Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany samochód kombi do 30 tys. zł - radzimy, co kupić

Piotr Walczak
Używany samochód kombi do 30 tys. zł - radzimy, co kupić
Używany samochód kombi do 30 tys. zł - radzimy, co kupić
Szukasz auta z drugiej ręki i nie wiesz, jaki samochód kombi wybrać? Sprawdź nasze propozycje.
Używany samochód kombi do 30 tys. zł - radzimy, co kupić
Używany samochód kombi do 30 tys. zł - radzimy, co kupić

Niezawodność, stosunkowo niewielkie zużycie paliwa, duży wybór części zamiennych czy pojemna przestrzeń bagażowa - to cechy porządnego kombiaka.

Postanowiliśmy przyjrzeć się ofertom sprzedaży używanych samochodów typu kombi, zamieszczonych w regioMoto.pl. Wyboru dokonaliśmy wspólnie z Pawłem Kukiełką, prezesem firmy Rycar w Białymstoku - salonu samochodów używanych i Bosch Service.

Zobacz zdjęcia używanych samochodów kombi w cenie do 30 tys. zł

Przeanalizowaliśmy dostępne ogłoszenia i wybraliśmy trzynaście modeli zasługujących na uwagę. Sześć z nich oznaczyliśmy jako "Nasz typ", pięć kolejnych jako: "Warte zastanowienia". W przypadku dwóch pojazdów  - "Do przemyślenia".

Wybraliśmy samochody produkowane po 2000 roku i nie droższe niż 30 tys. zł.
Wybór i ocenę konkretnych egzemplarzy zostawiamy użytkownikom. Przypominamy, że przed zakupem samochodu używanego, trzeba go dokładnie sprawdzić.

1) Nasz typ: Volkswagen Passat (diesel)
VW Passat B5 - po lifitngu a więc rocznik co najmniej 2000 - to idealny wybór, jeśli szukamy typowego woła roboczego. Przemawiają za nim stosunkowo prosta konstrukcja, szeroka dostępność części i ich niska cena.

Dodatkowym atutem jest silnik 1.9 TDI, czyli najbardziej popularna jednostka napędowa w swojej klasie - prosta w obsłudze i niekłopotliwa w eksploatacji. Co więcej, z małym apetytem na olej napędowy - spalanie wynosi w granicach 6 l/100km.

Trzeba tylko przy zakupie uważać, aby nie nabyć egzemplarza z uszkodzoną, nieszczelną turbosprężarką. Niewątpliwym plusem jest również przestrzeń bagażowa - jedna z większych w swojej klasie.

Zakup kolejnej generacji Volkswagena Passata - oznaczonej jako B6 - wymaga większego namysłu. Są to samochody produkowane powyżej 2005 r., o wiele nowocześniejsze, ale też bardziej awaryjne od poprzednika. Za 30 tys. zł trudno znaleźć egzemplarz z pewną historią - nawet wśród benzyniaków.

2) Nasz typ: Toyota Corolla (benzyna)
Toyota Corolla jest ciekawą propozycją dla kierowców ceniących japońską precyzję i niezawodność. Silnik benzynowy 1.6 VVT-i zapewnia przyzwoite osiągi (110 KM), jak również nie jest kłopotliwy w eksploatacji. Nie jest może najbardziej oszczędny, ale pozwala na sprawną jazdę. Bagażnik nie jest zbyt duży jak na takie auto, jednak spokojnie zadowoli przeciętnego kierowcę.

3) Nasz typ: Opel Vectra (diesel)

Vectra to bardzo popularny model, oferujący swoim użytkownikom przestronne wnętrze oraz dynamiczne silniki za bardzo przystępną cenę.

Montowane motory wysokoprężne o pojemności 1,9 l to - naszym zdaniem - jedne z najlepszych diesli w swojej kategorii: bezawaryjne, ciche i co najwazniejsze - ekonomiczne.

Poza tym Opel Vectra posiada największą przestrzeń bagażową w porównaniu do najbliższych konkurentów.

4) Nasz typ: Ford Focus (benzyna)

Ford Focus drugiej generacji - czyli kombiak dla przeciętnej rodziny. Ma konkurencyjną cenę, a benzynowy silnik 1.6 jest mało awaryjny, stosunkowo prosty w naprawach i dość oszczędny.

Wadą tych aut jest często psujące się zawieszenie oraz słaba jakość karoserii, która często koroduje. Atuty to dobrze wykonane wnętrze i duża jak na tę klasę przestrzeń bagażowa.

5) Nasz typ: Skoda Octavia (diesel)

Za 30 tys. zł można znaleźć dobrze utrzymane drugiej generacji Skody Octavii - przez lata najpopularniejszego nowego samochodu w Polsce. Mocna konstrukcja czy części zamienne dostępne praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym są niewątpliwymi plusami tego modelu. Może stylistyka ne zachwyca swoją urodą, lecz bardzo niskie spalanie (dla silnika 1.9 TDI ok. 6 l/100 km) i rzadkie wizyty w serwisie rekompensują ten mankament.

Bardzo duży bagażnik - po rozłożeniu tylnej kanapy oferuje przestrzeń bagażową jak w małym aucie dostawczym.

6) Nasz typ: Ford Mondeo (diesel)

Ford Mondeo jest większy od Focusa, więc warto zwrócić na niego uwagę. Bazuje on na podobnych jednostkach napędowych, a zawieszenie nie ulega tak często awariom, jak w przypadku mniejszego brata. Mondeo Ma przestronne wnętrze i ogromny bagażnik.

W swojej kategorii na rynku wtórnym Mondeo jest jednym z tańszych aut. Może konkurować nawet ze Skodą Octavią, ale ma przewagę wielkości. Wybierając model z silnikiem Diesla należy się wystrzegać tych z oznaczeniem TDDI, gdyż trapią je uszkodzenia pomp wodnych. Lepszym wyborem będą jednostki TDCI.

7) Warte zastanowienia: Mazda 6 (diesel)

Mazda serii 6 jest chętnie kupowanym kombi na rynku wtórnym. Wynika tak zarówno w związku z jej ciekawą stylistyką, oszczędnym dieslem, jak i niezawodnością pozostałych podzespołów.

Bardzo wygodne wnętrze, przyzwoita moc silnika (od 121 do 143 KM) znajdującego się pod maską, precyzyjny układ kierowniczy - to główne atuty. Przy zakupie zwróćmy uwagę, czy auto nie ma kłopotów z kołem dwumasowym, którego wymiana może kosztować ok. 3 tys. zł oraz na wtryski i stan nadwozia. Rdza może się pojawiać na progach.

8) Warte zastanowienia: Peugeot 307 SW (diesel)

Peugeot 307 SW wyróżnia się ciekawą stylistką, dobrze wyciszonym i komfortowym wnętrzem. Jego atutem jest też wyskoprężny silnik 2.0 HDi  - najcichszy w swojej klasie, a jedncześnie ekonomiczny i niekłopotliwy dla użytkownika.

307-ka to propozycja dla kierowców potrzebujących miejskiego auta z dodatkową przestrzenią bagażową. Wadą, jak przy wielu francuskich autach, jest często psująca się elektronika tych samochodów.

9) Warte zastanowienia: Opel Astra (diesel)

Opel Astra to mniejsza siostra Vectry - jako propozycja dla użytkowników z mniej zasobnym portfelem, poszukujących auta zarówno do dojazdów do pracy, jak i weekendowe wypady poza miasto czy na większe zakupy.

Stylistyka wnętrza może nie zachwyca designem, ale wykonane jest ono z przyzwoitej jakości materiałów. Przy zakupie warto zwrócić uwagę, czy koło dwumasowe w silnikach 1.3 i 1.7 CDTI było wymieniane lub czy może nie wymaga wymiany - gdyż ewentualna awaria może nas kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

10) Warte zastanowienia: Mitsubishi Lancer (benzyna)
Mitsubishi Lancer to jeden z najmniej psujących się modeli w swojej klasie. Godne polecenia są benzynowe silniki. Uciążliwych wizyt w serwisie łatwo uniknąć, należy tylko ściśle stosować się do zaleceń producenta odnośnie przeglądów między przebiegami.

11) Warte zastanowienia: Audi A4 (diesel)
W Audi A4 kombi też pracują volkswagenowskie silniki TDI i spokojnie można je polecić, zwłaszcza 1.9. Mankamenty tego modelu to często psujące się zawieszenie i układ kierowniczy. Poza tym samochód jest komfortowy i ma dobrze wyposażone wnętrze.

12) Do przemyślenia: Honda Accord (diesel)

Honda Accord siódmej generacji wyróżnia się stylistyką, jest też komfortowa, a awaryjność nie przyprawi o ból głowy właściciela. Większość zadbanych Hond Accord na rynku aut używanych jest - niestety - droga. Znaleźć dobry egzemplarz w cenie do przyjęcia będzie trudno.

13) Do przemyślenia: Fiat Stilo (diesel)
Za wyborem tego modelu przemawia przede wszystkim konkurencyjna na tle innych kombiaków cena. Tyle że właściciel nierzadko może bywać gościem warsztatu - choć silniki JTD mają dobrą opinię, ale problemy sprawiają inne układy, w tym zawieszenie.

Dlatego też radzimy, by auto dokładnie sprawdzić przed zakupem. Trzeba szukać zadbanego bezwypadkowego samochodu z udokumentowana historią serwisową..

Piotr Walczak

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty