Vany Mercedes-Benz teraz jeszcze bezpieczniejsze

(ip)
Wraz z pięcioma nowymi systemami wspomagania i bezpieczeństwa Mercedes-Benz kontynuuje pełnienie roli lidera innowacji wśród producentów aut dostawczych. Lista nowości obejmuje: Crosswind Assist, Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist oraz Lane Keeping Assist i Highbeam Assist. Najnowsze systemy trafią do wyposażenia vanów z gwiazdą w ciągu najbliższych miesięcy.

Aktywne bezpieczeństwo jest dla Mercedes-Benz Vans priorytetem. Nowe systemy pozwalają podnieść jego poziom jeszcze

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

wyżej.

Crosswind Assist utrzymuje samochód na właściwym torze podczas silnego wiatru. Collision Prevention Assist alarmuje kierowcę, gdy ten nie zachowa odpowiednim dystansu od poprzedzającego pojazdu - poruszającego się lub stojącego w korku, a Blind Spot Assist ostrzega przed zmianą pasa ruchu, gdy auto na sąsiednim pasie znajduje się w niebezpiecznej odległości. Wszystkie trzy systemy debiutują w klasie aut dostawczych. Nowością są także układy: Lane Keeping Assist, który umie rozpoznać czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, w razie ryzyka kolizji potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa, oraz Highbeam Assist, pozwalający na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vans od dawna pełni pionierską rolę w zakresie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. Jako pierwsza marka w segmencie, w 1995 roku wprowadził w Sprinterze system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, a siedem lat później - układ kontroli stabilności ESP. Kolejną innowacją był system ADAPTIVE ESP, wprowadzony w 2006 roku. Podczas wyliczania charakterystyki pracy bierze on pod uwagę obciążenie i położenie środka ciężkości pojazdu. Obie generacje ESP pomogły znacznie ograniczyć liczbę wypadków drogowych.

Wypadki vanów nie różnią się od tych, do których dochodzi z udziałem aut osobowych. Potwierdzają to niedawne badania przeprowadzone m.in. przez pracowników badawczych firm ubezpieczeniowych i Niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej (BASt). Raport wskazuje nawet, że przy uwzględnieniu pokonywanego przebiegu prawdopodobieństwo wypadku dla vanów jest niższe niż dla samochodów osobowych.

Podczas opracowania nowych systemów wspomagania oddział Mercedes-Benz Vans mógł korzystać ze specjalistycznej wiedzy zespołu badań i rozwoju oraz doświadczeń oddziału aut osobowych i użytkowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty