Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37174 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Amarok na nowo. Poprawianie genów

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Volkswagen Amarok 

Volkswagen zmodernizował model Amarok. Auto przeszło facelifting nadwozia oraz zmiany w kabinie. Nowością jest również sześciocylindrowy silnik Diesla, który zastąpi dotychczasowe jednostki napędowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Volkswagen zmodernizował model Amarok. Auto przeszło facelifting nadwozia oraz zmiany w kabinie. Nowością jest również sześciocylindrowy silnik Diesla, który zastąpi dotychczasowe jednostki napędowe.

Volkswagen Amarok 

Volkswagen zmodernizował model Amarok. Auto przeszło facelifting nadwozia oraz zmiany w kabinie. Nowością jest również sześciocylindrowy silnik Diesla, który zastąpi dotychczasowe jednostki napędowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Pickup Amarok pojawił się w ofercie Volkswagena w 2009 roku. Do 2012 roku auto było produkowane tylko w Argentynie i stamtąd wysyłane m.in. do Europy. Od czterech lat Amarok jest produkowany również w Hanowerze w Niemczech.

Nowy styl

Zewnętrze zmiany stylistyczne, które przeszedł Amarok, dotyczą przedniego pasa nadwozia. Obecnie inna jest atrapa chłodnicy oraz kształt zderzaka. Zrezygnowano z okrągłych konturów i nagromadzenia linii poziomych i pionowych. Te zmiany nawiązują do najnowszej linii stylistycznej pozostałej gamy samochodów Volkswagena. Tak jak do tej pory auto jest dostępne z dwoma rodzajami kabin: krótkiej dwudrzwiowej i długiej czterodrzwiowej dla pięciu osób.

Nowa stylistyka dotyczy także deski rozdzielczej. Przede wszystkim zrezygnowano z okrągłych wlotów powietrza. Teraz dominują poziome linie, które oddzielają od siebie większe powierzchnie. Nowy jest również panel obsługi nawiewu i klimatyzacji oraz umieszczony nad nim panel przycisków funkcyjnych. W wersjach z siedmiocalowym wyświetlaczem zmieniono także ten element wyposażenia. Został wkomponowany w pomiędzy dwoma nowymi wlotami powietrza i osadzony pod lekkim kątem.

Sześć cylindrów pod maską

Najważniejszą nowością w zmodernizowanym Amaroku jest sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów. Ta jednostka zastępuje dotychczasowe silniki stosowane w tym modelu.
Nowy silnik występuje w trzech zakresach mocy: 163 KM, 204 KM i 224 KM. W zależności od mocy występują trzy warianty sposobu przenoszenia napędu: jako klasyczny napęd na tylną oś, z napędem 4x4 (4MOTION), albo z napędem na tylną oś i załączaniem przedniej osi. We wszystkich tych wariantach w standardzie jest elektroniczna blokada dyferencjału (EDS), której zdaniem jest zapobieganie jednostronnemu obracaniu się kół. Dzięki EDS siła napędowa przechodzi na koło o najlepszej trakcji. Opcjonalnie, Volkswagen oferuje oprócz tego mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi wspomagającą poruszanie się w ciężkim terenie.

Do wyboru, w zależności od mocy silnika, jest dostępna ręczna, sześciobiegowa przekładnia lub automatyczna, ośmiobiegowa skrzynia biegów.

Miejsce na europaletę

Volkswagen Amarok 

Volkswagen zmodernizował model Amarok. Auto przeszło facelifting nadwozia oraz zmiany w kabinie. Nowością jest również sześciocylindrowy silnik Diesla, który zastąpi dotychczasowe jednostki napędowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Nieodłącznym elementem pickupa jest skrzynia ładunkowa. Amarok ma największą skrzynię w tej klasie pojazdów oferowanych na europejskim rynku. W wersji z podwójną kabiną jej długość wynosi 1555 mm, a szerokość to 1620 mm. Natomiast szerokość między nadkolami wynosi 1222 mm. Dzięki temu można tam ułożyć europaletę w poprzek tak, aby zajmowała jak najmniej miejsca.

Dostęp do powierzchni ładowni jest możliwy po otwarciu tylnej burty. Zaczepy zlokalizowane w narożnikach skrzyni zabezpieczają ładunek podczas jazdy. Jak informuje producent, przy dopuszczalnej masie całkowitej 3080 kg, maksymalna nośność użytkowa pojazdu przekracza tonę. Oprócz tego - w zależności od całego wyposażenia - Amarok może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Amarok zdjęcia

Volkswagen Amarok dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Amarok Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł