Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36337 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Cross up!

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen Cross up! zadebiutuje u nas pod koniec roku. Ten lifestylowy model Volkswagena stworzony jest dla tych, którzy lubią pokazać się na mieście nie tylko w fajnych ciuchach, ale także w niebanalnie zaprojektowanym aucie.

Seria cross powiększyła się o kolejny, piąty już model Volkswagena. Po Polo, Touranie, Golfie i Caddy również najmniejszy up! Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagennosić może teraz takie oznaczenie. Wybierając crossa nie liczmy jednak na samochód, którym pokonamy trudniejsze odcinki dróg w terenie, choć jego zadziorny wygląd może zmylić niejednego kierowcę. Volkswagen cross up! to auto lifestylowe, stworzone do poruszania się po mieście, zniesie również dłuższe wyjazdy poza miasto pod warunkiem, że będziemy trzymać się asfaltu. Po co wymyśla się zatem tego rodzaju samochody? Aby ich przyszły nabywca wyróżniał się w tłumie innych, powiedzmy, standardowo opakowanych pojazdów.

Cross up! różni się kilkoma elementami zewnętrznymi od wersji zwykłej.  Nadkola i progi osłonięte są w nim czarnymi nakładkami, na drzwi przyklejono listwy ochronne z napisem cross up!. Zderzaki o sportowej stylizacji ze srebrnym elementami i dolna ich krawędź nawiązują optycznie do osłon podwozia. Srebrne akcenty znajdziemy też na lusterkach, w tym samym kolorze są relingi (bardzo solidne,  z metalu). Najmocniejszym akcentem są sportowe, 16-calowe obręcze z oponami o przyzwoitym - jak na auto segmentu A - rozmiarze 185/50R16. Niewielkie zmiany spowodowały, iż cross up! ma o 15 mm większy prześwit, dobre i to, przyda się przy pokonywaniu krawężników. 

A czym wyróżnia się jego kabina? Z pewnością oryginalną, dwukolorową tapicerką z mocnej tkaniny dostępnej w dwóch wariantach: antracytowym lub czerwonym w środkowej części foteli. Z tapicerką harmonizuje deska rozdzielcza w kolorze Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagenczerwonym, czarnym perłowym lub srebrnym. Całość - może poza srebrnym - robi przyjemne wrażenie. Estetykę wnętrza crossa wzmacniają chromowane aplikacje przy pokrętle świateł i klimatyzacji, także obramowania wlotów wentylacji czy aluminiowe listwy progowe.  Klient może wybierać z dziesięciu różnych kombinacji kolorystycznych lakieru zewnętrznego, deski rozdzielczej i tapicerki. Praktycznym uzupełnieniem wnętrza jest pakiet skórzany, obejmujący kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt ręcznego hamulca.

Czteroosobowy cross up! zapewnia wyjątkowo dużo miejsca na fotelach przednich, także wysokim osobom Z tyłu jest go już znacznie mniej, tam jest miejsce dla naszych milusińskich. Asymetrycznie dzielona i składana kanapa pozwala na powiększenie bagażnika z 291 do 959 litrów (długość bagażnika rośnie wówczas prawie dwukrotnie do 1,25 metra). Jadąc w dwie osoby, przy ładowności auta 379 kg można już nim coś przewieźć.Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

Wyposażenie cross up! opiera się na wersji move up! z licznymi elementami dodatkowymi. Auto wyposażono w seryjne reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. W standardzie jest obrotomierz i komputer pokładowy, oczywiście także systemy bezpieczeństwa jak ESC,  ABS z asystentem hamulców, ASR i MSR. Volkswagen zdecydował, iż na polski rynek auto zostanie wzbogacone seryjnie o klimatyzację z indywidualną regulacją temperatury oraz radio z  CD z możliwością odtwarzania plików MP3 i złączem AUX-IN. To przyjemna informacja. Jak rynek zaczyna się dla producenta liczyć, traktuje go poważniej. VW up! zajmuje u nas wysoką, drugą lokatę w segmencie A (pierwsze Skoda Citigo). Od początku roku do końca września znalazł w Polsce ponad 1800 nabywców.

Pod maską auta pracuje litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z elektronicznym pośrednim wtryskiem o mocy 75 KM. Z danych papierowych wynika, że osiągnięcie setki zajmuje mu ponad 14 sekund. Jednak dzięki właściwie dobranym przełożeniom jazda  Volkswagenem po mieście  nie jest wcale ospała.  Z racji niewielkich wymiarów zewnętrznych (zaledwie 3,56 m długości) również parkowanie jest łatwe.  Jeśli ktoś nie czuje się pewnie w city, za dopłatą zamówić może pakiet drogowy (tempomat i czujniki parkowania z tyłu) oraz  system awaryjnego hamowania (działa do 30 km/h i automatycznie inicjuje pełne hamowanie w celu uniknięcia kolizji).     

VW cross up! przyjedzie do nas w końcu roku, jego cena nie jest jeszcze znana.

Wybrane dane techniczne VW cross up! i konkurentów:

Marka/model

Volkswagen cross up!

Ford Ka 1.25
Trend+

Opel Adam 1.3
Adam

Cena (zł)

jeszcze nie znana

32200

42900

Typ nadwozia/
liczba drzwi

hatchback / 5

hatchback / 3

hatchback / 3

Liczba miejsc

4

4

4

Wymiary i masy

 

   

Długość x szerokość x
wysokość

3563 x 1910 x 1516

3620 x 1894 x
1505

3698 x 1966 x
1484

Rozstaw kół: przód/tył

1417 / 1416

1414 / 1408

1472 / 1464

Rozstaw osi

2420

2300

2311

Masa własna

996

940

1086

Pojemność bagażnika (l)

251

224

170

Pojemność zbiornika
paliwa (l)

35

35

38

Układ napędowy

 

   

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

999

1242

1229

Liczba cylindrów

3

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

 

   

typ/liczba przełożeń

manualna / 5

manualna / 5

manualna / 5

Osiągi

 

   

Moc (KM) przy obr./min

69 / 5500

69 / 5500

70 / 5600

Moment obrotowy (Nm)

102

102

115

przy obr./min

3000

3000

4000-4000

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

13,1

13,1

14,9

Prędkość maksymalna (km/h)

159

159

165

Średnie spalanie (l/100 km)

5,1

5,1

5,3

Emisja CO2 (g/km)

119

119

124

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • 000bryan (gość)

    Klasyczny zabieg producenta by cokolwiek wypchnąć nowe "przedrogie" auta byle zza bramy fabrycznej. Frajerów-nabywców nie brakuje patrzących powierzchniowo na wygląd gadżeciarski nadwozia i co najwyżej na i tak częściej zaniżone dane spalania paliwa. Ot "krawęźnikowa" zabawka równie dobra na jazdę po koleinach pozostawionych np. po miejskich ciężkich autobusów o różnych wersjach nadwoziowych oraz nie zamierzam wypróbowywać jak będzie zachowywał w zimie. Ten większy prześwit o 1,5 cm to jakiś żart (w zwykłym Up!-ie można podnieść, "nałożyć" nadkoła itd., jednym słowem stiuningować optycznie - po gwarancji rzecz jasna, chyba, że ci nie zależy - efekt wyglądu byłby nawet lepszy poza fabrycznym napędem co tylko przyda choćby na mokrej nawierzchni jak się umie odpowiednio reagować na drodze. Poglądowo ten "design-zabawka' dla mnie to wyrzucanie pieniądzy w błoto... Wolny wybór, (pseudo)wolny kraj i wydaj pieniądze na co chcesz...

  • gość (gość)

    Nie wiem po co zrobiono zestawienie w tabelce powyżej bo ani Fiesta ani Adam nie mają nic wspólnego z Up! Cross ;-) A co do Up! to sam model odniósł potężny sukces rynkowy, zdetronizował Fiata Pandę, wykończył sprzedaż Aygo. Myślę że tworzenie takich wersji ma sens i nabywcy się znajdą (niekoniecznie w Polsce)

  • Napalm (gość)

    000bryan - i słuszna twoja racja.. Auto dla typowego młodego leminga płci raczej żeńskiej z dobrego domu posadzonego dzięki układom rodziców na intratnym stanowisku państwowym....

  • gość (gość)

    @Napalm - wg Ciebie wszyscy powinni narzekać, biedować i jeździć PKS ewentualnie Lanosem po dziadku? tak byłoby zdecydowanie lepiej i kolorowiej na polskich ulicach prawda?

  • lordofchaos (gość)

    jaka jest idea tego samochodu? masz juz mercedsa, zona jezdzi suve'em, no dziecku kupic trzeba up'a a i tak ty bedzisz jezdzil do miasta up'em bo latviej zaparkovac - chodzi o to aby gospodarstva domove mialy viecej vozidelek niz potrzebuja -tylko trzeba pamietac ze ta idea nie pasuje post-socjalistycznych czlonkov UE u nas albo golf II albo pks, ktory sie spoznia - ale fajnie jak ludzie beda jezdzic takim-czyms po ulicach... jezdzic???!!! stac v korkach ;-)

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    To czy będą stać w korkach zależy głównie od tego czy będzie system ułatwiający/wymuszający niestanie..ale od samych pojazdów też, a konkretnie ich długości. Auta typu tego Upa są pewnym krokiem w tym kierunku..pod warunkiem że będą właściwie wykorzystane czyli NIE wtedy gdy jedzie 1-2 osoby, bo wtedy powinni posuwać czymś smartopodobnym. Co do wielu pojazdów w rodzinie to jest słuszny kierunek, bo jedynie słusznym kierunkiem jest specjalizacja zastosowań głównie między miejskie a pozamiejskie

  • Napalm (gość)

    Wiem - jestem nieudacznikiem - bo mnie nie stać kupować zabawki za cenę porządnego rodzinnego samochodu...

  • Komentarz usunięty.
  • loubouin pas cher (gość)

    Hi all, here every one is sharing these kinds of know-how, therefore it's pleasant to read this blog, and I used to visit this website all the time.| loubouin pas cher http://www.afectadosclausulasuelo.org/

  • camisetas de futbol replicas (gość)

    Since the admin of this web site is working, no question very soon it will be renowned, due to its quality contents.| camisetas de futbol replicas http://ict4rd.net/wordpress/index.php?/producttags/c/

  • camisetas de futbol replicas (gość)

    Klasse gemachte Seite, das Layout gefaellt mir echt gut! War sicher 'n haufen Aufwand.| camisetas de futbol replicas http://www.mfatalon.com/finalwebportal.php?/

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen up! zdjęcia

Volkswagen up! dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen up! Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł