Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37259 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf V

Data publikacji: Autor: (lm)

 O tym modelu można śmiało powiedzieć, że jest wyjątkowy - całą klasę samochodów kompaktowych określa się jego nazwą, i chociaż konkurenci nie raz bywają od niego lepsi, to jednak właśnie Golf pozostaje synonimem sukcesu.

Konstruktorzy z Wolfsburga włożyli mnóstwo wysiłku w to, aby golf V nadal wyznaczał standardy w klasie.

Z zewnątrz, pomimo tego, iż auto jest zaprojektowane zupełnie od nowa, bez najmniejszego problemu rozpoznamy markę pojazdu. Uwagę zwracają bardzo modne w ostatnim czasie kierunkowskazy w obudowie lusterek oraz oryginalne przednie reflektory. Te ostatnie są jednak przedmiotem pewnych kontrowersji - jedni uważają, iż przypominają one lampy nissana almery tino, inni dopatrują się podobieństw do aut koreańskich.

Nowy golf sporo urósł względem poprzednika, co wyraźnie daje się odczuć wewnątrz samochodu; kiedy z przodu podróżuje osoba o wzroście nawet 185 cm, pasażer o identycznym wzroście, siedzący za nią na tylnej kanapie, nie będzie narzekał na ciasnotę. Nieco gorzej ma się osoba zajmująca z tyłu środkowe miejsce - szeroki tunel podłogowy ogranicza jej przestrzeń na nogi.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf IV 1.6



Deska rozdzielcza golfa jest teraz naprawdę ładna - w porównaniu z ponurym i nudnym kokpitem "czwórki" Volkswagen posunął się do przodu o całe lata świetlne.


Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwa auta z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa: 1.6 FSI (115 KM) i 2.0 FSI (150 KM). Oba pracują bardzo harmonijnie, ale dynamiczna jazda pierwszym z nich wymaga częstej zmiany biegów i utrzymywania wysokich obrotów, w efekcie czego w aucie jest dość głośno. Dwulitrowa jednostka zdecydowanie bardziej pasuje do dynamicznego charakteru golfa, a do tego jest niesamowicie cicha - nawet przy 180 km/h słychać w środku tylko szum wiatru opływającego auto.



Piątka z plusem za zawieszenie - samochód prowadzi się niezwykle pewnie, zastrzeżeń nie budzi również komfort jazdy.



W polskich salonach golf V pojawi się w lutym przyszłego roku. Początkowo dostępne będą cztery wersje silnikowe: 1.4 (75 KM), 1.6 FSI (115 KM) oraz 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Ceny auta mają zaczynać się na poziomie ok. 57 tys. zł.

więcej zdjęć VW Golfa w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł