Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Volkswagen Golf IV 1.6

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

 Golfy od lat należą do najpopularniejszych samochodów na giełdzie. Większość z oferowanych na naszym rynku została sprowadzona z krajów zachodnich, głównie z Niemiec, Holandii i Belgii.

Sylwetka Golfa czwartej generacji nawiązuje do poprzedników, stąd szeroki słupek boczny za tylnymi drzwiami. Sylwetka auta wygląda elegancko, chociaż bez ekstrawagancji. Do wyboru jest wiele wersji wyposażenia i napędu. Najmniejszy silnik benzynowy o poj. 1.4 posiada moc 75 KM. Wnętrze Golfa IV sprawia korzystniejsze wrażenie niż w poprzednich modelach, jest obszerne, jak na tę klasę samochodów, siedzenia są wygodne, dobra jest też widoczność z miejsca kierowcy.

Trwałość trzyletnich Golfów potwierdzona w różnego rodzaju rankingach jest godna pozazdroszczenia. Najbardziej niezawodna okazuje się skrzynia biegów. W żadnym ze zbadanych aut nie odnaleziono nawet najmniejszej usterki tego podzespołu, podobnie trwały jest układ kierowniczy. Awarii silnika odnotowano zaś dwukrotnie mniej w porównaniu ze średnią.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI

Volkswagen Golf III (1991 – 1997 )


Każdej niedzieli na giełdzie samochodowej w Pruszczu jest do wyboru ok. 30 Volkswagenów Golfów, w tym tylko kilka "czwórek". Przeważają Golfy drugiej i trzeciej generacji. Najbardziej poszukiwane mają silniki Diesla o poj 1.9. One też są najdroższe w swych rocznikach.

- Mam nadzieję uzyskać dobrą cenę za mojego Golfa - powiedział Aleksander Lewko z Gdańska. - Auto kupiłem w salonie firmy Groblewski i tam też dokonywałem przeglądów. Jest zadbane. Golf IV ma same zalety i do tego nie pali zbyt dużo. Mieścił się w przedziale 6,7 litra na 100 km, chociaż lubię ostro jeździć. Jedyną wadą było dość częste przepalanie się żarówek. Nie wiem czy to wina zbyt wysokiego napięcia, czy też trafiły się jakieś słabe żarówki. Wcześniej też miałem Golfa, ale "trójkę i też nie miałem z nim żadnych kłopotów. Teraz zastanawiam się nad kupnem japońskiego samochodu. Za tę samą cenę można mieć auto lepiej wyposażone.

Zdaniem specjalisty
Jerzy Zakrzewski,kierownik serwisu firmy Groblewski w Gdańsku
- Wiele osób jeździ Golfami różnych generacji i są z nich zadowolene, stąd taki popyt na nie na wtórnym rynku. Każda nowa wersja Volkswagena Golfa jest lepsza od poprzedniej. W modelach trzeciej generacji psuły się czasem gumy stabilizatorów. W "czwórce" zastosowano inny materiał i usterka ta już nie występuje, i to bez względu na rodzaj dróg, na jakich auto jest eksploatowane. Serwisowane są u nas samochody z dużym przebiegiem. Należy wspomnieć o bardzo dobrym zabezpieczeniu nadwozia przed korozją. Zresztą nawet "trójki" jeszcze nie rdzewieją, chociaż najstarsze mają ponad 10 lat (chyba, że brały udział w kolizji i nie zostały porządnie naprawione). Paski rozrządu w szesnastozaworowych silnikach należy wymieniać co 120 tys. km, ale kierowcy wymieniają je najczęściej po 90 tys. km. Polecam przeglądy co 15 tys. km. Zły stan paliwa ma niewielki wpływ na silniki benzynowe, w przeciwieństwie do diesli. Zainteresowanych kupnem Volkswagena Golfa zapraszam na przegląd wybranego samochodu. Określamy stan techniczny pojazdu specjalistyczną aparaturą, wykonujemy też geometrię podwozia.

Konkurencja na giełdzie
czyli samochody wycenione na ok. 32 tys. zł

Audi A 6 1.9 D 1996 r.
Fiat Marea 1.6 2002 r.
Ford Focus 1.4 1999 r.
Honda Civic 1.4 2000 r.
Jeep Cherokee 2.5 D 1995 r.
Mercedes C 220 2.2 D 1994 r.
Opel Astra 1.7 D 2000 r.
Peugeot 206 1.4 2000 r.
Seat Toledo 1.8 1998 r.
Skoda Octavia 1.6 1999 r.



Ceny fabrycznych części zamiennych

Nakładka zderzaka przedniego 955 zł
Reflektor 631 zł
Łożysko piasty przedniego koła 283 zł
Komplet rozrządu: paski i rolki 798 zł
Klocki hamulcowe komplet przód 237 zł
Tarcza hamulca przedniego koła 372 zł
Filtr oleju 35 zł
Filtr powietrza 110 zł
Amortyzator przedni 562 zł


Dane techniczne VW Golf 1.6 98 r.

Wymiary (mm) 4149x1735x1439
Rozstaw osi (mm) 2511
Rozstaw kół (mm) 1513 przód, 1495 tył
Masa własna (kg) 1200
Dopuszczalna masa (kg) 1660
Objętość bagażnika (l) 390
Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry
Pojemność (cm sześc.) 1598
Moc 105
Stopień sprężenia 10,5
Zawieszenie przednie kolumna typu McPherson
Zawieszenie tylne oś skrętna i kolumna typu McPherson
Układ kierowniczy wspomaganie w seryjnym wyposażeniu
Hamulce ABS w seryjnym wyposażeniu
Rozpędzanie 0-100 km/godz (sek.) 10,5
Prędkość maksymalna (km/godz.) 192
Zużycie paliwa przy 120 (km/godz.) (l) 5,4
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) 9,3



Zalety i wady

  • Doskonałe warunki jezdne
  • Wysoka jakość wykonania
  • Trwałość auta
  • Wysoka cena zakupu
  • Słaba widoczność "do tyłu"
  • "Popularny" wśród złodziei

    więcej zdjęć VW Golfa w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • robix

    a ja mam ten wóz i nie psuje sie,poza automatem stop.

  • mariostia

    mam golfa 4 1.6 16v benzyna z 2001 roku,ma 69000 kilometrow,mam wymieniac pasek rozrzadu?

  • adan (gość)

    tak

  • Valdi (gość)

    Ja mam Golfa 4 automata 1.6 i wszystko jest ok ,ma juz 150 tys przebiegu .Poszlo tylko wspomaganie i bylo drogie .

  • golf 4 (gość)

    mi tez poszło wspomaganie w golfie 4 1.6 benzyna . regeneracja przekladni kierowniczej 500 zł

  • omm (gość)

    co za bzdury a sypiące się nity w mechanizmie roznicowym w skrzyni biegow to co? niestety występuje taka wada fabryczna

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł