Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38649 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Beetle

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Volkswagen Beetle, Fot: Volkswagen Niemiecki koncern wprowadza na rynek nowego „garbusa”, czyli model Beetle, który jest produkowany w Meksyku. W Polsce już można zamawiać to auto, a jego ceny rozpoczynają się od 68 990 zł.

Nowa wersja to już trzecia generacja Beetle 'a (żuka), zwanego w Polsce Volkswagen Beetle, Fot: Volkswagen „garbusem” Ostatnia pojawiła się w 1998 roku. Model przygotowany na 2012 rok jest o 15,2 cm dłuższy niż jego poprzednik i o 8,4 cm szerszy. Zwiększono rozstaw osi (o 2,2 cm) i rozstaw kół, dzięki czemu w kabinie jest więcej miejsca dla podróżujących. Bagażnik urósł znacząco, bo aż o 100 litrów, czyli do 310 litrów.

Auto nawiązuje oczywiście, do swojego klasycznego poprzednika i jest bardziej retro niż pierwsza generacja następcy kultowego “garbusa”. Samochód zachował typowy kształty nadwozia, choć zostały one nieco zmodyfikowane i obecnie model ten ma bardziej dynamiczny wygląd.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen up!
Volkswagen Beetle od dziś w sprzedaży


Projektanci pracujący pod kierownictwem słynnego Waltera de Silvy postarali się aby auto nawiązywało do przeszłości, a przy tym wpisywało się w obecnie obowiązujące stylistyczne trendy. Stylistyka tego samochodu w dużej mierze opiera się na zaprezentowanym w 2005 roku koncepcyjnym modelu Ragster.

Volkswagen Beetle, Fot: Volkswagen Jego charakterystycznym elementem był niski i spłaszczony dach. Z nazwy zniknął też wyraz „New”. Zostało po prostu Beetle.W kabinie kokpit jest przejrzysty, ale nie ma w nim śladu ekstrawagancji. Całośc przypomina praktyczne, ale nieco nudne wnętrza innych modeli tego producenta. Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia - Beetle, Design i Sport. Każdy z nich będzie miał swój indywidualny charakter. Po raz pierwszy w „garbusie” znajdą się diodowe światła do jazdy dziennej, biksenonowe reflektory, panoramiczny dach oraz nawigacja. Klienci będą mieli także szeroki wybór pakietów stylistycznych, które nadadzą temu samochodowi bardziej sportowy charakter.

W opcji będzie można zakupić m.in. 19-calowe felgi z lekkich stopów oraz duży tylny spoiler. Wśród jednostek napędowych, które wybrano dla tego modelu, znalazły się m.in. 1,2-litrowy TSI o mocy 105 KM, 1,4-litrowy TSI generujący 160 KM, oraz 2-litrowe TFSI o mocy 200 KM. Jeśli chodzi o Diesle, klienci będą mogli wybrać pomiędzy 1,6-litrowym TDI o mocy 105 KM oraz 2-litrowym TDI rozwijającym 140 KM i współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną, lub dwusprzęgłowym automatem DSG.

Dodatkowo, na rynku północnoamerykańskim dostępny będzie 2,5-litrowyVolkswagen Beetle, Fot: Volkswagen silnik o mocy 170 KM i momencie obrotowym 240 Nm, jednak na razie nie wiadomo, czy ta wersja pojawi się w Europie. Producent poświęcił wiele uwagi sprawom bezpieczeństwa, dlatego Beetle ma na wyposażeniu system ESP, 6 poduszek powietrznych, a w najmocniejszej, 200-konnej odmianie, także system elektronicznej blokady dyferencjału XDS, zapożyczony z Golfa GTI. Warto wspomnieć, że pierwszy model „garbusa”, przez 73 lata od swojej premiery w 1938 roku, sprzedano się w liczbie 21,5 miliona egzemplarzy.

Drugi, czyli New Beetle, zaprezentowany w 1998 roku, do końca ubiegłego roku znalazł niewiele ponad milion nabywców. Pokładano w nim spore nadzieje, ale nigdy nie powtórzył sukcesu poprzednika.

Wybrane dane techniczne VW Beetle i konkurentów:

Marka / model Volkswagen Beetle Audi A3 Alfa Romeo Giulietta
Cena (zł) 68 990 82 700 66 900
Silnik Benzynowy Benzynowy Benzynowy
Pojemność (l) 1197 1197 1368
Moc (KM) 105 105 120
Moment obrotowy (Nm) 175 175 206
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 10,9 11,0 9,4
Prędkość maksymalna (km/h) 180 192 195
Średnie spalanie (l/100 km) 5,9 5,5 6,4
Emisja CO2 (g/km) 127 127 149
Skrzynia biegów manualna manualna manualna
Pojemność bagażnika (l) 310 350 350

więcej zdjęć Volkswagena Beetle w naszej galerii
Volkswagen Beetle, Fot: Volkswagen

Volkswagen Beetle, Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    Na mój gust to ciężko Beetla porównywać z takimi modelami. Co prawda można powiedzieć, że wszystkie to kompakty, ale charakter Garbusa jest całkowicie odmienny. Nie będzie się go tak często widywać. Raczej model dla kogoś kto chce się wyróżnić z tłumu, niszowy.

  • alan2

    Widać że na tle konkurencji wychodzi całkiem nieźle, jeszcze jak pojawi się wersja cabrio i wersja Beetle R 265KM to będzie mógł faktycznie zawalczyć o miano jednego z najlepszych samochodów

  • Mecenas

    Nie dość że ciężko porównać Beetla z A3 i Giuliettą to jeszcze widzę że kupno Audi nie ma żadnego uzasadnienia. jakość wykonania Beetla z pewnością nie ustąpi A3, silnik w porównywanych wersjach jest ten sam, Beetle jest nowością a A3 po prostu ginie w tłumie podobnych aut. Tylko Beetle (no chyba że ktoś kocha Alfy ;-)

  • fiatfan

    Zdecydowanie wybieram Alfę Romeo Giulietta - jest tańsza, mocniejsza i wcale nie jest gorzej wykonana. Moim zdaniem nawet lepiej wygląda. Jednak o wyglądzie nic nie piszę, bo to kwestia gustu. R-ka faktycznie może zaskoczyć. Ja jednak nie przepadam za VW. Jeździłem nie jednym VW - Passaty, Golfy, Tiguany i Touaregi itp. i nigdy nie byłem zaskoczony. No raz byłem zaskoczony Golfem R. Mimo to Alfa Romeo Giulietta QV ma w sobie tyle emocji, a jakość wykończenia jest identyczna!! Teraz chyba producenci mogą walczyć o klienta ceną.

  • Mecenas

    Alfa ma swoje atuty (w porównaniu powyżej) np. wyższą moc za podobne pieniądze, ale czytając testy spalania tego silnika nie jest różowo bo ledwo się mieści w średniej 10 litrów na 100 km a to dużo powyżej obietnic producenta

  • ondraszek

    Pojawiły się wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP. Takich wyników to chyba mało kto się spodziewał. 90% przy ochronie dzieci. 92% przy dorosłych to może nie najwyższa nota, ale obie noty min. 90% to chyba jeszcze nie było.

  • fiatfan

    @Mecenas: Bzdura! Ja mam Alfę Romeo Giulietta 1.4 Turbo (170 KM) i pali mi 10 l/100 km. Oczywiście, że jeśli chcę to może mi spalić nawet średnio 15 l/100 km. Mimo to mogę Ci przesłać fotę, że Giulietta 170 konna jest w stanie spalić 9-10 l/100 km. Tutaj mowa o 120 konnej jednostce. Nie wierzę, że pali ok. 10 l.

  • Mecenas

    Wierzę Ci na słowo ;-) wiadomo że są kierowcy którzy lepiej czują auto i potrafią jeździć dynamicznie a mimo to spalać relatywnie mało ale większość jednak nie ma takiego wyczucia pojazdu i depta czasem bez sensu, w takich warunkach silniki 1,4 T-Jet nie są zbyt oszczędne. Przynajmniej w testach spalają o ok. 2 litry więcej niż porównywalne 1,4 TSI z VW

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Beetle zdjęcia

Volkswagen Beetle dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Beetle Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł