Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36213 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Volkswagen Golf Plus (2004-2008). Wady, zalety i ceny

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Używany Golf Plus

Z elementów zawieszenia najszybciej zużywają się łączniki stabilizatorów. Za nowe w ASO trzeba zapłacić ok. 150-180 zł, markowe zamienniki są o połowę tańsze. Pozostałe części nie są bardzo drogie.

Fot. Bartosz Gubernat Golf Plus to nieco powiększona odmiana klasycznego Golfa, niekwestionowanego króla segmentu samochodów kompaktowych. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej V generacji tego modelu. Czy warto je kupić?

Używany Golf Plus

Fot. Bartosz GubernatZa datę oficjalnego debiutu na rynku uznaje się salon genewski z 2005 roku. W porównaniu do klasycznej wersji Plus otrzymał nieco szersze i dłuższe nadwozie, dzięki czemu kabina stała się odrobinę bardziej przestronna. Niektórzy określają nawet Plusa mianem minivana, ale ze względu na jego gabaryty to bez wątpienia nadużycie. Wnętrze jest nieco inne niż w klasycznym Golfie.

Nie boi się gazu

Gama silników to jednostki znane z innych samochodów grupy Volkswagena. Podstawowe benzyniaki to 1,4 i i 1,6 MPI. Pierwszy z nich jest niestety zbyt słaby jak na tak duże auto. Oferuje zaledwie 80 KM mocy, a żeby rozpędzić się z nim do setki potrzeba aż 16,2 sekundy. Samochód na mocniejsze wdepnięcie w pedał gazu reaguje głośną pracą silnika i niestety, wysokim zużyciem paliwa. Dlatego część kierowców decyduje się na montaż instalacji gazowej. Układ sekwencyjny w przyzwoitej konfiguracji można tu dobrać już za ok. 2500 zł i wówczas auto stanie się niezłą propozycją do jazdy po mieście. Na trasę minimum to jednak silnik 1,6 o mocy 102 KM. Chociaż nie jest demonem prędkości, a konstrukcyjnie to dość przestarzała jednostka, kierowcy go chwalą. Jest mało awaryjny i także świetnie współpracuje z instalacją gazową. Usterki, które lubią się powtarzać w obu tych jednostkach dotyczą najczęściej cewek zapłonowych. Na szczęście taki nowy element to zaledwie 100 zł. Zdarzają się także kłopoty z wieszającą się przepustnicą, która się nie domyka i samochód reaguje tak, jakby kierowca cały czas trzymał wciśnięty pedał gazu. Czyszczenie plus programowanie komputera poza ASO nie powinno jednak kosztować więcej niż 150 zł.

Używany Golf Plus

Gama silników to jednostki znane z innych samochodów grupy Volkswagena. Podstawowe benzyniaki to 1,4 i i 1,6 MPI. Pierwszy z nich jest niestety zbyt słaby jak na tak duże auto.

Fot. Volkswagen Niestety LPG nie zamontujemy do pozostałych silników benzynowych dostępnych w tym modelu. Jednostki FSI i TSI są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, a instalacje gazowe współpracujące z tymi silnikami wciąż są niedopracowane i bardzo drogie. Różnica w jeździe jest jednak kolosalna. 150-konny, dwulitrowy FSI jest bardzo zrywny i elastyczny. Z kolei 1,6 MPI i 1,6 FSI także dzieli przepaść i to nie tylko pod względem dynamiki jazdy. Silniki z bezpośrednim wtryskiem są bardziej ekonomiczne, podczas gdy w cyklu miejskim starszy 1,6 potrafi połknąć nawet 11 litrów benzyny, nowszy mieści się w ok. 9 litrach. Silniki FSI mają jednak więcej wad. Po przejechaniu 200 tys. km mogą występować problemy z hydrauliką, a paski rozrządu przewidziane na 180 tys. km urywają się nawet 20-30 tys. km wcześniej. Dlatego zaleca się, aby wymieniać je znacznie szybciej, już nawet po 120-130 tys. km.

1.9 TDI najlepszy

Silniki diesla to niezmordowany 1,9 w wersji 90 i 105 KM oraz 2,0 TDI 140 KM. Do 2005 roku nie były wyposażane w filtr cząstek stałych, który później był już niestety standardem w znacznej większości samochodów. Mechanicy i kierowcy bez wahania jako najlepszy wybór wskazują 1,9 TDI 105 KM. Samochód bardzo łatwo ożywić poprzez modyfikację oprogramowania komputera sterującego. Taki zabieg pozwala zwiększyć moc silnika do ok. 130 KM (z 2,0 TDI w ten sam sposób moc podnosimy ze 140 do 170 KM). Tuning w takiej postaci kosztuje ok. 1000 zł i jeśli silnik jest sprawny, modyfikacja nie powinna na niego wpłynąć negatywnie. Usterki? Nie są częste, ale auto ma słabsze punkty. To między innymi pompowtryskiwacze, czyli jeden z głównych elementów układu paliwowego. W pojazdach z większymi przebiegami wyrabiają się ich kanały, co skutkuje przelaniem części paliwa do oleju silnikowego. Jego poziom wówczas niebezpiecznie rośnie. Jeśli kierowca wychwyci problem w porę, wystarczy regeneracja wtryskiwaczy, uszczelnienie gniazd głowicy i wymiana oleju. W przeciwnym razie silnik może się zupełnie rozsypać i będzie wymagał wymiany lub generalnego remontu.

Przy przebiegu na poziomie 400-450 tys. km można się spodziewać poważniejszych problemów. To wycierające się wałki rozrządu, czy panewki wałków przebijające popychacze hydrauliczne. - Opiłki niszczą wówczas turbosprężarkę. Co do zasady, te części wytrzymują dłużej, jeśli olej wymienia się regularnie co 10-15 tys. km. Serwis wykonywany co 30 tys. km znacząco skraca ich żywotność i można się spodziewać takich problemów – mówi Przemysław Kaczmarzyk, mechanik samochodowy z Rzeszowa. Jaki jest koszt naprawy? Jeśli trzeba wymienić wałek, popychacze, wyregulować zwory i zmienić uszczelnienia, może ona kosztować nawet 3500 zł. Same uszczelniacze kosztują w wersji oryginalnej 700 zł, a wałek to 1000 zł. Jeśli dodatkowo regeneracji wymaga turbo, koszt naprawy urośnie do ok. 5000 zł. Sama turbina jest wytrzymała, ale przy dużych przebiegach zdarzają się kłopoty z wieszaniem się kierownicy zmiennej geometrii łopatek. Czyszczenie kosztuje ok. 300 zł.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test włoskiej nowości
- Czy funkcjonalność sedanów jest ograniczona?
- Przyjazny kierowcy system multimedialny. Czy to możliwe?

Używany Golf Plus

Gama silników to jednostki znane z innych samochodów grupy Volkswagena. Podstawowe benzyniaki to 1,4 i i 1,6 MPI. Pierwszy z nich jest niestety zbyt słaby jak na tak duże auto.

Fot. Volkswagen Silniki 2,0 TDI są bardziej narażone na usterki układu wtryskowego. W początkowych latach produkcji trapiły je także usterki głowicy, która pękała. Problem ustał dopiero w 2009 roku, kiedy pompowtryskiwacze zaczęto zastępować układami Common Rail. Mechanicy zalecają, aby ostrożnie podchodzić do zakupu samochodów ze skrzynią biegów DSG. Jeśli poprzedni właściciel nie dbał o regularną wymianę oleju w takiej przekładni, należy się liczyć z wysokim ryzykiem wystąpienia drogich usterek, które najczęściej usuwa się wymieniając skrzynię na używaną. Koszt zamyka się wówczas w ok. 3 tys. zł.

Z elementów zawieszenia najszybciej zużywają się łączniki stabilizatorów. Za nowe w ASO trzeba zapłacić ok. 150-180 zł, markowe zamienniki są o połowę tańsze. Pozostałe części nie są bardzo drogie. Np. przednie klocki hamulcowe to ok. 150 zł za komplet, tarcze ok. 150 zł za sztukę, termostat ok. 80 zł, a amortyzator przedni ok. 300 zł za sztukę. Zamienniki filtrów dla silnika 1,9 TDI kosztują: oleju - 25 zł, paliwa: 80 zł, powietrza – 40 zł, pyłkowy 45 zł.

Niezłe wykonanie

Używany Golf Plus

Gama silników to jednostki znane z innych samochodów grupy Volkswagena. Podstawowe benzyniaki to 1,4 i i 1,6 MPI. Pierwszy z nich jest niestety zbyt słaby jak na tak duże auto.

Fot. Volkswagen Wnętrze Golfa Plusa jest estetyczne i wykonane z przyzwoitych materiałów. Centralną częścią kokpitu jest radioodtwarzacz obok którego po obu stronach zaprojektowano okrągłe wloty powietrza. Niżej mamy panel sterowania klimatyzacją, a pod nim półeczkę i popielniczkę. Plastiki miejscami są twarde i podobnie jak Passacie B6 po dłuższym przebiegu zaczynają nieco hałasować. Miejsca jest trochę więcej niż w klasycznym Golfie, ale z tyłu i tak nie da się zmieścić wygodnie trzech dorosłych osób. Co prawda do góry przestrzeni jest sporo, ale między kanapą a oparciami przednich foteli trudno się wygodnie rozsiąść. Zwłaszcza, gdy z przodu podróżuje dwie wysokie osoby, które wygodnie wyregulują fotele do swoich potrzeb. Bagażnik chociaż foremny nie powala pojemnością. Bez położenia oparcia kanapy ma zaledwie 395 litrów, co jest wynikiem zaledwie przyzwoitym. Wyposażenia auta nawet w podstawowej wersji to poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane przednie szyby, ABS i radio.

Ceny używanych „Plusów” zaczynają się od ok. 17,5 tys. zł za egzemplarze z silnikami benzynowymi z 2004 roku. Najlepiej wartość utrzymują auta wyposażone w silnik 1,9 TDI. Ze względu na jego popularność w Polsce, na rynku wtórnym jest ich najwięcej. Cena to minimum 19 tys. zł, ale za zadbany i dobrze wyposażony egzemplarz trzeba zapłacić przynajmniej 21 tys. zł. Zdecydowanie najwięcej samochodów sprzedawanych na naszym rynku pochodzi z Niemiec. Dzięki temu są często bardzo dobrze wyposażone, a znalezienie auta z automatyczną klimatyzacją i elektrycznie sterowanymi szybami, lusterkami nie powinno być problemem. Kupując Golfa trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na jego historię wypadkową. Nadwozie, które nie było uderzone ani naprawiane nie powinno korodować. Przed zakupem warto poprosić mechanika także o weryfikację deklarowanego przebiegu auta. Nawet jeśli sprzedawca nie posiada książki serwisowej fachowiec na podstawie poziomu zużycia części i dźwięku oraz sposobu pracy silnika będzie potrafił w dużym przybliżeniu ocenić, czy kilometraż widniejący na liczniku jest bliski prawdy.
 

Volkswagen Golf V Plus – dane techniczne i osiągi

Wersja silnikowa

Pojemność skokowa (cm3)

Moc maks (KM/obr/min)

Maks moment obr. (Nm/obr/min)

Prędkość maks. (km/h)

 

Przysp.

0-100 km/h (s)

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

1,4 i

1390

80/5000

126/3300

161

16,2

7,1

1,4 TSI

1390

122/5000

200/1500-4000

195

10,2

6,5

1,6 i

1595

102/5600

148/3800

180

12

7,7

1,6 FSI

1598

115/6000

155/4000

189

11,8

7,2

2,0 FSI

1984

150/6000

200/3500

205

9,3

8,1

1,9 TDI

1896

105/4000

250/1900

183

11,9

5,4

2,0 TDI

1968

140/4000

320/1750-2500

200

9,7

6,2

 

Średnie ceny używanych egzemplarzy

Rocznik/model

2004

2005

2006

2007

2008

1,4 i

-

18,0

20,5

23,0

25,2

1,6 FSI

17,5

19,0

21,0

24,0

26,0

2,0 FSI

18,0

20,0

21,5

25,3

27,0

1,9 TDI

18,9

20,9

22,5

26,5

28,0

2,0 TDI

18,5

19,5

20,0

25,8

27,9

 

 

Volkswagen Golf V Plus - wymiary

Długość

4206

Szerokość

1759

Wysokość

1580

Rozstaw osi

2578

Masa własna*

1293 kg

Pojemność bagażnika

395/1450

Pojemność baku

55 l

*dla wersji 1.4

Zalety:
- trwałe silniki 1.9 TDI
- solidne zawieszenie
- dobra współpraca z instalacją LPG

Wady:
- niewielki bagażnik
- słabe paski rozrządu w silnikach FSI
- awaryjne silniki 2.0 TDI

Używany Golf Plus

Z elementów zawieszenia najszybciej zużywają się łączniki stabilizatorów. Za nowe w ASO trzeba zapłacić ok. 150-180 zł, markowe zamienniki są o połowę tańsze. Pozostałe części nie są bardzo drogie.

Fot. Bartosz Gubernat

Używany Golf Plus

Z elementów zawieszenia najszybciej zużywają się łączniki stabilizatorów. Za nowe w ASO trzeba zapłacić ok. 150-180 zł, markowe zamienniki są o połowę tańsze. Pozostałe części nie są bardzo drogie.

Fot. Bartosz Gubernat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gosc (gość)

    Krol kompaktow!!!Bu Haha!!!DasHebel Syf!!!Czas leczyc kompleksy redakcjo i glowke!!!!

  • al (gość)

    Opis vw plusa skromny i pomija wielele walorów tego auta. Opis bagaznika - pietrowy bez koła zapasowego pojemny jak na takie autko, tylnia kanapa przesuwna co pozwala na zwiekszenie jego przestrzeni np. na wózek, urywający sie pasek klinowy? Panie skad ta wiedza. Odkładający sie nagar na głowicy z tym sie moge zgodzić. Man golfa 2l. FSI z niemiec z pełnym wyposażeniem i jest o głowę lepszy niż disel o tej pojemności. W miare tanie części i ich dostępność doskonała. Sam silnik to szatan, lecz kto ma cięką nogę szybko sie przekona, że nie ma nic za nic. Pozdrawiam Andrzej.

  • Mirek (gość)

    Golf piątka plus ma lichy mały bagażnik na marnym asfalcie cholernie chałasuje podczas jazdy miałem poprzednio golfa czwòrke był cichszy lepszy bagaźnik troszke był mniej przestronny w środku ale przyjemniej się czwòrką jeździło mowa o 1,9 tdi

  • wiki (gość)

    Mam 1,9 TDI full opcja z 2006 roku -od nowości wymieniłem tylko klocki hamulcowe tylne(sam), rozrząd , raz żarówkę H3 i tyle !!!! Akumulator oryginalny 10 lat sprawny(Diesel !!) Samochód bezawaryjny, bardzo wygodny (regulacje foteli dla wszystkich, idealna wysoka pozycja dla mających problemy z kręgosłupem), precyzja prowadzenia, dobrze wykonany oszczędny 5l/100km,( wygodny, niezawodny czołg) - cena

  • Mam vw plusa 5 ;) (gość)

    Do Mirek zmień lekarza ,i nie pisz więcej komentarzy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • aleksander (gość)

    mam golfa 1.9.tdi od 2007 smiga super ale tarcze zmienialem klocki wiadomo pompe wodna paski przy 140 tys i narazie daje rade ktos napisal ze jest glosny ok jak jest zimny ale na trasie spoko do tego w miare wygodny fakt ze bagaznik maly ale to golf a nie paserati...polecam auto nigdy mnie nie zawiodlo nawet na dlugich trasach po skandynawi po 1000tys km dziennie.....

  • Piotrek (gość)

    Mam plusa 1.6 mpi jestem bardzo zadowolony jwdyna naprawa jak narazie to skrzynia biegow zerwalo nita na roznicowym i wybilo dziure w skrzyni) koszt kapitalnego rontu 1100zl

  • Cidek (gość)

    Do Mirek, piszesz farmazony, widać po twoim komentarzu ze nie przyjemność jeździć golfem plus. Pewnie na golfa IV i lepiej przy nim zostań. Aha też miałem golfa IV i do Plusa nie ma co się równać, poprostu golfik IV wypada przy nim słabiutko.

  • Mario (gość)

    Mam plusa 1.4 jestem zadowolony choć przyznam że brakuje mu elastyczności, co do komfortu to muszę przyznać że jest bardzo wysoki ja na kompakt i cichy, miałem włączoną w radiu funkcje pogłaśniania wraz ze wzrostem prędkości ale denerwowało mnie to bo w aucie niewiele głośniej robi się nawet przekraczając 130 km/h a radio niepotrzebnie podnosiło głośność więc wyłączyłem tą funkcje, co do miejsca na tylnej kanapie jest naprawdę sporo więcej niż w passacie choć passat ma dużo miejsca nawet co mnie zaskoczyło więcej niż w audi a8 z 1998 roku w standardowej wersji. nie chodzi mi o szerokość kabiny ale miejsca na nogi, prawdziwe vany mają jeszcze więcej miejsca ale jak na kompaktowe auto miejsca jest pod dostatkiem, choć przyznam że bagażnik jest mały i to mnie w tym aucie najbardziej denerwuje.

  • Bernhard z Essen. (gość)

    A ja kupiłem Golfa 5 plus nowego w roku 2005 i do dzisiaj przejechalem nim z Niemiec do Polski i zpowrotem 171000 km i jeszcze mnie nigdy nie zawiódł.Jestem bardzo, bardzo zadowolony.Polecam go kazdemu.Bagaznk dobrze taki sobie ,ale można siedzenia złożyc i przesunąć.Zeby on móg mówić ile juz przewiózł to nie jeden bysie zdziwił.Teraz ma 12 lat i jestem ciągle zadowolony.Polecam Golfa 5 plus takze dla rodz z dziecmi .Bardzo wygodny.

  • Maniek (gość)

    Posiadam Golfa 5 plus 1,4 na pasku rozrządu wspaniale auto może nie ma mocy ale te 180 leci i mi to wystarcza jest dużo miejsca i mam pełne wyposażenie oprócz skóry mam wszystko

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf Plus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Plus Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł