Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36842 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Peugeot 508 (2010-2018). Wady, zalety, usterki, sytuacja rynkowa.

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. Peugeot Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej.

Pierwsza generacja Peugeota 508 zadebiutowała w 2010 roku, zastępując jednocześnie modele 407 i 607. Auto zostało zbudowane w oparciu o płytę podłogową Citroena C5. Po czterech latach od wprowadzenia do produkcji, model 508 przeszedł facelifting, w ramach którego zmieniono wygląd zderzaków, atrapy chłodnicy, przednich i tylnych świateł oraz nieco wzbogacono wyposażenie. Samochód był dostępny jako sedan i kombi (debiut w rok po sedanie) i pozostawał w produkcji do 2018 r.

Peugeot 508. Nadwozie/wnętrze


Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. PeugeotTrudno odmówić sylwetce 508 elegancji. Po prawie dekadzie od debiutu, auto nadal wygląda świeżo i może się podobać. Nieco zachowawczą, w porównaniu z następcą, stylistykę trudno uznać za wadę - prostota zazwyczaj jest bardziej ponadczasowa i wolniej się starzeje. Niewiele złego można powiedzieć też o wnętrzu - jest stosunkowo przestronne i wykonane z materiałów porównywalnych, co niemiecka konkurencja. Na brak miejsca nad głową z tyłu w sedanie będą narzekały osoby powyżej 185 cm wzrostu. W kombi pod tym względem jest nieco lepiej.

Wyjątkowo wygodne są fotele - mają szeroki zakres regulacji, i - nawet w podstawowej odmianie - niezłe trzymanie boczne. Całkiem pojemne są bagażniki - ten w sedanie ma 515 l, w kombi zaś o 45 l więcej. Gorzej pod tym względem wypada hybrydowa odmiana RXH, której baterie ograniczają pojemność kufra do mocno przeciętnych 400 l.

Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. PeugeotUżytkownicy 508 bardzo chwalą wyciszenie wnętrza - zwłaszcza w odmianach benzynowych prawie nie słychać pracy silnika. Auto występowało w kilku wersjach wyposażenia - Active, Allure, GT oraz RXH. Większość egzemplarzy jest bogato wyposażona - z ciekawszych elementów występuje head-up display (na szybce wysuwanej z kokpitu), aktywny układ kierowniczy, fotel kierowcy z masażem oraz czterostrefowa, automatyczna klimatyzacja. Awarie wyposażenia zdarzają się rzadziej niż w modelu 407, ale i tak przed zakupem należy sprawdzić poprawność funkcjonowania wszystkich jego elementów.

Peugeot 508. Napęd/prowadzenie


Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. PeugeotOkoło 90% ofert z rynku wtórnego to diesle. I dobrze, bo motor wysokoprężny to najlepsze źródło napędu do 508. Szczególnie polecamy 2.0 HDi, które zapewnia dobry kompromis między dynamiką jazdy a zużyciem paliwa. Słabsze motory 1.6 HDi nadadzą się do miasta, poza nim osiągi auta będą przeciętne.

Co ważne, mniej problemów niż w poprzedniku sprawiają filtry cząstek stałych - nawet taksówkarze jeżdżący tym modelem przyznają, że system ich wypalania jest dopracowany, co pozwala na bezstresowe i częste podróże miejskie. Jedyny dostępny silnik benzynowy 1.6 występuje zarówno w wersji wolnossącej, jak i doładowanej. W każdym przypadku ma bezpośredni wtrysk, co utrudnia i podnosi koszt montażu instalacji LPG. Ponadto motor ten jest wyborem podwyższonego ryzyka. Głównie z powodu awaryjnego rozrządu, który często nie wytrzymuje nawet 100 tys. km.

Zobacz także: Kredyt samochodowy. Ile zależy od wkładu własnego? 

Oddzielną sprawą jest odmiana hybrydowa. Występowała wyłącznie w wersji RXH i składała się ze 163-konnego silnika 2.0 HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego napędzającego tylną oś. Hybryda to jedyna wersja z napędem na cztery koła, ale jej sens jest wątpliwy. Zwykły diesel spala tak niewiele, że trudno zaakceptować większą komplikację konstrukcji oraz znacznie mniejszy bagażnik w hybrydzie. Skrzynie biegów są raczej bezproblemowe, chociaż radzimy unikać zautomatyzowanej przekładni z najsłabszych odmian wysokoprężnych i benzynowych - nie działa płynnie, a naprawy układu sterującego są drogie.

Układ jezdny zestrojono dość sztywno, dlatego osoby szukające komfortu typowego dla francuzów mogą być zawiedzione. W zależności od wersji, zawieszenie przednie jest oparte o kolumny McPhersona lub układ wielowahaczowy (tylko w GT). Z tyłu w każdym przypadku mamy zawieszenie wielowahaczowe.

Peugeot 508. Sytuacja rynkowa


Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. PeugeotWśród ok. tysiąca aut wystawionych obecnie na sprzedaż, ponad połowa to samochody pochodzące z polskich salonów sprzedaży. Kolejnym budującym faktem jest to, że Peugeot 508 był rzadziej wybierany przez zarządców flot niż np. Skoda Octavia, czy Opel Insignia. Z tego powodu łatwiej niż w ich przypadku trafić na auto pochodzące od prywatnego użytkownika.

Chociaż zdarzają się egzemplarze kosztujące 15-20 tys. zł, to należy do nich podchodzić z ostrożnością - mogą mieć powypadkową przeszłość i nieudokumentowany przebieg. Bezpieczniejsze są te kosztujące 30 tys. zł i więcej. Za 35 tys. zł można kupić dwulitrowego diesla w wersji Allure sprzed liftingu z przebiegiem nie przekraczającym 200 tys. km. Najdrożej - nawet 80-90 tys. zł - wyceniono auta z końca produkcji, z symbolicznymi przebiegami i najmocniejszymi dieslami pod maską.

Peugeot 508. Podsumowanie


Peugeot 508 pierwszej generacji to udany model, który jest pełnoprawnym graczem segmentu D. W większości jego wersji, opinie o awaryjnych autach francuskich, nie mają potwierdzenia. Nasz typ - 140-konne 2.0 HDi po liftingu.

Peugeot 508 ZALETY:


niezawodne i oszczędne, dwulitrowe diesle;
wysoka jakość wykonania;
szeroka oferta rynkowa, dużo aut z polskich salonów.

Peugeot 508 WADY:


awaryjny silnik benzynowy 1.6

Podstawowe dane techniczne Peugeota 508

Wersja Silnik: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:

Silniki benzynowe:
1.6 VTI 120 R4 1,6 l (1598 cm³) DOHC 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min 160 Nm przy 4250 obr/min 11,5 s 203 km/h
1.6 THP 155 R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min 240 Nm przy 1400 obr/min 8,8 s 218 km/h
1.6 THP 155 aut. R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min 240 Nm przy 1400 obr/min 9,3 s 220 km/h

Silniki wysokoprężne:
1.6 HDi FAP 110 R4 1,6 l (1560 cm³), DOHC, turbo 115 KM (84 kW) przy 3600 obr/min 240 Nm przy 1500-3000 obr/min 11,3 s 188 km/h
1.6 e-HDi FAP 110 R4 1,6 l (1560 cm³), DOHC, turbo 112 KM (82 kW) przy 3600 obr/min 270 Nm przy 1750 obr/min 11,9 s 197 km/h
2.0 HDi FAP 140 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min 320 Nm przy 2000 obr/min 9,8 s 210 km/h
2.0 HDi FAP 160 aut.  R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min 340 Nm przy 2000-3000 obr/min 9,2 s 226 km/h
2.2 HDi FAP 200 aut. R4 2,2 l (2179 cm³), DOHC, turbo 204 KM (150 kW) przy 3500 obr/min 450 Nm przy 2000-2750 obr/min 8,2 s 234 km/h

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej. 

Fot. Peugeot

Przy nowym Peugeocie 508, poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie. Mimo to, za wcześniejszą pięćsetósemką przemawia sporo argumentów pozwalających rozważyć to auto jako ciekawą propozycję używanego samochodu klasy średniej.

Fot. Peugeot

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Coś nie bardzo... (gość)

    Jedyny dostępny silnik benzynowy 1.6 występuje zarówno w wersji wolnossącej, jak i doładowanej. W każdym przypadku ma bezpośredni wtrysk - raczej nie. Wersja 1.6 VTi ma wtrysk pośredni...

  • Lew (gość)

    Mam lwa z 2011r sw 2.0 ,163 KM .spalanie autostradowe 5L, spalanie poza miastem lokalne drogi 6 L . miasto 8 L . Bez usterkowe auto.

  • nowak (gość)

    We francuzach jak dla mnie same wady, lepsze są juz koreańskie auta i jak rodzinne auto to lepiej korando wybrać, abrdziej praktyczniejsze od sedana

  • Krys65 (gość)

    >>poprzednia generacja tego auta wygląda zachowawczo i nudnie<< Dla mnie piękny klasyk (mam 508 sedan 1,6 THP) zawsze będzie aktualny w formie tak ja jego poprzednik 406 sedan (mam do dziś) zgodzę się co do silnika może trochę niedopracowany ale wskażcie które silniki się nie psują chyba że diesle z przed 30 lat Nowy peugeot 508 nie mówię że nieładny ale to bardziej Coupé

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 508 zdjęcia

Peugeot 508 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 508 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 508 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł