Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38853 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Używany Volkswagen Passat CC (2008 – 2015). Wady i zalety

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Motofakty.pl Dla osób poszukujących prestiżowej limuzyny z drugiej ręki CC jest wyjątkowo dobrą propozycją. Jego konstrukcję oparto bowiem na popularnym Passacie B6.

Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Volkswagen Takie techniczne powiązanie jest niezwykle praktyczne, załatwia sprawę dostępu do części zamiennych i możliwości korzystania z usług warsztatów, wyspecjalizowanych w obsłudze Passata. Jednocześnie jednak VW Passat CC, a od modernizacji w 2012 r. po prostu VW CC, jest czymś więcej niż popularny „średniak” z Wolfsburga. Jest od niego 3 cm dłuższy, 3,6 cm szerszy i aż 5 cm niższy. Ma dynamiczną, a przy tym elegancką sylwetkę, oraz wyposażenie, które zbliża go do samochodów luksusowych. To dzięki niemu, a także dzięki gamie mocnych silników, CC pozycjonowany jest między Passatem a Phaetonem, czyli nieco wyżej niż klasa średnia.

Od momentu debiutu ta bardziej ekskluzywna odmiana Passata dysponowała aktywnym tempomatem, utrzymującym automatycznie odstęp od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 30-210 km/h, systemem automatycznego parkowania, asystentem pasa ruchu, nawigacją satelitarną, adaptacyjnym zawieszeniem z aktywnymi amortyzatorami, pracującym w trybach normal, komfort lub sport, a także ksenonowym reflektorami z dynamiczną regulacją strumienia światła, stale oświetlającymi drogę w sposób optymalny bez oślepiania innych użytkowników drogi. Mocną stroną CC jest również przestronne, świetnie wykończone i wyciszone wnętrze oraz gigantyczny bagażnik o pojemności aż 532 l. Jak widać CC może być nie tylko prestiżową limuzyną „na pokaz”, ale również komfortowym, praktycznym autem rodzinnym, wyjątkowo przyjemnym zarówno w codziennym użytkowaniu jak i podczas długich wojaży.

Silniki

Volkswagen CC (2012 - 2015 / Fot. Volkswagen Passat CC zadebiutował w 2008 r z silnikami benzynowymi 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (200 KM) i 3.6 V6 (300 KM) oraz z turbodieslem 2.0 TDI w wariantach mocy 140 i 170 KM. W 2009 r. do gamy dołączył turbodiesel 2.0 Blue TDI o mocy 143 KM, a w 2010 r. pojawiły się 211- konny benzynowiec 2.0 TSI oraz 140-konny turbodiesel 2.0 Blue TDI. Po modernizacji w 2012 r. w gamie silników CC znalazł się benznowy 1.4 TSI (160 KM) oraz wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 177 KM. Pod względem dynamiki żaden z silników nie jest maruderem, nawet 1.4 TSI radzi sobie bardzo dobrze. Wszystkie wersje przyśpieszają do „setki” w mniej niż 10 s. Warto jednak pamiętać, że im mocniejszy silnik tym wyższe zużycie paliwa i tym większe wydatki obsługowe. Optymalne pod względem kosztów eksploatacyjnych propozycje to 1.4 TSI, 1.8 TSI oraz 140-konna odmiana 2.0 TDI. Warto wiedzieć, że silniki benzynowe zestawiane są tylko ze zautomatyzowanymi przekładniami DSG o 6 lub 7 biegach. Turbodiesle zestawiane były zarówno z manualnymi skrzyniami 6-stopniowymi, jak i z 6-biegowymi przekładniami DSG. Napęd obu osi montowano tylko w benzynowej wersji 3.6 V6 oraz w odmianach z turbodieslami 2.0 TDI.

Eksploatacja

Volkswagen CC (2012 - 2015 / Fot. Volkswagen Strona eksploatacyjna VW Passata CC i VW CC wygląda podobnie jak w Passacie B6. Zaawansowane technologie, zwłaszcza w silnikach, nie pozwalają na korzystanie z tanich, słabo wyposażonych warsztatów. Jeśli auto jest po gwaranacji to można wybrać się do prywatnego warsztatu rezygnując z drogich usług ASO, ale nieautoryzowany serwis musi mieć dobrze przygotowanych mechaników i odpowiednie wyposażenie. Podobne jak w Passacie B6 są również niedomagania, zwłaszcza w turbodieslach. Trzeba się liczyć z awariami przepływomierzy powietrza i dwumasowych kół zamachowych, a po dłuższych przebiegach również wtryskiwaczy i turbosprężarek. Wersje benzynowe są dużo mniej kłopotliwe pod względem awarii mechanicznych, ale tak jak w innych modelach koncernu Volkswagena mają tendecje do osadzania się nagaru na trzonkach zaworów ssących. Nagar utrudnia uruchomienie samochodu i powoduje przerwy w pracy silnika. Pomaga jedynie rozebranie głowicy i ręczne czyszczenie zaworów, co sporo kosztuje. Czasem kaprysi elektronika, a jest jej dużo więcej niż w Passacie B6. Zawodzi też mechatronika w przekładniach DSG. Przywrócenie sprawności tym zautomatyzowanym skrzyniom biegów mocno obciąża portfel.

Ważniejsze daty

2008 – premiera modelu

2012 – niewielka modernizacja (zmiana przedniego i tylnego pasa, nawiązania stylizacyjne do Passata B7), zmiana nazwy z VW Passat CC na VW CC.

 Zalety

 - atrakcyjny wygląd

- wysoki poziom wykończenia

- bardzo bogate wyposażenie

- mocne silniki

- duży bagażnik

 Wady

 - niewiele miejsca nad głowami jadących

- mało funkcjonalny bagażnik

 

Wybrane dane techniczne

 

Wersja silnikowa

Poj skok (cm3)

Moc maks (KM/

obr/min)

Maks

moment

obr (Nm/

obr/min)

Prędkość

maks

(km/h)

Przyśp

0-100

km/h (s)

Średnie

Zużycie

paliwa

(l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

1.4 TSI

1390

160/5500

240/1500-4500

222

8,5

6,2

1.8 TSI

1798

160/5000-6200

250/1500-4200

222

8,5

7,1

2.0 TSI

1984

200/5100-6000

280/1700-5000

237

7,6

7,9

2.0 TSI

1984

211/5300-6200

280/1700-5200

240

7,6

7,3

3.6 V6

3597

300/6600

350/2400-5300

250

5,5

9,2

Silniki wysoko-prężne

 

 

 

 

 

 

2.0 TDI

1968

140/4200

320/1750-2500

214

9,8

4,6

2.0 TDI

1968

170/4200

350/1750-2500

227

8,6

4,8

2.0 TDI

1968

177/4200

380/1750-2500

227

8,4

4,8

2.0 Blue TDI

1968

140/4200

320/1750-2500

214

9,9

4,7

2.0 Blue TDI

1968

143/4200

320/1750-2500

214

9,9

5,3

 

Ceny

Orientacyjne ceny w tys zł

Rocznik/

wersja

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

1.4 TSI

 

 

 

 

64,0

72,5

82,5

1.8 TSI

35,5

39,5

44,5

50,0

63,0

 

 

2.0 TSI (200/211KM)

40,0

45,0

50,0

58,0

72,5

82,0

93,5

3.6 V6

54,0

60,5

68,5

78,0

101,0

116,5

136

2.0 TDI (140KM)

39,0

43,5

49,0

56,5

71,5

83,0

92,0

2.0 TDI (170/177KM)

41,5

47,0

52,5

61,0

75,5

89,0

101,5

 

Podsumowanie

Zarówno VW Passat CC jak i VW CC to samochody mało znane na polskim rynku, a przez to trochę niedoceniane. Tymczasem są to wysokiej klasy, komfortowe limuzyny, świetnie wykończone i bardzo bogato wyposażone. Ich atrakcyjność jest tym większa, że mają ceny bliższe autom klasy średniej niż bardziej ekskluzywnym konkurentom z wyższej półki. Jeśli ktoś potrzebuje dużego samochodu bardziej prestiżowego niż zwykły Passat, ale stosunkowo taniego w utrzymaniu, to CC będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Motofakty.pl

Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Motofakty.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Oberschlesier aus Oppeln (gość)

    Niemiecki auta sa najlepsze! polaczki maja polonezy, syrenki i osly ! muahahah

  • nyda (gość)

    Co za ochydny SYF!!!!DAS AUTO FUJ!!!!!

  • jula (gość)

    oszusci z niemiec vw pojone cienkim piwkiem

  • ja (gość)

    Do Nyda, Jula jak was nie starć na zakup takiego auta używanego nie mówiąc o nowym to też tak bym napisał . jest to poprawnie zbudowany samochód i dosyć wygodny i przyjemy do podróżowania

  • nyda (gość)

    Do ja,Tys chyba samochodu nie widzial!!!A nie stac ciebie skoro takim Syfem sie zachwycasz!!!Fuj.

  • Gość (gość)

    Żal dupe ściska. Nie stać was i tyle . Jeździcie starymi klamorami. A jak ktoś kupi sobie nowego CC to zazdrość bo ktoś ma lepiej. Typowa Polska mentalność.

  • Pal (gość)

    Posiadam passata cc 2010r w dwu litrowym dieslu i jestem jak najbardziej zadowolony. A kogo nie stac niech jezdzi polonezem

  • Kris (gość)

    A ja kupiłem z drugich rąk i jestem zadowolony

  • pol (gość)

    a jaki silnik najlepiej wybrac benzynke czy diesla ? bo sie zastanawiam co lepiej :/

  • toja (gość)

    "Warto wiedzieć, że silniki benzynowe zestawiane są tylko ze zautomatyzowanymi przekładniami" - BeZeDURA. Silniki benzynowe jak i diesle były produkowane zarówno z skrzyniami manualnymi jak i automatycznymi. Przynajmniej na rynek europejski.

  • mm (gość)

    smiesza mnie te polaczkowe wypowiedzi, zachwalanie i wysmiewanie, ale nikt nic zlego o tym cudzie nie napisal, prawda jest ze to kolejny bubel od VW, czyli auto dla kurdupla. CC to passat z obniżonym dachem, co za tym idzie położenie fotela sie nie zmienia zatem auto wymusza zla pozycie za kierownica. fotel jest za wysoko od podlogi i nie da sie go obniżyć tak by osoba powyżej 180cm siedziała prosto w prawidłowej odległości od kierownicy. JA mam 183cm i glowe 2 cm od podsufitki, ograniczona widocznosc i bol w plecach po 30min jazdy. Auto mialem 3 dni i zdecydowalem sie sprzedac. Z tylu jak sie siedze prosto w fotelu tez nie mam miejsca na glowe. Wracam do TT tam gdzie mam fotel na podlodze na tyle nisko ze do glowy jest jeszcze 8cm.

  • rafmax (gość)

    Takie bzdury co tu niektórzy piszą to po prostu wnioskuję, że są totalnymi prostakami, i pewnie nawet z bliska tego auta nie widzieli , zżera ich totalna zazdrość że nie mogą mieć tego cuda na kołach i bzdury wypisują.... A na koniec gość "mm" piep..y że audi TT ma rozmiary wnętrza xxx większe jak w CC , normalnie żal dupe ściska :) wieśniaki dziady z dziurawą podszewką w kieszeni.

  • rafmax (gość)

    Auto miał 3 dni i zdecydował się sprzedać :):) ludzie normalnie ręce opadają :)...... Co za prostaki.... Pewnie miałeś zabaweczkę dla dzieci to co innego.... :) Człowieku napisz lepiej ile dziennie spijasz ziemniaczanki bo coś totalnie pieprzy ci się w pustej mózgownicy....

  • Lolek (gość)

    Ja mam 185cm wzrostu i powiem tak jak się wejdzie do tego passka cc to nie chce się z niego wyjść jak dla mnie miejsca w samochodzie wystarczająco a jak komuś gula skacze na widok auta i bredzi bzdury że w TT jest więcej miejsca to chyba nie wie oczym pisze

  • Slawek (gość)

    Polskie cieniasy ! Podniecacie sie prestizem cc ! To prestiz na dyskoteke w oborze ! Nawet drog porzadnych nie macie i w gumiakach wysiadacie z mizernego dojechanego przez turasow albo niemcow passacika i wydaje wam sie ze pierwsze oko w tylku ! Wiocha

  • Kazik (gość) (gość)

    2017.05.25 19.45 VW CC to wspaniały i najlepszy samochód w tej klasie. Posiadałem wcześniej passata CC z silnikiem 2,0l disel 170km, którym przejechałem wiele tysięcy kilometrów bez najmniejszej usterki. Obecnie zmieniłem dla porównania na VW CC TSI i również jestem zadowolony. Jednym słowem samochody udane.

  • Pol (gość)

    Wracajac do opisu .świetnie wyposażone auto. Najwyższej jakości materiały. Hmm.zwłaszcza środkowy panel z plastiku imitujacego aluminium

  • D (gość)

    Tak, Hitler obiecał samochód każdemu Niemcowi i założono fabrykę:Volks (naród,narodowy ) Wagen ( samochód ). To pojazdy z jego fabryki.

  • W (gość)

    Nie pasi to kup sobie toyote w srodku bedziesz mial toy story no 1

  • Gość (gość)

    Jak Polacy mogą tak nie ładnie mówić o Polakach!!! Żenada!!!!! To prawda ze wv cc to nie wypał jak większoś nowszych aut i nie chodzi tylko o pasata cc.

  • Mr_Y (gość)

    Piękny, mało awaryjny, pali dość dużo ale chociaż problemów technicznych mniej niż w Audi czy Skodach. Mam 1.8 TSI i za nic w świecie nie zamieniłbym go na inny samochód (chyba, że nowsze CC :>)

  • Hyniu (gość)

    Mialem takiego przez 5 lat (obecnie jedze BMW X5). Super autko, nie ma ich wiele na ulicach wiec przyciaga uwage, prowadzi sie super, komfort na dluzsze trasy na prawde przyzwoity. Demonizowanych problemow z olejem nie uswiadczylem. Gdyby nie wymuszenie pierwszenstwa przez jednego niedzielnego kierowce, pewnie do dzis bym sie nim cieszyl. Ogolnie uwazam tez ze przed liftowy model ma charakter, po lifcie traci pazur!

  • Tytus_Romek_Atomek (gość)

    Mam w benzynie 1.8 juz 4 lata, w sumie 3 wlasciciel i auto sprawuje sie bosko. Poczatkowo byl strach, ze moze olej bedzie pic ale na szczescie problem nie wystepuje. Ma bardzo ladny design, prowadzi sie swietnie (w szczegolnosci bardzo dlugie trasy ale i dojazdy do roboty sprawiaja frajde). Jak dla mnie jedyny mankament (porownujac do Volvo XC 70, drugiego auta w rodzinie) to lakier, bo jest dosc miekki i troche zaluje ze tak pozno zdecydowalem sie na zabezpieczenie powloka ceramiczna bo bym uniknal nerwow (autostradowe kamyczki, czy drobniutkie ryski od krzakow itp) Ogolnie polecam ludzia ktorzy maja charakter i nie chca wtapiac sie w szara, nuda mase!

  • Taki normalny. (gość)

    Mialem rozne samochody ale najbardziej narzekalem na Mercedesa CLK ( nie wymieniam Syrenki bo to nie byl samochod tylko jezdzidelko). Ten Mercedes byl kilkuletni z silnikiem 1.8 163 KM, sylwetka bajka, wygoda super, jasna skora tylko tam stale cos sie dzialo i juz mnie wkurzalo wsiadanie bo zwykle cos komputer wyswietlil. Mialem jednoczesnie Honde Accord 2.0 /156 KM (od nowego) i w niej nic sie nie dzialo, ze zal bylo sprzedawac ale juz 13 lat miala. Teraz zona jezdzi Passatem B 6 2.0 FSI w automacie i to jest bardzo dobry samochod wiec konkludujac zaczalem myslec o CC dla siebie. Odrzucajac czesc bezsensownych i nie na temat opinii, wyglada na to, ze to bylby dobry wybor. Chcialbym automat, tylko problem z jakim silnikiem. Te male (down sizeing) 1.4 l jakos mnie nie przekonuja wiec czy 2.0 l w benzynie bylby w sam raz ?

  • Roman----GOSC (gość)

    czesc, Kupilem CC 2014 -60,000 druga reka zadbany euro 6 i wiecie co? To auto marzen jak dla mnie .Polecam oprocz benzyniakow -klopoty z rzadem Pozatem serwisowac i cieszyc sie nabytkiem

  • wiesiek45 (gość)

    Mam Passata z 2011 r. Kupiony używany przez aukcje po leasingu, po jakimś przestawicielu handlowym chyba, z efl. Samochód nie do zajeżdżenia :-))) fakt, serwisowany był regularnie i zadbany a i ja ogarniam jak trzeba.

  • Mat (gość)

    Mam 2.0tdi 140km z 2010/11 i na zadne auto bym nie zamienił. Komfort, ekonomiczne, i ladowny bagażnik, no i bogatr wyposażenie. A wy pedaly jezdzijcie bmw z 1999r i podbiecajcie sie szrotwem co dwa razy w miesiacu mechanika odwiedza.

  • Piotr (gość)

    ,,mm” miałeś chyba to auto w snach ja mam 192 i jakoś nie mam problemu z siedzeniem w poprawnej odległości i po przejechaniu 12 godz nie mam problemu z bulem kręgosłupa a z tylu jest dużo miejsca poprost chłopczyku nie stać cię na to auto i na utrzymanie go najlepiej to sobie kup żuka

  • Addd (gość)

    No cóż ci którzy krytykują Polskę zachwalają Niemca ich auta drogi hmmm,jednym słowem idioci co takiego Niemcy mają dobrego swojego????co???nic bo wszystko ukradli to mają.. a teraz a propo Niemca i pojebow uważających się za Niemca ,,,wasz czas dobiega końca ciapaty ma większe prawo u szwaba a niżeli sam Szwab więc nie pierdol jeden z drugim o drogach i gumiakach,,,bo dojdzie do buntu prędzej czy później i zaczniecie szukać schronienia w Polsce. Ale co tu mówić każdy Szwab mądry w domu w swojej noże bo przecież nosa nie wystawi za drzwi że strachu tam czujecie się bezpiecznie aroganckie świnie ....skoro taka polska zła po kiego tam jeździcie i po jakiego te głupie pisanie o pl kto kim jeździ ???skoro to strona na której ludzie szukają opinii o samochodzie a nie szukają tu opinii szwaba na temat polski ....ale tak to już jest Szwab ze wsi wyjdzie ale wieś z szwaba nigdy.

  • Addd (gość)

    Żal mi niektórych .. piszcie o samochodzie a nie o pierdolach ,nie o tym kogo boli kogo nie ..to forum na temat samochodu a nie dolegliwości Panowie i Panie.pozdto Addd

  • Tomek (gość)

    Witam chce kupić vw cc 2013 2.0 211km czy to dobry wybór proszę o odpiwiec

  • Mirek (gość)

    Panowie jak z awaryjnościa?? Lepiej brać 2.0tdi 170km czy benzyne 2.0 211km ?? No i jak sie sprawuje skrzynia dsg?? Nie ma z nią dużo kłopotów?? Pozdrawiam

  • Zbajkowicz (gość)

    Kurde widze powstala tu ladna gowno burza. Piszecie jak dzieciaki z gimbazy. Ja jestem knightm i wale z axa a moj kolega jest druidem i wali z rozdzki

  • Max (gość)

    Passat CC jest dobrym wyborem piekny4 wygodny mam 2metry mieszcze się spokojnie ..Polecam

  • Bardzo Miejski Wóz (gość)

    Nie ma czym się zachwycać to zwykła pompka na kasę na dodatek gówno może ten samochód zaoferować.

  • Kolo (gość)

    Ja mam silnik benzynowy i mam manualną skrzynie biegów ,artykuł nieprecyzyjny.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen CC Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł