Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36218 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf R. Potężna dawka mocy

Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Fot.  TVN Turbo/x-news Volkswagen Golf R. W aucie tym drzemie potężna moc wynosząca równe 300 KM, która gwarantuje osiągnięcie „setki” w 4,9 sekundy. Wskazówkę na temat jego ogromnych możliwości daje nam już sam dźwięk silnika i prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h.

Fot.  TVN Turbo/x-newsLitera R w dziejach Volkswagena Golfa pojawiła się po raz pierwszy w czwartej generacji tego modelu. Było to Golf R32, którego atrybutem był sześciocylindrowy silnik 3,2 litra o mocy 250 KM. Teraz pod maską jest motor czterocylindrowy. Zastosowano benzynową, dwulitrową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Zmodyfikowano lub skonstruowano od nowa m.in. głowicę cylindrów, tłoki, wysokociśnieniowe zawory wtryskowe, turbosprężarkę, podwójny system wtrysku bezpośredniego. Jest także system zmiennego sterowania zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej ma dwustopniową regulację. Wszystko po to, aby wycisnąć 300 KM(Golf GTI ma 220 lub 230 KM), przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 380 Nm i jest dostępny już od 1800 obr/min.

Silnik przekazuje moment obrotowy na obie osie za pośrednictwem napędu 4Motion ze sprzęgłem Haldex 5. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest zasadniczo tylko przednia oś (ponad 90 proc. momentu obr. trafia na przód). Układ aktywuje się zanim wystąpi poślizg. W razie potrzeby tylna oś zostaje natychmiast płynnie dołączona, a jak będzie trzeba to na tą oś może być skierowane nawet 100 procent momentu napędowego.

Takie możliwości auta to także zasługa specjalnego zawieszenia. W stosunku do zwykłego Volkswagena Golfa VII zostało ono obniżone o 20 mm i odpowiednio usztywnione. Auta mają tę samą płytę podłogową - MQB - którą zastosowano m.in. w nowej Skodzie Octavii, Seacie Leonie czy VW Passacie B8.

Fot.  TVN Turbo/x-news

Fot. TVN Turbo/x-news

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • JA (gość)

    I tak wolę mojego Focusa ST MK2 - 300KM i 490Nm - 2010 rok, przebieg 13tys. km!

  • JA (gość)

    5 cylindrów i układ wydechowy Milltec dają niesamowity dźwięk w Focusie. To nie kwiczące cztery cylindry nijakiego Golfa wyżyłowane do maximum!

  • JA (gość)

    A ze wszystkimi kosztami zakupu i modyfikacji - wyszło mi tylko 60 tys.zł.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł