silnik

Okres produkcji

Pojemność
skokowa [cm3]


Moc maksymalna
[KM] przy obr/min


Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min


Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h


Prędkość maksymalna
km/h


Średnie spalanie (l/100km)

1.2 PureTech 130

2017 - obecnie

1199

130/5500

230/1750

10,9

188

5,1

1.6 THP 165 

2017 - 2020

1598

165/6000

240/1400

9,2

206

5,8

1.6 THP 180 

2018 - 2020

1598

180/6000

240/1400

9,2

206

6,1

1.6 PureTech 180

2020 - obecnie

1598

180/5500

250/1650

8,3

220

7,6

 

Silniki diesla

Silnik

Okres produkcji

Pojemność
skokowa [cm3]


Moc maksymalna
[KM] ( [kW] ) przy obr/min


Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min


Przyśpieszenie (s)
0-100 km/h


Prędkość maksymalna
km/h


Średnie spalanie (l/100km)

1.5 BlueHDI 130

2017 - 2020

1499

130/3500

300/1750

11,1

191

4,2

1.6 BlueHDi 100

2017 - 2018

1560

100/3750

254/1750

13,6

174

4,2

1.6 BlueHDi 120

2017 - 2018

1560

120/3500

300/1750

11,4

188

4,3

2.0 BlueHDi 150

od 2014

1997

150/4000

370/2000

9,6

206

4,7

2.0 BlueHDi 180

2017 - 2020

1997

180/3750

400/2000

9,2

298

4,9

1.5 BlueHDI 130

2020 - obecnie

1499

130/3500

300/1750

11,1

191

6

2.0 BlueHDI 177

2020 - obecnie

1997

177/3750

400/2000

9,1

208

7,1

Zobacz także: Jeep Wrangler w wersji hybrydowej

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty