Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Caddy

(LM)
Caddy to najmniejszy model w rodzinie samochodów użytkowych Volkswagena.
Volkswagen Caddy

Małe auto dostawcze Volkswagena zadebiutowało na rynku w 1995 roku. Pojazd występuje w dwóch wersjach - jako furgon oraz kombi. Ten drugi posiada przeszklone nadwozie oraz składaną tylną kanapę, dzięki której samochodem może podróżować pięć osób (furgonem tylko dwie).
Przednia część modelu caddy jest identyczna z produkowanym w latach 1994-1999 volkswagenem polo. Gdyby nie podwyższona głośność spowodowana tylną zabudową, kierowca i pasażer przedniego fotela z powodzeniem mogliby zapomnieć, iż podróżują autem dostawczym. Wzorowo ukształtowane siedzenia pozwalają utrzymać dobrą kondycję nawet podczas długotrwałej jazdy, wszystkie przełączniki i wskaźniki rozmieszczono zgodnie z zasadami ergonomii - są łatwo dostępne oraz czytelne. Kieszenie w drzwiach bocznych oraz obszerny schowek w desce rozdzielczej bez problemu mieszczą wszelkie niezbędne w trakcie codziennej eksploatacji drobiazgi.
Do samochodu o długości 4,2 m i szerokości 1,7 m można zapakować towar o masie 625 kilogramów (ładowność wraz z kierowcą). Powierzchnia przestrzeni bagażowej caddy wynosi 2,56 m kw., zaś objętość 2,9 m sześc.
W furgonie podłoga "paki" została wyłożona wykładziną o dużej odporności na ścieranie oraz zakończona listwami chroniącymi krawędzie załadunku. Pełna ścianka działowa sięgająca do połowy wysokości i zamontowana powyżej siatka zabezpieczają towary przed przemieszczeniem się do przodu. Nadkola zostały tak ukształtowane, aby załadować i rozmieścić możliwie najwięcej pakunków, których solidne zamocowanie ułatwia sześć składanych uchwytów. Tylne drzwi skrzydełkowe mogą otwierać się o 180 st. lub po łatwym zablokowaniu o 90 st.
Do napędu volkswagena caddy wykorzystano zarówno silniki benzynowe, jak i oszczędne jednostki wysokoprężne. Szczególnie godny polecenia jest silnik 1.9 TDI (90 KM), który przy średnim spalaniu zaledwie około 5,5-6 litrów oleju napędowego na sto kilometrów zapewnia dobre osiągi (0-80 km/h w 9,5 s i V.max 165 km/h).
Okresy pomiędzy przeglądami wynoszą w caddy 15 tys. km, wyjątek stanowi jedynie silnik 1.9d - właściciele pojazdów z tą jednostką muszą odwiedzać serwis co 10 tys. km.
Wymiana paska rozrządu w jednostkach wysokoprężnych wypada co 90 tys. km, zaś w silnikach benzynowych co 120 tys. km. Chociaż wcześniejsze zerwania tego elementu praktycznie się nie zdarzają, to kierowcy dostawczego volkswagena powinni zwrócić uwagę na stan pompy wody - przy przebiegu powyżej 70 tys. km czasami dochodzi do jej rozszczelnienia lub uszkodzenia łożyska. Zatarcie pompy w konsekwencji może spowodować zerwanie paska.
Zawieszenie auta bez większych problemów wytrzymuje przebiegi rzędu 90-100 tys. km, później trzeba liczyć się z koniecznością wymiany poszczególnych elementów, takich jak drążki kierownicze, tulejki metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy. Przyspieszonemu zużyciu mogą ulec łożyska tylnych kół - czasami kwalifikują się one do wymiany już po przejechaniu ok. 30 tys. km.
Orientacyjne ceny części w ASO
- przednie klocki hamulcowe 384 zł;
- przednia tarcza hamulcowa (1 szt.) 207 zł;
- amortyzator przedni (1 szt.) 366 zł;
- amortyzator tylny (1 szt.) 305 zł;
- wahacz przedni 412 zł;
- sworzeń przedniego wahacza 164 zł;
- zderzak przedni 606 zł;
- szyba czołowa 594 zł;
- tłumik końcowy 780 zł.
Ceny dla VW caddy z 1996 roku z silnikiem benzynowym 1.4.
O modelu caddy mówi
Grzegorz Kuś, kierownik serwisu w ASO Volkswagena w Katowicach:
- Decydując się na zakup używanego caddy, warto wybrany egzemplarz dokładnie sprawdzić - najlepiej skorzystać w tym celu z pomocy fachowców. Należy pamiętać, iż samochód dostawczy jest o wiele intensywniej eksploatowany od "cywilnego" auta osobowego. Liczy się przede wszystkim wiarygodność przebiegu; jeśli licznik był cofnięty, niewykluczone, iż w niedalekiej przyszłości niezbędne okaże się przeprowadzenie kilku napraw, których koszt może zaważyć na opłacalności całej transakcji.
Zalety
- duża zwrotność i poręczność;
- stosunkowo niska awaryjność;
 oszczędne silniki wysokoprężne;
- wygodne fotele i dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza.
Wady
- podwyższona głośność wewnątrz furgonu;
- przyspieszone zużycie tylnych łożysk;
- nieszczelne pompy wody;
- duża liczba mocno wyeksploatowanych egzemplarzy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty