Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Amarok z sześciocylindrowym silnikiem

(mm/ip)
Volkswagen Amarok Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka.  Za jego napęd odpowiada sześciocylindrowy widlasty silnik. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka. Za jego napęd odpowiada sześciocylindrowy widlasty silnik. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.Fot. Volkswagen
Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka. Za jego napęd odpowiada sześciocylindrowy widlasty silnik. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.
Volkswagen Amarok Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka.  Za jego napęd odpowiada sześciocylindrowy widlasty silnik. Ma on pojemność
Volkswagen Amarok

Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka. Za jego napęd odpowiada sześciocylindrowy widlasty silnik. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.

Fot. Volkswagen

Maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1 500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik. Długie przełożenia najwyższych biegów w przekładni mechanicznej oraz w 8-stopniowej automatycznej podczas jazdy ze stałą dużą prędkością wpływają na zmniejszenie obrotów silnika oraz na niższe zużycie paliwa. Dzięki temu zmniejsza się również poziom hałasu w czasie jazdy oraz ilość emitowanego dwutlenku węgla. W cyklu mieszanym wg NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 165 kW oraz z 8-stopniowym automatem będzie prawdopodobnie zużywał 7,6* litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję zaledwie 199 g CO2/km*.

Trzylitrowego TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2.967 cm3) w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo w sprzedaży pod koniec września 2016 roku znajdzie się najmocniejszy silnik

Zaeżnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami). Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura, sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różne typy orurowania oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.

 W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

 Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty