Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Cross up!

Janusz Steinbarth
Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen
Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen
Cross up! zadebiutuje u nas pod koniec roku. Ten lifestylowy model Volkswagena stworzony jest dla tych, którzy lubią pokazać się na mieście nie tylko w fajnych ciuchach, ale także w niebanalnie zaprojektowanym aucie.

Seria cross powiększyła się o kolejny, piąty już model Volkswagena. Po Polo, Touranie, Golfie i Caddy również najmniejszy up!

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen
Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

nosić może teraz takie oznaczenie. Wybierając crossa nie liczmy jednak na samochód, którym pokonamy trudniejsze odcinki dróg w terenie, choć jego zadziorny wygląd może zmylić niejednego kierowcę. Volkswagen cross up! to auto lifestylowe, stworzone do poruszania się po mieście, zniesie również dłuższe wyjazdy poza miasto pod warunkiem, że będziemy trzymać się asfaltu. Po co wymyśla się zatem tego rodzaju samochody? Aby ich przyszły nabywca wyróżniał się w tłumie innych, powiedzmy, standardowo opakowanych pojazdów.

Cross up! różni się kilkoma elementami zewnętrznymi od wersji zwykłej.  Nadkola i progi osłonięte są w nim czarnymi nakładkami, na drzwi przyklejono listwy ochronne z napisem cross up!. Zderzaki o sportowej stylizacji ze srebrnym elementami i dolna ich krawędź nawiązują optycznie do osłon podwozia. Srebrne akcenty znajdziemy też na lusterkach, w tym samym kolorze są relingi (bardzo solidne,  z metalu). Najmocniejszym akcentem są sportowe, 16-calowe obręcze z oponami o przyzwoitym - jak na auto segmentu A - rozmiarze 185/50R16. Niewielkie zmiany spowodowały, iż cross up! ma o 15 mm większy prześwit, dobre i to, przyda się przy pokonywaniu krawężników. 

A czym wyróżnia się jego kabina? Z pewnością oryginalną, dwukolorową tapicerką z mocnej tkaniny dostępnej w dwóch wariantach: antracytowym lub czerwonym w środkowej części foteli. Z tapicerką harmonizuje deska rozdzielcza w kolorze

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen
Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

czerwonym, czarnym perłowym lub srebrnym. Całość - może poza srebrnym - robi przyjemne wrażenie. Estetykę wnętrza crossa wzmacniają chromowane aplikacje przy pokrętle świateł i klimatyzacji, także obramowania wlotów wentylacji czy aluminiowe listwy progowe.  Klient może wybierać z dziesięciu różnych kombinacji kolorystycznych lakieru zewnętrznego, deski rozdzielczej i tapicerki. Praktycznym uzupełnieniem wnętrza jest pakiet skórzany, obejmujący kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt ręcznego hamulca.

Czteroosobowy cross up! zapewnia wyjątkowo dużo miejsca na fotelach przednich, także wysokim osobom Z tyłu jest go już znacznie mniej, tam jest miejsce dla naszych milusińskich. Asymetrycznie dzielona i składana kanapa pozwala na powiększenie bagażnika z 291 do 959 litrów (długość bagażnika rośnie wówczas prawie dwukrotnie do 1,25 metra). Jadąc w dwie osoby, przy ładowności auta 379 kg można już nim coś przewieźć.

Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen
Volkswagen Cross up, Fot: Volkswagen

Wyposażenie cross up! opiera się na wersji move up! z licznymi elementami dodatkowymi. Auto wyposażono w seryjne reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. W standardzie jest obrotomierz i komputer pokładowy, oczywiście także systemy bezpieczeństwa jak ESC,  ABS z asystentem hamulców, ASR i MSR. Volkswagen zdecydował, iż na polski rynek auto zostanie wzbogacone seryjnie o klimatyzację z indywidualną regulacją temperatury oraz radio z  CD z możliwością odtwarzania plików MP3 i złączem AUX-IN. To przyjemna informacja. Jak rynek zaczyna się dla producenta liczyć, traktuje go poważniej. VW up! zajmuje u nas wysoką, drugą lokatę w segmencie A (pierwsze Skoda Citigo). Od początku roku do końca września znalazł w Polsce ponad 1800 nabywców.

Pod maską auta pracuje litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z elektronicznym pośrednim wtryskiem o mocy 75 KM. Z danych papierowych wynika, że osiągnięcie setki zajmuje mu ponad 14 sekund. Jednak dzięki właściwie dobranym przełożeniom jazda  Volkswagenem po mieście  nie jest wcale ospała.  Z racji niewielkich wymiarów zewnętrznych (zaledwie 3,56 m długości) również parkowanie jest łatwe.  Jeśli ktoś nie czuje się pewnie w city, za dopłatą zamówić może pakiet drogowy (tempomat i czujniki parkowania z tyłu) oraz  system awaryjnego hamowania (działa do 30 km/h i automatycznie inicjuje pełne hamowanie w celu uniknięcia kolizji).     

VW cross up! przyjedzie do nas w końcu roku, jego cena nie jest jeszcze znana.

Wybrane dane techniczne VW cross up! i konkurentów:

Marka/model

Volkswagen cross up!

Ford Ka 1.25
Trend+


Opel Adam 1.3
Adam


Cena (zł)

jeszcze nie znana

32200

42900

Typ nadwozia/
liczba drzwi

hatchback / 5

hatchback / 3

hatchback / 3

Liczba miejsc

4

4

4

Wymiary i masy

 

  
Długość x szerokość x
wysokość

3563 x 1910 x 1516

3620 x 1894 x
1505

3698 x 1966 x
1484

Rozstaw kół: przód/tył

1417 / 1416

1414 / 1408

1472 / 1464

Rozstaw osi

2420

2300

2311

Masa własna

996

940

1086

Pojemność bagażnika (l)

251

224

170

Pojemność zbiornika
paliwa (l)

35

35

38

Układ napędowy

 

  
Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

999

1242

1229

Liczba cylindrów

3

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

 

  
typ/liczba przełożeń

manualna / 5

manualna / 5

manualna / 5

Osiągi

 

  
Moc (KM) przy obr./min

69 / 5500

69 / 5500

70 / 5600

Moment obrotowy (Nm)

102

102

115

przy obr./min

3000

3000

4000-4000

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

13,1

13,1

14,9

Prędkość maksymalna (km/h)

159

159

165

Średnie spalanie (l/100 km)

5,1

5,1

5,3

Emisja CO2 (g/km)

119

119

124

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty