Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Caddy Alltrack. Osiem silników do wyboru

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion.

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij Caddy Alltrack jest już w polskich salonach Volkswagena. Ceny 5-osobowego wariantu kombi zaczynają się od 93 603 zł brutto. Tyle kosztuje benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 84 KM. 75-konny diesel 2.0 TDI wymaga dopłacenia około 5000 zł. Na szczycie oferty jest 150-konny TDI z 6-biegową skrzynią DSG i napędem 4Motion za 135 423 zł. Naturalnie 2-miejscowe furgony „blaszaki” Alltrack są tańsze – średnio o 18 000 zł (ceny brutto). Ciekawostkę stanowi wersja na sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy 110 KM, która jako kombi kosztuje 110 939 zł.

Do wyboru jest osiem odmian silnikowych „opakowanych” w nadwozie z poziomem wyposażenia Trendline, uzupełnionym o kilka ładnych i praktycznych dodatków. Do standardu należy system Front Assist ostrzegający przed kolizją z przeszkodą z przodu i ograniczający jej ewentualne skutki poprzez automatyczne uruchomienie hamulców, a także układ hamowania po wypadku. Zapobiega on uderzeniu w kolejne przeszkody. Caddy Alltrack ma również ESP oraz system stabilizacji przyczepy.

Zważywszy na uniwersalny charakter tego modelu Volkswagena są to ważne akcesoria, przydatne kierowcom, którzy choć nie jeżdżą zawodowo, używają samochodu na co dzień i rzadko się z nim rozstają. Jako pakiet wyposażenia, Alltrack znacznie podnosi atrakcyjność Caddy. Plastikowe obramowania kół, szeroki próg i listwy pod zderzakami czynią go bardziej drapieżnym. Korespondują z tym relingi dachowe i przyciemnione klosze tylnych świateł. Specjalnie dla tego modelu zarezerwowano efektowne, 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkich Quito. Zderzaki i lusterka są lakierowane w kolorze nadwozia. Na wlocie powietrza są trzy, chromowane listwy, charakterystyczne dla Alltracka. Do standardu należą światła przeciwmgielne.

Zobacz także: Używane samochody terenowe na ramie. Co można kupić za 30-35 tys. zł?

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij Wewnątrz znajdziemy konsolę środkową z wygodnym, regulowanym podłokietnikiem i przyjemny w dotyku „pakiet skórzany” złożony z kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego obszytych skórą. Pedały mają aluminiowe nakładki, a wystrój wnętrza, podobnie jak na zewnątrz, wzbogacają elementy chromowane. Na pokładzie jest także klimatyzacja manualna.

Na tle zwykłego Caddy, Alltrack nie prowadzi się ani lepiej, ani gorzej. Co innego wersja 4Motion, która występuje wyłącznie z silnikami diesla w dwóch odmianach: 122-konnej z ręczną skrzynią 6-biegową oraz 150-konnej ze zautomatyzowaną „szóstką” DSG. Do przenoszenia napędu na obie osie konstruktorzy wykorzystali sprzęgło Haldex piątej generacji. W porównaniu z poprzednią wersją odznacza się ono bardziej zwartą budową, niższą masą i jeszcze bardziej precyzyjnie steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi osiami. W praktyce Alltrack 4Motion lepiej sobie radzi na niestabilnym podłożu. Łatwiej pokonuje podjazdy pokryte luźnymi kamykami, trudniej go unieruchomić na grząskiej drodze. Nie należy jednak mieć złudzeń: to nie terenówka, zwłaszcza że prześwit nie przekracza kilkunastu centymetrów. Zalety 4Motion mogą okazać się bezcenne w górach, przy zmiennej pogodzie, gdy trzeba radzić sobie z drogami zaśnieżonym i oblodzonymi. Napęd czterech kół znacząco podnosi wówczas bezpieczeństwo jazdy.

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij Jak na model z założenia dostawczy, Caddy Alltrack prezentuje bardzo dobrą jakość wykończenia i pozwala na długie podróże w komfortowych warunkach, choć z tyłu jest zwykła, sztywna oś na resorach piórowych. Dość łatwo można „wyczuć” gabaryty samochodu, a obsługa wszelkich urządzeń rozlokowanych w kabinie jest intuicyjna. Dotyczy to również systemu multimedialnego który w Alltracku należy do normy, choć w wersji 4Motion jest bardziej rozbudowany. Tak z przodu, jak z tyłu jest dużo miejsca, a jedyne zastrzeżenia można mieć do liczby i wielkości schowków, choć Caddy i tak jest pod tym względem niezłe w porównaniu z modelami konkurencji. Składając tylną kanapę bagażnik kombi można powiększyć do 3 m3, co odpowiada w praktyce ładowni, jaką mają do dyspozycji nabywcy furgonu Caddy. Można przewieźć naprawdę dużo i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,3 t.

Wszystkie Caddy Alltrack występują w „przyjaznej dla środowiska” wersji Blue Motion. W stosunku do analogicznych, zwykłych Trendline Blue Motion są droższe o około 10 000 zł.

Volkswagen Caddy Alltrack i konkurenci:

Marka/model Volkswagen Caddy Alltrack 2,0 TDI 102 KM Trendline Fiat Doblò 2,0 Multijet 16v 135 KM Lounge Renault Kangoo 1,5 dCi 110 KM Extrem
Cena (zł)* 106 334 80 900 82 450
Typ nadwozia/liczba drzwi kombi/5 kombi/5 kombi/5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy      
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4408/1793/1858 4406/1832/1895 4282/1829/1799
Rozstaw kół: przód/tył (mm) bd 1510/1530 1521/1533
Rozstaw osi (mm) 2682 2755 2697
Masa własna (kg) 1640 1480 1320
Pojemność bagażnika (l) 750/3030 790/3200 660/2866
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60 60 60
Układ napędowy      
Rodzaj paliwa olej napędowy olej napędowy olej napędowy
Pojemność (cm3) 1968 1956 1461
Liczba cylindrów 4 4 4
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń ręczna/5 ręczna/6 ręczna/6
Osiągi      
Moc (KM) przy obr./min 102 przy 2900-4500 135 przy 3500 110 przy 4000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min 250 przy 1300-2800 320 przy 1500 240 przy 2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13 11,3 12,3
Prędkość maksymalna (km/h) 170 179 170
Średnie spalanie (l/100 km) 5,1 5,9 4,6
Emisja CO2 (g/km) 132 156 119

*ceny zawierają VAT

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Caddy zdjęcia

Volkswagen Caddy dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Caddy Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł