Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf IV Bora

Data publikacji: Autor: Aureliusz Mikos

 Wszystkie podstawowe mechanizmy oraz jednostki napędowe Volkswagena Bora są identyczne jak w Golfie.

Golf IV w wersji czterodrzwiowej limuzyny występuje obecnie pod nazwą Bora. Ta odmienność nazwy ma za zadanie wykazać różnice popularnych modeli golfa i usytuować go w grupie pojazdów wyższej klasy. Dokładnie tak samo jak w przypadku Golfa I, II i Jetty oraz Golfa III i Vento.

Podstawowa różnica pomiędzy golfem a bora, to inaczej ukształtowana przednia partia nadwozia z prostokątnymi reflektorami i bardzo pojemnym bagażnikiem z tyłu pojazdu. Samochód ma 4376 mm długości, 1735 mm szerokości i 1446 mm wysokości i oferowany jest jako 4-drzwiowa, 5-osobowa limuzyna, która wielkością plasuje się bez problemu w klasie średniej.

Pod blachą wzorowo wykończonego nadwozia biją różne serca. W programie odmian silnikowych jest pięć, do tego są jeszcze najróżniejsze pakiety wyposażenia. Podstawową jednostką napędową jest silnik 1.6 o mocy 100 KM, dostępny jest także silnik 2.0 o mocy 115 KM i 2.3 V5 o mocy 150 KM. Uzupełnieniem są diesle 1.9 TDi o mocy 90 lub 110 KM.

Do jazdy testowej "Moto Expressu" wybraliśmy volkswagena bora 2.3 V5, którego 150-konny silnik szczególnie pasuje do tego samochodu.

Najpierw kilka słów o spostrzeżeniach co do wyglądu. Samochód wygląda solidnie, budzi na myśl skojarzenia o limuzynie, ale linia podkreśla także nieco sportowy wygląd. Ponieważ jednak ocena wyglądu to sprawa wysoce subiektywna, zaglądamy od razu do wewnątrz. Bora nie zapomina o wielkoludach. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość i można go ustawić na potrzeby nawet dwumetrowców. Deska rozdzielcza jest bez zarzutu. Wielofunkcyjne dźwigienki przy kolumnie kierowcy i podświetlone przełączniki chodzą lekko i są wszystkie bez wyjątku pod ręką, wszystkie instrumenty są doskonale czytelne. Cztery osoby mogą bardzo wygodnie podróżować, w pięć też nie jest najgorzej.
Ułatwia to fakt, że hałasy toczenia oraz odgłos pracy silnika są dobrze wytłumione i dobrze dobrano charakterystykę zawieszenia, które z równą łatwością połyka zarówno małe jak i duże nierówności. Również pod względem właściwości jezdnych bora zasługuje na słowa najwyższego uznania. Neutralnie i pewnie porusza się po prostej i na zakrętach, napędzane koła przednie nie mają żadnych kłopotów trakcyjnych, skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy pracują lekko i precyzyjnie.
Niestety nie znana jest jeszcze cena i wyposażenie standardowe tego auta na rynku polskim. Na razie wiadomo tylko, że cena tak samo jak i wielkość auta, będzie zawarta pomiędzy golfem IV i passatem.

Dane techniczne

Wersja 100 KM 150 KM
Pojemność silnika (cm3) 1595 2324 V5
Moc (KM) 100 160
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 145 205
Przyspieszenie 0-100 km/godz (s) 11,7 9,1
Prędkość maksymalna (km/godz.) 188 216
Zużycie paliwa miasto (l) 10,6 13,2
poza miastem (l) 6,0 7,2
średnio (l) 7,7 9,3
Opony 195/65 R15 91H 195/65 R15 91W
Wymiary: dł.xszer.xwys. (mm) 4376x1735x1446 4376x1735x1446
Przegląd techniczny co 15 000 km co 15 000 km

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • rufusrr

    jestem szcześliwym posiadaczem VW Bory,1.9 tdi 90rumaków, rok99 autko super,190tyś przebiegu, rocznie robie około 20 tyś kilometrów, silnik żyleta, spalanie w granicach 5 - 5.5l/100 przy 120 - 130km/h (mam gumy 205/65/16), wady:materiały tapicerki oj słabo, plastiki troche trzeszczą na nierównościach, reszta wzorowo, auto sztywne na D/NL idealne,bagażnik pojemny. Tylko leje paliwko i zmieniam olej,gorąco polecam,

  • pawel (gość)

    mam bore diesla 130km 6 na skrzyni esp itd auto świetnie trzyma się drogi nawet przy dużych predkościach, tyle źrebiaków pod maską sprawia że gdy mocniej wdepne pedał gazu to plecy wrzynaja się w siedzenie wszystko jest idealnie ma fajny sportowy wygląd z pletwa rekina na dachu,zamontujcie szersze kapcie opcjonalnie można załozyć 225/65/16R bardzo mało pali na autostradzie 6 bieg 130/150km/h to połknie 5/6l ma bardzo nisko zawieszony przód uważajcie:0

  • daniel (gość)

    posiadam boruweczke 6 lat 2/3 v5 150 kucy smiga ze nieraz sam sie boje jezdzic zbiera sie jak perszing mam63 lata ale z moiom borowka nie pekam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł