Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Caddy

Data publikacji: Autor: (LM)

 Caddy to najmniejszy model w rodzinie samochodów użytkowych Volkswagena.

Małe auto dostawcze Volkswagena zadebiutowało na rynku w 1995 roku. Pojazd występuje w dwóch wersjach - jako furgon oraz kombi. Ten drugi posiada przeszklone nadwozie oraz składaną tylną kanapę, dzięki której samochodem może podróżować pięć osób (furgonem tylko dwie).

Przednia część modelu caddy jest identyczna z produkowanym w latach 1994-1999 volkswagenem polo. Gdyby nie podwyższona głośność spowodowana tylną zabudową, kierowca i pasażer przedniego fotela z powodzeniem mogliby zapomnieć, iż podróżują autem dostawczym. Wzorowo ukształtowane siedzenia pozwalają utrzymać dobrą kondycję nawet podczas długotrwałej jazdy, wszystkie przełączniki i wskaźniki rozmieszczono zgodnie z zasadami ergonomii - są łatwo dostępne oraz czytelne. Kieszenie w drzwiach bocznych oraz obszerny schowek w desce rozdzielczej bez problemu mieszczą wszelkie niezbędne w trakcie codziennej eksploatacji drobiazgi.

Do samochodu o długości 4,2 m i szerokości 1,7 m można zapakować towar o masie 625 kilogramów (ładowność wraz z kierowcą). Powierzchnia przestrzeni bagażowej caddy wynosi 2,56 m kw., zaś objętość 2,9 m sześc.

W furgonie podłoga "paki" została wyłożona wykładziną o dużej odporności na ścieranie oraz zakończona listwami chroniącymi krawędzie załadunku. Pełna ścianka działowa sięgająca do połowy wysokości i zamontowana powyżej siatka zabezpieczają towary przed przemieszczeniem się do przodu. Nadkola zostały tak ukształtowane, aby załadować i rozmieścić możliwie najwięcej pakunków, których solidne zamocowanie ułatwia sześć składanych uchwytów. Tylne drzwi skrzydełkowe mogą otwierać się o 180 st. lub po łatwym zablokowaniu o 90 st.

Do napędu volkswagena caddy wykorzystano zarówno silniki benzynowe, jak i oszczędne jednostki wysokoprężne. Szczególnie godny polecenia jest silnik 1.9 TDI (90 KM), który przy średnim spalaniu zaledwie około 5,5-6 litrów oleju napędowego na sto kilometrów zapewnia dobre osiągi (0-80 km/h w 9,5 s i V.max 165 km/h).

Okresy pomiędzy przeglądami wynoszą w caddy 15 tys. km, wyjątek stanowi jedynie silnik 1.9d - właściciele pojazdów z tą jednostką muszą odwiedzać serwis co 10 tys. km.

Wymiana paska rozrządu w jednostkach wysokoprężnych wypada co 90 tys. km, zaś w silnikach benzynowych co 120 tys. km. Chociaż wcześniejsze zerwania tego elementu praktycznie się nie zdarzają, to kierowcy dostawczego volkswagena powinni zwrócić uwagę na stan pompy wody - przy przebiegu powyżej 70 tys. km czasami dochodzi do jej rozszczelnienia lub uszkodzenia łożyska. Zatarcie pompy w konsekwencji może spowodować zerwanie paska.

Zawieszenie auta bez większych problemów wytrzymuje przebiegi rzędu 90-100 tys. km, później trzeba liczyć się z koniecznością wymiany poszczególnych elementów, takich jak drążki kierownicze, tulejki metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy. Przyspieszonemu zużyciu mogą ulec łożyska tylnych kół - czasami kwalifikują się one do wymiany już po przejechaniu ok. 30 tys. km.

Orientacyjne ceny części w ASO
- przednie klocki hamulcowe 384 zł;
- przednia tarcza hamulcowa (1 szt.) 207 zł;
- amortyzator przedni (1 szt.) 366 zł;
- amortyzator tylny (1 szt.) 305 zł;
- wahacz przedni 412 zł;
- sworzeń przedniego wahacza 164 zł;
- zderzak przedni 606 zł;
- szyba czołowa 594 zł;
- tłumik końcowy 780 zł.
Ceny dla VW caddy z 1996 roku z silnikiem benzynowym 1.4.

O modelu caddy mówi
Grzegorz Kuś, kierownik serwisu w ASO Volkswagena w Katowicach:
- Decydując się na zakup używanego caddy, warto wybrany egzemplarz dokładnie sprawdzić - najlepiej skorzystać w tym celu z pomocy fachowców. Należy pamiętać, iż samochód dostawczy jest o wiele intensywniej eksploatowany od "cywilnego" auta osobowego. Liczy się przede wszystkim wiarygodność przebiegu; jeśli licznik był cofnięty, niewykluczone, iż w niedalekiej przyszłości niezbędne okaże się przeprowadzenie kilku napraw, których koszt może zaważyć na opłacalności całej transakcji.

Zalety
- duża zwrotność i poręczność;
- stosunkowo niska awaryjność;
 oszczędne silniki wysokoprężne;
- wygodne fotele i dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza.

Wady
- podwyższona głośność wewnątrz furgonu;
- przyspieszone zużycie tylnych łożysk;
- nieszczelne pompy wody;
- duża liczba mocno wyeksploatowanych egzemplarzy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • dano

    Jeżeli to auto jest poręczne i zwrotne ,to ja jestem tort czekoladowy. pozdrawiam autora(LM) =dano=

  • karoRo

    no starsze wersje moze nie byly idealne, ale terazn nowy caddy sprawdza sie naprawde swietnie - mam mala firme i 3 caddy, 2 nowe 1 wlasnie starszy - serwisuje naprawde raz na ruski rok u vw zasady i zwykle nie mam wiecej zadnych problemow z tym autem.

  • TW Tolek (gość)

    dano, ciulowej baletnicy, (...) rąbek od spódnicy :P

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Caddy zdjęcia

Volkswagen Caddy dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Caddy opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Caddy Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł