Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36853 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Volkswagen Golf V. Już nowoczesny, ale ciągle solidny

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Volkswagen Golf V - poradnik zakupowy Golf V generacji to samochód, którzy łączy w sobie atrakcyjną linię i ostatnie proste, niekłopotliwe w eksploatacji silniki Volkswagena. Niestety zdarzają mu się problemy z korozją.

Volkswagen Golf to najbardziej znany model jednej z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek na świecie. Na rynku jest nieprzerwanie od 1974 roku. W latach 2003-2008 Niemcy produkowali V generację tego samochodu, którą teraz można kupić na rynku wtórnym za całkiem przyzwoite pieniądze. Sprawdziliśmy, czy będzie to dobry wybór.

Używany Volkswagen Golf V i jego silniki - najlepsze niezmordowane 1.9 TDI

W VW Golfie V dostępne silniki benzynowe to podstawowe 1.4 (75 i 80 KM) oraz 1.6 (102 KM). Z bezpośrednim wtryskiem paliwa oznaczonym symbolem FSI występują wersje 1.4 (90 KM), 1.6 (115 KM) i 2.0 (150 KM). W końcowej fazie produkcji Volkswagen montował także jednostki turbodoładowane 1.4 TSI o mocy od 122 do 170 KM. Turbodiesle to 1.9 TDI (90 i 105 KM) oraz 2.0 TDI (140 i 170 KM). Wersje produkowane po 2005 roku w wielu przypadkach mają już filtr DPF.

Volkswagen Golf V - poradnik zakupowyZdecydowanie najlepszy wybór to 1.9 TDI, który w większości wersji ma wyjściowo 105 KM. Zmieniając oprogramowanie komputera sterującego można jednak bardzo łatwo podnieść moc do ok. 130 KM. Taka usługa kosztuje ok. 800 zł, a jeśli silnik jest w dobrej kondycji, nie powinna znacząco wpłynąć na jego zużycie. W 1.9 TDI zastosowano układ paliwowy na pompowtryskiwaczach, które są lepsze niż np. w silnikach konkurencyjnego Forda Focusa, ale mimo tego tu także zdarzają się awarie. Przy dużych przebiegach zdarza się, że ich kanały wyrabiają się, a wówczas paliwo trafia do oleju, którego poziom regularnie rośnie.

– Usterka zauważona w porę najczęściej kończy się uszczelnieniem gniazd w głowicy, regeneracją wtryskiwaczy i wymiana oleju. Koszty takiej naprawy poza ASO w zależności od zakresu mogą sięgać 1500-3000 zł. - Ale jeśli kierowca nie zauważy problemów w porę, silnik traci kompresję, a wówczas potrzebna będzie wymiana albo kapitalny remont – mówi Przemysław Kaczmarzyk, doświadczony mechanik naprawiający samochody grupy Volkswagen.

Przeczytaj także: Kontrolki w samochodzie. Check engine, śnieżynka, wykrzynik i nie tylko

Volkswagen Golf V - poradnik zakupowyW samochodach z przebiegiem powyżej 400 tys. km zdarzają się także poważniejsze usterki. – Wycierają się tu wałki rozrządu, panewki wałków przebijają popychacze hydrauliczne. Następnie opiłki wręcz zarzynają turbosprężarkę. Generalnie te części wytrzymują dłużej, jeśli olej wymienia się regularnie co 10-15 tys. km. Serwis co 30 tys. km znacząco skraca ich żywotność i można się spodziewać takich problemów – mówi Przemysław Kaczmarzyk. Wylicza, że jeśli trzeba wymienić wałek, popychacze, wyregulować zwory i zmienić uszczelnienia – naprawa może kosztować nawet 3500 zł. Same uszczelniacze kosztują w wersji oryginalnej 700 zł, a wałek to 1000 zł. Jeśli dodatkowo regeneracji wymaga turbosprężarka, koszt naprawy urośnie do ok. 5000 zł. Sama turbina jest wytrzymała, ale przy dużych przebiegach zdarzają się kłopoty z blokowaniem  się kierownicy zmiennej geometrii łopatek. Czyszczenie kosztuje ok. 300 zł.

Używany Volkswagen Golf V - instalacja gazowa tylko do starszych silników
Wśród jednostek benzynowych polecane są najprostsze 1.4 16 V i 1.6 8V. Pierwszy silnik występuje w wariantach o mocy 75 lub 80 KM. 1.6 to 102 KM i 148 Nm momentu obrotowego. Ich atutem jest niska awaryjność, która ogranicza się w zasadzie do sporadycznych problemów z cewkami zapłonowymi. Na szczęście taki nowy element kosztuje zaledwie 100 zł.

- Zdarzają się także kłopoty z blokującą się przepustnicą, która się nie domyka i samochód reaguje tak, jakby kierowca cały czas trzymał wciśnięty pedał gazu. Czyszczenie plus programowanie komputera nie powinno jednak kosztować więcej niż sto pięćdziesiąt złotych – mówi Przemysław Kaczmarzyk. W obu wskazanych silnikach upatruje najlepszych kandydatów do przeróbki na instalację LPG.

Pozostałe jednostki oznaczone symbolem FSI są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i mimo coraz bardziej zaawansowanych technologii, ciągle przeróbka na zasilanie LPG będzie kosztowna i ryzykowna. Przy przebiegach powyżej 200 tys. km mogą występować także problemy z hydrauliką, a paski rozrządu przewidziane na 180 tys. km urywają się nawet 20-30 tys. km wcześniej. Dlatego chociaż jednostki są dynamiczne i oferują sporo frajdy z jazdy, poleca się je kierowcom nie myślącym o LPG i akceptującym zużycie paliwa na poziomie 10 litrów benzyny w mieście.

Volkswagen Golf V - poradnik zakupowy

Volkswagen Golf V - poradnik zakupowy

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • poznaniak (gość)

    Czy wy nie znacie innych marek,tylko promujecie te gówniane auta z tego gównianego kraju?!

  • golfIII1,8 (gość)

    kupiłem golfa 3 tydzień z instalacją lpg w 2 tygodnie zrobiłem nim 2200km i co ? otóż NIC oprócz tego że hajs za samochód sie zwrócił bo go kupiłem za 1500 złotych , co prawda ma rdzę którą bedą wymieniał na nową karoserie , ale silniki w tych starych wersjach są pancerne to mogę przyznać śmiało , powyższy jest z rocznika 95 ,a to gufno co teraz produkują rozlatuje się jak tylko wyjedzie z taśmy

  • piździoch (gość)

    Ochooo..... pryszczate szwabki wyprzedają "piuntki". Polski wąsaty Januszu - szykuj dukaty :)

  • huyomiotacz (gość)

    O nie, tylko nie wieśwagen...

  • romano (gość)

    Nie wiem dlaczego tak hejtujecie vw - sam kupiłem ostatnio w aaa auto w piasecznie i śmiga.

  • Aejj (gość)

    Na aaa trzeba uważać, są lepsi niż Janusze

  • Boob4 (gość)

    Hejtują cwaniaczki bo ich nie stać na VW..pewnie jeżdżą punciakami, 20 letnimi seatami albo cholernymi czinkłeczento...a prawda jest taka że taki znienawidzony golf jest dwa razy droższy, więc hejtują bo co mogą więcej...mama tyle nia da na samochód...żal

  • Miro Jastrzębie Z. (gość)

    Mam Golfa 5 GTI 200 koni mech., jeździ i wygląda cudownie... i bzdury, które są tu opisane to głownie przez właścicieli francuskich niby aut!!

  • piotr (gość)

    Ja mam dwie 4 i jestem zajebiście z nich zadowolony. TDI ma 400000km a benzyna prawie 200000km . Jak zmienię je to na pewno na 5 albo 6.

  • Anets (gość)

    Mam problem gdyż nie działa nawiew ciepły w golf v 2005 r wymieniony silniczek panel cały z pokrętłami nagrzewnica i nic... ciepło jest tylko na szyby i stopy w innej pozycji ustawienia zimne powietrze i co teraz . Każdy rozkłada ręce

  • Dj (gość)

    Włoski makaron,Francuz w łóżku, a niemieckie ma być auto.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł