Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38934 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Seat Toledo II. Ładniejsza alternatywa dla Skody Octavii

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Testujemy używane: Seat Toledo – konkurent Bory i Octavii Używany Seat Toledo jest modelem balansującym miedzy segmentami C i D. Gdyby porównać go z Volkswagenem, otrzymalibyśmy coś więcej niż Golfa, ale jeszcze nie Passata. Najtrafniejsze będzie zatem zestawienie go z VW Borą i Skodą Octavią.

Mało kto pamięta, że pierwszym owocem kooperacji Seata z Volkswagenem był model Toledo. Jego pierwsza generacja zadebiutowała w 1991 r. 4,3-metrowy liftback powstał na bazie Golfa II, a charakterystyczne, kanciaste nadwozie nakreślił słynny Giorgetto Giugiaro.

Testujemy używane: Seat Toledo – konkurent Bory i OctaviiW 1998 r. Seat wprowadził na rynek drugą generację Toledo. Definitywnie zerwano w niej z ostrymi liniami nadwozia na rzecz miękkich krzywizn. Pozostały natomiast koneksje z Golfem - Toledo oparto o płytę podwoziową czwartej generacji kompaktowego przeboju. Jego bliskimi krewnymi były też Volkswagen Bora i Skoda Octavia, z którymi Toledo większość podzespołów mechanicznych. Hiszpańskie auto było pozycjonowane jako najbardziej sportowe z nich. Smaczkiem było też ciekawie urządzone wnętrze - deska rozdzielcza tylko detalami różniła się od kokpitu pierwszego Audi A3.

Solidne diesle

Toledo II dostępne było w dziesięciu wersjach silnikowych. Wyjściowa, ale najmniej popularna odmiana benzynowa to 1.4 16V o mocy 75 KM. Na polskich drogach znacznie częściej można spotkać auta z silnikami 1.6 o mocy 101 lub 105 KM, albo 20-zaworowe 1.8 w wersji wolnossącej (125 KM) lub turbodoładowanej (180 KM). W ofercie był także silnik benzynowy 2.3 V5 o mocy 150 lub 170 KM, ale ze względu na spory apetyt na paliwo nie cieszył się zbyt dużą popularnością.

Zobacz też:
- test używanego Forda Focusa II
- Zabezpiecz lakier. Jak nawoskować nadwozie?

Diesle to niezmordowane 1.9 TDI. Początkowo oferowane wersje o mocy 90 i 110 KM zasilane były klasyczną pompą wtryskową. Wprowadzone później warianty 130 i 150 KM, poza 6-biegową skrzynią, otrzymały też pompowtryskiwacze. Które silniki są najbardziej polecane? Ze względu na niskie spalanie i bardzo rzadkie usterki na rekomendację zasługują warianty 90- i 110-konne. Ich przewagą nad jednostkami wyposażonymi w pompowtryskiwacze jest większa odporność na kiepskiej jakości paliwo i niższe koszty ewentualnych napraw. Regularnie występujących usterek jest w nich stosunkowo mało, ale auto nie jest od nich wolne. To m.in. zacinanie się kierownicy turbosprężarki wymagające wyciągnięcia i wyczyszczenia całego podzespołu. Najczęściej przyczyną problemu jest delikatna jazda. W przypadku silników z dużym przebiegiem zdarzają się także kłopoty z rozruchem rozgrzanej jednostki. Problem można wyeliminować zmieniając oprogramowanie. Koszt czyszczenia turbosprężarki nie przekracza 500 zł, wymiana oprogramowania kosztuje między 300 a 500 zł.

Toledo z LPG? Nie ma problemu

Testujemy używane: Seat Toledo – konkurent Bory i OctaviiSpośród silników benzynowych mechanicy najbardziej polecają wersje 1.8, które zużywają tylko niewiele więcej paliwa niż 1.6, ale są znacznie bardziej dynamiczne. Szczególnie w wersji turbo. Toledo nie boi się instalacji LPG. Można ją zamontować w zasadzie do każdej wersji silnikowej. Najtańsza i najpewniejsza jest przeróbka jednostek 1.6. – Warunkiem dobrego funkcjonowania samochodu na gazie jest właściwy dobór instalacji. Polecamy układy sekwencyjne. Cena przeróbki zależy od stopnia zaawansowania osprzętu, m.in. rodzaju listwy wtryskowej i sterownika. Ale koszt powinien zamknąć się w kwocie 2200-2600 zł. Nie warto oszczędzać i montować tańszych, niepełnych układów, bo auto nie będzie wówczas pracowało jak należy – przekonuje Adam Tutak z rzeszowskiego serwisu LPG Awres. Decydując się na Toledo z silnikiem benzynowym należy zdawać sobie sprawę, że praktycznie wszystkie wersje lubią spalać olej. Szczególnie przy większych przebiegach jego zużycie jest spore, a wówczas trzeba pomyśleć o remoncie.

Testujemy używane: Seat Toledo – konkurent Bory i Octavii

Testujemy używane: Seat Toledo – konkurent Bory i Octavii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

SEAT Toledo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

SEAT Toledo Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł