Jeżeli użytkownik viaTOLL otrzymał karę i uznaje, że została ona nałożona niesłusznie, bo wynikała np. z wadliwego działania
viabox’a ma możliwość odwołania się od takiej decyzji. Przede wszystkim powinien odwołać się do organu nakładającego karę – czyli Głównej Inspekcji Transportu Drogowego. GITD poprowadzi postępowanie wyjaśniające, i w przypadku niesłusznie nałożonej kary oczywiście zostanie ona uchylona. Poza tym użytkownik może złożyć reklamację do operatora systemu, czyli firmy Kapsch (poniżej wykaz kontaktów). Z kompletem dokumentów potwierdzających niesłuszność nałożenia kary z powodu wadliwego viaBOX’a można się zgłaszać także do GDDKiA – pomożemy w dotarciu z właściwą interwencją do GITD oraz Kapscha i przypilnujemy by została rozpatrzona.
Oczywiście kary nie uniknie ten, kto nie dopełnił obowiązku właściwego użytkowania urządzenia viaBOX czy zapłacenia za przejazd. Natomiast z pewnością za wadliwe urządzenia nikt nie zostanie ukarany.
Czy ktoś poniesienie odpowiedzialność za błędne nakładanie kar? Oczywiście! W przypadku nieprawidłowego działania urządzeń viaBOX, przekładającego się na dużą liczbę niesłusznie nałożonych kar na użytkowników, GDDKiA ma prawo ukarania wykonawcy systemu, czyli firmę Kapsch.
źródło: GDDKiA
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?