Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36368 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI

Data publikacji: Autor: (lm)

 Wkrótce spora część użytkowników golfa IV postanowi zmienić swój wóz na nowy model. Jest zatem szansa na kupno używanego golfa w atrakcyjnej cenie - szczególnie warto rozejrzeć się za autami z silnikami TDI.

Do salonów niemieckiej firmy trafił właśnie volkswagen golf piątej generacji - są oficjalne cenniki i specyfikacje wyposażenia. Auto można już zamawiać. W tej sytuacji należy się spodziewać, iż

Turbodiesle koncernu z Wolfsburga dawno już obrosły legendą - uchodzą za wyjątkowo trwałe i niezawodne, a przy tym oszczędne. Liczba wersji tych jednostek napędowych jest bardzo duża - dysponują one mocą od 90 do nawet 150 KM. Warto zaznaczyć, iż na przełomie roku modelowego 2001/2002 dokonano przejścia technologicznego z zasilania pompą na pompowtrysk. Nowe silniki mają lepsze charakterystyki momentu obrotowego, wyższą moc i charakteryzują się zdecydowanie lepszą kulturą pracy.

Wszystkie jednostki 1.9 TDI pracują na pasku rozrządu. Okresy pomiędzy jego wymianami określono na 90 tys. km. Jedynie egzemplarze z początkowego okresu produkcji musiały pojawiać się w serwisie celem montażu nowego paska co 60 tys. km.



CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf IV 1.6

Volkswagen Golf V


Wizyty w warsztacie z okazji przeglądów okresowych wypadają co 15 tys. km. Co ciekawe, w golfach TDI jeżdżących po niektórych krajach zachodnioeuropejskich o konieczności dokonania przeglądu informuje komputer pokładowy - czasami przeglądy mają tam miejsce kilka razy rzadziej niż u nas! WPolsce, nie wprowadzono wydłużonych okresów międzyprzeglądowych z uwagi na paliwo fatalnej jakości, które nierzadko bywa powodem poważnych awarii silnika.

Usterki w golfach nie są zbyt częste i mechanicy zapewniają, iż trudno znaleźć mankamenty, które można by zaszufladkować jako charakterystyczne dla tego modelu. W przypadku zawieszenia można wskazać jedynie problemy z łożyskowaniem drążka stabilizatora przedniego (usunięcie usterki to koszt rzędu 150 zł).

Dariusz Kierznowski, właściciel Golfa IV TDI z 2000 roku
Moje auto eksploatuję od nowości i przejechałem nim już ponad 97 tys. km. Poza regularnymi przeglądami miałem dwie ponadprogramowe naprawy - po 60 tys. km trzeba było wymienić gumy przedniego stabilizatora, raz uszkodzeniu ulegała też klamka drzwi. Z tą ostatnią awarią mechanicy poradzili sobie w kwadrans - po prostu spadło lub zacięło się któreś cięgno mechanizmu otwierającego drzwi. Pozostałe naprawy - m.in. aż trzy wymiany przedniej szyby - wynikały wyłącznie z mojego pecha.

W przypadku golfa warto zwrócić uwagę na pewną cechę - auta te mają standardowo niskie zawieszenie, na które trzeba uważać, gdyż łatwo zahaczyć o coś podwoziem.

Zbigniew Gnatek, szef serwisu w ASO Volkswagena w Bielsku
Golfy TDI to samochody, w których nie sposób ocenić stanu silnika i poszczególnych podzespołów, zaglądając na giełdzie pod maskę. Wiele tych samochodów zostało sprowadzonych z zagranicy w ramach prywatnego importu, nierzadko są to wozy powypadkowe, część pojazdów jest eksploatowana przez firmy - w tych autach z kolei mamy do czynienia z olbrzymimi przebiegami. Decydując się na zakup golfa TDI najlepiej kompleksowo sprawdzić go w autoryzowanej stacji obsługi. Koszt takiego przeglądu wynosi ok. 400 zł, ale daje jednoznaczną odpowiedź na pytanie, w jakim stanie jest samochód.

Zalety
- trwałe i oszczędne silniki
- prestiż modelu
- wysoka jakość wykończenia


Wady

- stosunkowo krótkie okresy pomiędzy przeglądami
- duże zainteresowanie złodziei
- dość wysokie ceny oryginalnych części



Ceny części w ASO

klocki hamulcowe przednie 365 zł
tarcze hamulcowe przednie (kpl.) 560 zł
amortyzator przedni (1 szt.) 435 zł
amortyzator tylny (1 szt.) 340 zł
tłumik końcowy 1.560 zł
szyba czołowa 850 zł
reflektor przedni 646 zł
maska silnika 1.266 zł



więcej zdjęć VW Golfa w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • martitazwwa

    Wszystko zależy od tego czy auto było bite czy też nie. Ale na VW golfie można polegać!!

  • martitazwwa

    jedno mnie ciekawi jakie są objawy zyżycia drążka stabilizatora? Może ktoś miał coś podobnego bądź wie na czym to polega

  • Stefan (gość)

    Mam Golfa 9o Km 66 Kw który mi pali od 8 do 9 litrów na 100 km oleju napędowego i nie wiem co mam zrobić Auto było sprawdzane w WW i jest OK .Rocznik 1999 przebieg 170 tyś km.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł