Volkswagen Golf. Debiut nowego Golfa w wersjach Variant oraz Alltrack. Jakie wyposażenie?

Mariusz Michalak
Volkswagen Golf Variant Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Variant Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf w wydaniu kombi urósł. Do tego model pojawi się także w wersji Alltrack. Pierwsze auta pojawią się na rynku jeszcze pod koniec tego roku,

W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz bardziej dynamicznie. Samochód ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Wzrost długości wpłynął na zmianę proporcji nadwozia i sprawił, że Golf Variant wydaje się teraz dłuższy i niższy niż model poprzedniej generacji. Przednie i tylne światła standardowo są wykonane w technologii LED.

Zwiększona długość nadwozia i wielkość rozstawu osi przekładają się na korzyści we wnętrzu Golfa Variant. Samochód  mieści pięciu pasażerów, ponieważ wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła o 48 mm (do 1.798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy. Pojemność bagażnika (do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia) wynosi 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variant poprzedniej generacji. Po złożeniu oparcia kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1 642 litrów (wzrost o 22 litry w porównaniu z bagażnikiem Golfa Variant 7. generacji). Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.

Volkswagen Golf Variant. Wybór silników

Volkswagen Golf Variant Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście
Volkswagen Golf Variant

Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka.

Fot. Volkswagen

Na przykład – eTSI z instalacją o napięciu 48 V i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik-alternator o napięciu 48 V, litowo-jonowy akumulator 48 V i silnik TSI współpracują ze sobą jako hybrydowy zespół napędowy typu mild (mHEV). Dzięki nowemu silnikowi eTSI zużycie paliwa jest znacznie niższe, ponieważ – gdy tylko jest to możliwe – Golf Variant wyłącza turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i porusza się nie generując lokalnej emisji. Wszystkie silniki eTSI standardowo współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Do Golfa Variant są oferowane również silniki TDI wyposażone w system podwójnego wtrysku czynnika AdBlue i dwa katalizatory SCR, co znacznie obniża emisję tlenków azotu (NOx). Najnowsze silniki TDI to jedne z najczystszych i najwydajniejszych wysokoprężnych jednostek napędowych na świecie.

[b][b]Volkswagen Golf Variant.[/b] Wyposażenie [/b]

Volkswagen Golf AlltrackWraz z nowym Golfem kombi debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, który plasuje
Volkswagen Golf Alltrack

Wraz z nowym Golfem kombi debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, który plasuje się między hatchbackami a SUV-ami – standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION i ma większy prześwit niż Golf Variant.

Fot. Volkswagen

Volkswagen zmienił ofertę wyposażenia Golfa Variant – oprócz podstawowej wersji „Golf” dostępne są wersje „Life”, „Style” i „R-Line”. Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Do wyposażenia seryjnego należą również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system ostrzegania o zbliżającym się niebezpieczeństwie Car2X, bezkluczykowy system uruchamiania silnika i automatyczne sterowanie światłami. W kabinie do standardu wyposażenia należą Digital Cockpit Pro (cyfrowe wskaźniki), system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym i usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.

Volkswagen Golf Alltrack

Wraz z nowym Golfem kombi debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, który plasuje się między hatchbackami a SUV-ami – standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION i ma większy prześwit niż Golf Variant. Ponadto, Golf Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2.000 kg. Podobnie jak Golf Variant, także Golf Alltrack może być wyposażony w system Travel Assist wspomagający jazdę do prędkości 210 km/h i w światła matrycowe IQ.Light.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty